Zamknij
NEWS

Informacja o zasłonięciu flagą ukraińską tablicy pomnika poświęconego walce żołnierzy radzieckich z niemieckimi, wywołała dyskusję...

11:22, 06.03.2022 Aktualizacja: 12:39, 06.03.2022
Skomentuj Foto: Gostyn24/Fotomontaż Foto: Gostyn24/Fotomontaż

Wczorajsza informacja o zasłonięciu flagą ukraińską tablicy pomnika poświęconego walce żołnierzy radzieckich z niemieckimi, wywołała ożywioną polsko-polską dyskusję. Wszystko za sprawą Grzegorza Skorupskiego, historyka i jednocześnie wiceburmistrza Gostynia.

Pomnik wstydu zakryty ukraińską flagą. Dziękuję za ten gest! - napisał na swoim profilu facebookowym Grzegorz Skorupski, z wykształcenia historyk, pełniący funkcję wiceburmistrza Gostynia. Chwilę później pojawiły się inne komentarze - Dawno to powinni rozebrać. Co za głupek upamiętnia na swojej ziemi najeźdźców. - napisał jeden z internautów.  Przy okazji wpisu, rozgorzała dyskusja na temat historii Polski, NATO, polityki międzynarodowej...

Pojawiły się też opinie odmienne niż ta "o wstydzie" . - Czy na pewno wstyd? Młodzi chłopcy z dalekiego zakalkazia, gdzieś tu polegli bijąc się o coś, kogoś o czym sami nie mieli pojęcia…. tak byli wcieleni do armii, której naczelny wódz „przejął” Polskę, ale co Ta młodzież miała wspólnego z tym wszystkim? Szli „na Berlin” niie byli cudowni, bywali często okrutni, brutalni….wiem, ale czy wszyscy, każdy? - napisał jeden z internautów

Gdyby nie oni to wielu ludzi nie przeżyłoby kolejnych lat " opieki" niemieckiej na naszych ziemiach, a obozy śmierci nadal "pracowałyby" pełną parą...nie odważyłabym się powiedzieć tym ludziom z Oświęcimia ,Brzezinki itp, że mają poczekać ,bo to zły wyzwoliciel. Zupełnie inną sprawą są losy powojenne naszego kraju. A dlaczego nie stawiamy pomników Niemcom? Proste-byli w tej wojnie agresorem – napisała inna mieszkanka Gostynia

Tego samego dnia, jak poinformował nas jeden z czytelników poprzez Alert24,  w Radio Poznań ukazała się jeszcze jedna wypowiedz Grzegorza Skorupskiego - Zobaczcie co na Radiu Poznań powiedział nasz wiceburmistrz Skorupski. Człowiek o tak radykalnych poglądach nie powinien pełnić takiej funkcji – napisał czytelnik Gostyn24 i podesłał link.

Prawdopodobnie chodziło mu cytowaną przez Radio Poznań wypowiedź Grzegorza Skorupskiego

Ja myślę, że jest to bardzo dobry gest, o wymiarze symbolicznym. Cieszę się, że ktoś tego pomnika nie wysadził, ale obowiązał go flagą ukraińską. Jest to także taki wielki symbol, że wreszcie pozbyliśmy się okupanta w postaci Armii Czerwonej, podobnie Ukrainy, oby stało się to, jak najprędzej, pozbędzie się też okupanta w postaci wojsk rosyjskich. Flaga Ukrainy zakrywa całą tablicę pomnika.


Sam Grzegorz Skorupski jak twierdzi  nie czytał tego co napisało Radio Poznań, ale zawsze powtarzał, że jest to pomnik wstydu.

- Uważam, że nie powinien istnieć, ale to wcale nie oznacza, że trzeba go wysadzać. Trzeba zrozumieć to co powiedziałem (...) Należy czytać ze zrozumieniem. Różne były pomysły dotyczące tego pomnika. Trzeba pamiętać, że rzucano w niego farbą, że zniszczono tablice, że pojawiały się nawet takie pogłoski, jak te o tym, żeby go całkowicie zniszczyć. Stąd też moje sformułowanie, że dobrze że autor tego nie potraktował tego w sposób brutalny, w sposób dewastacyjny, niszcząc coś, a obwiązał go flagą. Należy czytać ze zrozumieniem, a nie dopisywać sobie własną interpretację tego co jest napisane - wyjaśnił Grzegorz Skorupski

 

Historia Polski jest bardzo zwiła i często dzieli Polaków, którzy w obliczu napaści Rosji na Ukrainę są dziś wyjątkowo zjednoczeni. Dlatego warto się zastanowić czy to aby dobry czas na polsko-polskie spory, kiedy za oknem widzimy tyle łez i cierpienia. 

(JJ)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(56)

......

18 2

w imię swojego interesu finansowego i wzrostu oglądalności portalu rozbudzać niezdrowe emocje? tego dziś potrzebujemy?

11:44, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DonekDonek

3 2

Ludzie typuQCM - jak aborcja to pioruny na ryju jak pandemia to maski na ryju ale już moje ciało moja sprawa nie działa, jak Ukraina to flagi na ryju a Covida już nie ma. Ogarnijcie się *%#)!& bo co wam puszczą w telewizorach to bierzecie na poważnie dramat. 80% społeczeństwa to idioci i przestańcie to potwierdzać bo wiem że tak jest czytając takich specjalistów. I pomyślcie trochę czasem....

09:52, 07.03.2022

I tenI ten

16 6

Ludzie tak czy siak Polske z pod okupacji fasztstowskiej wyzwoliła nas armia czerwona z gwałtami i rabunkiem ( zgadza sie bo to prawo wojny). Ale dzisiaj jesteśmy u siebie i nikt nie wybaczy nam naszej głupoty historycznej. Dziekujmy Rosjanom że nie mówimy po niemiecku i że jest nas tyle co jest bo niemcy planowali ok 2-3 milionöw słowiańskich niewolników.

11:47, 06.03.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZnawcaZnawca

8 15

Ucz się historii, bo nadal posiadasz wiedze sprzedaną przez bolszewicki aparat panstwowy.
Skończ sie wypowiadać, lub podpisz z imienia wtedy wszyscy beda wiedzieli kto jest tumanem

12:03, 06.03.2022

popieram Znawcępopieram Znawcę

0 3

Wyzwolili nas Rosjanie spod okropnego jarzma hitlerowskich Niemiec. Nikt tych faktów nie zmieni.

09:47, 08.03.2022

Historyk amator Historyk amator

16 2

Te pomniki niby wyzwolicieli armi czerwonej już powinny być zlikwidowane na terenie Polski w latach 90.....a dlaczego........ Masz dowody....... Podczas II wojny światowej Polska miała dwóch wrogów: Niemcy i Związek Sowiecki. Oba te państwa najechały i rozebrały między siebie Rzeczpospolitą w 1939 roku, oba stosowały wobec Polaków ludobójcze metody. Gdy Niemcy mordowali polską inteligencję w Palmirach, Sowieci strzelali w tył głowy polskim oficerom w Katyniu. Po okresie, kiedy obowiązywało zawarte przez gen. Sikorskiego polsko-sowieckie porozumienie (lipiec 1941 – kwiecień 1943), Stalin powrócił do otwartej antypolskiej polityki.Armia Czerwona, zajmując ziemie polskie w latach 1944 – 1945, torowała drogę sowietyzacji. Polska została ujarzmiona, odebrano jej połowę terytorium, a kolejne tysiące jej obywateli zostały zamordowane przez NKWD. Bierność Sowietów wobec Powstania Warszawskiego nie była przypadkowa. Stalin rękami Hitlera pozbył się ludzi, którzy mogliby stawić opór realizacji jego planów. W 1945 roku jednego okupanta zamieniliśmy na drugiego.Wszystko, co jest napisane powyżej, wydaje się oczywiste dla świata , ale niestety nie dla rosyjskich historyków.
Na koniec jeszcze jedna uwaga. Jest tylko jedna sytuacja, w której w odniesieniu do triumfalnego marszu Armii Czerwonej przez Polskę można używać określenia "wyzwolenie" bez wkładania go w cudzysłów. Chodzi oczywiście o niemieckie obozy koncentracyjne. Placówki te – choć część z nich NKWD natychmiast uruchomiło na własne potrzeby – rzeczywiście zostały przez Sowietów wyzwolone. Na pewno jednak nie została wyzwolona Polska. Polskę wyzwolili sami Polacy. 45 lat później – w 1989 roku

11:47, 06.03.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Red Bull Red Bull

8 1

Cacapy rano ratowali, nocą gwałcili

11:52, 06.03.2022

I ten I ten

3 6

Sz.P. Historyk Amatot
Prosze sie zainteresować dziejami i historià Polski pod władadaniem caratu na przestrzeni 123 lat niebytu państwa polskiego

12:32, 06.03.2022

9090

13 6

Wreszcie się ktoś odważnie wypowiedział w sprawie pomnika Armii Czerwonej. Nawet bez związku z dzisiejszą sytuacja

11:47, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hary Hary

14 3

Czerwonoarmiści okradali Polaków i plądrowali ich domostwa już w momencie „wyzwolenia

11:54, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Junek. Junek.

13 3

Polacy poznajcie prawdę o rzekomym wyzwoleniu Rzeczpospolitej, w książce „Czerwona zaraza” Dariusza Kalińskiego .... polecam

11:57, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FujjFujj

11 2

Sowieci wywieźli z terenów powojennej Polski ponad tysiąc zakładów przemysłowych.

12:01, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdwardzicaEdwardzica

11 2

Rosja traktuje swoich żołnierzy jak mięso armatnie, po prostu rzuca nim we wroga i patrzy, co się stanie. Podobnie jest dzisiaj na Ukrainie, młode niedoświadczone szczunki, ich wyposażenie pozostawia im wiele do życzenia. Owszem, są grupy komandosów, dywersanci itd. ale z taką przewagą liczebną gdyby Putin chciał, to Ukraina już byłaby w jego rękach. U ruskich występuje propaganda i kult wodza. Podejrzewam, że ci, których ten pomnik upamiętnia, robili to, co kazał przełożony, wcale nie chodziło o wyzwolenie, choć taka narracja jest często podkreślana. Kradli, rabowali, gwałcili, niszczyli, owszem, nie wszyscy. Gdybym miała stawiać pomnik, to nie komunistom, ale ludziom, którzy niezależnie od intencji przyczynili się do odrodzenia Polski. Niech jakiś historioznawca zweryfikuje to, co napisałam.

12:13, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lech..Lech..

14 2

PRZYPOMINAM....Armia czerwona w 1939 r. była również agresorem. Wojnę wywołał Adolf do spółki z Józefem

12:22, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I tenI ten

9 1

Cieszy mnie że wybuchła otwarta dyskusja bez propagandy ;))) Jesteśmy Polakami i myślmy o sobie w pierwszej kolrjności i o własnym interesie

12:24, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Znawca, Do Znawca,

5 2

A może Znawca się przedstawi, skoro takie zarzuty czyni innym!

12:25, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Heniek  68 latHeniek 68 lat

11 2

Znafca się dopiero urodził w latach 90 to daj mu spokój dopiero zaczął czytać książki o historii Polski

13:05, 06.03.2022

JaJa

8 3

Kto budował te pomniki na chwałę czerwonym I sekretarz KG w Piaskach czyli kto?

12:26, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

10 6

Co Skorupski wie o wyzwoleniu, to co przeczytał w książkach i to co usłyszał od ludzi a wiec wie to co chce wiedzieć na ten temat.Ja mam takiego znajomego co kiedyś uważał że wiara w "samoobronę" to jedynie słuszna sprawa a teraz uważa że tylko pis i tvp mówią prawdę i tak samo jest z historią każdy wierzy w to co chce a prawda jak zwykle leży gdzieś po środku.

12:28, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Garmin Garmin

11 7

Odezwał się weteran l wojny światowej tz znawca od niczego..

12:46, 06.03.2022

Ławrow Ławrow

6 4

Niestety w/g najnowszych badań Ministerstwa Prawdy federacji rosyjskiej podają że to polacy wywołali II wojnę. Odnaleziono sensacyjne dokumenty o napaści na radiostację w Gliwicach oraz podstępne zajęcie budynku poczty w Danzing.W póżniejszym czasie zbudowali sieć obozów koncetracyjnych w , których mordowali żydów , niemców i ruskich .

12:28, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TwTw

12 4

Jeżeli ktoś chce iść walczyć za ukraine proszę bardzo ja się nigdzie nie wybieram mam swoj kraj za ktory mogę walczyć POLSKA!

12:36, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krótko i zwięźle Krótko i zwięźle

15 3

Sowieci to było najwieksze bydło jakie mozna sobie wyobrazić.Parszywa zaraza zwana komunizmem zniszczyła i wymordowała dziesiatki milionow ludzi,kradnac ,gwałcac,mordujac !!! I teraz robią to samo na niepodległej Ukrainie.

12:36, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Długo i rozwlekleDługo i rozwlekle

5 8

Nie ma to jak eleganccy i taktowni żołnierze niemieccy podczas wojen,tacy kulturalni,delikatni i taktowni w czasie łapanek,przesłuchań i rozstrzeliwań zapewne przypadkowych. Wojnę znasz pajacu z telewizji więc zamilcz.

17:12, 06.03.2022

KosaKosa

8 2

Wszystko się zgadza, ale czy trzeba to robić właśnie teraz? Skoro osoby publiczne właśnie dzisiaj inicjują taką dyskusję, to nie ma się co dziwić, że inni chcą dziś rozliczać za Wołyń i banderowców. O to chodziło w tym komentarzu, żeby mieszać?

12:56, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

♥

12 1

Dzisiejsi Rosjanie są przekonani o tym, że wyzwalają Ukrainę. Czyli Ukraina powinna im postawić pomniki i być wdzięczna.

13:02, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Urko..Urko..

5 0

❤️👍

13:09, 06.03.2022

??????

11 1

to wiadomo może kto zabił więcej Polaków ukraińcy czy może ruski ?
W nocy z 26 na 27 marca 1943 r. oddział UPA dokonał ludobójstwa na polskich mieszkańcach kolonii Lipniki, zabijając 184 osoby oraz niszcząc ich majątki i rabując dobytek. Zbrodnia ta była jednym z elementów ukraińskiej polityki czystek etnicznych prowadzonej wobec Polaków na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej. W trakcie rzezi wołyńskiej w latach 1943–1944 z rąk Ukraińców zginęło ponad 100 tys. Polskich obywateli.
https://muzeum1939.pl/wojennydzien-ukrainskie-ludobojstwo-na-polakach-zbrodnia-w-lipnikach/aktualnosci/4215.html

13:03, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FaktFakt

5 5

Ale byli pod butem ZSRR jak wiesz a to teraz jest inna Ukraina

13:08, 06.03.2022

jaja

8 0

Moze wsrod tam poleglych zolnierzy byli tez Ukraincy?-przeciez w armii czerwonej tez sluzyli, bo to byl zwiazek radziecki

13:12, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

9 0

Rok 1945- okupant niemiecki został zastąpiony okupantem sowieckim

13:14, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eveeve

3 0

ależ odkrycie !!!

13:07, 07.03.2022

AntykomunistaAntykomunista

7 0

Stalin po podbiciu Polski powiedział: „Nie Niemcy, ale Polska to nasza największa zdobycz wojenna.”. A Mołotow, ktory przed IIWŚ mówił o Polsce „bękart Traktatu Wersalskiego”, w 1948 otrzymał Order Odrodzenia Polski I klasy – to najlepiej świadczy o tym czym był PRL i komu on służył

13:18, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FaktyFakty

5 0

Jak już tak uczysz to powiedz ze sojusznicy nas sprzedali za miskę ryżu.

14:09, 06.03.2022

Inny SInny S

14 2

Dzisiaj słyszę ze uchodzcy mają wszelkie badania szpitalne natychmiast i za darmo opiekę dentystycznom. Mi po 25 lat składki, rezonans NFZ po roku lub parę stówek, i 2 darmowe rwania zęba w roku, lub szara plombę. Ktoś wyjaśni o co tu chodzi.

14:07, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MegiMegi

7 1

Ciekawe że historyk teraz dopiero się oburza a przez lata jakos nie potrafił. Śmieszne jest wskazywanie ze to pomnik na terenie Piasków i filipinow, kiedy chce sue id niego deklaracji i działań najlepiej robić taki unik

15:36, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

4 2

Koleś jest chyba pijany

15:46, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wstyd!Wstyd!

13 1

Tego typu radykalne stwierdzenia w ustach wiceburmistrza to skandal. A bajdurzenie o wysadzaniu pomnika nie jest godne nauczyciela,bo podpowiada smarkatym radykałom ewentualne zabawy . Wojna polsko polska nie jest nikomu obecnie potrzebna,a jak ktoś nie potrafi trzymać emocji na wodzy niech się zajmie czymś innym niż samorząd. Była w Gostyniu zasada o apolitycznym samorządzie i był to sukces tego samorządu ,a teraz ktoś zaczyna pouczać i dzielić mieszkańców.

16:38, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anarchia Anarchia

10 3

Skorupka do dymisji natychmiast!

16:41, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

10 3

Miałem Skorupskiego za porządnego a on okazał się szowinistą

17:13, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasa nie śmierdzi?Kasa nie śmierdzi?

10 1

Skorupski, gdybyś miał honor to nie pracowałbyś dla kogoś kto składał tam kwiaty i mówi o wyzwoleniu przez Sowietów. Kasa Ci nie śmierdzi a jeśli jest inaczej to zrezygnuj z żoną z gminnej kasy co zapewnia wam składający kwiaty pod tym pomnikiem.

17:18, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dla zdrajcy kula.Dla zdrajcy kula.

6 1

Od mojego strony rodzina w obozie Hitlera w Polsce. Od babci strony te kobiety gwałcona przez sowietów, aby zapobiec była tylko jedno rozwiązanie. Śmierć tym co wspierali w Gostyniu tych od Hitlera, tak jak tych od Sowietów.

17:22, 06.03.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JerzykJerzyk

3 1

Popieram !!

18:29, 06.03.2022

Do ZnawcaDo Znawca

4 3

Ja posiadam wiedzę od burmistrza który tam kwiaty składał z delegacją corocznie, mówiących o wyzwoleniu przez Sowietów

17:29, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ♥Do ♥

4 4

Ja jestem wdzięczny Sowietom za miasta wyzwolenie jak burmistrz składając z tą swoją delegacją deklarowali. Za 50 lat to teraz w Ukrainie będą Rosji dziękować za wyzwolenie jak delegacja burmistrza :)

17:35, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ObywatelDo Obywatel

6 0

Skorupski? Możliwe.

17:38, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Wstyd!Do Wstyd!

9 4

Skorupski bierze kasę od osoby co kwiaty tam składa. Byli w Polsce szmalcownicy....

17:39, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

7 4

Gdzie ja żyje czym to się zajmuje to takie samo wszystko jak to co wylądowalo w smoleńsku, co im ku rwa
grób przeskadza sprzed stu lat, na bieżąco ten kurdupel zwalcza korupcje która zwalcza własnych obywateli, nie dawno anglia miala zbankrutować bo zawinęla stąd biznes, i kto wie czy ten biznes nie był rosyjski jak chelsa, za granica trzeba na to uważać bo to slowiki truskawy najmany i inne jedne stąd drugie stąd i europa rozwija obywatele to podstawa i już tyle razy nie dają wiary korupcji w wymiarze bo jest jest to bardzo skorumpowane i najpierw ostatnie newsy mediow anglia zbankrutuje covid wojna i teraz stare pomniki a na bieżace jak jest ćwoki ten wymiar jaki jest.

18:07, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

7 0

inne pytanie do takich na razie sobie pensje podnieśli sami sobie, a jak ukraina przegra i uciekinierzy nie bedą mieli prawa powrotu bo już tak jest że ban na co najmniej 5 lat to ode mnie będzie chciało wszystko i więcej a im za darmo wszystko na jakiej i jakiej podstawie i zajecie i rozważania do odwrócenie tematu stary pomnik 100 letni kto wysadzi ładne urojenia nie słyszałem o takim przypadku żeby kto wysadzal pomniki, jedynie jest taka odmiana sataniści to rozkopuja stare groby i odprawiają coś tak jak było w smolensku ale młoty .

18:20, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do XxxDo Xxx

5 0

Samorządowcy u nas też sobie podnieśli.

19:02, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzykJerzyk

5 0

Popieram !!

19:04, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

6 1

nic więcej tylko z uciekinierami wrócić i od razu zostaje kombantem tylko na ochotnika i do swojej głupoty innych nie mieszać będziesz miał pomnik na ukrainie że walczyłes będziesz prawdziwyn kombatantem jak sie patrzy.

19:53, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolLol

5 0

Pfff jak to jest zły moment na odgrzewane wojen polsko-polskich to po co je nagłaśniacie? Może od razu zacznijcie robić artykuły o gownoburzach pt. "Lepszy Winiary czy Kielecki?"

20:36, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EhhhhhEhhhhh

4 0

To od dziś bojkotujemy 4 pancernych?

21:31, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

150 milionów 150 milionów

5 0

Rosjan do jednego wora. A od 1945 do 1991r to ukraińcy uznani byli jako co?
Np w 1978 roku zastanawiałeś się jak nazwać obywatela z odesy? Kijowa? Charkowa? Czy w 1978 r nazywałeś że przyjechał obywatel Ukrainy?

21:36, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do FaktDo Fakt

6 0

Poroszenko gadał że Bandera to bohater

22:46, 06.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

5 0

wszystko ok tylko klienci mopsu i sld i pis bo to samo razem z bezdomnymi *%#)!& , a dezerterzy wrócić i walczyć i jan weź kwiaty i tam zostaniesz i spoczniesz nie będziesz dziadu robił wstydu przed eropą tak jak ktoś tu o to tobie napisaŁ i o tej szmalcownicy raz to było po stronie rosji a teraz po inej czeli zadnej szmalec ku rwa taki to się nazywa komuch i tom fakt i wielki czas jedź i nie uciekaj tylko walcz janie i będziesz prawdziwym kombatantem , bo nikt *%#)!& nie jest w 1939 nikt nie uciekal na ukraine tylko walczył z nimi i nazistami mam takich przodków ktory zabijał bolszewika i naziste i nikt nie był w w obozie z żydami tylko co najwyzej w stalagu w hanower w górach hartzu piekne góry zakopane do dupy syf ico historyryku kukuryku zwykły pieniacz do zakładu *%#)!& a ne do władzy.

01:15, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

5 0

taki historyk *%#)!& sciagnieta kto mu dał taką wypłate i skąd tą hisorie ta scieta *%#)!& pis zna czy on wie o wojnie z bolszewikami i nazistami cokolwiek tak scięta *%#)!& pis dzielec zwykły.

01:20, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

4 1

jedź do egiptu z tom du pką scienta i pis zo kata kumba ch sie roto wstyd że takie co s jest zastę pca bur mi strza . Pis dzielec

01:25, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

4 2

ale sierota kombatant to to 1939 r 19 lat a na dzisiaj 102 lata daj spokój szmato zmarłym tak jak te kwiaty tego jana szmalec weź 1800 zł wypłaty i żyj kto ku rwa na takie sieroty głosuje Gostyn t o miasto uposledzonych na mongolizmi i innne

03:19, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnarchiaAnarchia

5 0

Ten pan musi zmienić dilera koniecznie

08:01, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do JerzykDo Jerzyk

6 0

Skorupski jak nie chce stracić już całkiem twarzy to ma front jako ochotnik na Ukrainę.

17:33, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełPaweł

5 4

Okupanci mają pomnik w Gostyniu a pomordowani przez ubecje żołnierze z AK Dzielny nie mają nawet tablicy pamiątkowej

18:05, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ???Do ???

5 1

Mi tylko pradziadków porąbało UPA za Bandery i zimę ziemię brali, ich córki uciekli do Polski.

18:12, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zabili Petelickiego?Zabili Petelickiego?

4 3

Kaczyński kiedy mówił że Rosja stanowi zagrożenie to ekipa Tuska gadała aby nie brał więcej proszków... bo mu szkodzą... a Donald Tusk mówił że Putin to nasz człowiek w Moskwie i nie jest rusfobem, pewnie dlatego Tusk obciął wydatki tak mocno na armię co krytykował Petelicki.

22:34, 07.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Amerykańska prawda.Amerykańska prawda.

3 0

https://youtu.be/fy910FG46C4 Time zrobił materiał że Ukraina to neonaziści, może Putin ogląda za dużo amerykańskiej telewizji? W tym materiale jeden z liderów ukraińskich nacjonalistów mówi że nie chcą Rosjan, Żydów i uwaga Polaków. Ale o Rosjanach mówią że jak się im nie podoba to niech wydają z Ukrainy do Rosji.

20:21, 08.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyklęty walczyćWyklęty walczyć

4 0

Poseł z Łotwy pojechał walczyć na front na Ukrainie. To Skorupski Ty kiedy jedziesz? Hipokryta bierze pieniądze od strony chwalącej te gwałty Sowieckie i mówi że tego typu rzeczy nie popiera. Kwiaty idź składać na front ukraiński zamiast w Gostyniu przez delegacje gminy. Skorupski mówiłeś tyle o odwadze żołnierzy wyklętych to pokaż sam.

14:11, 09.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pokażcie jajaPokażcie jaja

2 0

Syn poseł brytyjskiego parlamentu walczy, gdzie są wyklęci z Gostynia, włączyć, Kliczko prosi Polskę o pomoc, żołnierzy potrzeba, już 20 tysięcy w legionie międzynarodowym a ilu z naszego powiatu co nosiło koszuli z 1920 albo z wyklętymi? Wystarczy zgłosić się do ambasady ukraińskiej i za 2 dni będziecie gotowi do 2 domowego szkolenia i możecie działać.

22:35, 11.03.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%