Dobra wiadomość dla wielu mieszkańców z Gostynia! Po miesiącach rozmów i analiz Gmina Gostyń oficjalnie dołączyła do Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”. To oznacza nie tylko utrzymanie połączeń autobusowych z Poznaniem i Śremem, ale też szansę na rozwój nowych tras, modernizację taboru i lepszy dostęp do komunikacji publicznej dla mieszkańców naszego regionu.
Decyzję formalnie potwierdzono w poniedziałek, 13 października 2025 r., podczas posiedzenia związku w Poznaniu. Gmina podkreśla, że członkostwo w WTR zapewni utrzymanie kluczowych połączeń autobusowych w tym na linii Poznań-Śrem-Gostyń oraz umożliwi ich dalszy rozwój i dostosowanie rozkładów do potrzeb mieszkańców.
- Kilka miesięcy temu realnie groziła likwidacja części połączeń, dlatego uznaliśmy, że nie możemy zostawić mieszkańców z ryzykiem wykluczenia komunikacyjnego. Wstąpienie do WTR daje gwarancję utrzymania tras do Śremu i Poznania oraz możliwość ich rozbudowy - mówił Jerzy Kulak, burmistrz Gostynia. - Pojawiły się także zapowiedzi zakupu nowego taboru i rozważenia rozszerzenia jednej z linii. O szczegółach będziemy informować na bieżąco - dodał włodarz.
Wraz z gminą Gostyń do WTR przystąpiły gminy Kaźmierz, Opalenica, Pniewy, Wągrowiec, gmina miejska Kościan oraz powiaty międzychodzki i szamotulski. Związek Powiatowo-Gminny "Wielkopolski Transport Regionalny” działa od 2021 roku i zrzesza obecnie 41 członków. Jego celem jest wspólna organizacja lokalnego transportu zbiorowego w przewozach powiatowo-gminnych - od planowania siatki połączeń, przez finansowanie i nadzór nad standardem usług, po modernizację taboru i infrastruktury przystankowej.
Przystąpienie Gostynia do WTR poprzedziły uchwały Rady Miejskiej. W listopadzie 2024 roku radni wyrazili zgodę na wstąpienie do Związku. W grudniu tego samego roku zawarto porozumienie o powierzeniu WTR zadania organizacji przewozów o charakterze użyteczności publicznej na terenie gminy.
Samorząd zapowiada, że w najbliższych tygodniach, we współpracy z WTR, przeprowadzi przegląd rozkładów jazdy i konsultacje z mieszkańcami dotyczące godzin odjazdów i ewentualnych nowych przystanków. Informacje o zmianach, ofercie biletowej oraz modernizacjach będą publikowane w kanałach informacyjnych gminy i Związku.
- Mamy realny wpływ na kształt regionalnej siatki połączeń i pewność, że Gostyń pozostanie dobrze skomunikowany - podkreśla burmistrz Jerzy Kulak.
[ZT]73903[/ZT]
[ZT]83658[/ZT]
[ZT]83514[/ZT]
[ZT]83538[/ZT]
[ALERT]1760785934787[/ALERT]
Nie wytrzymali nawet roku! Od dziś z kulinarnej mapy Go
Przecież tam było tak drogo że szkoda gadać nie dziwię się że upadli 🤣🤣🤣
Obywatel
12:05, 2025-10-20
Kebab za śmieci. Takiej akcji jeszcze w Gostyniu nie by
Julka i tak się naźre kebsow
11:55, 2025-10-20
Policyjna akcja o świcie. Dla tych kierowców, nowy ...
I jeden uniknął odpowiedzialności jechał później dzisiaj do pracy ,powodzenia innym razem
Driver%
11:53, 2025-10-20
Kebab za śmieci. Takiej akcji jeszcze w Gostyniu nie by
Śmieciowe jedzenie także coś za coś 😁
Mirek
11:17, 2025-10-20
4 14
Kto jeździ w aktualnych warunkach do pracy do Poznania autobusem (desperat) taki jak ten co uprzednio po biedronce rozpytywał o wynagrodzenia a teraz żabka na dworcowej( dlaczego tego idioty nikt nie leczy czyżby stan nieuleczalny) ten kurs 4;40 jest przeładowany dlaczego policja nie sprawdza liczby pasażerów. Zależy co robić zakładając czas pracy 12/h dojście, oczekiwanie i 2/h czas jazdy. To razy 2 daje ok 6/h plus 12/h pracy łącznie 18/h zostaje 6/h. Ekonomia ceny biletów to równowartość przeciętnie 10 litrów paliwa jeden, a razy cztery to już 200 zł to prawie cena już taxi, a kto jeździ taxi. Pociąg to jest to, wygoda, nie to co te stare zagrzybione cuchnące dryndy.
6 1
Jak widać jesteś wspaniałym finansistą i ekonomistą. Jednak te Twoje wyliczenia są troszkę przesadzone. Przede wszystkim ten czas pracy lansowany przez Ciebie - 12 h czyli przy 5 dniach 60 h zatem 1,5 etatu. Nie wiem, czy są tacy desperaci, aby tak pracować. Poza tym jak ktoś chce otwierać Żabkę, to niech otwiera. Zazdrościsz? W zasadzie nie wiem o co Ci chodzi.
3 1
Podziwiam Twój niedoceniony intelekt. Jedno to obliczanie czasu pracy i dojazdu. Drugie to zachwalanie pociągu szczególnie tego wyjeżdżającego z Gostynia - wygodny, schludny i tani. To nie to co stare , cuchnące i zagrzybione "dryndy".
2 0
Ktoś tu liczyć nie potrafi jazda samemu autem sie nie opłaci to fakt więcej osób koszty za paliwo się rozłoży ale koszty amortyzacji naprawy pokryjesz sam i juz caly plan oszczędności weźmie w łeb
5 0
W lokalnych połączeniach (na trasie Gostyń -Piaski) kilka razy zauważyłem jak kierowca bierze pieniądze a nie wydaje biletu (przeważnie od uczniów). Myślałem, że te komunistyczne nawyki minęły. Może władze PKS zainteresowałyby się tymi praktykami bo to jest też jeden z powodów nierentowności przewozów i utrata przychodów.
4 1
Kulak nie ma połączeń do Rawicza nawet 🤣
1 0
Do Rawicza zalatwia Marcinkowski.
0 0
Rozmawiałem z klawiszem z Rawicza za czasów PRL, chwalił sobie mówił że wyrwał lodówe na raty teraz czai sie na pralke. A aktualnie wszyscy dorabiają u niejakiego *%#)!& czy wieprza ma 12 żon i cały powiat Rawicz.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz