Gostyński samorząd rozstrzygnął przetarg na ubezpieczenie, obejmujące m.in. gminny majątek, szkoły, żłobek oraz Zakład Wodociągów i Kanalizacji. Ceny zbliżone są do dotychczasowych, jednak tym razem umowy obowiązywać będą na dłużej.
Ubezpieczenie gminnego majątku, pojazdów mechanicznych, odpowiedzialności cywilnej urzędników, jednostek organizacyjnych gminy (m.in. szkół, żłobka, Dzienny Dom Senior+) oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Gostyniu na lata 2021/2023, wyniesie około pół miliona złotych. Znaczą część tej sumy zapłaci Gmina Gostyń, bo około 350 tys. złotych, pozostałą Zakład Wodociągów i Kanalizacji.
Najważniejszym składnikiem majątku Gminy podlegającym ubezpieczeniu są budynki, których wartość, w odniesieniu do wszystkich jednostek organizacyjnych i instytucji kultury, wynosi blisko 240 milionów złotych. Następnie są to środki trwałe zgłoszone do ubezpieczenia o wartości ponad 40 milionów złotych oraz gminne mienie pozaewidencyjne/niskocenne o wartości prawie 5 milionów złotych.
Jak przekonują urzędnicy, kwota jaką gostyński samorząd oraz ZWiK zapłacą za ubezpieczenie jest zbliżona do tej z poprzedniego ubezpieczenia.
- Kwota pozostaje na zbliżonym poziomie do dotychczasowego ubezpieczenia, pomimo, że ceny ubezpieczeń mienia od skutków żywiołów poszły w ostatnich latach znacząco w górę. Przyczyną są głównie rosnące koszty likwidacji szkód, ale także rosnąca szkodowość na świecie spowodowana zmianami klimatycznymi. Średniorocznie ubezpieczenia majątkowe odnotowują ok 15-20% wzrost - informuje Renata Ignasiak, sekretarz gminy Gostyń.
Należy jednak podkreślić, że poprzednia umowy ubezpieczeniowe obowiązywała zgodnie z warunkami przetargu nieograniczonego przez okres trzech lat (od 1.10.2018 r. do 30.09.2021 r.) a obecna została podpisana na dwa lata (od 1.10.2021 do 30.09.2023 r.).
[ALERT]1634733212084[/ALERT]
Jaś20:03, 23.10.2021
1 0
A z kim zawarto ubezpieczenie, czy to jest tajemnica? 20:03, 23.10.2021