Zamknij

Do tej pory wszelkie przejawy epidemicznej obstrukcji były traktowane ulgowo, ale sytuacja w kraju znacznie się pogorszyła, dlatego...

12:39, 07.10.2020 J.J Aktualizacja: 15:27, 07.10.2020
Skomentuj Zdjęcie poglądowe/fotolia/archG24/fotomontaż Zdjęcie poglądowe/fotolia/archG24/fotomontaż

Mimo zaleceń, wiele osób wciąż lekceważy przepisy epidemiczne, narażając innych na zakażenie. Do tej pory wszelkie przejawy obstrukcji były traktowane ulgowo, ale sytuacja w kraju znacznie się pogorszyła, dlatego Ministerstwo Zdrowia w porozumieniu z Komendą Główną Policji przedstawiło nowe propozycje rozwiązań umożliwiających lepszą egzekucję obostrzeń obowiązujących w czasie pandemii. Zapytaliśmy w Komendzie Powiatowej policji w Gostyniu, jak to będzie wglądało w praktyce.

Zero tolerancji to nowy sposób na dyscyplinowanie tych, którzy mimo zaleceń nie noszą maseczek i nie przestrzegają dystansu społecznego, narażając innych na zakażenie. Podczas wczorajszej konferencji prasowej szef resortu zdrowia podkreślił, że ministerstwo od początku trwania pandemii przekonuje, jak ważne jest przestrzeganie obostrzeń oraz norm sanitarno-epidemicznych.

Minister zaznaczył też, że wiele osób nie stosuje się do obostrzeń. Dlatego resort zdrowia wspólnie z Komendą Główną Policji opracowało rozwiązania umożliwiające lepszą egzekucję obowiązujących restrykcji. - Chcemy ogłosić politykę zero tolerancji dla nieprzestrzegania tych surowych zasad dotyczących obostrzeń i zasad współżycia społecznego związanego z przestrzeganiem DDM: dezynfekcji, dystansu i maseczek – powiedział minister zdrowia Adam Niedzielski.  Z obowiązku zakrywania ust i nosa będą zwolnione osoby posiadające zaświadczenie lekarskie lub dokument potwierdzający niepełnosprawność

Zapowiedzi ministra brzmią bardzo stanowczo, ale w jaki sposób policja zamierza realizować politykę zero tolerancji? O to zapytaliśmy w Komendzie Powiatowej Policji w Gostyniu - Policjanci będą stanowczo reagować na wszelkiego rodzaju wykroczenia, związane z nieprzestrzeganiem obostrzeń. Nie znaczy to jednak, że będą bezwzględnie karać. Będą natomiast reagować na każdy przejaw czy zgłoszenie. Mamy w ręku wiele narzędzi, dlatego może się to zakończyć pouczeniem, mandatem lub skierowaniem wniosku do sądu. To policjant jest na miejscu i ocenia sytuację - informuje podkom. Sebastian Myszkiewicz, oficer prasowy KPP w Gostyniu

Specjaliści nie są zgodni co do tego czy noszenie maseczek w otwartej przestrzeni, jeśli jest możliwe zachowanie dystansu społecznego stanowi najlepsze rozwiązanie. Są jednak głęboko przekonani, że chcąc pokonać pandemię, musimy stosować do zasady DDM – dystans, dezynfekcja, maseczka. W przeciwnym razie liczba zakażonych wciąż będzie rosła, a co za tym idzie będą też umierać ludzie. Dlatego podobnie jak lekarze, naukowcy i specjaliści, a także wiele innych środowisk nie tylko medycznych apelujemy o zachowanie dystansu społecznego, mycie rąk i zakrywanie ust oraz nosa. Tyle możemy zrobić. Jeśli nie dla siebie, to chociaż dla tych, którzy obawiają się zakażenia.

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(66)

RobertRobert

17 10

Czy działania policji będą miały podstawy prawne i będą zgodne z konstytucją, czy będą kosztowały skarb państwa - czyli nas podatników odszkodowania?! 13:05, 07.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TT

7 9

a kto zapłaci za twoje ewentualne leczenie jeśli chwycisz Covida ? "czytacze" konstytucji ? czujesz"bul" kiedy myślisz ? 15:57, 07.10.2020


GoscGosc

6 8

Powinni sami placic za leczenie, a jezeli i placic by nie chcieli, tak jak nie chca nosic maseczek, to olac ich i pomagac tym, ktorych zarazili ci co nie nosza maseczek; ciekawi mnie co beda mowic przeciwnicy maseczek jak ich najblizsza rodzina zlapie covida; wszystkim ktorzy dbaja o innych zycze zdrowia, a wam egoistom przeciwnikom maseczek, ktorzy mysla tylko o sobie zycze abyscie zmierzyli sie z tym w co jeszcze nie wierzycie; Pozdro 19:58, 07.10.2020


reo

klkl

26 9

Pisząc taki artykuł warto byłoby powołać się na podstawę prawną. Który akt normatywny dopuszcza możliwość zmuszania ludzi do zakrywania twarzy? 13:13, 07.10.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

oł

8 9

Jeśli tyle wiesz, dlaczego nie pójdziesz z tym do sadu. Wszyscy będziemy ci wdzięczni? Bo łatwiej ,pisać i wymagać niż działać? Tak to każdy ... potrafi 13:17, 07.10.2020


klkl

7 5

Nie oczekuję wdzięczności. Warto, żeby każdy dorosły i rozumny człowiek znał swoje prawa i je egzekwował. 13:21, 07.10.2020


MaraMara

8 10

Narażenie na utratę zdrowia a nawet życia inne osoby. 13:42, 07.10.2020


klkl

10 5

Ja pytam o podstawę prawną, a nie czyjeś widzimisię. 14:07, 07.10.2020


GoscGosc

3 6

do kl: jak trzeba bedzie wybraczy ratowac ciebie, czy kogos innego, to zycze ci aby tez spytali cie o podstawe prawna dlaczego akurat ciebie ratowac a nie kogo innego....zamiast szukac podstawy prawnej lepiej poszukaj swojego czlowieczenstwa bo juz chyba bardzo cie sie uszczuplilo od tych paragrafow 20:03, 07.10.2020


Do sarostyDo sarosty

8 7

Gorynia komendat to krewny radnego Goryni i tego ekonomisty co chce kopalnie utworzyc wegla brawo? 13:21, 07.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

podatnikpodatnik

2 4

A co ma piernik do wiatraka? 15:34, 07.10.2020


E? E?

17 6

Czy tylko mnie *%#)!& słowo maseczka? 13:28, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bbb6Bbb6

19 8

co to za choroba gdzie osoby na kwarantannie nie odwiedza lekarz ale policja

13:37, 07.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MaraMara

6 8

Policja sprawdza czy jest przestrzegana kwarantanna. Nie odwiedza chorych, bo nie wszyscy są chorzy. 13:45, 07.10.2020


MikuśMikuś

1 0

Takie sa realia lekarz Cię nie przyjmie ale na szczepienie jak najbardziej, prywatnie zapraszam ZOOMO powróci na ulice, bedziemy karać za brak szmaty !!!! GAZEM I PAŁAMI 07:24, 08.10.2020


pietapieta

11 23

zero toleancji dla lamioacych obostrzenia wsiorkow dawac im po 40-50 tysiecy kary za brak dystansu spolecznego oraz maseczki nie noszenie stanowia zagrozenie dla zdrowych ludzi przez swoje braki racjonalnego myslaenia i zachowaniua nalezytego dystansu spolecznego oraz nie noszenie maseczki!!!! 13:40, 07.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EwcikEwcik

7 1

Ale trafił się miastowy. Czemu obrażasz ludzi mieszkających na wsi ? Tu też jest wielu miastowych 14:20, 07.10.2020


AA

3 2

Jesteś *%#)!& 14:37, 07.10.2020


HggHgg

5 0

Weź sie puknij w łeb nieuku 15:21, 07.10.2020


KrzysztofKrzysztof

7 28

Popieram stanowisko burmistrza i gostyńską tarczę przeciw walce z koronowirusem, straż miejska także powinna mieć podobne uprawnienia do karania jak policja, nie jest w niczym gorsza, klasa społeczna też do utrzymania naszej straży miejskiej dokłada, to dlaczego ma ona być pozbawiona równych policji praw? 13:42, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

urkourko

24 2



Rozumiem że Ten obowiązek będzie egzekwowany jednakowo od wszystkich? Polityków ,policjantów ,celebrytów ...? Czy tylko od szarej masy ? A może ktoś wskaże nam jakieś regulacje prawne?

13:46, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UjjjUjjj

27 5

maseczki szyte z byle czego przepuszczają wirusa o wielkości mierzonej w mikronach jak sito chodzi o zastraszenie społeczeństwa i aspekt psychologiczny. Do tego bezprawne kary za brak maseczki, to już jest państwo prawie totalitarne
13:50, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MhMh

14 3

Poważne pytanie do znawców. Dlaczego rządzący nie poprawią prawa tak, żeby nie było wątpliwości czy muszę nosić maskę czy mogę. Skoro rozporządzenie tego nie wymusza to dlaczego nie poprawią ustawy i nie przegłosują jej, żeby było jednoznacznie?
13:56, 07.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XyzXyz

5 2

Proste, bo konstytucja im na to nie pozwala :) 15:56, 07.10.2020


YyyYyy

6 3

To jest tak samo jak z łbem z wierzchu nie widać a w środku zamiast mózgu jest kupa. 14:10, 07.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XxxXxx

1 3

Skąd wiesz? Tak masz????? 14:16, 07.10.2020


YuhuYuhu

4 2

Brawoooo... lustro ci pokazało co tam masz we łbie ?
14:55, 07.10.2020


RrrRrr

0 1

Ty baranie baranico noś sobie ten kaganiec najlepiej kask motocykolowy 07:06, 08.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do ADo A

3 2

Ty też 14:58, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

The oneThe one

10 15

Giwera w kieszeni sama się przeładowuje jak się czyta te bzdurne komentarze. Podstawa prawna? Rozumiem że całe Twoje życie oparte jest na podstawie prawnej i wszystko co robisz ma poparcie w podstawie prawnej? Czy jest jakaś podstawa prawna zabraniająca nazwać mi Ciebie egoistycznym hipokrytą? Rozumiem, że masz podstawe prawną na brak Twojego zdrowego rozsądku. Dobra.... nie ma podstawy prawnej na noszenie maseczek więc nie noś, z tym że wynika z tego że ja nosząc mam większy szacunek i bardziej dbam o zdrowie Twoich bliskich, rodziców, dziadków. Przykro mieć takich wnuków lub dzieci jak Ty. Nikt nigdy nie stwierdził, że maseczka chroni w 100%, ona ma na celu minimalizować to ryzyko. Ktoś napisał że mikro wirusik przechodzi przez maseczkę. ... aż szkoda czasu to komentować.... nie nalegam, ale wręcz proszę wróć do podstawówki o zakażeniach drogą kropelkową, bo nie daj Boże będziesz to przekazywał swoim dzieciom a potem będzie zdziwko że pała z kartkówki. Co do jednego się zgodzę powinien być jasny przepis, musisz tu i tu nosić i koniec, bo niestety Taki naród, któremu nie można zalecać tylko niestety trzeba kazać i to w dodatku podstawą prawną. 15:26, 07.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CocoCoco

0 2

Taka prawda!!! 21:27, 07.10.2020


HhhHhh

11 2

To proszę jechać na izbę do szpitala...stare piguły w grupie ryzyka, lakarka Stara też bez niczego.jeszcze sie chamsko patrzą w oczy...tam nie jedzie policja albo sanepid 15:30, 07.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

The oneThe one

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Zainteresowana Zainteresowana

12 5

Proszę o konkretne wskazanie tekstu ustawy przepisu gdzie jest napisane, że muszę iść sama ze sobą przez puste ulice w masce! 15:43, 07.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BArdzo dobry komentaBArdzo dobry komenta

2 2

Treść pytania świadczy o poziomie osoby je zadającej. Depresja (w geograficznym znaczeniu). 15:55, 07.10.2020


The oneThe one

2 0

Przykład który Pani przytacza nie ma nawet podstaw logicznych a co dopiero prawnych, nawet jeśli idziemy z rodziną również nie mavtakiej potrzeby. Jednak w przypadku przestrzeni zamkniętych powinien być przepis bo niestety zdrowy rozsądek nie un wszystkich działa 16:04, 07.10.2020


Mara do klMara do kl

7 10

Art. 160 parag. 1
Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. 15:58, 07.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Doucz sięDoucz się

4 2

Doucz się kobieto przepisów, doczytaj jaka jest kolejno ranga obowiązujących przepisów i skończ pisać bzdury.
21:16, 07.10.2020


trzeźwytrzeźwy

3 1

komentarz do wypowiedzi "mara do kl", która cytowała art. 160 kk.

Złóż na mnie zawiadomienie z tego artykułu, a ja jako zdrowy człowiek bez maski, wobec oczywistych braku podstaw prawnych zmuszających mnie do jej założenia, złoże zawiadomienie kontra na ciebie lub kogokolwiek innego dot.
- 234 kk fałszywego oskarżenia
- 191 kk zmuszanie do określonego zachowania
- 231 kk przekroczenia uprawnień przez funkcjonariusza publicznego
- 235 kk kierowanie o ściganie poprzez tworzenie fałszywych dowodów
i jeszcze kilka innych ...
czekam w realu na twoją reakcje i zgłoszenie ...


09:33, 08.10.2020


noiconoico

0 0

Jak mogę narażać . na cokolwiek ..skoro jestem zdrowy ? 21:51, 12.11.2020


Mara Mara

4 11

Naszemu społeczeństwu nie można zalecać czegoś, bo to ogranicza jego wolność. Należy więc nakazać i egzekucja tego nakazu!!!Nie ma innej formy. Tu chodzi o zdrowie i życie wszystkich...niezaleznie od poglądów. Ludzie rozumni powinni ZROZUMIEĆ. 16:13, 07.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

okok

4 9

Wszystkim tym którzy narzekają na nakaz noszenia maseczki, na lekarzy, na policjantów, wszystkim tym proponuję rozejrzeć się wokól siebie, czy prowadzą zdrowy tryb życia, czy nie palą papierosów , nie piją alkoholu, czy dzieci nie mają nadwagi a później zacząc krytykować i szukać podstaw prawnych na nakaz zasłania twarzy. 17:58, 07.10.2020


KOGUTKOGUT

7 5

ZERO TOLERANCJI DLA ROLNIKA CO TO MA BYĆ, POLICJA NIECH ICH KAŻE MANDATAMI PO 50 000 ALBO NAWET 100 000 TYSIĘCY TO SIĘ WSIÓRY NAUCZĄ!!!! 18:11, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziadekdziadek

5 0

art 31 ust 4 zapoznac sie potem egzekwowac 18:23, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vvvvvvvv

6 3

Czy Policja będzie sprawdzała komunikację publiczną, szkolne autobusy wypełnione po brzegi? 18:32, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


 Nie rozumiem Nie rozumiem

10 1

Przedszkole było z koroną,zamknięte. Urząd z koroną ,zamknięty.Zsz z koroną uczniowie chodzą nadal,siedzą w klasach bez maseczek! Nam grożą konsekwencje za nie noszenie maski na dworze. Koronawirus zawładnął całym światem! Jedno pytanie o co do chole..ry chodzi,kto ma taką władzę,żeby nas tak zastraszyć? 19:28, 07.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hej Hej

1 3

Polecam obejrzeć program na YouTube Warto rozmawiać Fałszywa pandemia.Pozdrawiam. 20:02, 07.10.2020


Xxx Xxx

10 6

wy fani koronawirusa zamknijcie sie w domu zalozcie stroj przeciw chemiczny i foliowa reklamowke na lep i szczelnie zawiazcie to was uratuje przed koronaworusem i bedziecie zyc wiecznie i dajcie ludzia zyc w wy psy wezcie sie za cos pozyteznego a nie nekanie obywateli 20:01, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mara Mara

3 12

Wszyscy przeciwnicy istnienia pandemii przyczynią się do lockdownu dlatego, że nie przestrzegając DDM transmituja wirusa....i to właśnie oni, a nie obostrzenia zniszczą gospodarkę.Przy takim przyroście...Długo czekać nie będziemy na lockdown. 21:08, 07.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

4 2

Wirusy były i będą! Dzisiaj wszystko jest jak jeden wielki wirus ,kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą! 21:15, 07.10.2020


MikiMiki

1 0

A jak już wszyscy założą maski rekawiczki itd to na kogo zwalicie winnę pukni się i to mocno Lockdown będzie choć byś zakopała się 10m pod ziemię. Brak słów zero opieki lekarskiej wszysyc *%#)!& bo ktoś maski nie ma czy wam rozumy odebrało???? 07:37, 08.10.2020


Masz rację na temat Masz rację na temat

2 1

Na grać brat miał sklep całe osiedle piło piwo jechał radio wozem i głowa w drugą stronę a teraz Wielki komendat to był bezradny chłopiec i taki jest 22:18, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ciul za młoduCiul za młodu

4 1

Na gòrach brat miał sklep całe osiedle piło piwo jechał radio wozem i głowa w drugą stronę a teraz Wielki komendat to był bezradny chłopiec i taki jest 22:21, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KkkKkk

5 3

Przerażające jest to ilu tutaj zmanipulowanych przez media ludzi.
Zastanowił się jeden z drugim ile osób przez co idą cierpi bo nie może dostać się do lekarza???
Pomyślał jeden z drugim ile rodzi się nienawiści między ludźmi przez to całe zamieszanie???
Nie kwestionuję istnienia patogenu, one były są i będą ale już wszystkie restrykcje i to ciągłe bombardowanie przez media covid covid covid. Czemu ciągle jest tylko Gut, Grzesiowski, i ciągle ta sama śpiewka. To jest już obłęd!!!!
Skłócić, poniżyć, zniszczyć relacje, taki widzę cel tego pseudo virusa.
A ofiary? Prawdziwe ofiary to Ci którzy nie otrzymali opieki, Ci którzy odeszli w samotności i Ci którzy ślepo w to wszystko wierzą.
03:20, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co mi szkodzico mi szkodzi

1 2

oj oj oj cwaniaczki cwaniaczki głupota nie boli ale bul w kacie jak złapiesz covid już tak . lewacki pomiot przełączcie TVN-24 np. na Discovery 06:03, 08.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

El mundoEl mundo

1 0

A jak złapiesz Tyfus ,Malarie , dostaniesz Raka, zwykłej grypy nie złapiesz bo zanikła to co zrobisz bo nikt się Tobą nie zainteresuje bo nie masz Korony... 07:59, 08.10.2020


MarkaMarka

2 1

Ludzie noszą maseczki a testów pozytywnych coraz więcej??? Jak już 100% społeczeństwa będzie nosić maski to na co zwalą winnę??? Końskie łajnem będzie trzeba się smarować a kto nie zrobi ten łajdak ,egoista !!!!! 07:29, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polonia UKPolonia UK

2 1

Ludzie noszą maseczki a testów pozytywnych coraz więcej??? Jak już 100% społeczeństwa będzie nosić maski to na co zwalą winnę??? Końskie łajnem będzie trzeba się smarować a kto nie zrobi ten łajdak ,egoista !!!!! 07:37, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolakoPolako

3 1

Milicja wraca brat brata polaka polaka będzie katować. Stalin mówi jakie to proste mogłem polaczom Maski nakazać i sami by się pozabijali!!!!. Kiedyś Naziści wywalali z autobusów , tramwajów ,, Nur Fur Deutschland" A teraz brat brata!!!!! Małe Dzieci w szpitalach są bez matek bo tworzyscie ten Strach !!!! Niszczycie ich psyhicznie a Ci do góry się uśmiechają... Wiecei co przeżywa roczne dziecko bez rodziców w szpitalach !! Tam nikt się nie przejmuje nimi!!!!!! Nikt nie przytuli a gdy odchodzą na raka Nikt im nie powie Córeczko Synku zobaczymy sie w lepszym świecie nie bój się!!!! 07:43, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolakoPolako

4 0

Fakt jak już całe społeczeństwo założy rękawiczki, maski, bedzie trzymać dystans, nie rozmawiać z nikim. To co nie którym Świat się zawali bo na kogo teraz psioczyć, że testują pozytywnie???? Mara i inni coś musicie pomyśleć znaleźć kolejne kozły ofiarne!!?? A może na Słońce bo za mocno świeci albo na zwierzęta no bo one jeszcze nie noszą masek i rękawiczek !!!! 08:06, 08.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LenaLena

2 0

Dokładnie :) a dzieci staną się ułomne i będą bać się drugiego człowieka ale chyba o to chodzi, społeczeństwo ma być nieudolne, strachliwe, donosić na drugiego człowieka. Taka ma być rzeczywistość??? Lekarz przez telefon, ale do fabryki , do Lidla , do Biedronki wszyscy marsz 🙂. 08:14, 08.10.2020


OBSERWATOROBSERWATOR

3 2

PROPONUJĘ ABY WSZYSCY CHODZILI JESZCZE NA CZTERECH ŁAPACH !!!!!
BO WIRUS KRĄŻY POWYŻEJ 1 METRA !!! OGŁUPIAĆ LUDZI !!!! 08:49, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trzeźwytrzeźwy

3 0

komentarz do wypowiedzi "mara do kl", która cytowała art. 160 kk.

Złóż na mnie zawiadomienie z tego artykułu, a ja jako zdrowy człowiek bez maski, wobec oczywistych braku podstaw prawnych zmuszających mnie do jej założenia, złoże zawiadomienie kontra na ciebie lub kogokolwiek innego dot.
- 234 kk fałszywego oskarżenia
- 191 kk zmuszanie do określonego zachowania
- 231 kk przekroczenia uprawnień przez funkcjonariusza publicznego
- 235 kk kierowanie o ściganie poprzez tworzenie fałszywych dowodów
i jeszcze kilka innych ...
czekam w realu na twoją reakcje i zgłoszenie ...


09:33, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dystans i maseczkidystans i maseczki

1 0

ja słucham zalece burmistrza 1.5 metra dystansu i nosze maseczke a jak ktos do mnie podejdzie to go gazem w oczy bo moze byc zakazany wiec nie ma prawa mnie narazac na skazenie ten mongol co uchodzcow nasprowadzal do strefy na czachorowie 14:09, 08.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%