Zamknij

Jeszcze nie powstało, a już budzi emocje. Słowa krytyki płyną głównie z ust samych kierowców. Zdaniem urzędników wszystko jest  jak być powi

10:48, 13.06.2020 MiS Aktualizacja: 12:21, 13.06.2020
Skomentuj
reo

Choć prace nad przebudową skrzyżowania ulic Drzęczewskiej i Leśnej cały czas trwają, to inwestycja już budzi kontrowersje. Punktem "zapalnym" jest...mini rondo, powstające w tym własnie rejonie. Słowa krytyki płyną głównie z ust samych kierowców. Zdaniem urzędników wszystko jest  jak być powinno. O tym, kto miał w tej sprawie rację, wkrótce się przekonamy.

Przebudowa skrzyżowania ulic Drzęczewskiej i Leśnej to część większego projektu - przebudowy drogi Piaski-Smogorzewo-Talary aż do granicy z powiatem śremskim, na który samorząd powiatowy pozyskał dotację i który współfinansuje gmina Piaski. Odkąd pojawił się zarys mini ronda, niektórzy zaczynają się zastanawiać jak długo wytrzyma?  Słowa krytyki wyrażają głównie kierowcy - zwracając uwagę na zbyt kręte i wąskie przejazdy, z którymi mogą nie poradzić sobie kierowcy autobusów i ciężarówek.

Ciekawe jak autobusy do szkoły będą tam wykręcać? - zastanawia się jeden z naszych czytelników, który zadzwonił w tej sprawie do redakcji.  - Jestem ciekaw jak samochody ciężarowe dojadą do p. Świtały lub p. Dominika albo śmieciarka na tym mega rondzie, takie sobie rondo powinno być dalej łącznie z drogą główną - zwraca uwagę inny czytelnik. - Teraz to tylko można ustawić znak z zakazem wjazdu powyżej 3,5 tony, ale wtedy cała Polska o Piaskach usłyszy - pisze kolejna osoba.

To nie koniec opinii na temat ronda. Jeszcze inni podkreślają, że to mini rondo największego problemu i tak nie rozwiąże. Chodzi o korki w tym rejonie, pojawiające się w godzinach szczytu. - Rondo to by się przydało na drodze głównej, bo ze strony Grabonoga albo od Drzęczewskiej to nie idzie wyjechać jak jest większy ruch na drodze głównej - pisze czytelniczka. - Remont Leśnej-Poznańskiej był potrzebny, ale rondo już nie. Wystarczyłoby postawić sygnalizacje świetlną na skrzyżowaniu Dzrzęczewskiej-Sienkiewicza z Warszawską-Gostyńską i po problemie - pisze kolejna osoba. - Wyjechać z Drzęczewskiej na główną ulicę to jest katorga. Część ludzi nadal nie wie jak tam jechać i kto ma pierwszeństwo - podsumowuje kolejny czytelnik. 

Zdaniem urzędników wszystko zostało wykonane zgodnie z planem. Nie mają zastrzeżeń do samego ronda, którego średnica wynosi 4 metry i jest ona zgodna z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Transportu. Jak podkreślają projekt był konsultowany z radnymi Gminy Piaski, którzy reprezentują mieszkańców i zastrzeżeń co do tego  nie mieli.

Odbyły się spotkania z radnymi gminy Piaski, gdzie przedstawiono i omówiono koncepcję  budowy ronda. Po  spotkaniu nie było uwag i  zastrzeżeń - informuje Grzegorz Mayer z Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gostyniu. - Jest to tzw. rondo  przejazdowe,  gdzie wysepka będzie wyniesiona ponad nawierzchnię jedynie 2 cm, nie utrudniając ruchu pojazdów. Należy zaznaczyć, że prace jeszcze trwają  (nie położono wszystkich warstw masy bitumicznej). Dopiero po ich zakończeniu będzie widoczne, że różnica między asfaltem a wysepką jest  niewielka i nie będzie stanowiła  problemu w poruszaniu się pojazdów. Przy projektowaniu zachowano  wszystkie obowiązujące parametry i  przepisy. - przekonuje powiatowy specjalista ds. dróg, dodając, że rondo spełni ono swoją rolę.

Przedstawiciel Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gostyniu uważa, że inwestycja ma upłynnić i usprawnić ruch - Przeznaczenie  ronda to przede wszystkim upłynnienie i usprawnienie ruchu w obrębie skrzyżowania ul. Leśnej i Drzęczewskiej, czyli dróg  należących do  samorządów lokalnych - wyjaśnia Grzegorz Mayer i podkreśla, że droga krajowa nr 12 jest drogą, niezależną od gminy Piaski  i powiatu gostyńskiego, a jakiekolwiek inwestycje wymagają wówczas zgody generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.   

O tym, kto miał rację zapewne przekonamy się po otwarciu skrzyżowania dla pojazdów.

[ALERT]1592036875241[/ALERT]

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(66)

KrisKris

13 4

Problem w tym, że ktoś w ten sposób rozwiązuje problem, którego nie ma. A rzeczywisty problem, tzn. wyjazd na drogę główną z ulicy Sienkiewicza oraz z ulicy Drzęczewskiej nie tylko nie zostanie rozwiązany, ale w zasadzie pogłębiony. Pas ruchu przy wjeździe z głównej na Drzęczewską jest tak wąski, że stłuczek (oby tylko) będzie tam sporo. Samo odnowienie i lekkie poszerzenie Leśnej (przy zjeździe w Drzęczewską) jest bardzo dobre. 12:30, 13.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Rondo roDNORondo roDNO

15 7

Trwa teraz zrzucanie winy na radnych z gminy? Powiat który to beznadziejne rondo buduje umywa ręce? Nie wiedzą co zaprojektowali? Sprawiają wrażenie, że jacyś inni radni którym na chwile pokazano rysunek stają się winni. To nie radni maja się znać na projektowaniu i ruchu drogowym - tylko pracownicy starostwa. Tu należy wymagać odpowiedzi od tych którzy to roDNO wymyślili. Tak lubiący medialne spektakle starosta zamilczal ? Dlatego , powinien powiedzieć dlaczego powstanie takie okrągłe
Małe coś ?, bo zrzucanie teraz odpowiedzialnosci na piastowskich radnych jest niesmaczne. Zreszta po Czajkowie widać same kolejne powiatowe sukcesy. Choć w przypadku tego rondo to porażka do kwadratu. Bo już dzisiaj nic z tym mikrorondem nie można zrobić. Będą dodatkowe korki i problemy. Na własne życzenie. 12:54, 13.06.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PiastPiast

7 1

Piastowscy radni, może rajcy , nie odpowiadają .Piaskowscy samorządowcy to nie są jacyś inni . Jednak mieli coś do powiedzenia . Teraz metodą na spychologię utarczek nie będzie końca .Błąd największy jest jednak po stronie powiatu . 14:42, 13.06.2020


tt

1 3

Piastowscy radni ? znaczy się maja przodków ;-) 16:32, 13.06.2020


HipokrytaHipokryta

2 0

Najlepiej żeby starosta znał się na wszystkim.... Człowieku radni Piasków też mogli zaczerpnąć opinii eksperta a nie akceptować wszystkie pomysły powiatu jak leci... Oni właśnie mają być tym sitem ! Ale tak już jest jak do rady gminy wybierani są Ci najbardziej popularni a nie młodzi i wykształceni ludzie z różnych dziedzin nauki. 02:21, 14.06.2020


fgfg

11 5

Fajne to rondo, takie nie za duże. Równie genialny pomysł co rondo-jajo na placu Marcinkowskiego w Gostyniu. Bareja by się nie powstydził tych pomysłów, brawo! 14:01, 13.06.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OlekOlek

9 3

Rondo "jajo" w Gostyniu mnie się podoba. Pamiętam ile tam było kiedyś stłuczek i nieporozumień. A teraz cisza, jakoś wszyscy zrozumieli zasady. 14:43, 13.06.2020


jaja

8 5

Ty pewnie jestes zwolennikiem duzych rond gdzie jest kupa kamieni i zielska a jezdnia szerokosci 4 m.Zapoznaj sie z budową rond w innych krajach-np w Anglii gdzie na skrzyzowanie namalowane jest tylko kolo i strzelki a nikt nie przesjedzie ronda na wprost.Wszystko zalezy od kultury kierowcow 17:26, 13.06.2020


ja-do kierowsy tira ja-do kierowsy tira

7 4

Widac ze tirem jezdzisz tylko na trasie Gostyn-Kunowo bo rondo to dla ciebie juz problem-po to jest wyplaszczone zebys nie rozjechal kupy kamieni jak na innych rondach.Fotopstryczek ty chyba jestes z tej pisowskiej choloty dla ktorej wszysko co co wasze musi byc wieksze od tego co nasze.Napisz co ty zrobiles dla Gostynia a co Gostyn dla ciebie.❤️👎 17:37, 13.06.2020


kierowca tirakierowca tira

13 3

Z całym szacunkiem ale my kierowcy zawodowi rozjeździmy wam niechcący to rondko w kształcie plemnika, drodzy piaskowianie, nie ma takiej mocy żeby nie najechać dłuższym składem jadąc od smogorzewa 14:03, 13.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak JestTak Jest

4 1

Masz racje bo nie zabierajac za soba tzw krawerznika tam tedy nie przejedziesz. Ktorys milion polecial na to rondko z pieniazka podatnika. Rozdupca. Przebudujemy jak sie należy za kolejne pare baniek 07:29, 14.06.2020


KRAJANXXKRAJANXX

5 5

CZY W TEJ POLSCE MUSZE BYC TAKIE GLABY.MYSLE ZE TEN CO PTOJEKTOWAL TO RONDO TO JAKIIS NIE UK,DZIECKO Z PIERWSZEJ LASY BY WIEDZIALO JAK TO MA BYC ALE GOSTYN MA NIEUKOW SIEDZI SIE NA POSADZCE I WYMYSLA IDIOTYCZNE POMYSLY SZKODA SLOW 14:49, 13.06.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Fotopstryczek Fotopstryczek

7 4

Wyłącz Caps look i weź słownik zanim coś napiszesz... 14:54, 13.06.2020


FszFsz

2 0

Dales z siebie fszystko 07:40, 14.06.2020


T.,T.,

2 0

Pszes ciebie to rondo sie nie odbedzie 07:45, 14.06.2020


Fotopstryczek Fotopstryczek

14 4

Wg mnie jest idealne bo idealnie pasuje do powiatu - dwie ścieżki rowerowe które kończą się przy małych strumyczkach, obwodnica łącząca kanię i pole, jajko wielkanocne na kolejowej... TVN turbo powinno nam poświecić cały odcinek absurdów drogowych 14:56, 13.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UtredUtred

3 1

Haha dobre i trafione 10:03, 14.06.2020


brumbumbrumbum

5 2

taki to kraj ze nie kierowca ma cos do powiedzenia tylko urzednik ,ma sie zmiescic i BASTA, a jak nie co za problem przerobi sie na drugi rok. 15:04, 13.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szalała Szalała

9 3

Nie wiem jakie pretensje są, normalne rondo, widać że wysepka będzie równo wylana z asfaltem, po prostu większe samochody po niej będę przejeżdżały. Więc nie wiem co to za aferę tutaj robicie. Idealne rondo do latania bokiem. Więc każdy będzie zadowolony 🤣🙂 16:24, 13.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pewnie pewnie

0 4

Lotnisko będzie , będziemy latać ,brawo.! A lądowanie na wysepce ? Dzieciaki dopiero się ucieszą ! 17:15, 13.06.2020


SzSz

3 2

No a jak, nie jeden tam wyląduje jak pojedzie na rondzie proste. Po prostu się śmieje z tego że ludzie narzekają. Ta jakby nie wyjeżdżali poza powiat gostynski. I widzieli 3 ronda w Gostyniu czy ile ich tam jest. Jest pełno takich rond w Polsce, a ludzie aferę robią na całą Polskę.
18:38, 13.06.2020


Mi się podoba Mi się podoba

5 9

Niezadowoleni znajdą się zawsze. Nowa ulica z rondem wygląda bardzo ładnie. 17:40, 13.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

T..T..

2 1

Chyba nie mowimy o tym samym 07:34, 14.06.2020


IlonaIlona

1 0

A od kiedy ulice są od wyglądania???? Dotąd myślałam że do jeżdżenia. Oj Rada Gminy i Wójt trochę się nie popisali z tą inwestycją 👎 09:43, 15.06.2020


PitPit

11 3

Kompromitacja. Rondo to mogło być ale na krajowej jedno duże łączące wszystkie te drogi 18:11, 13.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidzWidz

10 2

Naprawdę totalnie bez sensu wydane pieniądze. Ktoś powinien za to siedzieć. Nic to śmieszne rondko nie zmieni w kwestii niemożności wyjechania z Drzęczewskiej . Jak wszystko stało tak będzie stało. Co to za i d i o t a wymyślił. Może ktoś poda dane osoby którą czy trzeba było oskarżyć o marnotradtwo publicznych pieniędzy. Będzie obciach na cały kraj. 19:14, 13.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vrengvreng

0 1

włodarzem gminy jest wójt i to on ma najwięcej do powiedzenia i zrobienia ale sie pewnie nie chce. 08:16, 14.06.2020


aaaaaa

7 5

Gdyby rodzice nie wozili swoich milusińskich do szkoły,to ruch na tej ulicy byłby zdecydowanie mniejszy.Cóż chodzenie "na piechotę" do ''budy' jest passe.Co za czasy. 19:23, 13.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

werterwerter

1 0

to niech wszystkie dzieci chodzą pieszo te z poznańskiej też znajomości ikoneksje jak za komuny 08:10, 14.06.2020


PjoterPjoter

7 2

A ja mam pytanie trochę z innej beczki ale też okrągłe. Kiedy będzie urochomiona fontanna na rynku? 20:01, 13.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Witek13Witek13

0 1

Nigdy... :-( 18:32, 15.06.2020


sweswe

6 1

Rondo dobre. Ludwiczak będzie zadowolony. Nie wiem czy słyszeliście, ale teraz dzieci będzie woził helikopterami do szkoły. To co tam mu rondo... 21:25, 13.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokanyLokany

5 2

Proszę państwa wg. dokumentów przetargowych rondo i przebudowę drogi protokołowało biuro KD-Projekt z Pogorzeli, może trzeba by zadzwonić i zapytać tam jeździć nawet 2 osiową wywrotką. A co dopiero autobusem albo śmieciarką. 21:29, 13.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZnawcaZnawca

1 0

Naucz się czytać, a dowiesz się z dokumentów przetargowych kto jest projektantem. KD-Projekt nie projektowało tego ronda tylko wykonywało tymczasową organizację ruchu. Ale z tą Pogorzelą jesteś blisko. 10:37, 15.06.2020


MieszkaniecMieszkaniec

4 3

Mam nadzieję że projektant wraz z osobami które zaakceptowały ta śieczke sami strzela sobie w łeb i nie będą czekać aż ich kierowcy zlinczuja. 21:57, 13.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NocnikNocnik

4 0

Polska to jednak prowincja europy. Polska to taki troche ruski stan umyslu. Wszystko balszoje, siermiężne i toporne 23:32, 13.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiesławwiesław

5 2

Urzędnicy i Radni zawsze będą uważać że wszystko jest tak jak powinno być skoro się zatwierdziło "gówno" to teraz trzeba udowodnić że nie śmierdzi, bo w innym przypadku trzeba by było posprzątać czyli ponieść konsekwencje swojej niewiedzy, braku elokwencji ale tak to jest jak się ma takich radnych i urzędników. Uważam tak samo jak większość komentatorów i mieszkańców a raczej kierowców że przed przebudową był problem a teraz bedzie jeszcze większy z wyjazdem na ul. Gostyńską. 08:07, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HiubHiub

4 0

Urzędnik, policjant, ksiądz nigdy nie przyzna się do winy, oni uważają się za kastę nadddddzwyczajną. 08:49, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do vrengdo vreng

1 2

Długo nie było jadu . Zapominasz , że wójt to tylko cząstka samorządu .Uważaj , oby ta toksyna nie przeszła na ciebie . 11:04, 14.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wrengwreng

2 0

uważasz zatem że jesli sie zwróci uwagę jaśnie państwu że mają sie wziąść do roboty bo tego sie podjeli to jest jad. czyżby sam wlodarz włączył się do dyskussji czy może jakis inny obronca nietykalnośći. 17:30, 14.06.2020


KlemensKlemens

2 0

Vreng Masz słuszna rację. 20:46, 14.06.2020


RondoRondo

7 3

To rondo było całkowicie niepotrzebne w tym miejscu. Tam to jeszcze bez tego było w miarę, ale przy wyjeździe z Drzeczewskiej na główną drogę i z naprzeciwka na skrzyżowaniu powinny być dawno zrobione światła. Ciężko czasem wyjechać, trzeba uważać bo ludzie się tak spieszą, że nawet wymuszają pierwszeństwo, a być może takie rozwiązanie poprawiłoby sytuację. Nie mam pojęcia kto wymyślił tak durną rzecz, ale następnym razem należy pomyśleć i zaoszczędzić pieniądze na ważniejsze sprawy. 12:43, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolaJola

2 0

Wam piaskusom zawsze wiatr w oczy i ogień w d... zawsze wam źle 13:03, 14.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do JolaDo Jola

0 1

Przyjedz zobacz i wtedy sie wypowiedz 14:05, 14.06.2020


GsxrGsxr

4 0

Ludwiczak to będzie musiał autobusy przeciąć na pół a o Rysiu już nie wspomnę jak pojedzie z towarem od Switaly co dzień na to patrzę to myślę że temu co to zaprojektował powinni przynajmniej zabrać takie uprawnienia 14:55, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolaPola

1 2

Ludzie chcieliby wiedzieć co Gmina Piaski zrobiła z obeliskiem przy drodze do Gostyni.Przypomnę,że został zniszczony(płyta) dla uczczenia wlności po II wojnie swiatowej a żoł nierze rosyjscy weszli pierwsi do Miasta Gostyń.Czy cos się dzieje w tej sprawie a może juz jest naprawina szkoda i znaleziono ludzi co tego dokonali.? 16:41, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oo

1 3

Nie rozumiesz pojęcia obelisk - pierwsze .Drugi - płyta została zniszczona dla uczczenia wolności ? Człowieku , przestań siać ferment . Poświęć ten czas na edukację , bo przyszły w... powinien godnie nas reprezentować . 17:58, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

problemproblem

5 2

Problem z płynnością ruchu się pogłębi, dlatego że samochody z drzeczewskiej, skręcające w leśną będą musiały odjechać to rondo. A już pewnie 2 - 3 samochody czekające na wyjazd na gostyńską to rondo zablokują. Po prostu zrobiony bubel. 19:56, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EbikerEbiker

2 0

Problem jest taki, że ta przebudowa niczego nie zmieni przy wyjeździe na krajówkę a te klomby imitujące rondo to w sam raz jak na rower. 20:21, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przyjezdnyprzyjezdny

1 0

Bardzo ciekawe rozwiązanie już się spotkałem z czymś takim . 21:57, 14.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja ta samaja ta sama

7 0

bubel jak w Gostyniu na Placu K. Marcinkowskiego 22:22, 14.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kierowcakierowca

2 0

W tym wypadku spierałbym się. Moim zdaniem na tak małej powierzchni jest całkiem funkcjonalne. 10:57, 15.06.2020


Aga Aga

4 0

Jak tą drogę już otworą to chyba dam znać Kamilowi i Krzyskowi z absurdów TVN turbo 00:24, 15.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec ulicy PoMieszkaniec ulicy Po

0 1

Do Pani/Pana werter. O jakie Twoim zdaniem "znajomości ikoneksje jak za komuny" chodzi? Co mają wspólnego koneksje i wożenie dzieci do szkoły prywatnym samochodem? O ile rozumiem komentarz "aaa" i nawet popieram, o tyle Twój ni w ząb. 09:44, 15.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obob

1 1

Korzystam z tej ulicy jeżdżę tam ciągnikiem z dwoma przyczepami nie wyobrażam sobie bezpiecznego przejazdu ,czy pomyślał o tym projektant chyba nie bo jeździ osobówka -skandal 10:31, 15.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bobbob

0 0

To pojedziesz z jedną dwa razy ;D 18:50, 15.06.2020


nie piaskowianinnie piaskowianin

2 0

Co to za tłumaczenie, że radni to zaakceptowali? Ilu z nich zna się na inżynierii budowy dróg, ruchu itd. ? Jak zrobi się testy z funkcjonalności tego skrzyżowania, to będzie można się konstruktywnie wypowiadać. 10:54, 15.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nienie

1 0

Nie przyklepuje się , jeśli brak znajomości tematu . Wszystko . 11:49, 15.06.2020


dodo

2 1

Klemens , racja jest racją i koniec ,kropka . 20:44, 15.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

powiat powiat

2 1

A co z decyzją radnych powiatowych , nie decydowali … ? 20:47, 15.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

byli byli

1 0

Byli na spotkaniu , ale tylko byli … . 14:42, 16.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOMENTATOR 24KOMENTATOR 24

1 1

O CZYM MOWA ,ZACZNIJMY OD PANA STAROSTY WYBIERA LUDZI NIE ODPOWIEDNIJ DO TYCH SPRAW A PO DRUGIE JAK IDIOTA MOZE WYBRAC ODPOWIEDNICH LUDZI NA ODPOWIEDNIE STANOWISKO 16:38, 16.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TytaTyta

0 0

Jest osoba, która opracowała projekt. Są ludzie z powiatu, którzy nadzorują budowę. A gdzie jest osoba z gminy, która najlepiej zna, a bynajmniej powinna zna nasze problemy? Kto z gminy słuchał radnych, którzy wskazywali problem? Kto z gminy uczestniczył w planowaniu i projektowaniu tej inwestycji? Nikt! Bynajmniej nie słychać głosu z urzędu. Nikt się nie wypowiedział. Czy im to odpowiada? Nikt nie wspiera radnych w próbie poprawy inwestycji lub szukania zadowalającego rozwiązania. Cisza!! Jakby w urzędzie gminy wszyscy decydenci byli na wakacjach. 17:48, 16.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wsparcie wsparcie

0 0

Kto ma wspierać radnych ? Tacy słabi ? Taka silna ,taka mądra opozycja i nagle zesłabła . Czyjego wsparcia szukają ? 14:37, 17.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

0 0

Gratulacje! Wreszcie dzieci mają porządny skatepark! 19:43, 18.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oo

0 0

Ale pomysł ! Opatentuj ! 08:12, 20.06.2020


0%