W połowie stycznia do gostyńskiego magistratu wpłynął wniosek katowickiej spółki Eco Investment Sp.z.o.o. o wydanie decyzji środowiskowej, dotyczącej możliwości wybudowania spalarni odpadów pod Gostyniem. Temat wzbudził ogromne kontrowersje. Pod artykułem, jaki ukazał się w Gostyn24 rozgorzała dyskusja, która trwa do dziś. W tym czasie jedna z mieszkanek Otówka, skierowała do burmistrza Gostynia petycję i zaczęła zbierać podpisy pod zablokowaniem tej inwestycji. Przy okazji odkryliśmy sieć firmowych powiązań mogących mieć związek z inwestycją, a także relacje pomiędzy jednym ze wspólników, a organizatorką protestu.
Przypomnijmy. Przedmiotem wniosku o wydanie decyzji była budowa instalacji do termicznego przekształcania odpadów na działce nr 284/29 położonej w Otówku, obręb geodezyjny Gola, krótko mówiąc budowa spalarni odpadów. Wniosek katowickiej spółki Eco Investment Sp.z.o.o wpłynął w tej sprawie do gostyńskiego magistratu w połowie stycznia. Jak wynika z Krajowego Rejestru Sądowego, jednym z udziałowców spółki jest Wojciech Gryczka, będący również prezesem zarejestrowanej we Wrocławiu firmy INNOVA CRUSHER Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zajmującej się zbieraniem odpadów, obróbką i usuwaniem odpadów, a także odzyskiem surowców z materiałów segregowanych.
Informację o tym, że w Otówku pod Gostyniem może powstać spalarnia odpadów przedstawiono dwa tygodnie temu podczas Sesji Rady Miejskiej Gostynia. Po publikacji artykułu w Gostyn24 odezwali się do czytelnicy, którzy zauważyli sieć powiązań pomiędzy firmami mogącymi mieć związek z Eco Investment Sp.z.o.o, a więc spółką zainteresowaną powstaniem spalarni.
[ZT]47939[/ZT]
W trakcie zbierania materiałów okazało się, że mieszkanka Otówka, Magdalena Korniłowicz złożyła petycje do burmistrza Gostynia o zablokowanie możliwości wybudowania spalarni odpadów w tej miejscowości. Rozpoczęła też zbieranie podpisów popierających taką decyzję, pod którą podpisało się już ponad 200 osób - Postępowanie dotyczące powstania spalarni jest na etapie udziału społeczeństwa, to znaczy, że każdy ma prawo wypowiedzieć się ma ten temat. Każdy z nas ma prawo wyrazić swój protest. Zróbmy to razem - oprotestujemy i zablokujmy budowę instalacji do termicznego przekształcania odpadów niebezpiecznych w Otówku (obręb Gola). Niska emisja spalarni odpadów niebezpiecznych to fikcja. Do spalarni dojdzie uciążliwa infrastruktura, taka chociażby jak przeładunek i transport. Toksyczne związki, dioksyny, metale ciężkie, związki rakotwórcze przedostaną się do powietrza na setki lat. Musimy walczyć o czyste powietrze, dobrostan środowiska o nas samych, o przyszłe pokolenia. Chcemy żyć w czystym mieście, bez smrodu, hałasu, transportu pełnego toksycznych odpadów. Chcemy mieć czyste środowisko i powietrze, które nie stanowi niebezpieczeństwa dla naszego zdrowia i życia. Dlatego musimy powiedzieć spalarni swoje NIE. Proszę podpisz petycję. - napisała Magdalena Korniłowicz, tytułując swój protest „Razem przeciw spalarni. Wyraźmy swój protest i zablokujmy trującą inwestycję”.
Analizując dane zawarte w Krajowym Rejestrze Sadowym dotarliśmy do Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego LEDO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzib ą w Gostyniu, która zajmuje się miedzy innymi rekultywacją i pozostałą działalnością usługową związaną z gospodarką odpadami. Wspólnikami w tej firmie są Wojciech Witold Gryczka i Witold Tadeusz Gryczka, a prezesem zarządu Robert Korniłowicz, prywatnie mąż Magdaleny Korniłowicz – osoby, która rozpoczęła protest przeciwko spalarni.
Pani Magdalena Korniłowicz, na co dzień pracuje w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Potwierdza, że jej mąż jest wspólnikiem w w tej spółce, ale jak przekonuje to niczego nie zmienia. Nadal będzie prowadziła protest i zbierała podpisy pod zablokowaniem inwestycji – Jest to dla mnie sytuacja wyjątkowo trudna. Chociaż mieszkamy pod jednym dachem, nie wiedziałam co mój mąż planuje. Wiem, że w związku z tym będę z tego powodu, z różnych stron atakowana (…) Uważam, że ta spalarnia jest szkodliwa dla miasta i zagraża bezpieczeństwu i zdrowiu mieszkańców, dlatego musi być zablokowana za wszelką cenę – mówi Magdalena Korniłowicz.
Państwo Korniłowicz pozostają póki co w oficjalnym związku i razem mieszkają w Otówku dlatego nasi czytelnicy zaczęli dopytywać czy to przypadek? Inicjatorka protestu przekonuje, że nie ma to dla niej znaczenia, a protest będzie kontynuowała do skutku – Mam wsparcie mieszkańców. Piszą do mnie osoby, udzielając wsparcia, i deklarują pomoc, kiedy będę potrzebowała zaplecza. Wiem, że nie jestem sama w tym wszystkim, dlatego ten protest będę prowadzić i nie dam zastraszyć – podsumowuje Magdalena Korniłowicz.
Petycję Magdaleny Korniłowicz, dotyczącą zablokowania spalarni odpadów w Otówku koło Gostynia można podpisać klikając - TUTAJ -
Na stronie rejestr.io znaleźliśmy obrazek pokazujący sieć powiązań z firmą Eco Investment Sp.z.o.o, która chce wybudować w Otówku spalarnie odpadów
Niektóre nazwiska pojawiające się w sieci powiązanych ze sobą firm brzmią bardzo znajomo. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, jedna z osób może mieć związek z podejrzeniem o zakopywanie odpadów w miejscowości Kunowo. W tej sprawie postępowanie prowadzi gostyńska prokuratura. Być może już niedługo podamy więcej informacji na ten temat.
Kk11:05, 02.03.2020
Smierdzi
Smieciownik11:07, 02.03.2020
Co się dzieje w sprawie nielegalnego zakopywania śmieci przez Pana Gryczke w zwirowniach w okolicach gostynia? Dalej mam możliwość prowadzenia tego typu działalności? Polska Chory Kraj :-(
Trochę skomplikowane11:46, 02.03.2020
Tylko patrzeć jak teraz obywatel -mąż Pani Magdaleny zacznie zbierać podpisy za termicznym spalaniem odpadów,bo cały wywód Pani Magdaleny jest dosyć wątpliwy. Nowoczesne spalarnie tego typu powstają nawet w miastach i to miastach bardzo dbających o środowisko. A tak szczerze to cała sytuacja jest niezręczna i wygląda na wojenkę między małżonkami ,a mieszanie do tego mieszkańców ....?
miks12:01, 02.03.2020
Tak, powstają w miastach, ale nie budują ich ludzie, którzy "mogą mieć związek z zakopywaniem odpadów". Może ty tak, ale jak mi pan G. powie, że to niskoemisyjna instalacja to mu nie uwierzę w ani jedno słowo
Yyy18:13, 02.03.2020
Takich spalarni jest około 10 w Polsce!!! I akurat ma być tutaj? Jak będzie to będzie. To przynajmniej będziemy mieć sumienie czyste że walczyliśmy by tego nie było. Nie chodzi k to że to coś złego ale o to ? Że ktoś zwęszył na tym interes!!!
Już nie mówiąc, że zabiera się za to m.in osoba której uczciwość jest podważana. Nie więc to ktoś sprawdzi.
tlen18:36, 02.03.2020
Niska emisja, to emisja pyłów i szkodliwych gazów do wysokości 40 m (typowe kotłownie i piece domowe)
Jaa12:03, 02.03.2020
Magda masz poparcie! Jestesmy z Toba
Nie-zdziwiony12:21, 02.03.2020
Co sie stalo? Portal dokladniej spojrzal na temat spalarni po tym jak Życie w gazecie opublikowalo siatkę powiazań...
redakcja G2413:03, 02.03.2020
Dzień dobry. To może nie do wszystkich dotarło, bo godzinę po publikacji artykułu w Gostyn24 przeczytano go 4533 razy. To chyba więcej niż cały tygodniowy nakład gazety :) Podobne wstawki proszę sobie na przyszłość darować, bo ani to mądre, ani zabawne. Udanego dnia - co tam dnia, całego życia :)
Pismak14:42, 03.03.2020
O Jarosław się wkurzył
Ooo!!!12:35, 02.03.2020
Po ostatnim artykule na G24 odezwali sie czytelnicy??? I od nich to wiecie??? Nawet ilustracje daliscie taka sama jak w artykule gazecie i na tym drugim portalu...
redakcja12:52, 02.03.2020
Niedługo zabraknie ci pseudonimów. Aż tak boli?
xXx12:41, 02.03.2020
Niestety w życiu tak jest, że czasem właśnie przez "rodzinę" do której mamy zaufanie zostajemy najbardziej oszukani. Powiązania rodzinne to prywatne sprawy Państwa K. a fakt, że inwestorzy o wątpliwych reputacji chcą nam truciciela pod nosem postawić to zupełnie inna sprawa. Brawo Magda nie można dać się zastraszać. SPALARNI ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH MÓWIMY STANOWCZE NIE !!
12345618:19, 02.03.2020
Magda zawsze się udzielała dla naszego regionu. Nie dziwie się, że oszukana przez męża odważyła się walczyć i przeciwko niemu nie tylko dla siebie i jej rodziny bo sprawa dotyczy wszystkich mieszkańców. Więc przestańcie już tak szarpać ją nazywając to siatka powiązań.
Toya13:24, 02.03.2020
Pani Madziu, podpisuję się pod Pani petycją obydwoma rękami. Żadnej spalarni vis a vis osiedla mieszkalnego i to jeszcze firmowanej przez panów G.
XD13:32, 02.03.2020
Pisałem już to gdyby mogl zasypywac w Kunowie robil by to dalej zlapali go to teraz wielce spalarnie bedzie budowal.
Gabi13:35, 02.03.2020
Jestem za spalarnią. Spalarnie powstają nawet w miastach, mają nałożone bardzo restrykcyjne normy odnośnie spalin, filtry itp. poza tym spalarnie są jak najbardziej ekologiczne, nie dość że odpady są przekształcane termicznie i nie zalegają na wysypiskach to jeszcze powstaje energia. Lepiej spalarnia niż zalegające w rowach i lasach odpady lub podpalenia na wysypiskach. Z kominów mieszkańców powiatu wydobywa się więcej szkodliwych substancji niż że spalarni!
12345618:22, 02.03.2020
Spalarnia dotyczy odpadów niebezpiecznych ! Nie komunalnych.
Spalanie jak spalanie a składowisko wyciekających odpadów? Fajne takie nieszkodliwe.?
Pytanie13:46, 02.03.2020
Czy powstanie nowoczesnej , bez- emisyjnej spalarni miałoby wpływ na koszty i ceny odbioru śmieci od mieszkańców? Jakaś wstępna kalkulacja jeśli tak? Można nie lubić właściciela i wspólnika ale przecież nie oni projektują taką spalarnię i nie oni dokonują pomiarów emisji ,odbiorów technicznych itd.
12345618:24, 02.03.2020
To nie ma być spalarnia komunalna tylko materiałów niebezpiecznych ludzie!!!!
1234518:25, 02.03.2020
Nie nie będzie tańszych śmieci bo to będzie prywatną inwestycja na której zwęszyli gruby hajs i nie dotyczy śmieci komulanych???
XY14:10, 02.03.2020
Odpady toksyczne z całego kraju i nie tylko będą zwożone do Gostynia ??!! Mieszkańcy nic na tym nie zyskają a stracą wiele. Spalarnia tak, ale nie kontrolowania przez panów o podejrzanym rodowodzie. Chyba nikt nie wierzy w to, że tu chodzi o dobro mieszkańców a nie o nabicie kiebzy oszustom.
1234518:28, 02.03.2020
Ludzie mają kredki zamiast mózgu. Ludzie myślą, że będą mieć tańsze śmieci... Apropo ich podwyżek już kaDy zwęszył tańsze śmieci a nie cYtaja, że to będzie spalarnia odpadów niebezpiecznych. Jak zawieje to po całym Gostyniu i okolicach. No ale co tam... Wazne, że jest hit bo małżeństwo w tle.
Xxx00:28, 03.03.2020
Odpady niebezpieczne to nawet twoje guwno ktore wydziela gaz cieplarniany izawiera siarczany
asdfg14:22, 02.03.2020
chce zwrócić uwagę że aby taka spalarnia mogła funkcjonować (ekonomicznie) musi spalać dużo dużo więcej śmieci niż jest w stanie wyprodukować gostyń a nawet byłe woj, leszczyńskie. w innym wypadku bedzie przynosić straty. wiec może zwolennicy zastanowią sie zanim zobaczą na gostyńskich ulicach setki tirów ze śmieciami.
Przeciwnik15:17, 02.03.2020
Jak będzie protest , to idę z Wami
Spalarnia w naszym rolniczym regionie..?????.. NIE!!!!!! NIE!!!!!!! NIE!!!!!!
Jaa15:36, 02.03.2020
Magda masz poparcie! Jestesmy z Toba
Maciej16:07, 02.03.2020
Burmistrz przyciąga kolejnego inwestora a znowu kolejnym protestującym się nie podoba? Co z wami jest ludzie? Kopalnia nie? Spalarnia nie? Podobno narzekacie rolnicy że tak źle w rolnictwie a nie chcecie aby tu powstawały inne miejsca pracy!
Do Maciej 16:10, 02.03.2020
Miejsca pracy chyba w tym piecu
Koron16:54, 02.03.2020
Burmistrz też jest przeciw. Pisały o tym media. I bardzo dobrze !
torn16:09, 02.03.2020
"LEDO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gostyniu, która zajmuje się miedzy innymi rekultywacją i pozostałą działalnością usługową związaną z gospodarką odpadami. "
Już wiemy w jaki sposób ta firma zajmuje się gospodarką odpadami.
Jeśli w taki sam sposób będą zajmować się spalaniem odpadów, to ja dziękuję za taką spalarnię.
Mmm16:44, 02.03.2020
Jesteśmy z panią nie i koniec takie sprawy to tylko Pan Gryczka może wymyślać gostynski cwaniak
Xxxx00:35, 03.03.2020
Haha gryczka? To kawal goscia ktory pierze jawnie pieniadze. Laznie kupil na nowych wrotach po ty by autami mial gdzie parkowac. Lepiej jak zostanie w swoim skansenie i niech nie miesza sie juz w miejskie interesy. Teraz spalarnia zaraz pozar i miliony odszkodowania bo biznes mu sie spalil i tak w kolo. Gryczka nic dobrego nie zrobi tak jak sprzedawal beton b25 a po badaniach wyszlo b15 czyli na tkzw chudziaka. Kretacz matacz i nic innego
Prawda17:58, 02.03.2020
Pan Witold G. faktycznie cwaniak już wiele było sytuacji, gdzie dał się poznać
z tej złej strony. Nie wierzę, że to tak wszystko zgodnie z literą prawa będzie robione.
1234518:34, 02.03.2020
Ludzie to ma być spalarnia odpadów niebezpiecznych!!!!
NIE KOMUNALNYCH !!!
boy19:36, 02.03.2020
ja też chętnie podpiszę petycję, gdzie to można zrobić albo jak się skontaktować?
1234521:33, 02.03.2020
FB Magdalena kornilowicz. Można pobrać listę i ja odesłać, zawieźć, zanieść, przekazać Magdzie
Xxx00:37, 03.03.2020
A jak nie mam fb to gdzie
Powazny temat 21:34, 02.03.2020
Powazna sprawa powazny temat a potraktowany żartobliwie jak zamiana polo w piaskach na biedronke....problemem nie jest kto z kim spi tylko co tam będzie spalane co my gostyniacy bedziemy wdychac.podobnie jak temat wywozenia smieci do kunowa cisza zapadla...
do włodarzy22:35, 02.03.2020
do tego nie dopuście ,,,,,
Xxx22:55, 02.03.2020
Sluchajcie ludzie ! Spalarnia nie wiarze sie ze smrodem jaki mamy przez smog ktory ludzie produkuja rakotworczy dzisiajto jest nawet skladnikdodawany do zakwasu w pieczywie obudzcie sie! My tylko my produkujemy rakotworczosc sposobem bycia. Wszyscy pretensje bo smieci drogie ale wyprodukowanie smieci kosztuje a dwa razy tyle utylizacja. Dzisiajsa filtry .pro filtry i koncowe filtry fajnie gdyby ta emisje cieplna zamienili na ogrzewanie wielu domostw a smrod wiekszy mamy przed domem trzymajac zbiornik BIO poczekajcie do lata jak ladnie bedzie zapach sie unosil. Spalarnia ..... Plus taki ludzie dostana prace smieci beda tansze bo nie trzeba transportuna koniec polski a rakotworcza to jest dzisiajnawet herbata ktora zawiera za duzo teiny ktoragorsza jest od kofeiny. W goli brak miejsca na smieci biora co musza ale miejsca brak a wszyscy kupujecie plastiki bo schab tanszy nabial pieczywo woda wszystko plastik ... Woda w plastiku powyzej 24 godz od produkcji nie ma nic wartosciowego oprocz nowotworuprzez plastik takzwane utlenianie sie plastiku w pierwszej fazie wiec wpierw poczytajcie co bierzecie do usta pozniej odpowiedzi.
Xxxxxxw22:56, 02.03.2020
wszyscy sa ekoooooo a jak elektrpwnia jadrowa w polsce to kur.. Nikt a na smog wszyscy klapia pyskiem
Xxxx22:57, 02.03.2020
Sluchajcie ludzie ! Spalarnia nie wiarze sie ze smrodem jaki mamy przez smog ktory ludzie produkuja rakotworczy dzisiajto jest nawet skladnikdodawany do zakwasu w pieczywie obudzcie sie! My tylko my produkujemy rakotworczosc sposobem bycia. Wszyscy pretensje bo smieci drogie ale wyprodukowanie smieci kosztuje a dwa razy tyle utylizacja. Dzisiajsa filtry .pro filtry i koncowe filtry fajnie gdyby ta emisje cieplna zamienili na ogrzewanie wielu domostw a smrod wiekszy mamy przed domem trzymajac zbiornik BIO poczekajcie do lata jak ladnie bedzie zapach sie unosil. Spalarnia ..... Plus taki ludzie dostana prace smieci beda tansze bo nie trzeba transportuna koniec polski a rakotworcza to jest dzisiajnawet herbata ktora zawiera za duzo teiny ktoragorsza jest od kofeiny. W goli brak miejsca na smieci biora co musza ale miejsca brak a wszyscy kupujecie plastiki bo schab tanszy nabial pieczywo woda wszystko plastik ... Woda w plastiku powyzej 24 godz od produkcji nie ma nic wartosciowego oprocz nowotworuprzez plastik takzwane utlenianie sie plastiku w pierwszej fazie wiec wpierw poczytajcie co bierzecie do usta pozniej odpowiedzi.
1234505:13, 03.03.2020
Herbata rakotwórcza chleb rakotwórczy? Ogarnij się. Nie wiesz co pisać. Nie mówimy o spalaniu zwykłych śmieci!!! Tylko niebezpieczne!!! Kompostowniki na ogródkach nie są od tego roku? I mowa tu o zbyt małej odległości od zabudowań....
Xxx 22:59, 02.03.2020
Ogolnie gryczka niech sie bierze za ten biznes tylko ktos kto ma kapital iuczciwie podejdziedotematu boz gryczka bedzie takjakz betoniarnia ???
Oooo23:05, 02.03.2020
Xxxxxx mam nadzieję tobie pod chatą taką spalarnię wybudują i będziesz miał blisko do roboty razem z rodziną jeśli w ogóle taką posiadasz
Xxx00:41, 03.03.2020
Naucz sie czytac! Chodzi o to ze jak to zrobi tobedzietak jakz betoniarnia czyli nas wszystkich w *%#)!& porobi bo gryczka tylko na tym sie zna kolego
Xxx00:47, 03.03.2020
Sluchaj to nazwisko wiele zlego w gostyniu i okolicach zrobilo iniechcialbym zeby jakis fajfus moje dzieci trul bo nieliczy sie z nami tylko zwlasnymi pieniedzmi w polowie z oszustw naktore placimy bo jak to powiedziec kiedy publicznie oglosze bankructwo. Niby nic niemaa a ma wiecej niz pol gostynia razem wziete
Haha23:16, 02.03.2020
Czy tylko mi się wydaje ,że te komentarze negatywne pisze jedna osoba ? Nie znam się na tym ale wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach jest takie parcie na środowisko, że z takiej spalarni nie mogą wydobywać się trujące opary , dymy czy jak to się zwie .. lepsza spalarnia niż wywalac w piach czy Po rowach.
Wera19:31, 03.03.2020
Spalarnia super ale czy pod samym nosem Gostynia. Wątpliwe.
Czytelnik11:16, 03.03.2020
PAN G. Teraz pozbedzie się nielegalnych wysypisk śmieci jeszcze dotacje z UE będzie czerpac to się nazywa biznes.
Dziękujemy11:48, 03.03.2020
Super inwestycja. Nowe miejsca pracy. Gostyń się rozwija. Taki Burmistrz to skarb!!!!!
1234519:29, 03.03.2020
To nie jest gminna inwestycja. To zwykły człowiek chce mieć wybudowany zakład pracy?
Nie wiadomo ile osób tam zatrudnią, nie ważne ile by płacili nie chciałbym być blisko takich odpadów.
powiat11:58, 03.03.2020
Pierwszą opinię napisze w tej sprawie nasz POWIATOWY Sanepid. Ciekawe czy będą za spalarnią czy przeciw? Mam pewne przeczucia.
Ludzie wiedzą więcej13:51, 03.03.2020
Tak , jak słyszę Witold G. , chyba wszystko jasne. Spalarnię załatwi tak było w przypadku niezgodnie z prawem postawienie przy ul. Wrocławskiej w terenie zabudowy mieszkaniowej BETONIARNI. Wiele lat trwała walka
z sąsiadami, którym podwórze pokrywał pył z produkcji betonu. Kiedy dostał nakaz rozbiórki, okazał się na tyle bezczelny, że jeszcze na tyłach zakładu firmę rozbudował a nie rozebrał. I co i nic, władza łącznie z nadzorem budowlanym, przymknęła oko bo podobno by ok. 30 osób straciło pracę. Tak będzie i tu, protesty chyba nie mają szansy. Natomiast jeśli będzie taka super zautomatyzowana i z filtrami to może 4 osoby znajdą pracę. Smród pozostanie i jeszcze ceny za śmieci podniosą nie miejcie złudzeń.
1234519:27, 03.03.2020
Twoje ceny za śmieci nie mają nic wspólnego z jego inwestycją. To będą odpady niebezpieczne zapewne z różnych miejsc świata i Polski
eva08:37, 04.03.2020
Moi drodzy pełna mobilizacja, podpisujcie petycję!!!!Niech pan Gryczka i Korniłowicz znajdą sobie inne miejsce na robienie forsy!!!! Powiedzmy NIE temu projektowi, do czego mamy pełne prawo!!!!!!To, co podoba się jednej czy dwóm osobom, nie musi podobać się 20tys. mieszkańców!
Do 123409:30, 04.03.2020
Czytaj ze zrozumieniem , ja po prostu skomentowałem opinie osób, które się łudzą, że jak będzie spalarnia to śmieci będą tańsze. To nie będzie spalanie naszych śmieci lecz chemiczne odpady z różnych stron Europy. Już nieraz pokazywano w telewizji jak pojedynczy cwani pseudobiznesmeni pewnie dostawali łapówki i dawali przyzwolenie na przywóz toksycznych odpadów do Polski. Obawiam się , że i tak będzie tym razem. Znając tych panów zwłaszcza jednego wszystkiego możemy się spodziewać.
#muremzamagda07:54, 05.03.2020
„Panstwo K. Poki co pozostaja w oficjalnym zwiazku“ - toz to informacja jak z Pudelka rodem? to sa przeciez ich prywatne sprawy i dodam jeszcze, ze bardzo sie ciesze, ze pani Magda ma odwage miec swoje zdanie (a z czego wy probujecie zrobic sensacje). Zadna kobieta nie musi we wszystkim zgadzac sie z mezem, a jezeli ten robi cos, co nie jest zgodne z moim sumieniem, z moimi wartosciami i przekonaniami - to mam prawo sie sprzeciwic. Dlatego ogromne brawa dla pani Magdy!!!
Super Burmistrz09:59, 05.03.2020
Dzięki Kulakowi Gostyń się dynamicznie rozwija
Gostyń mój dom 08:58, 06.03.2020
Ludzie przestańcie się kłócić, sprawa jest poważna, nie mam zamiaru pozwolić na wybudowanie spalarni odpadów niebezpiecznych tak blisko Gostynia. Nie wiem jak wy ale ja chcę oddychać w miarę czystym powietrzem
Gostyń mój dom 09:02, 06.03.2020
Widzę, że dużo tutaj polityki, komentują żeby przypodobać się panu burmistrzowi. Pan burmistrz jest akurat jedyną osobą która może zatrzymać ten pomysł ze splarnią, "jeśli oczywiście faktycznie zależy mu na dobru mieszkańców"
Popieram burmistrza22:49, 06.03.2020
Jestem za rozwojem naszego miasta i regionu, tak jak burmistrz Kulak. Po prostu podoba mi się nowe spojrzenie na sprawy przetwarzania śmieci w duchu wysokich standardów technologicznych, co może polepszyć jakość życia w naszym mieście. Pamiętajmy że gmina Gostyń nie bazuje w dużej mierze jak gminy Krobia, Pępowo i Pogorzela na produkcji rolnej a na przemyśle. Mamy wspaniałe zakłady jak te na ulicy Fabrycznej które są przyczyną postępu cywilizacyjnego Gostynia. Całym sercem za ciekawymi pomysłami władz naszego Gostynia! Nie powinniśmy bać się odważnych decyzji władz naszego miasta!
Gostyń mój dom 04:04, 07.03.2020
Ja też jestem za rozwojem naszego miasta, i jestem również za ciekawymi pomysłami naszych władz, tyle że ja mam przede wszystkim na uwadze dobro nas, mieszkańców. Tutaj chodzi o spalarnie odpadów niebezpiecznych, a nie komunalnych. Chcę inwestycji, chcę innowacji, chcę rozwoju miasta, ale nie takich inwestycji które zagrażają naszemu zdrowiu i nie takich które zanieczyszczają nasze powietrze którym oddychamy
Tak tak10:13, 09.03.2020
Gostyń mój dom ma racje, jestem za nowoczesnym spalanie odpadów, ale nie przez p.Witolda G. Przecież to cwaniak nad cwaniaki i jak go znamy, będzie robił przewały, byle kasa była dla niego reszta się nie liczy. Mając kasę można później zatrudniać dobrych prawników i latami ciągnąć sprawy, a następnie sprawy umarzane z uwagi jest przedawniane.
2 0
Chory kraj bo chore przepisy. Z tego wypływa wniosek, że włodarze posadzeni na stanowiskach są ubezwłasnowolnieni, pozbawieni możliwości działania w sferze prawnej. Obecne przepisy ograniczają lub wyłączają możliwość samodzielnego, lokalnego podejmowania decyzji. CZAS NA ZMIANĘ PRZEPISÓW!