Zamknij

W ostatnich dniach w naszej redakcji rozdzwoniły się telefony w sprawie planów budowy masztów telefonii komórkowej w Piaskach, Gostyniu i Go

14:34, 01.03.2019 MiS Aktualizacja: 16:50, 01.03.2019
Skomentuj

Budowa nowych stacji telefonii komórkowej przez operatorów niemal zawsze budzi skrajne emocje. Na terenie gminy Gostyń i Piaski planowane jest postawienie kilku takich wież. Jedna z nich ma stanąć  bardzo blisko przedszkola. Dyrekcja placówki wystosowała petycję, pod którą podpisali się oburzeni lokalizacją rodzice. Do protestu wzywają też mieszkańcy części gostyńskiego Pożegowa.

Operatorzy telefonii komórkowej, aby się rozwijać,  muszą stawiać nowe stacje bazowe. Nic dziwnego, bo zapotrzebowanie klientów na usługi telekomunikacyjne wciąż rośnie, a dotychczasowe maszty nie zawsze są w stanie sprostać rosnącym wymaganiom technologicznym. Firmy szukają więc nowych miejsc do lokalizacji baz, a  te często budzą skrajne emocje. W ostatnich dniach w naszej redakcji rozdzwoniły się telefony w sprawie planów budowy masztów telefonii komórkowej w Piaskach, Gostyniu i Goli. Żadna z tych inwestycji nie została objęta planem zagospodarowania przestrzennego, dlatego wymaga zgody samorządów gminnych.

Prawie pod oknami przedszkola…

Mieszkaniec Piasków, który poinformował nas o planach ustawienia masztu w pobliżu przedszkola nie krył poirytowania. - Chcą budować wieżę telefoniczną pod oknami przedszkola przy ul. Dworcowej – mówił wyraźnie zdenerwowany mężczyzna. - Czy to jest normalne? Rozumiem, że prezes GS-ów jest zadowolony, bo  może liczyć na pieniądze od operatora, ale dlaczego w tym miejscu? Dlaczego tak blisko przedszkola? - zastanawiał się nasz rozmówca. Dodajmy, że w bliskim sąsiedztwie inwestycji są także domy jednorodzinne, w których mieszkają rodziny z dziećmi i osoby w podeszłym wieku.

O planach budowy nowego przekaźnika, dyrekcja Przedszkola Samorządowego w Piaskach dowiedziała się drogą nieoficjalną kilka dni temu. Nikt nie poinformował ich o planowanej inwestycji, bo nie musiał - Jako przedszkole nie jesteśmy stroną w tej sprawie i nikt nie miał obowiązku nas poinformować - mówi Magdalena Pietrula, dyrektor przedszkola. - Spotkałam się z władzami gminy w tej sprawie. Poczyniłam kroki, abyśmy stali się stroną w tej sprawie - wyjaśnia szefowa placówki.

Społeczność przedszkola nie zamierza bezczynnie czekać. W placówce zbierano podpisy pod petycją przeciwko budowie stacji bazowej telefonii komórkowej. - Zbieramy podpisy z wyrażeniem naszej opinii. To niemożliwe, że tak wielka wieża stanie tak blisko przedszkola, w którym na co dzień przebywa 92 dzieci… Przecież można wybrać inne miejsca za Piaskami - podsumowała dyrektor Magdalena Pietrula. Treść petycji wraz z podpisami trafiła już do prezesa GS Piaski.

W sprawie szczegółów inwestycji wysłaliśmy pytania do urzędu Gminy Piaski. Okazuje się, że wieża o wysokości ponad 60 metrów miałaby stanąć w odległości zaledwie 18 metrów od budynku przedszkola. - Na obecnym etapie powadzonego postępowania, na podstawie złożonej przez inwestora informacji nie można stwierdzić szkodliwego wpływu przedmiotowej inwestycji jednakże w związku z wpływającymi sprzeciwami, w celu dokładnego wyjaśnienia sprawy, planujemy przeprowadzenie dodatkowej kwalifikacji przedsięwzięcia, w tym analizy szkodliwości - poinformował w pisemnej odpowiedzi Wiesław Glapka, wójt gminy Piaski. Gmina, który na wydanie decyzji  ma 65 dni.    

Boją się o zdrowie…
Przerażeni budową masztu są także  mieszkańcy części gostyńskiego Pożegowa. Na działce po dawnym POM-ie również planowana jest budowa telefonicznej wieży. Wystosowali oni pismo do Urzędu Miejskiego w Gostyniu, gdyż uważają, że promieniowanie elektromagnetyczne może negatywnie wpłynąć na ich zdrowie. - Czy składając nam takie zawiadomienie - mieszkańcom najbardziej zagrożonej strefy, zawiadomił także np. poprzez media wszystkich zainteresowanych problemem mieszkańców Pożegowa, a szczególnie wszystkich mieszkańców ul. Niestrawskiego i Mickiewicza (ok.40 rodzin) - problemem smogu elektromagnetycznego, który powoduje wiele schorzeń, w tym nowotwory? - czytamy w piśmie udostępnionym przez jedną z mieszkanek ul. Niestrawskiego.

Co więcej wieża ma stanąć około 200 metrów od przedszkola niepublicznego, które znajduje się przy tej samej ulicy. Na co dzień do placówki uczęszcza 95 dzieci. Wiele wskazuje na to, że również w tym przedszkolu zawiąże się komitet protestacyjny i rodzice będą składać podpisy pod petycją przeciwko budowie masztu. Mieszkańcy powołują się również na raport Najwyższej Izby Kontroli, który mówi o tym jak wyglądają takie budowy w praktyce, że po zakończeniu inwestycji często dochodzi do nadużyć ze strony firm telekomunikacyjnych. NIK stwierdza przypadki, że ktoś wnioskował o moc nadajników, która nie wymaga żadnej decyzji środowiskowej, a potem była ona wielokrotnie zwiększana. - Jaką mamy gwarancję, że niemoc nadajników nie zostanie zmieniona po uruchomieniu inwestycji? Kto to sprawdza? - mówi mieszkanka Niestrawskiego. - Kiedy zanieśliśmy pismo, naczelnik powiedział, że nasz sprzeciw nie jest podstawą prawną do tego, aby gmina nie wydała decyzji pozytywnej. Czy nie ma innej lokalizacji dla tego typu biznesu? - zastanawia  się kobieta. Mieszkańcy Pożegowa zbierają podpisy pod petycją przeciwko budowie. Wydali nawet specjalne ulotki informacyjne w tej sprawie.

Budowa kolejnego masztu telefonii komórkowej planowana jest w Goli - na terenie pomiędzy stanicą u Potworowskich a ogródkami działkowymi. Jak udało nam się ustalić jest to teren gminny. Czy również w tej miejscowości mieszkańcy będą protestować? Jeśli tak z pewnością o tym poinformujemy.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(76)

YanurzYanurz

15 16

Stawianie masztów blisko budynków grozi rakiem 16:55, 01.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HejHej

7 9

Racja udowodniono, że promieniowanie masztów telefonii komórkowej powoduje raka. 17:03, 01.03.2019


CarollinaaCarollinaa

6 6

co maja powiedzieć blokersi z ul. Górnej ...zwłaszcza ci z ostatniego piętra...od anten dzieli ich kilka metrów... 17:30, 01.03.2019


iłonaiłona

0 0

no padłem hahahahahah 16:33, 24.08.2021


reo

Lay Lay

12 10

Po wyborach już można robić ludzi w bambuko. :)) 17:04, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goostyniookgoostyniook

20 7

Pożegowianie .... zasięg w łóżeczku chcieli by mieć idealny ....ale maszty antenowe niech będą na Rynku.... 17:10, 01.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DrDr

4 7

promieniowanie masztów telefonii komórkowej powoduje raka 17:12, 01.03.2019


JarosławJarosław

6 1

A gdzie te pozegowo patrzyłem na mapie i ni ma 18:14, 01.03.2019


ZnawcaZnawca

21 10

Ludzie !!!!! W całej Europie zachodniej ściąga się maszty bo udowodniono, że powodują choroby, i stawia się je daleko od siedzib ludzi, a u nas wiadomo.... Zrozumcie, że nie chodzi o to, żebyście nie mieli w komóreczce fejsbuczka, tylko o to, że firmy stawiają maszty zbyt blisko siedzib ludzi, żeby zredukować swoje koszty, a jest to niebezpieczne 17:11, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

androidandroid

7 6

Komentarz bez wiedzy merytorycznej, jak może być maszt daleko od ludzi skoro 3km to granica działania stacji. Czyli za granicą nikt nie ma internetu? Bo stacje są 20km od ludzi? 21:41, 01.03.2019


YoungYoung

10 12


Promieniowanie elektromagnetyczne wywołuje zmiany w DNA 17:18, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YoungYoung

9 9

Promieniowanie elektromagnetyczne wywołuje zmiany w DNA 17:20, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YyYy

7 6

I Prowadzi do bezpłodnośći 17:25, 01.03.2019


PgsPgs

15 9

Maszty telefonii komorkowej sa bardzo rakotworcze powoduja zaburzenia ukl krazenia oddechow itd oczywiscie inwestora nie obchodzi zdrowie klientow dlatego wciska zgrabne klamstwa wbrew badaniom naukowcow. Na zachodzie lokalizacje masztu uzgadnia sie z mieszkancami w polsce dziala sie jak rosja na ukrainie 17:20, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wojciech Wojciech

6 7

Ale z ciebie Pgs specjalista i fachman w jednym. Zgłoś swoją wiedzę i umiejętności do Gminy lub Powiatu to może zatrudnią cię jako uniwersum na wszelkie zło. 21:29, 01.03.2019


KOSOWOKOSOWO

16 1

ZROBIĆ STACJE W KOSOWIE SIEMOWIE I OKOLICZNE WSI BRAK ZASIĘGU MASAKRA 18:15, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oskaroskar

2 0

Przy nowej remizie niech postawią !!! 10:39, 03.03.2019


PawelPawel

8 3

Od niedawna tez jestem posiadaczem takiej stacji blisko domu. I nic zrobic sie z nia nie dalo bo inwestor wykazal ze nie obejmuje nas szkodliwe działanie. Ze jest malej mocy a ugina sie od nadajnikow. Jednkaze podokladane sa nadajniki , ktore wg polskiego prawa nie sa uwzgledniane przy obliczaniu wplywu szkodliwego dzialania. Takie to luki sa w naszym panstwie. I masz stoi w najlepsze 18:32, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

12 7

Mieszkańcy pobliskich ulic w Piaskach maja juz dosyć nie dosyć ze jedna z pobliskich firm podtruwa im życie to jeszcze maszt!!!! 19:11, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

przewodniczącaprzewodnicząca

7 3

Dziekujemy panu wujtowi byłemu i pani przewodniczącej to oni nam załatwili zakład plastikowej rury 21:10, 01.03.2019


MieszkaniecMieszkaniec

4 3

Do wiadomości ludzi w miejscowość Daleszyn dołączymy do pozegowa ,goli ? Czy nowy plac jaki jest pod to szykowany okaże się miejscem na maszt ?
A może tylko ja to wiem , a reszta dopiero się dowie jak juz będzie stać ???? 19:36, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pozegowopozegowo

0 0

W Daleszynie niedługo będzie na kominie. 18:26, 08.03.2019


TomekTomek

14 6

sami specjaliści od promieniowania elektromagnetycznego , naukowcy !! 19:43, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maxmax

14 10

Przestancie pie.....wszedzie stoja maszty i wszystko jest w porzadku. Postawcie sie po naszej stronie mieszkancow okolicznych wsi gminy Gostyn i nietylko.....nigdzie sie nie idzie dodzwonic i czlowieka szlag trafia....gdzie my zyjemy.Jak jest opcja postawienia masztu to ludzie protestujecie......zal.. 19:45, 01.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PRZEWODNICZACAPRZEWODNICZACA

7 7

to zmień operatora albo zamieszkaj pod masztem,zal to mi ciebie ze jesteś taki bystry 21:08, 01.03.2019


JurekJurek

5 4

Macie duży zakład , który daje kilkadziesiąt etatów pracy i w du.... wam źle. A co chcielibyście w zamian, może zakład produkcji samochodów? Skąd wtenczas wzięlibyście tyle pracowników. Czy myślicie, że Ukraińcy chętnie do Piasków przyjadą? 21:26, 01.03.2019


jolandajolanda

0 0

a ja słyszałem że w Piaskach jest taki słaby zasięg bo jeden z dużych przedsiębiorców ma specjalne urządzenia, które "zasysają" zasięg do jego podsieci, podobno sprawa jest w sądzie bo przedsiębiorca posługuje się urządzeniem niezgodnie z prawem, wiecie kto to może byc?
16:27, 24.08.2021


JaśJaś

29 2

Mam propozycję wyrzućmy wszyscy komórki i nikt już żadnego masztu nie postawi a złomiarze rozbiorą te które już stoją. 19:59, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenonZenon

5 1

Masz rację. Wyrzućmy wszystkie zdobycze XXI wieku. Złomiarze będą zadowoleni, mieszkańcy również, bo im nikt nie będzie zatruwał powietrza. 21:20, 01.03.2019


Mieszkaniec PozegowaMieszkaniec Pozegowa

20 7

I znów znaleźli się wszystko wiedzący ludzie... Od lat żadne badania nie wykazały złego wpływu nadajników na organizm ludzki. W Polsce dodatkowo mamy minimalne normy, które są jedynymi z najmniejszych jeżeli chodzi o siłę nadajnika. Pozdrawiam Wszystkich, którzy są przeciw i swoje teorię popierają na przekazie od ludzi, którzy słyszeli, że to powoduję raka ???? Większym problemem dla zdrowia drodzy Gostyninie wraz z mieszkańcami Pozegowa jest smog i tym powinniśmy się zająć. 20:13, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ssssssss

5 0

Popieram wyrzucmy komórki nie będzie fb 05:30, 02.03.2019


PawelPawel

8 5

Tak tylko jak obok twojej dzialki postawia maszt to sprobuj w dobrej cenie ja potem sprzedac. Powodzenia 20:13, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Piasków Mieszkaniec Piasków

2 5

Maszt jakiej sieci ma powstać w Piaskach? 20:16, 01.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EwsEws

10 0

Biedronki 22:06, 01.03.2019


dobredobre

2 0

ha ha 11:40, 03.03.2019


KotorKotor

11 5

Postawcie lepiej nowe przystanki PKS wkrótce ruszają autobury 20:39, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

6 23

Chcieliście Kulaka w Ratuszu to macie teraz cyrki. Trzeba było wybrać Marcinkowskiego 20:49, 01.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Wojciech Wojciech

8 6

Tobie żałość i wściekłość zamraża umysł. Piaski mają swego wójta co ma do tego Kulak. Pożegowo chciałoby mieszkać tak jak w mieście, ale zarazem jak na wsi. Lepiej zacznijcie zmieniać system ogrzewania, to wreszcie przestaniecie zatruwać NIE TYLKO OSIEDLE . 21:16, 01.03.2019


Mikrofala Mikrofala

6 2

Ten orzeł na plakatach ogłosił się burmistrzem nie czekając na wynik wyborów. Potem koledzy zrobili go starostą - chyba w ramach pocieszenia podobno taki był smutny. A powiat jaki jest każdy widzi. To byłby dopiero żart jakby do ratusza zawitał. Malina na zastępcę i by RZONDZILI? Na szczescie ludzie mądrzy to mądrze wybrali. Ile to było 80 do 20 ? Miazga. Amen. 22:28, 02.03.2019


JerzyJerzy

6 2

Rozumiem troskę rodziców o swe dzieci, ale pytam się kto wyrażał zgodę na urządzenia telekom. montowane na dachach blokach przy ul. Górnej. 21:12, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wróg Wróg

4 0

Prezes 22:08, 01.03.2019


adroidadroid

8 5

Najpierw chcecie za wielką Europą zdążyć, przecież operatorzy to robią bo wdrażana jest sieć 5GHz abyście mogli drogo cebulo oglądać wszystko w jakości np. 4K i nie było narzekania że "taki słaby internet". Prawda jest taka że maszt nie szkodzi w najbliższym otoczeniu tylko gdy jego nadajniki wysoko zawieszone są skierowane np. pod zbyt niskim kątem w blok mieszkalny mogą się martwić najwyżej mieszkający tyle i tylko tyle. 21:34, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no co pytam?no co pytam?

2 3

a co z antenami na Farze..... 22:23, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PromieńPromień

2 0

To jest Boskie promieniowanie, nie wolno go ruszać. 19:44, 04.03.2019


XxxXxx

8 2

W Daleszynie brak zasiegu niech wstawiaja antene 22:55, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

4 11

Na starogostynskiej obok przedszkola sa maszty i w okolicach Brico kto na to pozwolił Niech rodzice dzieci tez dołacza do protestu... tak byc nie powinno 23:09, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mnie to waliMnie to wali

14 3

Gostyń miasto ekspertów i znawców brawo.nie wiedziałem że mieszka tutaj tylu naukowców z dziedziny fizyki,promieniowania itd. 04:23, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

16 3

i po co ta panika przecież nie budują reaktora jądrowego tylko stawiają maszt -dzwonić by się chciało co ? tylko bez masztu- a tak się nie da.Niech poirytowani rodzice przypomną sobie co dają swoim pociechom aby mieć 5 minut spokoju - komórki do zabawy i to już jest zdrowe?Jedzonko z mikrofali też pewnie smakuje.pozdrawiam prowincjonalnych ekspertów przypominam że mamy XXI wiek 09:29, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojo

14 4

niedługo napiszecie ze praca przy komputeze powoduje impotencje kiedys jakos nikt nie nazekał a teraz ze wiatraki robia hałas co nieprawda 09:38, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec Pioskówmieszkaniec Piosków

9 5

dzięki temu że za stacją paliw mamy nadajnik w Pioskach jest jaki taki sygnał plusa, inni operatorzy to żenada, włodarz pokładli piękne chodniczki na ryneczku i wokół wiedząc o projekcie na światłowód i co ... efekt jest taki że ryneczek bez możliwości położenia światłowodu. Januszowi i Grażynie w zupełności to nie przeszkadza ale za chwile i kabel od światłowodu będzie chyba dla nich rakotwórczy i zmieni im dna w tych *%#)!& łbach. Na kisberku niech maszt 100 m wybudują wszystkie sieci niech tam się powieszą w końcu może Pioski dogonią wioski z innych gmin dookoła z co mogą korzystać z LTe o światłowodzie nie wspomnę. A wszyscy o myśleniu Kalego niech porozwiązują umowy z operatorami i wrócą do Tepsy ale niech uważają bo w kablu jest jakieś tam napięcie. Ciekawe ilu z tych mieszkańców z okolicy przedszkola pali śmieciami zatruwając okolice i to już im jakoś nie przeszkadza 11:31, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

końkoń

0 0

W temacie szkodliwości promieniowania jest pan/pani w błędzie proponuję się dokształcić a potem pisać. Pozdrawiam 18:22, 06.03.2019


gdfgdf

12 2

każdy protestujący powinien natychmiast oddać komórkę i powinien stracić dostęp do neta

13:25, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Klara Klara

6 5

Nie podoba się to zabierz dziecko z przedszkola i będzie zdrowe i szczęśliwe choć bez zasięgu hahaha 15:10, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kosowianinkosowianin

8 3

Z miłą chęcią użyczę im mojego ogrodu. Niech stawiają, żeby tylko był zasięg bo na wsiach, a w szczególności Kosowo i Siemowo to średniowiecze pod tym względem. Cierpi jedynie telefon komórkowy bo szukając cały czas zasięgu rozladowuje baterie. 16:31, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dariodario

8 3

Każdy ma komórkę, każdy chciałby mieć zasięg, każdy chciałby internet LTE 4G, 5G i Bóg wie co jeszcze, ale nikt nie chce anten, nadajników, wiatraków itd. K.u.r.w.a - jak to ma wszystko działać??? Odłączmy prąd, wyrzućmy komórki i wróćmy do telefonii stacjonarnej na kablu - to się telekomunikacja ucieszy... 18:36, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rodzic Rodzic

8 11

To sobie postawicie nadajniki pod domem jak nie macie zasięgu zmień sieć lub tel. Czy nadajnik musi stanąć pod przedszkolem? Nie wydaje mi się szczególnie że i tak dzieci są narażone na promieniowanie wprowadzamy technologie 5g i jeszcze nie wiadomo jakie może mieć wpływ na ludzi. Nie dla budowy nadajnika w pobliżu szkół przedszkoli!!! A wy baranie łby poczytajcie trochę o szkodliwości promieniowania. Zanim zaczniecie wypisywać bo jo ni mum zasiegu 18:47, 02.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tak dla masztuTak dla masztu

3 3

Jak na razie to promieniuje twoja głupota lamusie. 19:14, 02.03.2019


JoJo

1 3

Lewaku p... Poczytaj trochę chyba że to boli 09:20, 03.03.2019


5g5g

5 7

poczytajcie co niesie za soba wprowadzenie technologii 5g 20:25, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

2 1

Niektórych tutaj czytanie boli, widać po komentarzach... Ludzie obudźcie się! Zdrowie jest najważniejsze. Małe dzieci są bardziej podatne na oddziaływanie mikrofal. Proponuję ustawić ten masz w ogórkach, u tych co nie mają tego zasięgu. 13:03, 05.03.2019


BorekBorek

4 2

W Borku mieli stawieiac na prywatnej działce przy biedronce , mieszkańcy oprotestowali i burmistrz skorzystał z okazji stawiają 200m dalej na gruncie gminnym . I jest git !!! Ci wolno wojewodzie to nie tobie ...... 22:00, 02.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaroJaro

0 0

A jakiej sieci stawiają ta wieżę w Borku coś ktoś wie. 17:43, 04.03.2019


BorekBorek

1 0

Play 20:41, 04.03.2019


GlapkaGlapka

8 0

Jak się wieża zwali na przedszkole to się wprowadzi żałobę narodowa i git 22:23, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

antyanty

0 0

Musisz być skończonym draniem .Podszywasz się pod czyjeś nazwisko aby podkreślić swoją małość . Sianie nienawiści to widać twoja dewiza życiowa . 18:02, 07.03.2019


ZaniepokojonyZaniepokojony

6 3

Czy się komuś podoba, czy nie, fakty dotyczące wież telefonii komórkowej są następujące:

1. Emitowane przez nie pole elektromagnetyczne jest szkodliwe dla ludzi w przypadku przekroczenia norm, co zostało naukowo udowodnione.

Nasuwa się tutaj ważne pytanie: jak wyegzekwować przestrzegania norm? Czy - biorąc pod uwagę bałagan prawny - jest to w ogóle możliwe. Na papierze wszystko będzie się zgadzać, a w praktyce może być zupełnie inaczej. Kontrole raczej będą nieskuteczne, bo każdą kontrolę należy zgłosić, więc odpowiednio do niej przygotują się.

2. Ktoś słusznie w komentarzu zauważył, że w krajach, w których zdrowie obywateli jest traktowane poważnie, tego rodzaju urządzenia nie są instalowane bezpośrednio przy budynkach mieszkalnych. U nas to jest powszechna praktyka, bo biznes idzie po linii najmniejszego oporu (oszczędza się na infrastrukturze, która jest pod ręką).

3. Co prawda nie są to potwierdzone badania, ale zaobserwowano w miejscach, w których działają wieże w bliskiej odległości od osiedli ludzkich złe samopoczucie mieszkańców i obniżenie poziomu zdrowotności na przestrzeni kilkunastu lat. Oczywiście nikt nie zachoruje z dnia na dzień, ale w dłuższej perspektywie czasowej może być to niebezpieczne.

Nie słuchajcie też ignorantów, którzy twierdzą, że telewizor lub komputer emituje silniejsze pole aniżeli wieża oblepiona nadajnikami, bo tak nie jest.

Podsumowując, niepokój mieszkańców jak najbardziej uzasadniony. Nie pozwólcie na igranie waszym zdrowiem tylko dlatego, że ktoś chce zrobić biznes. 18:33, 03.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

As-wywiaduAs-wywiadu

4 2

To, że fale EM mają negatywny wpływ na organizmy ludzkie, udowodniono już dawno.
W KWALIFIKACJI PRZEDSZIĘWZIĘCIA podano ilości i mocy anten: 900 MHz- 3 anteny, 800/2100 MHz ? 3 anteny, 1800 MHz- 3 anteny nie licząc niezbędnych anten do radiolinii.
Do przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko wykazano równoważną moc promieniowaną izotropowo, którą wyznacza się dla pojedynczej anteny. Czy nie jest to tendencyjna interpretacja przepisu? Przecież to nie jest stawiany maszt i jedna antena, ale masz i 3 antenyx3anteny!
Przypomina mi to żart, w którym krasnoludek podjechał do stacji benzynowej z zapytaniem: ile kosztuje kropelka benzyny. Oczywiście nic powiada obsługujący. To proszę mi nakapać 20 litrów.
Następna sprawa. W dokumencie nie ma informacji o tym, jaka będzie docelowa ilość anten i o tym czy będą dodawane inne, większe lub podobne częstotliwości.
Jeżeli chodzi o pomiary, to istnieją możliwości, które spowodują, że pomiar zawsze zmieści się w granicach normy. Przepisy powiadają, że aby dokonać pomiaru, należy w określonym czasie zawiadomić zainteresowanego. Ma on wtedy wiele możliwości, aby wyniki nie były miarodajne, a mianowicie: może zdalnie zmniejszyć moc lub ją wyłączyć, może zdalnie, o 12 stopni zmienić kąt emisji, etc.
Stwierdza się, że budowla nie będzie miała wpływu na zanieczyszczenia emitowanego do powietrza atmosferycznego w postaci smogu. A smog elektromagnetyczny?
Nie ujęto również, kto będzie odpowiedzialny za utylizację odpadów poeksploatacyjnych.
Maszt z antenami, którą Pan Prezes GS pozwala postawić na ?swoim? terenie, na pewno będą negatywnie, a wręcz katastroficznie oddziaływały na środowisko. Nie tylko Pan Prezes GS, ale i Pan Wójt zapominają o tym, że usytuowanie 63 metrowej wieży przy granicy przedszkola (92 dzieci), stwarza śmiertelne zagrożenie dla najmłodszej populacji mieszkańców Piasków w razie przewrócenia się wieży.
Nie rozumiem, dlaczego tak nieodpowiedzialni ludzie, zajmują tak odpowiedzialne, dobrze płatne stanowiska! Przecie to oni powinni dbać o nasze zdrowie, życie i bezpieczeństwo.
A co wieża się nie przewróci? Titanic, niezatapialny- zatonął, WTC- runęło. Więcej przykładów? Oto przykład z własnego podwórka- 2015 rok:
Rekowo: 48 godzin po katastrofie
Opublikowano 04-01-2015 FM
Kilogramy pogiętej stali, uszkodzone anteny, zmiażdżone ogrodzenie ? taki widok zastała nasza ekipa po dotarciu na miejsce zdarzenia. Przypomnijmy, mierzący sześćdziesiąt metrów maszt w Rekowie Górnym koło Redy przewrócił się pod wpływem silnego wiatru w piątkowy wieczór, 2 stycznia br. około godziny 20:20. Konstrukcja była podtrzymywana przez trzy poziomy odciągów. Prawdopodobnie przyczyną katastrofy było zerwanie się jednego z nich. Maszt upadając na południowy narożnik działki złamał się w dwóch miejscach, na wysokości pierwszego (najniższego) i drugiego (środkowego) poziomu odciągów. Kierunek upadku wcale nie jest taki oczywisty, gdyż silne porywy wiatru nadchodziły z kierunku zachodniego ?
http://radiopolska.pl/blog/2015/01/rekowo-48-godzin-po-katastrofie

Oto linki z mapek geodezyjnych pokazujących odległości 63 m wieży od budynku przedszkola.

https://drive.google.com/file/d/1ruCOIUHyHa0Raya8ieAMO2o0xfrYtL8o/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/13elkQ0SZCtmsAQGeOF0wO54RAFTcLKXn/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1n1XepuuaLjSXLvYDXg9uRX9flVVFCthx/view?usp=sharing

12:46, 04.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nowy Nowy

2 1

Nie wiem czy maszty wyposażone w urządzenia aby wprowadzać lepsze zasięgi są dobrą decyzją. Słyszałem o sprawie ze ktoś chciał pozwać o utratę zdrowia przez to (osoba pracowała na jednej z takich wież) i się okazało ze w Polsce nie ma specjalisty lekarza który by stwierdził czy to przez to. Czyli człowiek zostaje później sam z problemami. Jak zwykle ... 09:25, 05.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama z Piasków Mama z Piasków

4 2

Panie Wójcie Piasków niech Pan lepiej weźmie się za przedszkole i porządek parking itd oraz place zabaw w Piaskach które są w fatalnym stanie ! A te słupy telefoniczne obok przedszkola? tylko dzieciom zaszkodza juz o tej kupie złomu nie wspomnę która w każdej chwili może spaść na teren przedszkola... My rodzice będziemy protestować! To ma być reklama naszej gminy? Wstyd! 19:22, 05.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiiiMiii

1 1

Przykro czytać, gdyby mieli trochę oleju w głowie trochę to by się cieszyli. Wszędzie stawiane są wieże, ale ofc gostyn musi się burzyć i pipidówki wokół też. 09:54, 06.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

końkoń

0 0

Proszę poczytać, dokształcić się w temacie i jak pan/pani odkryje w sobie nowotwór to pogadamy. 18:12, 06.03.2019


MiiiMiii

3 1

A najlepsi są rodzice którzy burzą się o antenę ale telefon czy tablet malchowi w ręce wkładają. Niech sobie popatrzy, nie będzie skrzeczeć. Hipokryzja jak nic. 09:57, 06.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

( I ) kiss ass( I ) kiss ass

0 0

ale *%#)!& sa wszyscy łaaaa 23:35, 06.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anglojęzycznyanglojęzyczny

0 0

Podlizywanie się ? To przecież mowa nienawiści .
09:13, 08.03.2019


matyldziamatyldzia

0 0

maszty muszą być stawiane, one świadczą o rozwoju społeczeństwa i nowoczesności, nie możemy cofać się do średniowiecza, a na dzieci większy wpływ ma jedzenie wysoko przetworzonych produktów w picie napojów gazowanych niż fale komórkowe, ludzie - pomyślcie trochę hehehhe 16:31, 24.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrelemoreleTrelemorele

0 0

A jak jeden dzień nie ma zasięgu to koniec świata. Jest rydzyko jest żabawa. 16:54, 24.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%