Mieszkańcy Pępowa zapewne zauważyli już intensywne prace wokół budynku Urzędu Gminy. To efekt rozpoczętego właśnie remontu zabytkowej części obiektu, który od lat prosił się o gruntowną modernizację. Elewacja, okna, izolacja - wszystko zostanie odnowione z dbałością o detale i lokalną historię. A to dopiero początek zmian, które mają unowocześnić urząd i ułatwić mieszkańcom codzienne sprawy.
Jak podkreślał wójt Grzegorz Matuszak, nadszedł czas, by nadać urzędowi nowy blask, nie tracąc jego historycznego charakteru.
- To jest remont elewacji, a w ramach zadania mamy do wyczyszczenia cegłę, uzupełnienia brakujących fug i cegieł, wykonanie odwodnienia urzędu oraz wzmocnienie izolacji fundamentów. Do tego dochodzi jeszcze wymiana stolarki okiennej - wylicza wójt Grzegorz Matuszak.
Prace obejmują tylko zabytkową, starszą część budynku. Remont nie tylko poprawi estetykę, ale przede wszystkim ma na celu zabezpieczenie urzędu przed wilgocią i dalszą degradacją. Wszystko to dzięki promesie pozyskanej z rządowego programu Polski Ład, w ramach wsparcia dla obiektów zabytkowych.
- Budynek urzędu wpisany jest do rejestru zabytków, więc mogliśmy ubiegać się o wsparcie. Udało się pozyskać dokładnie 490 tysięcy złotych. Całość inwestycji to 670 tysięcy, więc gmina pokrywa resztę z własnego budżetu - dodaje włodarz gminy Pępowo.
Urząd, choć architektonicznie ciekawy i stylowy, przez lata nie przechodził większych renowacji. Mieszkańcy, goście i urzędnicy coraz częściej zwracali uwagę, że budynek choć ładny wymaga odświeżenia. Gminie udało się przeprowadzić przetarg dopiero za drugim podejściem, bo wcześniej ceny ofert były zbyt wysokie.
- To już był najwyższy czas. Spotykaliśmy się z głosami gości, że budynek ma potencjał, tylko brakuje mu blasku. No to teraz to robimy - mówi wójt Grzegorz Matuszak.
Mimo trwających prac, Urząd Gminy w Pępowie funkcjonuje bez większych zakłóceń. Urzędnicy są dostępni, a obsługa interesantów odbywa się zgodnie z harmonogramem.
Foto: Gostyn24
To niejedyna zmiana, jaką w ostatnim czasie przechodzi Urząd Gminy. W ubiegłym roku zmodernizowano całą sieć informatyczną, zainstalowano profesjonalne serwery, a teraz gmina inwestuje także w cyberbezpieczeństwo. Wszystko po to, by przygotować się do wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów.
- To jest wymóg - od 1 stycznia 2026 roku musimy mieć w pełni cyfrowy obieg dokumentów. Dlatego już teraz przygotowujemy się do tego procesu. Łączny koszt modernizacji informatycznej to ponad pół miliona złotych - podkreśla wójt Grzegorz Matuszak.
Pytania o dostępność dla osób z niepełnosprawnościami pojawiają się przy każdym remoncie urzędów publicznych. W przypadku Pępowa sytuacja jest złożona, bo budynek ma wiele poziomów, schodów, a przestrzeń wewnątrz jest skomplikowana.
- Mamy to na tapecie. Złożyliśmy już kiedyś wniosek o dofinansowanie na windę, ale niestety nie udało się uzyskać środków. Plan zakłada montaż windy towarowej z boku budynku tam. Powstanie wejście z dostępem do nowego biura obsługi klienta, do którego pracownicy będą mogli zejść, by pomóc każdemu petentowi - tłumaczy wójt Pępowa.
[ZT]79984[/ZT]
[ZT]79979[/ZT]
[ZT]79953[/ZT]
[ALERT]1749192128887[/ALERT]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz