W świecie, w którym o bezpieczeństwie mówi się tak poważnie, wydawałoby się, że ludzie odpowiedzialni za jego zapewnienie w gminach mają szczególny status. Tymczasem rzeczywistość potrafi zaskoczyć. W Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Borek Wielkopolski pojawiło się ogłoszenie o naborze na stanowisko do spraw zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, wojskowych i przeciwpożarowych. Wymagania? Znajomość kilkunastu ustaw, doświadczenie, odporność na stres i gotowość do działania w każdej sytuacji. Wymiar etatu... połowa, bez podanego wynagrodzenia.
Jak czytamy w ogłoszeniu podpisanym przez burmistrza Janusza Sikorę, zatrudniony urzędnik ma „kierować monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem oraz usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy”, ma opracowywać plany obrony cywilnej, współdziałać z wojskiem i dbać o funkcjonowanie jednostek OSP. Lista obowiązków ciągnie się przez kilka stron i obejmuje wszystko - od zarządzania kryzysowego po prowadzenie dokumentacji i kart paliwowych straży pożarnych.
Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie proporcje. Wymagania dotyczą osoby o kwalifikacjach niemal sztabowych, z szeroką wiedzą prawną i organizacyjną, a jednocześnie proponuje się jej stanowisko, które trudno traktować jako pracę zawodową. Bo w tym kontekście brzmi to raczej jak społeczna misja. To przykład, jak bardzo w administracji lokalnej rozminęły się deklaracje o wadze bezpieczeństwa z tym, jak realnie wycenia się kompetencje i kwalifikacje ludzi.
W czasach, gdy coraz częściej mówi się o zagrożeniach i potrzebie reagowania na sytuacje kryzysowe, taki dokument z BIP-u brzmi jak test z idealizmu. Bo kto dziś podejmie się pracy, w której odpowiedzialność jest duża, a wynagrodzenie... symboliczne? Być może znajdzie się jakiś pasjonat, który zrobi to z przekonania. Ale jeśli bezpieczeństwo mieszkańców ma się opierać na dobrej woli, to ten system nie działa dobrze, tylko ludzie jeszcze się nie poddali.
Kto naprawdę działa, a kto tylko udaje? Ta gmina ...
A tak miały być pompy ciepła rozdawane ;-) Gdzie one są pytam się Pani Burmistrz? Gdzie one są?
Haha
00:17, 2025-12-05
Zdewastowane auto od dawna straszyło na ulicy...
Bardzo proszę nie oszukiwać skarbu państwa, ja idę legalnie do kuzyna i otrzymuję pełna walizkę waty. Ba nawet nie muszę napadać na bankomaty.
Biuro podatkowe
22:35, 2025-12-04
Zdewastowane auto od dawna straszyło na ulicy...
A lesie pie r dz ą i śmier dz a i zastawiajom pszejscie dala pieszych, a widząc ich to grube ułomne *%#)!& gaz.nie wim czy ma tam edc czy linke i gaźnik ale wu z tym . Jłe prłewadze biuro płedatkowe. A lesie to wiadomo. Al nie należy nażekać bo mosze być gożej.
Penkalska
22:32, 2025-12-04
Szykują tam coś na czarną godzinę. Cena budziła pytania
A pytanie czy nie taniej wybudować taką halę lub może w podobnych $$ ale będzie to nowy budynek w lepszej lokalizacji i bez kosztownych remontów lub dostosowania?
Zainteresowany
22:12, 2025-12-04
8 2
Może być i 1/4 etatu. Za takie wymagania z 8-10K pensji, i każdy zadowolony!
5 1
10 k to dostają menadżerowie w Gostyniu. Tu bardziej chodzi szeroki o zakres obowiązków który trzeba obrobić w 4 godziny
3 0
#Mik, no i to też miałem na myśli, za taki zakres obowiązków, powinno być adekwatne wynagrodzenie. pozdro
5 0
Przecież w Borku jest 1 specjalista od wszystkiego, to po co nastepny.
8 0
Brawo Panie Burmistrzu. Za niewielkie pieniądze chciałbyś osobę odpowiedzialną za wiele zagadnień. A może sam burmistrz zrezygnuje ze swego uposażenia, aby docenić trud zatrudnianej osoby?
0 2
Nie jest jedynym Burmistrzem w powiecie, który tak myśli, ale jako pierwszy robi postępy w stronę nakładanych obowiązków - proponuje zatrudnienie na pół etatu - chociaż tyle na początek
1 0
Przecież starostwo również na pół etatu chciało zatrudnić.
2 1
Ciekawe dlaczego tak dużo osób rezygnuje z pracy w gminie? Ktoś chyba jest niekompetentny.
0 0
Ciekawe kogo już ma ja na to stanowisko ?