Zamknij

Jakież było zdziwienie mieszkańców, gdy pewnego dnia pojawiło się na nim kilka miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych

10:20, 13.11.2018 M.S Aktualizacja: 10:59, 13.11.2018
Skomentuj

Coraz więcej samochodów i tłok na osiedlowych parkingach, to dziś norma, która czasem prowadzi do konfliktów. W ostatnim czasie na jednym z osiedli pojawiło się znacznie więcej miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych, z czego jedno "dedykowane" konkretnemu mieszkańcowi. - To niesprawiedliwe - twierdzi inny mieszkaniec osiedla, który również korzysta z tego parkingu

Przy bloku nr 15 na os. 700-lecia w Gostyniu od lat istnieje parking miejski, z którego korzystają najczęściej okoliczni mieszkańcy. Jest niewielki, na kilkanaście miejsc postojowych. Pewnego dnia pojawiło się tam kilka miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. - W tej chwili jest tam pięć miejsc dla niepełnosprawnych. Trochę dużo jak na tak mały parking - mówił gostynianin, który przyszedł do naszej redakcji. - Mało tego jedno z miejsc "specjalnych" zajmuje nagminnie jeden kierowca z kartą inwalidzką...To niesprawiedliwe. Ma nawet specjalną tabliczkę z numerem rejestracyjnym, żeby nikt nie zajmował jego miejsca. Wystarczy, że inny niepełnosprawny choć na chwilę zajmie to miejsce, zaraz wzywa policję, mało tego blokuje takiego kierowcę, żeby ten zdążył wcześniej odjechać - usłyszeliśmy od mieszkańca osiedla

Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gostyniu wyjaśnia przekonuje, że w chwili obecnej rzeczywiście jest tam pięć miejsc  z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych, ale jak twierdzi to chwilowa sytuacja. - Były tam trzy miejsca postojowe dla niepełnosprawnych i trzy pozostaną - zapewnia Marcin Krawiec, dyrektor ZGKiM w Gostyniu. - W tej chwili prowadzimy tam prace związane ze zmianą miejsc dla niepełnosprawnych z uwagi na skomplikowany układ tego parkingu. Teraz niepełnosprawnych łatwiej będzie parkować - wyjaśnia dyrektor Krawiec. - Stare miejsca oznaczone niebieską farbą znikną na dniach - dodaje szef gostyńskiej "komunalki". Zmiana miejsc dla osób niepełnosprawnych związana była z dostosowaniem do nowych przepisów. - Takie miejsca muszą mieć odpowiednią szerokość, kolor, oznakowanie - mówi dyrektor Marcin Krawiec.

Co do miejsca "dedykowanego" jednemu z mieszkańców, niewykluczone, że zostanie ono zlikwidowane. - Kilka lat temu burmistrz wyraził zgodę. Złożyliśmy do burmistrza prośbę o jej wycofanie. Czekamy na decyzję - mówi dyrektor Marcin Krawiec. - Jest to parking z mała ilością miejsc, do tego zgłosiły się do nas kolejne trzy osoby niepełnosprawne o wyznaczenie takich miejsc na wyłączność - kontynuuje. - W związku z tym, że nie jesteśmy w stanie spełnić oczekiwań wszystkich uważamy, że nikt nie powinien mieć miejsca na wyłączność. Byłoby to niesprawiedliwe - podsumowuje dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gostyniu.

(M.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(54)

MilagrosMilagros

6 27

Niesprawiedliwe bo osoba niepełnosprawna ma miejsce na wyłączność? Nie wierzę w to co czytam. Zero empatii i zrozumienia dla osób, które nie są w pełni sprawne. Szok i niedowierzanie! 11:35, 13.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BenasBenas

11 0

Czytać ze zrozumieniem. Osób niepełnosprawnych jest więcej, a przypisanie każdej z nich miejsca na wyłączność jest raczej niemożliwe. 13:18, 13.11.2018


AntekAntek

8 0

Proszę najpierw zapoznać się dokładnie z zaistniałą sytuacją a potem się oburzać. 16:46, 13.11.2018


sąsiadka sąsiadka

11 0

ta osoba nie jest niepełno sprawna ,chyba że lekko umysłowo,utrudnia życie wszystkim wokół,fizycznie jest sprawny. 19:08, 13.11.2018


kokokoko

0 0

A kto ci kazał kupować mieszkanie w bloku? Wybuduj sie na wsi!!!! 18:38, 17.11.2018


reo

JaJa

35 1

Mieszkam na tym osiedlu i znam tego człowieka, to, że ma kartę inwalidy wcale n8e znaczy, że jest jakiś Mega niepełnosprawny, rusza się normalnie, ostatnio bardzo sprawnie sprzątał swoje miejsce parkingowe, zchylał się jak zdrowy pelnosprawny człowiek, i wiem, że wielki cwaniak z niego! 11:48, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kokokoko

0 2

Ma karte inwalidy za szybą? Jeśli ma to może! A schyla sie bo musi gwoździe pozbierać które mu sypiecie na miejsce parkingowe 18:43, 17.11.2018


Zdenek smetanaZdenek smetana

28 1

Jeżeli jest tak chory, że nie wiem wygląda jak Steaw Houkins to rozumiem i przyklaszcze ale jeżeli to typowy burak osiedlowy, który ma lewa kartę i pali wafla to powinien być nie dość że napiętnowany społecznie to ukarany! 11:54, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JopekJopek

27 0

Widać po aucie (fotografia) że to biedy niepełnosprawny żyjący na zasiłku z ZUS 11:58, 13.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ja Ja

11 0

Dokładnie, tak jak mówisz tekst inwalida który niby żyje z renciny zusu A ta biała Kia na,zdjęciu to jego auto, A drugie ma żona 13:15, 13.11.2018


Zuzia Zuzia

3 0

Ten opel tez jest jego. 21:50, 13.11.2018


KitaKita

21 0

Moze warto by bylo na dachu zrobic mu miejsce parkingowe, wtedy by mial na wylacznosc, sprzatal by elegancko ze golab nie usiadzie. Jak mozna byc tak zarozumialym facetem, toczyc boj o miejsce i to nie jedno. Jak caly dzien sie w domu siedzi to i *%#)!& mysli do głowy przychodza. 12:00, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tik taktik tak

10 0

czy te osoby dla których namalowano koperty poruszaja sie na wózku inwalidzkim ?? 12:11, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Antek Antek

2 0

Akurat te trzy które korzystają na dzień dzisiejszy nie porusza się na wózku. 16:53, 13.11.2018


www..www..

23 0

Żeby było mało to nie chodzi o jedno miejsce. Jego żona również posiada kartę osoby niepełnosprawnej. Do tego pali papierosy i wyrzuca gdzie popadnie z popielniczki. Wydaje mu się że kazde miejsce dla inwalidy jest jego. 12:14, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PetPet

2 0

Idąc tam widzę pełno poetów straż miejska się tym zajmie 21:21, 13.11.2018


grabażgrabaż

21 0

Zgadzam się! Jednym wyjeżdża, drugim wjeżdża. Swoiste "rezerwacje miejsc" to codzienność tego Pana. A nikt inny stanąć nie może, bo tablica stoi. Ale fajnie, że sprząta i grabi całe osiedle - haha :) 12:24, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XyzXyz

23 0

Mało tego jak sprząta swoje miejsce postojowe to zgarnia w jedno miejsce i zostawia śmieci na parkingu koło innych samochodów.
12:38, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SąsiadkaSąsiadka

24 0

Ten pan to jakaś przesada . Jest dokładnie tak jak opisują inni w komentarzach. A do tego sprzątając swój samochód wrzuca wszystkie śmieci pod niego. Osiedlowy burak. Niech ktoś się tym zajmie. A taki z niego inwalida jak ze mnie... 12:39, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

17 0

Za szybą samochodu tego pana gdy stoi na miejscu dla niepelnosprawnych ja jeszcze karty osoby niepelnosprawnej nie widziałam. A to podstawa żeby móc korzystać z tego miejsca. 13:12, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KOZAKOZA

1 0

Zgłoś to na POLICJĘ !!! 09:39, 14.11.2018


EwaEwa

17 0

Wg mnie miejsca postojowe dla inwalidy powinny obowiązywać i dotyczyć tylko i wyłącznie osób które poruszają sie na wózkach. 13:16, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatnikpodatnik

7 0

To nie jedyny taki przypadek że "koperta" posiada nr.rej.pojazdu który tylko i wyłącznie ma prawo do tego miejsca 14:44, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OhmOhm

7 0

Popieram Ewa 15:35, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

17 0

PAN TEN MA PRZYPISANE MIEJSCE DO JEDNEGO SAMOCHODU A NIEKIEDY STAWIA NA NIM RÓWNIERZ INNE POJAZDY A MA ICH KILKA 15:41, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

12 2

Nie ma w kodeksie drogowym ani w przepisach o ruchu informacji zeby osoba niepelnosprawna miala miejsce okreslone swoim nr rejestracyjnym-wiec na jakiej podstawie burmistrz wydal takie zezwolenie.Miejsca wytyczone za dla kazdego posiadacza karty o niesprawnosci i nie tylko tych na wozku, bo takim na wozku to i zabronilbym jazdy samochodem.Sumujac-niech ten pan sobie sprzata co gdzie i kiedy chce i smieci wywozi do Goli a na tym miejscu juz jutro parkuje auto,chciaz tam nie mieszkam.Tez na Mostowej mielismy takiego cwaniaka.W tym miejscu jest zaklad rehabilitacji wiec dobrze ze jest tyle miejsc niebisekich









t 15:42, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PRAWNIKPRAWNIK

1 2

SPRÓBUJ, PRZEKONASZ SIĘ JAK POWINNO BYĆ GDY OTRZYMASZ OD POLICJANTÓW MANDACIK NA RÓWNIUTKIE 500 ZETA. NAUKA KOSZTUJE "CWANIAKU" !!! 20:44, 13.11.2018


SąsiadkaSąsiadka

16 0

Najpierw walczył o to by karetka pod blokiem bez sygnału jezdziła,potek miejsca parkingowe,potem kupy zwierząt na wycieraczkach co bedzie dalej..... 16:09, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QtQt

18 0

Również kojarzę tego typa.
Wyjeżdża ta swoją KIĄ z tego parkingu często wymuszając pierwszenstwo. 17:26, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOZAKOZA

0 33

Ludzie ogarnijcie się, skąd w was tyle jadu? Autor artykułu pt. "Prawo, a sprawiedliwość ...", niejaki (M.S.) dał się wykorzystać jako tuba jakiemuś pieniaczowi, aby dać mu możliwość publikowania swoich, anonimowych, bzdurnych uwag naruszających dobre imię opisywanego posiadacza karty parkingowej. Komentatorze publikujący pod różnymi nickami, opuść skrywające cię maski i zgłoś nieprawidłowości z otwartą przyłbicą, jeżeli takowe rzeczywiście istnieją, a nie są tylko wytworem twojej wyobraźni, odpowiednim organom, powołanym do rozstrzygania tychże. Redakcjo portalu Gostyń24.pl czytając powyższe "komentarze" nie widzisz łamania prawa w treści niektórych z nich? Czyżby trzeba prokuratora do ujawnienia danych tchórzliwej osoby, chowającej się pod nic nie znaczącymi nickami? 17:30, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GtaGta

6 0

Widać że ktoś z otoczenia zainteresowanej osoby sie wypowiedziała w temacie i to pod jakim nickiem, POZDRAWIAM! 18:56, 13.11.2018


PRZYJACIELPRZYJACIEL

1 22

Jaka wspaniała atmosfera wśród "sąsiadów"? Nic tylko pozazdrościć miłości bliźniego.
17:35, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobra zmianaDobra zmiana

14 0

Urząd miasta podejmuje decyzje o dalszym oznakowaniu, czyli kolega 'Pana' syna ze szkoły. Ciekawe jak się zachowa. Czy będzie w porządku do byłych sąsiadów czy kolesiostwo... 19:51, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLAPOLA

0 18

OBSERWATORZE MIEJSCE TAKIE NIE JEST PRZYPISANE DO SAMOCHODU LECZ DO OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ. OSOBA TAKA MOŻE KORZYSTAĆ Z DOWOLNEJ LICZBY SAMOCHODÓW.
20:36, 13.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kolega PoliKolega Poli

9 0

Tak samo jak i inni niepełnosprawni, bez śmiesznego blokowania ich białym suvem... 20:55, 13.11.2018


EldoEldo

6 3

Chyba jednak jest w tym przypadku przypisane do samochodu jak jest tabliczka z numerem rejestracyjnym pod znakiem 21:28, 13.11.2018


Kolega PoliKolega Poli

19 1

Wręcz czekałam na ten artykuł, bo to co robi "właściciel"miejsca pod białym suvem zakrawa na chamstwo i kpinę z innych ludzi. Blokowanie innych niepełnosprawnych, gdy wjadą na "jego miejsce" jest absolutnie nie do wytłumaczenia...No i wieczne, wielololetnie śmiecenie petami z balkonu... 21:03, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

2 26

Należy mu sie jak psu micha i przestańcie hejtowac bo to porządny człowiek !! 21:48, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IzabelaIzabela

2 0

Może i porządny z niego facet,tego nikt nie neguje.Chodzi tutaj tylko i wyłącznie 1 sprawę,sprawę parkingow .A w tej sprawie nie postepuje uczciwie .Gdyby jeździł na wozku to i owszem każdy by zrozumiał ,że potrzebuje szerokiego parkingu i wtdy nie było by tematu.... 22:33, 14.11.2018


ŚledczyŚledczy

0 23

Prokurator już sprawdza nicki autorów wpisów pod tym artykułem. Oj będzie się działo jak przyjdzie zeznawać jawnie, nie anonimowo.Trzeba ponosić konsekwencje za obrażające i kłamliwe opinie o innych. Dorosłość (a nie gówniarzeria) cechuje się odpowiedzialnością za własne słowa. Trzeba publicznie napiętnować anonimowo piszących i myślących o bezkarności zwykłych pieniaczy. 01:57, 14.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XDXD

1 0

Ale żeby tak dopuszczać się samosądu? 02:07, 14.11.2018


IzabelaIzabela

4 0

A czy któryś z komentarzy mowi nie prawdę ,albo obraża ?? przecież to sama prawda :) 22:30, 14.11.2018


jaja

19 0

co się mu należy jest takim samym mieszkańcem jak karzdy inny a on czuje się jak włściciel osiedla a parking jest jego prywatny a jeszcze żeby było mało to parkuje wiele razy na zwykłym miejscu a jego z numerem jest puste to jest normalne dla was jak chce mieć swoje miejsce parkingowe to niech kupi sobie prywatny dom i sie wyprowadzi 08:18, 14.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MICHAŁ .....MICHAŁ .....

1 6

Ponownie informuję, zgłoś nieprawidłowości na POLICJĘ i nie zawracaj innym tyłka swoimi bzdurnymi przemyśleniami ..... 09:54, 14.11.2018


MieszkaniecMieszkaniec

8 1

Śledczy sam sie ujawnił. A każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii. Czy to cos złego drogi Panie? 21:59, 14.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LUŹNY PARKING PRZY BLUŹNY PARKING PRZY B

4 6

Dyrektorze ZGKiM w Gostyniu, zamiast dyskutować z "pieniaczami" i wymyślać dziwne układy parkingowe, proponuję wprowadzić tam parkomaty, jak na innych, Waszych parkingach. Wtedy nagle będzie tam luźno i nikt nie będzie Wam zawracał głowy takimi drobiazgami. Będzie też kasa na inne, ważniejsze cele. Sprawiedliwie? Sprawiedliwie! Wszyscy zaś Ci, którzy na okrągło 24 godziny/dobę blokują ten parking kilkoma firmowymi samochodami (Hydro-tech Politowski, Mecha-tronic Zaremba, i inni), nagle z niego uciekną i będzie luz dla mieszkańców. Przećwiczyli to już z powodzeniem w Gostyniu LIDL i NETTO. Nie trzeba odkrywać Ameryki, wystarczy skopiować sprawdzone przykłady. Niepełnosprawnym zaś, lepiej dajcie spokój, Oni mają już swój krzyż, potwierdzony przez lekarzy odpowiednimi orzeczeniami, teraz, okresowymi, aby wyeliminować cwaniaków posługujących się kartami nieżyjących już krewnych. Wystarczy aby odpowiednie organy (Policja i Straż Miejska) bardziej przyłożyły się do swoich obowiązków i częściej sprawdzały kto podjeżdża na te "koperty". KARTY PARKINGOWE na dziadków, a ich, wcale nie widać w samochodach korzystających z "kopert" "kochanych" wnuczków. Tak jest również przy opisywanym w artykule bloku nr 15, a zmanipulowani "dziennikarze" otwierają świadomie lub nieświadomie możliwość głoszenia różnych, nie zawsze związanych z treścią artykułu, bzdur okolicznym pieniaczom. Podejmując interwencję, prawdziwy dziennikarz, opisując cokolwiek wysłuchuje wszystkich stron konfliktu, aby wyrobić sobie obiektywną opinię o zdarzeniu i nie mieszać w głowach swoich czytelników, przekazując im różne półprawdy. Kwestia komentarzy pod artykułem to już zupełnie inna sprawa, ale sprowokowana tak "profesjonalnymi" wypocinami autora. 06:56, 15.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zorientowanyzorientowany

7 1

Może czytam nie ten artykuł, ale jest on o parkingu na którym pojawiło się więcej miejsc parkingowych niż na innych w tym jedno dedykowane. Nie widzę tu żadnych oskarżeń lub odniesień do pana stacza a tym bardziej półprawd. Stroną jest zgłaszający i dyrektor ZGKiM, więc jak dla mnie droga pani/panie dziennikarz zrobił swoje, ale jak mówią uderz w stół to nożyce się odezwą. Mam wrażenie że komentarz napisał pan o którym wszyscy tu piszą w komentarzach bo wygarnęli mu ludzie prawdę prosto w oczy, a ta czasem boli, zwłaszcza gdy ktoś ma się za lepszego od innych. Ostatni post to szukanie winnego w celu odsunięcia od siebie brudów jakie się wylały. I jeszcze jedno do autora. Jesli uważasz się za specjalistę od dziennikarstwa to wypadałoby się przedstawić. Wtedy łatwiej zweryfikować twoją wiedzę. Na przyszłość radzę wypowiadac się tylko tam, gdzie ma się coś do powiedzenia, bo zrzucanie winy na dziennikarzy, którzy są od nagłaśniania takich problemów jest słabe i pokazuje że trafili w punkt. 08:59, 15.11.2018


GARAZGARAZ

3 1

Co tam jedno miejce parkingowe!!!!!!
Na Mostowej pewna pani zabrała 4 bo ma swój prywatny folwark.......... 14:11, 18.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

witamwitam

0 1

Rozumiem ,że Pan był właścicielem tej ziemi i Panu zabrała, czy może Spółdzielni ? A może po prostu jest właścicielką i korzysta ze swojego terenu. 11:08, 19.11.2018


PikoPiko

2 0

Jak korzysta ze swojego to niech nie parkuje jeszcze na okrojonych miejscach spoldzielni.
Ma swoje!!!!!!!!!! 12:51, 19.11.2018


Ewelina.Ewelina.

1 0

Teraz, po zdemontowaniu znaków pionowych przy 2 "starych" kopertach a nie zamontowaniu ich przy 2 "nowych" na tym parkingu jest tylko jedno prawidłowo oznakowane miejsce parkingowe dla niepełnosprawnego i to właśnie tego opisywanego w artykule. Na pozostałych (starych, niezgodnych z prawem i prawidłowo, nowo wymalowanych), hulaj dusza, wszyscy mogą obecnie parkować, bez obawy o jakikolwiek mandat. ZGKiM w Gostyniu działa w iście ślimaczym tempie. Niby dba o wszystkich równo a faktycznie sam wprowadził największe zamieszanie (celowo?, żeby zlikwidować indywidualną kopertę) poprzez już ponad tygodniowy bałagan z prawidłowym oznakowaniem wprowadzanych tam zmian. Posiadaczu indywidualnej koperty nie daj się "złośliwym komentatorom" i "nieudolnym pracownikom komunalki". Jest Pan wspaniałym człowiekiem i społecznikiem. Wykonując swój, jakże pożyteczny zawód bardzo mi Pan pomógł i z tego co wiem pomaga Pan dalej bardzo skutecznie wielu osobom. Dlaczego nie wystartował Pan w ostatnich wyborach samorządowych? Mieszkańcy Gostynia potrzebują takich radnych jak właśnie Pan. Mądry, inteligentny, chcący i potrafiący rozwiązywać problematyczne sytuacje. Nie oglądający się na innych, tylko uparcie dążący do raz wyznaczonego sobie prawidłowo celu. Startuj Pan w następnych wyborach a wtedy wszyscy, ci złośliwi, komentatorzy zobaczą jak Pana cenią okoliczni mieszkańcy. Mój, moich krewnych i znajomych głosy ma Pan jak w banku. Podczas wczorajszego spotkania towarzyskiego zastanawialiśmy się wszyscy ile trzeba mieć w sobie złośliwości aby tak krzywdząco Pana oceniać. Tacy bezkompromisowi ludzie jak Pan niestety też mają wrogów, ale zapewniam Pana, że jest ich garstka w porównaniu z tłumem Pana zwolenników. Ewelina. 08:00, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gogo

0 1

macie problem to proponuję zamienić się z nim na tą niepełnosprawność a nie poważać jego stan, ktoś mu to wydał 11:11, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

0 1

Chcecie Mu zabrać miejsce na parkingu, zabierzcie Mu również Jego znaczną niepełnosprawność!!! Komentatorzy "z bożej łaski" dlaczego kwestionujecie orzeczenia lekarskie? Czyżbyście chcieli "po zewnętrznym wyglądzie" oceniać Jego stan zdrowia? Zostawcie to fachowcom od orzekania. Oni wcale tak chętnie nie rozdają orzeczeń o znacznym stopniu niepełnosprawności. 08:28, 20.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

1 1

Wiem, bo mnie cudownie uzdrowili mimo że nie mam lewej ręki, współczucie dla bohatera artykułu, "cudownych" sąsiadów masz człowieku, przypadkiem Ci czegoś nie zazdroszczą? 09:53, 20.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%