Dobra wiadomość dla wielu mieszkańców z Gostynia! Po miesiącach rozmów i analiz Gmina Gostyń oficjalnie dołączyła do Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”. To oznacza nie tylko utrzymanie połączeń autobusowych z Poznaniem i Śremem, ale też szansę na rozwój nowych tras, modernizację taboru i lepszy dostęp do komunikacji publicznej dla mieszkańców naszego regionu.
Decyzję formalnie potwierdzono w poniedziałek, 13 października 2025 r., podczas posiedzenia związku w Poznaniu. Gmina podkreśla, że członkostwo w WTR zapewni utrzymanie kluczowych połączeń autobusowych w tym na linii Poznań-Śrem-Gostyń oraz umożliwi ich dalszy rozwój i dostosowanie rozkładów do potrzeb mieszkańców.
- Kilka miesięcy temu realnie groziła likwidacja części połączeń, dlatego uznaliśmy, że nie możemy zostawić mieszkańców z ryzykiem wykluczenia komunikacyjnego. Wstąpienie do WTR daje gwarancję utrzymania tras do Śremu i Poznania oraz możliwość ich rozbudowy - mówił Jerzy Kulak, burmistrz Gostynia. - Pojawiły się także zapowiedzi zakupu nowego taboru i rozważenia rozszerzenia jednej z linii. O szczegółach będziemy informować na bieżąco - dodał włodarz.
Wraz z gminą Gostyń do WTR przystąpiły gminy Kaźmierz, Opalenica, Pniewy, Wągrowiec, gmina miejska Kościan oraz powiaty międzychodzki i szamotulski. Związek Powiatowo-Gminny "Wielkopolski Transport Regionalny” działa od 2021 roku i zrzesza obecnie 41 członków. Jego celem jest wspólna organizacja lokalnego transportu zbiorowego w przewozach powiatowo-gminnych - od planowania siatki połączeń, przez finansowanie i nadzór nad standardem usług, po modernizację taboru i infrastruktury przystankowej.
Przystąpienie Gostynia do WTR poprzedziły uchwały Rady Miejskiej. W listopadzie 2024 roku radni wyrazili zgodę na wstąpienie do Związku. W grudniu tego samego roku zawarto porozumienie o powierzeniu WTR zadania organizacji przewozów o charakterze użyteczności publicznej na terenie gminy.
Samorząd zapowiada, że w najbliższych tygodniach, we współpracy z WTR, przeprowadzi przegląd rozkładów jazdy i konsultacje z mieszkańcami dotyczące godzin odjazdów i ewentualnych nowych przystanków. Informacje o zmianach, ofercie biletowej oraz modernizacjach będą publikowane w kanałach informacyjnych gminy i Związku.
- Mamy realny wpływ na kształt regionalnej siatki połączeń i pewność, że Gostyń pozostanie dobrze skomunikowany - podkreśla burmistrz Jerzy Kulak.
[ZT]73903[/ZT]
[ZT]83658[/ZT]
[ZT]83514[/ZT]
[ZT]83538[/ZT]
[ALERT]1760785934787[/ALERT]
Tyle wzrosną ceny alkoholu. Rząd ogłosił nowe stawki
I bardzo dobrze. Alko powinno iść do góry o przynajmniej 200 % i tak samo papierosy. Może wreszcie id**ci się opamiętają.
Wercia.
10:33, 2025-10-19
Chodzi o autobusy na trasie Gostyń-Śrem-Poznań...
Kto jeździ w aktualnych warunkach do pracy do Poznania autobusem (desperat) taki jak ten co uprzednio po biedronce rozpytywał o wynagrodzenia a teraz żabka na dworcowej( dlaczego tego idioty nikt nie leczy czyżby stan nieuleczalny) ten kurs 4;40 jest przeładowany dlaczego policja nie sprawdza liczby pasażerów. Zależy co robić zakładając czas pracy 12/h dojście, oczekiwanie i 2/h czas jazdy. To razy 2 daje ok 6/h plus 12/h pracy łącznie 18/h zostaje 6/h. Ekonomia ceny biletów to równowartość przeciętnie 10 litrów paliwa jeden, a razy cztery to już 200 zł to prawie cena już taxi, a kto jeździ taxi. Pociąg to jest to, wygoda, nie to co te stare zagrzybione cuchnące dryndy.
Xxx
09:16, 2025-10-19
Zbiórki „na chore dziecko” w Gostyniu. Niektórzy mówi o
Najgorsi są Ukraińcy pod marketami. Dostali od nas bezpieczne schronienie i miliardy na socjal, a nadal im mało.
Helga
08:59, 2025-10-19
Tyle wzrosną ceny alkoholu. Rząd ogłosił nowe stawki
Opala za cukier ,ślad węglowy , jeden wielki przekręt
Ocknijcie się
08:56, 2025-10-19
2 4
Kto jeździ w aktualnych warunkach do pracy do Poznania autobusem (desperat) taki jak ten co uprzednio po biedronce rozpytywał o wynagrodzenia a teraz żabka na dworcowej( dlaczego tego idioty nikt nie leczy czyżby stan nieuleczalny) ten kurs 4;40 jest przeładowany dlaczego policja nie sprawdza liczby pasażerów. Zależy co robić zakładając czas pracy 12/h dojście, oczekiwanie i 2/h czas jazdy. To razy 2 daje ok 6/h plus 12/h pracy łącznie 18/h zostaje 6/h. Ekonomia ceny biletów to równowartość przeciętnie 10 litrów paliwa jeden, a razy cztery to już 200 zł to prawie cena już taxi, a kto jeździ taxi. Pociąg to jest to, wygoda, nie to co te stare zagrzybione cuchnące dryndy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz