Wiadomości z regionu Gostyn24, najważniejsze informacje, wiadomości i wydarzenia

Zamknij
NEWS

Powiatowy budżet przyjęty. Bez fajerwerków z 28-milionowym długiem

MiS 16:59, 16.12.2017
43 Powiatowy budżet przyjęty. Bez fajerwerków z 28-milionowym długiem

Radni powiatu gostyńskiego przyjęli budżet na 2018 rok. Rewolucji nie będzie. I choć powiatowi udało się wygospodarować więcej pieniędzy na inwestycje, głównie drogowe, to na samorządzie cały czas ciąży ogromny dług, w sumie około... 28 milionów złotych.

Projekt budżetu powiatu gostyńskiego na 2018 rok przedstawił starosta gostyński Robert Marcinkowski, który scharakteryzował go w trzech słowach - proinwestycyjny, gospodarny i społeczny, w skrócie PGS. - Proinwestycyjny, bo w żadnym projekcie budżetu nie mieliśmy tak dużych środków na inwestycje. To jest wynik racjonalnej gospodarki finansowej, realizowanej wspólnie z zarządem, z radą, z jednostkami organizacyjnymi - mówił starosta Robert Marcinowski. - Jest to budżet gospodarny dlatego, że nie opiera się na przesłankach wyborczych. Nie znajdą tu państwo żadnych fajerwerków. Inwestycji, które mogłyby mieć charakter wyborczy. To jest budżet ludzi twardo stąpających po ziemi. Powiat zamierza zakończyć rok na plusie, z półmilionową nadwyżką - mówił włodarz powiatu. - Natomiast trzeci aspekt społeczny składa się z kilku elementów - tłumaczył starosta Marcinkowski. Wymienił m.in. rosnące wydatki na oświatę, pomoc społeczną, organizacje pozarządowe. - Powiat gostyński to także 700 pracowników. Trudne lata 2013/2014 spowodowały, że musieliśmy ciąć wydatki bieżące, zaciskać pasa. Taka taktyka dzisiaj poskutkowała tym, że mamy dużo większą swobodę inwestycyjną, ale także wydatki bieżące - mówił starosta gostyński. - Rok 2017 był rokiem realnego wzrostu płac w naszych jednostkach. Chcielibyśmy tę tendencję podtrzymać również w 2018 roku - zapowiedział starosta gostyński.

Według planów dochody powiatowego budżetu mają wynieść około 76,4 mln złotych (największą część tej kwoty maja stanowić subwencje oraz podatki), natomiast wydatki na poziomie około 74 mln złotych. - W roku 2018 planujemy zaciągnięcie kredytu w wysokości prawie 4 mln złotych, a chcemy spłacić prawie 4,5 mln złotych. Przy dużych wydatkach na inwestycje w roku wyborczym uważamy, że to bardzo racjonalny budżet, posiadający bardzo dużą dyscyplinę finansową - mówił starosta Robert Marcinkowski. Nieco mniej czasu starosta poświęcił samorządowym długom. Poinformował jedynie, że na koniec 2018 roku mają one wynieść około 28 mln złotych i będzie to piąty rok regularnej ich spłaty. Dodajmy, że w 2013 roku, kiedy starosta Marcinkowski objął fotel starosty, zadłużenie powiatu wynosiło ponad 32,5 mln złotych. To oznacza, że w ciągu pięciu lat powiat spłaci 4,5 mln złotych zadłużenia, a więc średnio 900 tys. zł rocznie.

Kończąc, starosta zwrócił uwagę na kilka liczb, które jego zdaniem pokazują, jak rośnie potencjał powiatu gostyńskiego. Porównał wysokość kredytów zaciąganych na koniec poszczególnych kadencji. Największe, jak wymieniał włodarz, zaciągnięto w 2006 i 2010 roku. - W roku 2018 wychodzimy na plus. Pół miliona na plus. To świadczy o tym, że budżet powiatu jest konstruowany realnie, choć nie jest oczywiście budżetem marzeń - mówił starosta.

Na inwestycje w 2018 roku powiat zamierza przeznaczyć około 10,5 mln złotych. Wśród nich przeważają zadania drogowe, do których dołożą się gminy, m.in. przebudowa drogi Kromolice - Wziąchów, ul. Dworcowej w Borku Wlkp., budowa ścieżki rowerowej Poraj - Krajewice, Gostkowo - Niepart oraz kolejny etap ścieżki Pępowo - Siedlec, przebudowa ul. św. Marcina w Piaskach, drogi w Chwałkowie, Potarzycy, ul. Chociszewickiej w Pępowie. Ponadto kontynuowana będzie rozbudowa Szkoły Specjalnej w Brzeziu, planowana jest modernizacja hali sportowej w Krobi czy rozpoczęcie budowy hali przy Zespole Szkół Zawodowych, jednak ta inwestycja jest uzależniona od pozyskania środków zewnętrznych.

Budżetową dyskusję rozpoczął radny Grzegorz Grzegorzewski (SLD Lewica Razem). Stwierdził, że zagłosowałby za budżetem, gdyby znalazła się w nim rekultywacja stawu na gostyńskim Pożegowie. Od dawna bowiem zabiega o tę inwestycję. W odpowiedzi starosta gostyński stwierdził, że po ustaleniu, kto będzie współfinansować inwestycję i zajmie się zbiornikiem, istnieje możliwość wygospodarowania pieniędzy nawet w przyszłym roku. Zaproponował też, by wcześniej zorganizować spotkanie, w którym udział wezmą przedstawiciele gminy i osiedla Pożegowo. Głos zabrał również wicestarosta Czesław Kołak. Domagał się od radnego podpisów mieszkańców, którzy określą się, czy teren ten powinien być ogólnodostępny czy nie. - Zobowiązał się pan. (...) Nadal czekamy - mówił Czesław Kołak, a dopiero potem powiat zwróci się do gminy Gostyń o współfinansowanie inwestycji. Przypomniał też, że komisja bezpieczeństwa skierowała zapytanie do gminy Gostyń o pobudowanie chodnika na drodze pomiędzy stawami.

Odpowiedź ta bardzo zdenerwowała radnego Grzegorzewskiego. - Panie Czesławie, niech pan bzdur nie mówi. Pan bzdury powiedział. Proszę się przyjrzeć, jak tam jest brzydko. To nie jest staw dla Grzegorzewskiego. (...) Do dziś leży tam drzewo "położone" w czasie wichur. (...) Dziś mamy zarośnięte brzydactwo, które szpeci osiedle Pożegowo. (...) Staw gminny jest zadbany - mówił radny Grzegorz Grzegorzewski, który zapowiedział, że zamierza zwrócić się w tej sprawie do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Poznaniu. - Napiszę pismo do WIOŚ i zostaniecie (gmina i powiat - przyp. red.) przez wojewodę przymuszeni do zmodernizowania tej małej retencji - grzmiał radny Grzegorz Grzegorzewski.

Klubowy kolega Grzegorzewskiego, radny Ireneusz Lesiński, dużo bardziej łagodnym tonem, dopytywał o finansowanie Domów Pomocy Społecznej i wypłaty dla pracowników. Poprosił też, by podczas najbliższego konwentu starosta podziękował wszystkim wójtom i burmistrzom za współfinansowanie powiatowych inwestycji. Poza tym większych uwag radni opozycji nie mieli.

Na koniec było już tylko miło. Głos zabrali radni koalicji SKW-PSL. W powiatowym budżecie nie dopatrzyli się żadnego słabego punktu. - (...) Sytuacja finansowa powiatu jest bardzo stabilna. (...) Projekt budżetu na rok 2018 oraz projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2028 to dokumenty odpowiedzialne, racjonalne, realne i ambitne. (...) - mówił radny Zenon Norman. W podobnym tonie wypowiedział się radny Maciej Biskup (PSL). - Klub radnych PSL zagłosuje za tym projektem, ponieważ trudno być przeciwnym budżetowi inwestycyjnemu. To jest dobry budżet, oparty na współpracy samorządowej, szczególnie gminno-powiatowej. (...) Cieszy nas rozbudowa ZSS oraz zwiększenie środków na inwestycje oraz utrzymanie dróg powiatowych - mówił radny Maciej Biskup.

Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną opinię zarówno na temat projektu budżetu na 2018 rok, jak i Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu na lata 2018-2028. Podobną opinię wydały komisje rady. W głosowaniu nad uchwałą budżetową radni SKW-PSL zagłosowali "za". Radni opozycji "wstrzymali się" od głosowania.

 

SPROSTOWANIE 
z dnia 25 grudnia 2017r

Autor nieściśle podaje stan zadłużenia powiatu na chwilę objęcia przeze mnie funkcji starosty w wysokości ponad 32,5 mln zł. W rzeczywistości było to ponad milion więcej, dokładnie 33 655 423 zł. Powiat w ciągu minionych lat spłaci nie jak podaje portal 4,5 mln lecz spłacił już 31 444 149 zł.

Robert Marcinkowski
Starostwo Powiatowe w Gostyniu
ul. Wrocławska 256, 63-800 Gostyń

(MiS)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (43)

piękny boski wyjątkopiękny boski wyjątko

13 4

Dokładnie tak jak mówił burmistrz, im gorszy budżet tym więcej przymiotników. To was znowu trafił.

17:46, 16.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

pieniążekpieniążek

0 1

Ja osobiście uważam, że starosta taki jest. Może ma wady jak każdy, ale akurat jest piękny i boski. Może nawet jest też wyjątkowy.

14:54, 29.12.2017

BłysBłys

16 4

Panie Marcinkowski ten pana budżet jest Słaby , Kredytowany, Wyborczy. W skrócie SKW. Odejdziecie za rok nikt za wami tęsknił nie będzie.

17:53, 16.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

politykapolityka

8 17

Redakcja jak zwykle w formie. Nastawienie polityczne tego portalu jest gorsze niż w TVP. Czemu nie napiszcie, że Starosta Marcinkowski jest pierwszym starostą, który obniżył dług samorządu i nadal obniża. Widać też jak dużo inwestuje. I pewnie tak trudno przyznać to portalowi związanemu z gostyńską lewicą.

17:58, 16.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TVPIS bisTVPIS bis

8 11

Poziom tego pisania coraz bardziej przypomina propagandę. O gminie laurki, mimo 13 milionów kredytu i budżetu napompowanego środkami z 500 plus czyli bez żadnej zasługi burmistrza. O starostwie mimo największych pieniędzy na inwestycje tradycyjnie uderzając w powiat. Lepiej pokażcie obiektywnie ile powiat buduje - drogi, ścieżki rowerowe, szkoła w Brzeziu albo boiska dla młodzieży, no i w dodatku spłaca kredyty. Czy to takie trudne? Stajecie się żałośni.

19:15, 16.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

TVNSKW bisTVNSKW bis

1 1

CZYLI u ciebie nadal 13 milionów które Kulak zamierza spłacić w 3 lata to fatalny wynik ,a 28 milionów Marcinkowski zamierza spłacić...kiedyś to fantastyczny rezultat. A co do powiatowych inwestycji to kochany spokojnie,bo gdy naiwni burmistrzowie dorzucający bez przerwy do powiatu powiedzą dosyć , to zrobi ci się bardzo smutno.

20:11, 16.12.2017

Robcio sloganikRobcio sloganik

14 5

To określanie budżetu skrótem to najlepszy przykład i obraz tego na czym jedynie skupia się Marcinkowski. Slogany, puste gadanie, konferencje prasowe i nic więcej. Jedna wielka wydmuszka powiatowa

19:34, 16.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cześć Cześć

8 7

Szanowno Redakcjo! Gdyby tak chociaż raz postaralibyscie się uczciwie spojrzeć na to co dzieje się w starostwie. Gdybyście choć raz schowali swoja nienawiść do starosty i spróbowali rzetelnie opisać sytuację, budżet lub to jak kompromituje się Pan Grzegorzewski. Gdybyście potrafili opisać kulturalna polemikę Pana Kulaka i Marcinkowskiego dotyczącą szpitala i nowych wyborów dyrektora. Może w przyszłości obaj panowie bardziej pilnowaliby się przy wzajemnych utarczkach. Nie można? Naprawdę to takie dla Was trudne? Zastanówcie się, proszę

20:48, 16.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

wróżbita Maciejwróżbita Maciej

5 1

Ja myślę że lepiej za rok wymienić nienadającego się Marcinkowskiego i powoli wszystko zacznie wracać do normy. Będzie trochę płaczu kilku członków SKW, ale generalnie wszyscy będą zadowoleni. W szpitalu się poukłada, długi SKW się pospłaca, skończy się z nachalną propagandą. To naprawdę nie musi być trudne. Jeszcze 10 miesięcy do wyborów i zmienić może się wszystko.

21:35, 16.12.2017

stokrotkastokrotka

2 0

Prawda boli a do wyborów coraz bliżej. Czas ze sceny zejść... znowu pokonanym

09:23, 17.12.2017

CzytelnikCzytelnik

10 2

Zastanawiam się kto kogo bardziej nie trawi pan Starosta redakcji czy odwrotnie. Z mojej wiedzy wynika, że to pan Marcinkowski jako osoba pełniąca funkcję publiczną, utrzymywana z podatków, swoim zachowaniem, postawą i komentarzami próbuje za wszelką cenę zneutralizować ten portal i jego papierowe wydanie. Towarzyszy temu narracja, która w mojej ocenie nie przystoi osobie na tak wysokim stanowisku. Do tego sprawy sądowe, które Powiat przegrywa marnując publiczne pieniądze. Myślę, że pana Starosta się przeliczył, a jego urzędnicy próbują za wszelką cenę ratować jego wizerunek, który w ciągu ostatnich trzech lat uległ niemal całkowitej degradacji W mojej ocenie powodem tego jest on sam i jego nieudolna próba kreowania się na kogoś innego ? menadżera, który we wszystkim jest dobry. Nie bez przyczyny w poprzedniej kampanii wyborczej mówiono na niego ?piękny i boski? Pięknymi słowami, sztucznym uśmiechem i ulizaną grzywką szpitala z długów nie da się wyciągnąć, a kredyty wzięte przez kolegów z SKW nie znikną po kolejnej konferencji prasowej. Wcześniej nikt miał odwagi pisać o tym wprost, bo powiązania samorządowo-medialne, funkcjonujące przez wiele lat w tym powiecie są nadal bardzo silne. Może nie wszyscy pamiętają, ale mąż redaktorki naczelnej z lokalnej gazety zarządzanej z Jarocina kilka razy startował z ugrupowania pod nazwą SKW. Inna redaktorka byłej darmowej gazety pracuje dziś w dziale promocji starostwa... przypadek? nie sadzę. Jeszcze inna redaktorka tym razem telewizyjna, zatrudniona obecnie w kulturze na państwowej posadzie też startowała w wyborach z ramienia ugrupowania bardzo bliskiego panu Staroście, można nawet powiedzieć w jego mateczniku. Teraz mamy równowagę i media, które prezentują różne punkty widzenia, bo dziennikarze są od tego by władzy patrzeć na ręce, czy się mylę? Jeden patrzy na szklankę i widzi do połowy pełną inny do połowy pustą. To punkt widzenia, na który wpływ mają także wzajemne relacje. Kiedy czytam niektóre komentarze jaki to Pan Starosta jest dobry, a jaki ten portal zły, to się cieszyć. Mimo trudnych czasów w kraju, w Gostyniu wreszcie zapanował pluralizm, którego dotąd nie było. Poza tym nikt nikogo nie zmusza do czytania wiadomości tu czy tam, to jego indywidualny wybór. Nie podoba ci się co piszą, nie czytaj. Ja przestałem oglądać TVP bo to co pokazują mnie przerasta. G24 czytam od wielu lat i uważam go za najlepszy portal w regionie. Można się zgodzić lub nie, ale fakty mówią same za siebie. Mają najwięcej czytelników na Facebooku, najwięcej reklamodawców korzysta z ich usług, a informacje z wydarzeń pojawiają się najszybciej. Dlatego myślę, że chociaż czasem idą ostro, to chyba rzeczywiście trafiają w punkt co może się nie podobać samym trafionym. Mnie się podoba, więc będę nadal korzystał. Pozdrawiam czytelników Gostyn24, całą redakcję i wszystkich urzędników starostwa z Panem Marcinkowskim na czele.

09:30, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlekOlek

9 3

Do tych 28 milionów dochodzi jeszcze kilkanaście milionów złotych zadłużenia szpitala. To trzeba dodać do rachunku na koniec kadencji SKW.
A dyskusja o szpitalu na sesji faktycznie była merytoryczna i kulturalna.

09:37, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olek 2Olek 2

6 3

Popieram wpis "Czytelnika". Dodam jedynie, że dziwię się PSL-owi, że tak ulegle dał się zdominować SKW. Na sesjach tylko wypowiedzi lukrujące rzeczywistość, żadnej dyskusji, żadnej polemiki, nawet zdania lekko odmiennego. WALEC. Ale tonięcie szpitala pójdzie też na wasze konto, nie zdołacie się od tego zdystansować.

09:45, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrajewiceKrajewice

5 4

Mi się podoba, że w budżecie jest ścieżka rowerowa do Krajewic. Popieram Starostę, że będzie wreszcie budowana.

09:54, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

analizaanaliza

7 6

Dwie relacje z sesji brzmią bardzo ciekawie. Co z nich wynika? Starosta Marcinkowski ma w budżecie 500 tys. na plusie, burmistrz Kulak 300 tys. na plusie. Matematyka nie kłamie, ponieważ widać, kto zaplanował więcej. Tego portal jakoś nie pokazuje tylko tak obraca, żeby lukrować gminę i atakować powiat. Nieuczciwie, nierzetelnie, politycznie, cały g24.

10:23, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

sam jesteś analizasam jesteś analiza

4 2

Na plusie to ty możesz mieć temperaturę ciała. Zobacz na konkrety. Zadłużenie 13 mln gmina i 28 mln. powiat. Perspektywa spłaty - gmina 3 lata powiat nieskończoność. Inwestycje gmina 15 mln powiat 10 mln. O czym ty człowieku mówisz! Gdyby gmina chciała mogłaby zamknąc rok 10 razy większym plusem, więc nie kombinuj i nie bazuj na ludzkiej niewiedzy bo matematyka rzeczywiście nie kłamie w przeciewieństwie do tych co się brzytwy trzymają idąc na dno

10:40, 17.12.2017

analiza domowaanaliza domowa

2 1

ANALIZA- ty miałeś kiedyś kontakt z liczeniem i naukami ścisłymi czy w tym obszarze się nie czujesz ? Twoje wyliczenia kładą każdy biznesik nawet na poziomie sklepiku obwoźnego . Zdrowia na 2018 ,bo na korki z matmy nie masz szans nikt się nie podejmie .

11:32, 17.12.2017

KenigKenig

5 3

Trzeba pamiętać że ten nielubiany przez urzędników powiatowych i starostę gostyn24 i jego gazeta to jedyne media z Gostynia. Reszta jak Panorama, ABC czy Elka są z Leszna a Życie Gostynia z Jarocina. Może z perspektywy tak odległej problemy Powiatu są mniej widoczne, albo niewidoczne

11:01, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

cyrkcyrk

4 1

Albo przysłonięte mamoną :)

11:37, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

5 2

Ile dlugow zaciagalo SLD jak rzadzilo w powiecie? Od kogo sie dlugi w powiecie zaczely? Z jakiego ugrupowania starosta zapoczatkowal zadluzanie, czy nie SLD?

12:13, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

no i co?no i co?

3 1

No właśnie ile było długów za Paklowej w 2006 roku na koniec kadencji 11 890 865,21 zł. Dzisiaj jest ponad 28 milionów a było jużponad 32 miliony, czyli 3 x więcej. I to w czasie hossy gospodarczej. I co teraz powiesz powiatowy ekonomisto?

12:52, 17.12.2017

maliniokmaliniok

2 1

SKW mnie rozwala. Rano w kościele udają świętych, w południe w internecie świadomie kłamią,manipulują, obrażają, za to wieczorem spiskują między sobą by utrzymać koryto. Dla nich 30 mln ich kredytu to mniej niż 10 mln. Udają *%#)!& czy od tego klaunowania już nie do końca wszystko pod sufitem jest poukładane?

13:49, 17.12.2017

JJ

6 0

Odestki od dlugow/kredytow rosna, taki cel bankow, ale dobrze ze pani Palkowa w parabankach nie robila pozyczek, jest pewna gmina w Polsce gdzie wlodarz zaciagal zobowiazania w parabankach, po wyborach nowy wlodarz jak zobaczyl stan finansow tej gminy to sam zrezygnowal, teraz jest tam chyba komisarz, oby u nas w powiecie czy gminach to zadluzanie tak sie nie skonczylo, dobrze ze pan Marcinkowski jest pierwszym starosta ktory splaca dlugi po Palkowej i Pospieszynskin

13:23, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KisssKisss

6 2

Dobrze ze pan Marcinkowki splaca dlugi zaciagane przez swoich poprzednikow, pania Palke i pana Pospieszynskiego, wiadomo ze od kazdego kredytu rosna odsetki, wiec to wina poprzednikow

13:24, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

praktorpraktor

0 0

W takim tempie wyjdziemy na zero za 25 lat. Pozdrowienia dla SKW-PSL

13:42, 17.12.2017

balladynaballadyna

7 2

Bycie starostą to nie tylko apanaże i kurtuazyjne wizyty. Jak sie zdecydował na tę funkcję to wiedział w co wchodzi. Obiecywał cuda wianki a spłaca grojdy. Do tego pełna gęba frazesów i przymiotników typu proinwestycyjny, prorozwojowy. Wygląda na to, że nie wie co to znaczy Bardziej wolałam Pospieszyńskiego i Palkową bo oni byli konkretni. Nie można tez zapomniec że to za Marcinkowskiego szpital zadłużył się najbardziej. Podsumowując za swoich rządów w powiecie spłacił raptem trochę ponad 4 miliony, a szpital w tym czasie zadłużył się na 17-18 milionów. No i mamy sukces na miarę Balcerowicza heheh

13:40, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

praktorpraktor

6 1

Przepraszam za 30 lat :)

13:43, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

naprawdę ktoś w to wnaprawdę ktoś w to w

6 1

Przecież Marcinkowski przez 10 lat był przewodniczącym rady powiatu i co roku podnosił rączkę za tymi kredytami. Są one tak samo jego jak Pospieszyńskiego i reszty SKW. W tym tempie to skończą spłacać te swoje kredyty jak Marcinkowski będzie miał na karku 80 tkę.

13:43, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

trochę prawdytrochę prawdy

8 3

J.Jędrkowiak były radny z listy lewicy nie napisał chyba jeszcze, że pani starosta Palka powiat zadłużała a pan starosta Marcinkowski zadłużenie zmniejszył. Albo się jest dziennikarzem albo politykiem. Wnioski wyciągnijcie sami.

15:03, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

IrekIrek

3 2

Tak. W ubiegłym roku Marcinkowski spłacił 12 000 zł. Z 28 milionów!!!!!. To kpiny a nie wychodzenie z zadłużenia.

16:50, 17.12.2017

stonogastonoga

3 2

to jak nazwac staroste ktory wydaje gazete wlasna gdzie tylko sie chwali. dziennikarz czy polityk?. jedrkowiak sam zdecydowal i wydaje gazete za swoje a pan starosta placi publicznymi pieniedzmi za promowanie samego siebie. wiec jak go nazwiesz znawco mediow ? ;)

18:17, 17.12.2017

asas

5 0

Trafiony zatopiony :)

20:13, 17.12.2017

jagajaga

4 3

Marcinkowski i Kołak do wymiany natychmiast.Jeden za dużo mói drugi za mało bo nie wie o co chodzi.

16:10, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrzezieBrzezie

4 1

Nowa Hala sportowa na Brzeziu super -
I stary powylamywany , krzywy, rozpadajacy chodnik ? brawo Wy

17:04, 17.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

skoro takie beskoro takie be

6 1

powiaty do kasacji

01:37, 18.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KAKAKAKA

6 1

Po przeczytaniu dwóch artykułów o budżecie gminnym i powiatowym, uważam, że nasz powiat jest źle zarządzany. Chyba trzeba zmienić władze bo się zasiedziały na wysokich stołkach. Okazja będzie jesienią przy wyborach. Wszyscy tylko nie SKW!!!. Jestem pewna że wtedy wiele się zmieni na lepsze

09:04, 18.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

propaganda g24propaganda g24

5 3

KAKA nie wierz temu co tu piszą. Ten portal jest tendencyjny i nastawiony politycznie. Zobacz lepiej ile się w powiecie buduje nowych rzeczy.

09:19, 18.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

KAKAKAKA

2 1

Może, każdy wie swoje i anonimowo może sobie gadać. Z tego co pamiętam oskarżenia o kłamastwa i manipulacje płyną tylko z powiatu. Czytałam tez o sprawie sądowej którą powiat przegrał więc może to nie do końca masz rację. Nie wydaje mi się y czegoś brakowało w obu artykułach, ale może sie mylę nie jestem dziennikarką

10:18, 18.12.2017

..................................

3 0

To co tu robisz i dlaczego śledzisz wpisy propagando? Ciekawość to pierwszy stopień do piekła, a rzucanie oskarżeń anonimowych to tchórzostwo

10:28, 18.12.2017

hejhohejho

6 2

Powiatowcy oskarżają innych o tendencyjne nastawianie . Czy to czasem nie oni wydają własną gazetę *%#)!& Powiatowe ? Poziom manipulacji jak w gimnazium, przegrane procesy sądowe i propaganda traktująca ludzi jak id....ów. Wszystko za pieniądze podatników przy zadłużeniu powiatu na poziomie 28 mln zł. Naprawdę powiatowcy uważacie że to się trzyma przysłowiowej kupy. Zachowujecie się jak dzieci w piaskownicy, nie jak 40 latkowie na stanowiskach. A stanowisk dla SKW w powiecie pod dostatkiem. Jeszcze rok...

11:00, 18.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomektomek

9 2

Wiecie, dlaczego ludzie tak nie cierpią urzędników z powiatu? To wam powiem. Od dłuższego czasu mierziła mnie jedna, spartolona rzecz (źle wykonany przejazd) przy, jak się później okazało, drodze wojewódzkiej. Zadzwoniłem więc do powiatowego zarządu dróg (nie wiedząc, że to droga wojewódzka) z informacją o tym fakcie. Osoba z drugiej strony zwyczajnie mnie olała: "To nie nasza droga, proszę dzwonić do zarządcy w województwie". Koniec rozmowy. Z racji, że przejazd ten mógł zagrażać ludziom, zadzwoniłem jeszcze do UM w Gostyniu. Tam, po przekierowaniu do któregoś tam z kolei działu, osoba która podała mi swoje imię i nazwisko obiecała, że przekaże tę informację do wojewódzkiego zarządu. Dziś rano przejeżdżałem przez to miejsce, spartolona rzecz została naprawiona. Minęło co prawda 6 tygodni, ale komuś jednak chciało się zgłosić informację od zwykłego podatnika.

08:57, 19.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan Jan

0 0

Gostyniacy wstyd za taką wybrana władze kłamstwa wieczne obiecanki cacanki wy myślicie że zwykli ludzie to *%#)!& na wyborach was rozlicza oderwia was od stolkow i kasy a portal jest w miarę obiektywny

19:19, 29.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

lovelove

2 0

Panie starosto niech się pan nie przejmuje,że o panu źle piszą ci zawistni ludzie.

21:59, 29.12.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%