Zamknij
NEWS

Ludzie nie odpuszczają! W sieci ruszyła petycja... Jest już ponad 800 podpisów

09:12, 07.05.2025 Aktualizacja: 09:14, 07.05.2025
Skomentuj Foto: Arch. Gostyn24/Canva/Fotomontaż Foto: Arch. Gostyn24/Canva/Fotomontaż

Decyzja o planowanym zamknięciu oddziału ginekologiczno-położniczego i noworodkowego w gostyńskim szpitalu wciąż wywołuje silne emocje. Po setkach komentarzy i gorących dyskusjach w mediach społecznościowych, sprawa zyskała kolejny wymiar. W Internecie pojawiła się oficjalna petycja.

Zainteresowanie tą oddolną inicjatywą rośnie z godziny na godzinę. Do środy, 7 maja, do godziny 8:54 podpisało ją już ponad 800 osób. Dokument zatytułowany „Petycja w sprawie sprzeciwu wobec zamknięcia oddziałów ginekologiczno-położniczego oraz noworodkowego w Szpitalu w Gostyniu” został opublikowany na portalu petycjeonline.com. W jego treści czytamy m.in.:

- Uważamy, że funkcjonowanie tego oddziału jest absolutnie niezbędne dla zapewnienia podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej kobiet w naszym regionie. (…) Likwidacja oddziału wiąże się z szeregiem negatywnych konsekwencji: zmusza kobiety do poszukiwania pomocy medycznej w oddalonych placówkach, ogranicza dostępność do badań profilaktycznych, pogłębia wykluczenie zdrowotne kobiet z terenów wiejskich i mniej zamożnych, utrudnia młodym rodzinom decyzję o macierzyństwie.

Autorzy petycji podkreślają, że rozumieją trudności, z jakimi boryka się ochrona zdrowia, jednak, ale ja napisano – decyzja o zamknięciu oddziału nie może być podejmowana bez uwzględnienia realnych potrzeb mieszkańców.

Na końcu dokumentu znajduje się nazwisko osoby, która udostępniła petycję – Ewelina Walczak. To właśnie ona umożliwiła podpisującym wyrażenie sprzeciwu wobec planowanych zmian i apel do władz powiatu o ich wstrzymanie.

Sprawa oddziału ginekologiczno-położniczego wciąż pozostaje jednym z najgorętszych tematów w powiecie gostyńskim. Wydaje się, że mieszkańcy  niezależnie od oficjalnych decyzji  nie zamierzają odpuścić.

 

[ZT]79097[/ZT]

[ZT]79096[/ZT]

[ZT]79090[/ZT]

[ALERT]1746601813659[/ALERT]

 

(jar)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

PozdertkoPozdertko

12 2

I tak petycja nie nie zmieni kochani ,rodzą się 4dzieci na tydzień czasem i 2to nic nie da ,zbyt mało porodów kochani

09:44, 07.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do pozdertkoDo pozdertko

7 2

W zeszłym roku rodziło się tyle samo i jakoś Pan Starosta razem z Panem Dyrektorem twierdzili, że nie ma absolutnie żadnych planów likwidacji. Ale czekaj, to była kampania wyborcza… to się nie liczy 🤣

10:35, 07.05.2025

Pacjent Pacjent

4 2

Obiektywnie oceniam pobyt na ginekologii.... być może subiektywnie...jako dobry.
Mógłby być bardzo dobry ,gdyby nie nerwowość i arogancja ze strony jednego z lekarzy.
Nikt nie pozwoli dzisiaj na takie humory i chimery.


10:52, 07.05.2025

BoomBoom

10 0

To trzeba się zabrać do roboty i stworzyć takie warunki i zatrudnić taką kadrę aby kobiety przyjeżdżały rodzić do Gostynia. Nowy dyrektor nowy starosta i nowe spojrzenie !

09:53, 07.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Lila Lila

1 2

Warunki są super. Patrząc na inne szpitale to chociaż się tobą zajmą .bo jak jest dużo pacjentek to nie zawsze mają czas poświęcić ci 5 min . W Lesznie jest pełno kobiet. A ordynator tam niestety nie jest pro położniczy. Więcej czasu poświęca ginekologi. A ty leżysz 5dni i czekasz

10:15, 07.05.2025

MZMZ

1 1

Będzie pewnie konkurs na dyrektora szpitala, to startuj.

14:01, 07.05.2025

Baśka Baśka

6 1

Ludzie przecież oddział to nie tylko porody. Tam jest opieka też ginekologa. Gdzie pojadą te kobiety mamy, babcie. Ile jest wczesnych ciąż? Sama miałam powikłania z ciążą i pierwsze co to biegiem do szpitala. A czy bym dojechała dalej to nie wiem. A to Gostynia zawsze blisko o każdy może cię zawieść a do Poznania nie każdy.

10:12, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RedRed

4 0

2000+ dla matki 2000+ dla ojca. I Działaka budowlana dla noworodka niech ma.

10:12, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koszty Koszty

9 5

Czy pozostali mieszkańcy są w stanie dokładać do interesu kilkanaście milionów złotych tylko dlatego że jakaś grupka kobiet ma takie widzimisię. Czasy się zmieniają. Liczba urodzeń spadła tak mocno że nie stać nas na utrzymywanie nierentownych instytucji

10:16, 07.05.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PytamPytam

4 1

Od kiedy to służba zdrowia jest zaliczana do instytucji mających przynosić zysk , czyli być "rentowną"?

10:24, 07.05.2025

Kredyt też kosztuje Kredyt też kosztuje

0 1

Za to do 15 mln, które trzeba włożyć w nowy projekt zolu i geriatrii podatnicy się nie dołożą?

10:40, 07.05.2025

AlaAla

3 1

Skoro liczba urodzenia to 4 dzieci w tygodniu to chyba logiczne ze oddział zostanie przekształcony na inny potrzebny oddział dopłaty państwa do oddziałów które powodują zadłużenia nie są zasadne tym bardziej przy braku lekarzy. Popieram przekwalifikowanie oddxialu jeśli nic nie zrobimy jął możemy jako panstwo wyksc z zadłużenia państwowego coraz więcej potrzebnych oddziałów paliatywnych
Zaraz się okaże że wszędzie są oddziały świecące pustkami więc lepiej zrobić jeden w regionie a z pełnym przepływem pacjentów a oddział przekształcić na inny potrzebny który będzie w 100 % zapełniony jak oddział palitywny czy ortopedia myślę że pomysłów jest duzo

11:35, 07.05.2025

sasa

4 2

z moich znajomych zadna nie rodziła w Gostyniu

10:21, 07.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

I?I?

1 2

A z moich wszystkie i co w związku z tym?

10:41, 07.05.2025

mustafamustafa

4 0

Fajnie, że wydano miliony na remont kamienicy!

10:55, 07.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??

1 3

Starostwo nie dołożyło do tego złamanej złotówki. Niech może nauczanie dobrze gospodarować….

11:02, 07.05.2025

Do mustafaDo mustafa

2 2

A co ma piernik do wiatraka? Kamienica to gmina a szpital to powiat.

11:12, 07.05.2025

GoostyniaczkaGoostyniaczka

8 4

Mamy 21 wiek i wychodzi na to że kobiety będą rodzić gdzieś na trasach między Gń a Leszno ( może w Krzemieniewie w zajeździe) 🤣 a może po drodze do Śremu gdzieś np w Dolsku ( w willa natura )albo w Księginkach? A może w śremskim M. Donald?🤣 Dziewczyny ja jestem już stara ,poród mi nie grozi ale Wam szczerze współczuję. Na Waszym miejscu wybrałabym spokojne życie nie decydując się na dziecko i nie ryzykując takiej traumy.
Gdyby chłopy miały rodzić wyglądałoby to zupełnie inaczej. Całą ciążę noszeni byliby w lektykach a sam poród nie potrafię sobie nawet wyobrazić. U nas jednak kobieta w dalszym ciągu jest podgatunkiem i zwyczajnie się nie liczy Życzę każdemu panu który dołoży starań do zamknęcia oddziału aby gdzieś w śród jego krewnych bliskich jakaś bidula musiała jechać w nerwach w bułach i rodzić na trasie w jakiś przysłowiowych krzakach. Jej współczuję natomiast może wreszcie ktoś się ocknie do kogoś coś trafi i zacznie myśleć . Karma wraca drodzy panowie.
Jak przeczytałam artykuł o zamknięciu oddziału to pierwsze co mi przyszło do głowy ,że to jakieś spóźnione prima aprilis. To się zwyczajnie w pale nie mieści. Trzymam kciuki za Gń oddział.

11:04, 07.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MZMZ

1 3

Proszę pani, w Śremie jest szpital. Dlaczego poleca pani kobietom rodzić w MC Donald?

14:06, 07.05.2025

Do : MZDo : MZ

2 1

Bo pisałam oczywiście z dozą żartu. Natomiast jest możliwe że wiele z tych biedaczek jadących w bólach porodowych zwyczajnie nie zdąży dojechać i poród będzie tam gdzie kierowca stanie. Nie wierzę że to piszę bo to raczej logiczne i wydawało mi się że w 21 wieku ludzie są raczej kumaci i nie trzeba takich rzeczy tłumaczyć. Nie pozdrawiam ignorantów

20:02, 07.05.2025

BoloBolo

4 4

Skoro liczba urodzenia to 4 dzieci w tygodniu to chyba logiczne ze oddział zostanie przekształcony na inny potrzebny oddział dopłaty państwa do oddziałów które powodują zadłużenia są zasadne tym bardziej przy braku lekarzy. Popieram rzekwalifikowanie oddxialu likwidację urodzeń jest coraz mniej i będzie tylko gorzej

11:24, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoloBolo

2 3

Skoro liczba urodzenia to 4 dzieci w tygodniu to chyba logiczne ze oddział zostanie przekształcony na inny potrzebny oddział dopłaty państwa do oddziałów które powodują zadłużenia są zasadne tym bardziej przy braku lekarzy. Popieram przekwalifikowanie oddxialu jeśli nic nie zrobimy jął możemy jako panstwo wyksc z zadłużenia państwowego coraz więcej potrzebnych oddziałów paliatywnych
Zaraz się okaże że wszędzie są oddziały świecące pustkami więc lepiej zrobić jeden w regionie a z pełnym przepływem pacjentów a oddział przekształcić na inny potrzebny który będzie w 100 % zapełniony jak oddział palitywny czy ortopedia myślę że pomysłów jest duzo

11:28, 07.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Lula Lula

2 1

Ortopedia była i jakos się szybko zamknęła bo nie było komu tam pracować i pacjentów nie bylo. Tak samo będzie z geriatria. Z hukiem otworzą kasę zgarną ci co na nią czekaja a potem po cichu zamkną. Niezła przewalaka z tą przebudową. Ktoś musi na tym skorzystać a potem po cichu zamkną. Bo się okaże że jednak coś innego jest opłacalne.

12:55, 07.05.2025

PacjentkaPacjentka

6 0

Głównym problemem dlaczego niewiele kobiet decyduje się na poród w gostyńskiej placówce mimo działań położnych i ich ogromnych chęci jest brak odpowiedniej kadry lekarskiej. Samą będąc mamą wybrałam lekarza z doświadczeniem, szacunkiem do pacjenta, będącego na bieżąco z aktualną wiedzą medyczną a nie lekarzem z archaicznym podejściem do leczenia, procedur zabiegowych czy prowadzenia ciąży. Zabiegi w gostyńskim szpitalu w zakresie ginekologii są niestety wykonywane bez wykorzystania dostępnych nowoczesnych, mniej inwazyjnych metod, gdzie w innych szpitalach są standardem. W Gostyniu niestety tego nie doświadczymy w stałej pracy tego oddziału.
Poczucie bezpieczeństwa jest najważniejsze dla przyszłych mam. Dlatego też wiele kobiet wybiera położników i ginekologów w innych miastach i też tam rodzą albo poddają się zabiegom.

12:52, 07.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

....

3 0

Zgadza sie do tego kiedy moja żona poroniła polozyli ją w pokoju z tymi co oczekuja na porod ... takie podejscie lekarzy szokuje... bezduszność

13:00, 07.05.2025

Bejba Bejba

3 2

Myślę że musi się wydarzyć tragedia ...jeden drugi zgon. Dziecko w kiepskim stanie i wtedy ktoś zacznie myśleć że może jednak ta podstawowa opieka jest potrzebna. Sorry ale służba zdrowia nigdy nie będzie się opłacać i zarabiać. Muszą być straty. By była możliwość ratowania życia i to tego podwójnego ( mama i dziecko)

12:59, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama.Mama.

6 2

Uważam że należy przekształcić niedochodowy oddział. Nikt z nas nie trzymałby czegoś co od dawna przynosi straty.A drogie panie kobiety z Rawicza już dawno rodzą poza swoją miejscowością i jakoś nie słychać aby któraś nie zdążyła do porody.Ponoc są zadowolone ze Śremu i Leszna.

13:23, 07.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do mamy Do mamy

3 1

Zgadzam się z Panią w 100%

13:35, 07.05.2025

Do Mama Do Mama

0 0

Z ciebie taka mama jak z koziej d*py trąba. Naprawdę myślisz że wszystko musi być dochodowe? Wyobraź sobie że cała np.budżetówka jest nie dochodowa a musi być. Idąc tokiem twojego rozumowania to wszelkie baseny,lodowiska ,żłobki przedszkola są dochodowe? Może poczytaj ,popytaj zwyczajnie doucz się a potem bierz się za pisanie komentarzy .

23:26, 07.05.2025

matkamatka

3 0

Do galerii do Leszna nie problem pojechać, ale do szpitala to już wielkie larum. Może powinno się rozwazyć powrót do rodzenia w domu. Będzie przytulnie, bezpiecznie i nawet z kablówką

13:46, 07.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do matkaDo matka

0 0

Matka ty weź rozpęd a ściana się znajdzie. Qwa larum wielkie że rodzi się za mało dzieci że demografia leci na przysłowiowy ryj a tu wpis takiej np "matki" i człowiekowi kłaki dęba stają a ręce opadają.Naprawdę są jeszcze tacy imbecyle co jazdę do galerii przyrównują do jazdy w bulach często już po odejściu wód płodowych by w ludzkich warunkach rodzić ? Świat się kończy i może faktycznie lepiej że tych dzieci mniej się rodzi?

23:12, 07.05.2025

do Bolodo Bolo

1 2

Bolo-specjalisto od dobrych rad i likwidacji . A ile ciąż TY OSOBIŚCIE donosiłeś i urodziłeś ? Jeśli żadnej to przysłowiowa m---a w kubeł i doradzaj swojej żonie jak ci na to pozwoli.

13:48, 07.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

2 0

Moja żona rodziła 2 dzieci w gostyniu ale wtedy tego samego dnia byly jeszcze 2 inne rodzące a teraz są 4 na tydzień

15:40, 07.05.2025

wyjaśnieniewyjaśnienie

6 1

Tu nie chodzi tylko o likwidację porodówki. Chodzi o dziesiątki nowych miejsc dla ludzi starszych, których jest coraz więcej. Albo personel będzie czekał na dzieci, które i tak się nie rodzą, albo ludzie starsi będą czekać w kolejkach, bo nowych miejsc nie będzie. Wybór jest oczywisty - kobiety z Gostynia i tak rodzą poza Gostyniem, a starszych ludzi będą odsyłać z kwitkiem. Czy tego chcecie?

15:59, 07.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bolo Bolo

1 1

Dokładnie tak zaczynamy mieć pokolenie coraz bardziej starzejące i skoro jakiś oddział świecie pustkami to pomóżmy seniorom których przybywa wiadomo że gdyby inne oddziały w rejonie były zapełnione w 100% to nikt by nie chciał przekształcić sęk w tym że leszno i srem są gotowe przyjąć liczbę pacjentów która obecnie obsługuje oddział w gostyniu

16:37, 07.05.2025

PropozycjaPropozycja

2 1

A co jeśli by podzielić miesce na pół? Tzn. pół oddziału na porodówkę a pół a geriatrię. Wilk syty i owca cała

17:25, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Propozycja 2Propozycja 2

1 0

Podzielić na pół A może lepiej podzielić na trzy części - porodówka z ginekologią + geriatria + oddział psychiatryczny ... a co tam wszyscy zadowoleni?

18:31, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

0 0

Zlikwidować

21:40, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pola 80 Pola 80

0 0

Każde miejsce tworzą ludzie. Czy na położnictwo-noworotkowym czy na geriatrii? Ich charaktery, decyzję wpływają na pacjentów. Szkoda, że chcą zamknąć pedratrie, a ten drugii też potrzebny.😱🤣

22:23, 07.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%