Zamknij
NEWS

Skarga, to nie żadna łaska! To co zrobili urzędnicy z Piasków, pokazuje, że się nie tego boją...

Źródło : BIP Piaski Wlkp./Oprac. jar 09:27, 18.10.2025 Aktualizacja: 12:49, 18.10.2025
4 Foto: Gostyn24/Canva/Fotomontaż Foto: Gostyn24/Canva/Fotomontaż

Nie każdy wie, że złożenie skargi w urzędzie to nie żadna łaska, tylko jedno z podstawowych praw mieszkańca. A jednak wiele osób, które próbowały coś załatwić w urzędach, wracało z przekonaniem, że „nie wiadomo, do kogo z tym iść”. Gmina Piaski postanowiła to uporządkować i opublikowała w Biuletynie Informacji Publicznej zasady przyjmowania skarg, wniosków i petycji. Teraz wszystko jest jasno opisane,  wystarczy wiedzieć do kogo powinna trafić.

Skarga to nie tylko narzekanie. Można ją złożyć, gdy urząd lub jego pracownik nie wykonuje zadań tak, jak powinien, gdy coś trwa zbyt długo albo narusza interes mieszkańca. Z kolei wniosek dotyczy raczej pomysłów i usprawnień i sposobów, by urząd działał sprawniej, uczciwiej, z większą korzyścią dla ludzi. Jest też petycja, w której można postulować zmianę przepisów lub podjęcie konkretnej decyzji w imię dobra wspólnego.

W Piaskach takie sprawy można kierować do dwóch organów - do Wójta Gminy Piaski lub do Rady Gminy Piaski. W obu przypadkach obowiązują te same zasady -  skargi i wnioski są rejestrowane, trafiają do odpowiedniego pracownika, a urząd ma obowiązek rozpatrzyć je nie później niż w ciągu miesiąca. Jeśli sprawa wymaga więcej czasu, urząd musi poinformować o przyczynie opóźnienia i nowym terminie. W przypadku petycji ten czas może wynieść do trzech miesięcy.

Co ważne, w Piaskach można też porozmawiać z przedstawicielami gminy osobiście. Wójt i przewodniczący rady przyjmują interesantów w każdy poniedziałek między 15.00 a 16.00. W godzinach pracy urzędu dostępni są też sekretarz, kierownicy referatów i pozostali pracownicy. A jeśli ktoś nie może przyjść w tych godzinach, ma szansę umówić się wcześniej - wystarczy zadzwonić lub zapisać się w sekretariacie.

Na stronie BIP podano również dane kontaktowe: sekretariat urzędu (tel. 65 529 54 41, e-mail: [email protected]) oraz biuro rady gminy (tel. 65 529 54 46, e-mail: [email protected]). Dzięki temu każdy mieszkaniec może bez trudu znaleźć właściwy adres.

To wszystko brzmi jak formalność, ale w praktyce jest ważne. Skarga, wniosek czy petycja to sposób, by coś realnie zmienić - od zgłoszenia zaniedbań po podpowiedzi, jak urząd może działać lepiej. Bo w samorządzie, tak jak w każdej wspólnocie, nie chodzi o to, by tylko mówić o prawach obywatela, ale by naprawdę  umieć z nich korzystać.

 

[ZT]83538[/ZT]

[ZT]83514[/ZT]

[ZT]83469[/ZT]

[ALERT]1760771550030[/ALERT]

 

(Źródło : BIP Piaski Wlkp./Oprac. jar)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (4)

xyzxyz

5 0

/Pokazali się stosowny dokument/ 🙄🤣
Czy mistrz pióra zdradzi co miał na myśli????? 🙄

09:38, 18.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

123123

6 0

No to gratuluję , w Gostyniu kilka razy chciałem wyjaśnić sprawy i jak grochem o ścianę 2 różne instytucje i ten sam beton,jednak najgorzej z perspektywy czasu oceniam urzędniczkę z wrocławskiej -tragedia

10:23, 18.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

lucillelucille

7 0

Urzędasy w Polsce są nietykalni. Nieważne jak niekompetentni i butni. Większość to znajomi i rodzinka, więc nikt ich nie zwolni.

10:49, 18.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

60 minut60 minut

0 0

Ale łaska . Godzinka dla petentów .

12:49, 18.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%