Zamknij

Rocznie gmina Gostyń dokłada do kosztów utrzymania jednego ucznia od 1.800 zł, do ponad 11.000 zł. Najwięcej w szkołach w Goli i Siemowie...

16:08, 21.11.2019 MiS Aktualizacja: 16:13, 21.11.2019
Skomentuj

Czy gostyński samorząd będzie zmuszony podjąć niewygodne decyzje? Chodzi o wygaszanie wiejskich szkół. Na pierwszy ogień mają iść dwie placówki oświatowe. Główne powody takiej decyzji to wysokie koszty oraz niewielka liczba uczniów. Znacznie taniej będzie dowozić dzieci i młodzież do szkół w Gostyniu, zapewniając im jednocześnie lepsze warunki do nauki i rozwoju.

Gostyński samorząd przymierza się do zamknięcia dwóch wiejskich podstawówek - Szkoły Podstawowej w Goli i Szkoły Podstawowej w Siemowie. Powód? Ogromne koszty ich utrzymania oraz niewystarczająca subwencja.  Potwierdzają to wyniki audytu jaki gmina zleciała firmie Vulcan z Wrocławia. - Sześć lat temu to co dawało nam państwo z subwencji oświatowej wystarczało prawie na wynagrodzenia nauczycieli – różnica wynosiła 600 tys. złotych. Natomiast w tym roku ta różnica wynosi już ponad 4 mln złotych. To dodatkowe fundusze jakie musimy przekazać z gminnego budżetu na wypłaty dla nauczycieli - mówił Grzegorz Skorupski, wiceburmistrz Gostynia. - Z kolei wszystkie wydatki na szkoły – bieżące utrzymanie, wynagrodzenia, funkcjonowanie to rocznie prawie 10 mln złotych dodatkowych pieniędzy z gminy, a w przypadku przedszkoli to kolejne 7 mln złotych...To są olbrzymie pieniądze. - dodaje.

Z informacji Urzędu Miejskiego wynika, że rocznie gmina Gostyń dokłada do kosztów utrzymania jednego ucznia od 1.800 złotych do ponad 11.000 złotych. - Najmniej dokładamy do ucznia w "piątce" – 1.879 złotych, w "dwójce" 2 tys. złotych, w Kunowie i Sikorzynie – 5 tys. złotych, w Goli 7.650 złotych, a w Siemowie to kwota  11.117 złotych - wylicza wiceburmistrz Grzegorz Skorupski. Jednak koszty utrzymania i wynagrodzeń nauczycieli to nie wszystko. Uczniów ze szkoły w Goli i Siemowie jest łącznie 132 – 76 w  w Goli i 56  w Siemowie. Średnio w klasie jest około 8-10 uczniów. - Dla dzieci to też nie jest dobre, gdy jest klika osób w klasie. W szkołach miejskich klasy są zdecydowanie liczniejsze niż w szkołach wiejskich, np. w klasie V w Goli uczy się 10 uczniów, a w SP2 w najliczniejszej miejskiej klasie 30 uczniów. Dzieci zyskają możliwość nauki w większym ośrodku, będą miały możliwość nawiązania większej liczby przyjaźni, a także będą mogły skorzystać z szerszej oferty edukacyjnej niż w ośrodku wiejskim. Poza tym jak wyliczyliśmy już dzisiaj rodzice sporej grupy uczniów z obwodu szkoły w Goli zdecydowali o tym, że ich pociechy uczą się w miejskich szkołach. Ciężar dowozu i odbioru dzieci ze szkół spoczywa na nich. To aż 25% uczniów, którzy należą do obwodu szkoły w Goli, a się w niej nie uczą - mówi wiceburmistrz Skorupski. Po likwidacji szkół w Siemowie i w Goli gmina zapewni każdemu uczniowi bezpieczny, bezpłatny dojazd do miejskiej szkoły w Gostyniu. Uczniowie SP Gola i Siemowo trafią prawdopodobnie do SP1 i lekcji nie powinny kończyć później niż o godzinie 14.00, a w szkole działa świetlica, gdzie po zakończeniu zajęć pod opieką pedagoga dzieci będą mogły poczekać na autobus powrotny do domu.

Przeniesienie i dowożenie uczniów z tych dwóch  placówek do szkół w Gostyniu, może znacząco ograniczyć wydatki  - Zastanawiamy się jeszcze na opcją połączenia placówek bądź stopniowego ich wygaszania. Te pomysły pomysły wydaje się, że mają jednak więcej minusów niż plusów - mówił wiceburmistrz Grzegorz Skorupski. - Przy wygaszaniu ilość uczniów będzie malała z roku na rok a koszty zostaną. W przypadku łączenia liczebność klas też nie będzie duża – maksymalnie wyniesie średnio 16-17 uczniów w oddziale - dodaje nasz rozmówca.

Jeśli zapadnie decyzja o likwidacji placówek od 1 września 2020 roku gmina finansowo na tym zyska. Nie będzie też sprzedawać budynków, choć wymagają one już sporo nakładów finansowych. Nadal będą w nich funkcjonowały oddziały przedszkolne. Co z nauczycielami? Zdaniem wiceburmistrza Skorupskiego znaczna ich większość znajdzie pracę w innych szkołach średnich, gdzie własnie dociera demograficzny wyż.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(88)

wiolawiola

22 19

Brawo PIS 16:24, 21.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

11 8

A jaka jest rola PiSu w ideologii lewackiej - świat bez dziecka??? 17:29, 21.11.2019


JaJa

3 4

gowin gadal ze rejtanem sie bedzie kladl w obronie lewackiej ideologi 17:42, 21.11.2019


AsAs

8 7

pis to szambo nie perfumeria 21:09, 21.11.2019


reo

lirlir

13 10

A co z zaoszczędzonymi pieniędzmi na zamknięciu tych dwóch placówek , o tym się nie mówi . 16:28, 21.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JonJon

23 18

Po prostu będzie mniejsze zadłużenie gminy. Jestem za zamknięciem skoro takie zadłużenie robią w gminie. Przyjadą dzieciaki do Gostynia to się nauczą trochę. A nauczycieli do Filtronu przynajmniej nie będę musieli strajkowac bo im zapłacą dobrze. Nie to co za 18godzin tygodniowo. Niech poczują że można normalnie zarabiać za normalna pracę 17:04, 21.11.2019


JerzyJerzy

15 12

Oczywiście będą na przekazania powstałych strat, które powstały dzięki kochanemu PiSowi. Rozdawają pieniądze na lewo i prawo, tylko szkoda, że nie rządowe pieniądze (i tak to społeczne
finanse) tylko samorządów. No, ale przecież PiS dobry wujek dzięki obiecankom wygrał wybory. Szkoda jednak , że to naiwne społeczeństwo tak ślepo ufa tym zdrajcom narodu. Dla pocieszenia wszystkich dziś nasz ukochany premier ogłosił, że "będą robić wszystko , aby prąd nie podrożał", a kilka dni temu Susin mówił, że podwyżki prądu dla odbiorców indywidualnych nie na pewno nie będzie. KOCHANY PiS taki słowny, prawy i prawdomówny. 17:15, 21.11.2019


AntylewakAntylewak

16 8

Do Jerzego to po alkoholu czy przedawkowałeś. Od 30 lat maleje liczba urodzin dzieci. Kogo to wina - lewactwa. Tak się kończy polityka róbta co chceta, świat bez dziecka, najlepszy przyjaciel kobiety to pies, dwóch panów i rodzina i inne *%#)!& która w konsekwencji doprowadza średnia wieku w Polsce i Europie będzie 70 plus. A my w imię rozdawnictwa EU będziemy klaskać z radości, że będziemy mieć prąd z elektrowni niemieckiej produkującej w wyniku spalania polskiego węgla. Jeszcze dać prawa obywatelskie zwierzętom jak sugeruje pożal się Boże laureatka Nagrody Nobla. 17:36, 21.11.2019


lidkalidka

41 17

Lepsze warunki w szkołach miejskich chyba żart , a czego brakuje w szkołach wiejskich?
Z rodzicami nie rozmawia się zamknąć i kropka. Poszukać oszczędności w mieście , a nie budować ogródki do psów , a dzieci wiejskie dadzą sobie radę żenada. Co z PISem obiecał dbać o wiejskie szkoły. Może miejskie dzieci na wieś będą mieć lepsze powietrze. Szkoda słów nasi radni biorą przykład z góry podejmują decyzje i szybko realizują. 16:42, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GostekGostek

10 2

Sama sobie odpowiedziałaś co z PiSem - jedni kłamcy i oszuści. 17:17, 21.11.2019


liioliio

27 28

Jestem za likwidacją tak małe placówki nie są wstanie być rentowne a tym bardziej mieć odpowiedni poziom dla rozwoju swoich uczni. 16:44, 21.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do Liiodo Liio

7 4

ogarnij sie człowieku 18:51, 21.11.2019


KasiaKasia

7 4

Uczniów a nie uczni 20:23, 21.11.2019


AleksandraAleksandra

10 3

Jak zwykle o szkołach wypowiada się ktoś, kto nie zna podstawowych zasad pisowni :) 20:30, 21.11.2019


Dotacja Dotacja

10 24

Bambry 11 000 dotacji dla każdego ucznia w Gostyniu 2000 nasze dzieci są takie same płaczcie różnice to nie będzie problemu! 16:48, 21.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZenekZenek

11 10

Po co tyle jadu, nienawiści i podziału pomiędzy dziećmi. Podziękujmy kochanemu PiSowi, za tak hojne rozdawnictwo i nie patrzenie, że kasa jest pusta. 17:21, 21.11.2019


KolKol

6 4

Twoje dzieci w mieście mają szybszy dostęp do narkotyków i innych gówien jak ci to pasuje bambrze to tak żyj 22:20, 21.11.2019


belferbelfer

13 8

Tragedia, taka porażka to wstyd 17:17, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartaMarta

27 13

Nauczycielom uczącym w tych szkołach to odpowiadało. Mało uczniów mało sprawdzianów mało godzin i co się z tym wiąże ? Można dorobić w innej szkole, wszystkie dodatki wakacyjne na święta itp płacone podwójnie, inni dorabiają na basenie lub orlikach wiec jestem za !! 17:18, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JakubJakub

8 15

Nie rozumiem, czy nauczyciela korzystali z socjalu wszędzie tam gdzie pracowali? To skandal. Dziękujmy PiSowi, że wreszcie wziął się za tą bandę pseudo nauczycieli. 17:26, 21.11.2019


belferbelfer

27 22

Jon przyjdź popracować do szkoły to zobaczysz te 18 godzin tygodniowo. Skoro to taki super zawód zapraszam na studia i do pracy w szkole. Dostaniesz 6 tys zł na rękę jak wszyscy bez wiedzy o pracy w szkole piszą, 3 godzinki dziennie i do Filtronu nie będziesz musiał jeździć. I nie zapomnij wysłać dzieci na studia żeby przyszli pracować później do szkoły, skoro to taka super praca.
17:23, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JuhJuh

3 1

Zawsze można zmienić zawód 20:15, 22.11.2019


PrzykrePrzykre

40 5

Może poszukać oszczędności np. w Straży Miejskiej ??? Która pracuje od 7.30 do 22.00 a potem i tak Policja przyjmuje obowiązki . Utrzymanie 6 etatów i pojazdów itd. wygeneruje pewnie jakieś oszczędności . W Polsce są miasta znacznie większe , które zlikwidowały straż!!! Panie burmistrzu bogactwem każdej GMINY czy POWIATU jest posiadanie szkół , kształcących pokolenia !!! Nie sztuką jest likwidacja lecz utrzymanie szkół. 17:24, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PoldekPoldek

7 6

Częściowo masz rację, jednak ja uważam, że społeczeństwo jest zbyt mocno zluzowane i obchodzące prawo, że nie wyobrażam sobie likwidację etatów. Wręcz przeciwnie z zaoszczędzonych pieniędzy wzmocnić straż leśną i miejską (szczególnie popołudniu i wieczorem), wzmocnić policję. Może wreszcie mniej będzie chuliganerii, smrodziaży a lasy i okolice będą czyste. 17:39, 21.11.2019


FfFf

29 6

Na szkoły nie ma ale na budowanie boisk Itp oraz siłowni na powietrzu to kasa jest 17:25, 21.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FranFran

7 13

Siłownia na powietrzu to kilka tysięcy, koszt jednego ucznia to również kilka tysięcy (zależnie od szkoły). Nie rozumiesz różnicy? Ostatecznie za brak funduszy podziękuj PiSowi. 17:32, 21.11.2019


ObiektywnyObiektywny

10 8

Do Frana. za czasów PO zamknięto kilka tysięcy placówek w Polsce. Prace straciło 40.000 nauczycieli. Można. Można. A w Poznaniu budują schronisko dla psów za 38 milionów. Można. Można. 17:40, 21.11.2019


JaJa

16 11

Tylko prywatyzacja szkół!!! 17:38, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EwaEwa

12 7

Nie masz racji. Widziałam kilka prywatnych szkół. Wychowanie i edukacja w nich to wielka ściema. Dzieciaki wielokrotnie szantażują nauczycieli, twierdząc że ich rodzice płacą to oni nie mają prawa zbyt dużo wymagać (mogą stracić pracę, bo Tatuś funduje np basen). 17:44, 21.11.2019


inna gminainna gmina

22 18

już dawno powinni je zlikwidować, u nas działa jedna duża na całą gminę i nikt nie marudził jak zamykali wiejskie supstytuty edukacyjne 17:39, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FranFran

11 15

Do obiektywnego. Ciekawi mnie skąd masz takie super dokładne info. Chyba z wiadomości TVP lub innego źródła PiSu. Po drugie szkoda, że społeczeństwo jest nieodpowiedzialne i podrzuca "swoje pupile" do schronisk i trzeba za tak ogromne pieniądze budować im schronienie. WSTYD 17:51, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GostyniankaGostynianka

13 11

Kilka lat temu doszło do rejonizacji szkół, dzieci z wiosek i z różnych ulic gostynia zostali przydzieleni do różnych szkół i na dzień dzisiejszy w każdej gostyńskiej szkole jest miejsce na przyjęcie dzieci , a jeżeli będzie ciasno to np można podzielić gole do sp2 a siemowo do sp1 :) 18:05, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

6 1

O ile mi wiadomo to sp2 jest przepełniona!
Na chwilę obecną już jest "ciasno"! 20:40, 21.11.2019


AsiaAsia

22 6

to rzeczywiście argument - "większa liczba przyjaźni..."
Brawo!!!!!!!
18:20, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eduedu

25 4

Do lir: Rozumiem, że dzieci mają być rentowne? Czy my zaczniemy w końcu myśleć jako społeczeństwo. Większość ma myślenie komunistów, w sumie nic dziwnego skoro chcą powrotu komunizmu, wybory pokazały ile lewica ma poparcia. Komunizm pozbywał się wszystkich wykształconych, bo *%#)!& lepiej się rządzi. Ludzie motłochy chcecie potworzyć gdzie dzieci siedzą w 30 osobowych klasach i niezbyt wiele do nich dociera. Jak zwykle wszyscy najlepiej znają się na edukacji. 18:34, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GOSTYNIANKAGOSTYNIANKA

24 12

TO SKANDAL ŻEBY KL I,II,III DOJEŻDŻAŁA CODZIENNIE DO INNEJ SZKOLY - OGARNIJCIE SIĘ, POCZEKAJCIE , STOPNIOWO WYGASZAJCIE , A NIE OD RAZU ZAMYKANIE!!!!!!!!!!
GOLA NIE MA JUŻ PRZEDSZKOLA, TERAZ SZKOŁY, HAHA A DINO JEST!!!!!!! MASAKRA 18:59, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzicRodzic

3 11

Skandal to tyle dokładać!!! Kiedyś podziękują że mogli uczęszczać do miejskiej szkoły. 21:14, 21.11.2019


Kolchoz Kolchoz

6 6

Niek siem nie uczom inżynierów prafnikuf sedziuf i prokuratoruf i psostalej uczonej? Jest opur, brakuje fizycznych nie ma kto odkarniac śniegu i kośic trafe ale nie kosiarka na to bendzyne bo jest droga i truje 19:00, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gostgost

2 0

*%#)!& 19:20, 21.11.2019


Kolchoz Kolchoz

6 4

Uprzejmie proszę zapoznać się z biografia towarzysza chruszczowa i ile orderów otrzymał w wystąpieniach ordery robiły wrażenie. 19:03, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

45 6

Mam nadzieję, że rodzice z Siemowa i Kosowa zabiorą dzieci do Belęcina, a z Goli do Sikorzyna. W Gostyniu będą wyzywane od wieśniaków i nikt nic z tym nie zrobi. Samemu nie szło policzyć ile kosztują szkoły? Czy radni są aż tak bezradni. Podobno szukają oszczędności to może zacząć od siebie a nie przepłacać za audyt. 19:40, 21.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wioskawioska

17 1

małe dzieci maja się uczyć w swoich wioskach i w mało licznych klasach i tak samo powinno być w miastach a nie upychanie bo oszczędności 19:47, 21.11.2019


XxxXxx

13 5

Moja córka chodzi do Gostynskiej szkoly a jest z wioski i nikt jej od wiesniaka nie przezywa. 19:52, 21.11.2019


Kilka pytańKilka pytań

34 1

Mamy w Oświacie fachowców z wyższym wykształceniem podobno. Dlaczego audyt ( analizę )zlecono firmie z Wrocławia? Czy to takie skomplikowane i ile to kosztowało? Po drugie jeśli budynki zostaną jakiego koszty znów tych pustostanów będą rocznie? Po trzecie co to
za argument, że zwiększą się przyjaźnie między uczniami( Asia masz racje). Jeszcze by tak można pytać ale odpowiedzi nie będzie. Rządzi PIS i oni się nie tłumaczą. 19:42, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Basia29Basia29

18 6

Do sp3 chodzą dzieci z Brzezia i czajkowa i nikt ich nie przeżywa wiesniaki, po co tak wymyślacie, jak będą chcieli zamknąć szkoły to i tak to zrobią, ewentualnie dzieci z goli mogą być dowożone jeszcze do daleszyna ? 20:16, 21.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RodzicRodzic

5 0

To już lepiej do SP3 bo tam duży obiekt mało dzieci. Jaki sens z wioski na wioskę? Do Daleszyna ? Porażka. 21:11, 21.11.2019


Do rodzicDo rodzic

5 0

To może trzeba petycję do burmistrza napisać żeby te dzieci do 3 poszły bo tam faktycznie szkoła jest duża a uczniów mało. Chyba że ta też chcą zamknąć bo się nie opłaca ? 21:28, 21.11.2019


RodzicRodzic

5 5

Co ty nie powiesz, a ja wiem, że przezywają i udowodnij, że kłamię. Nie zgłaszam, bo będzie że kapuś. 21:32, 21.11.2019


KasiaKasia

40 1

Pan wiceburmistrz podał rewelacyjny argument-dzieci w 30-osobowych klasach będę mieć więcej przyjaciół ? podziwiam tych nauczycieli, którzy w takiej grupie uczą. Wątpię czy to jest zgodne z prawem, żeby w ogóle takie klasy były. Po co ludziom kity wciskać o przyjaźni. Wystarczy powiedzieć prawdę-nie ma pieniedzy, musimy coś z tym zrobić. Dzieciom już krzywdę zrobiła ta reforma a teraz jeszcze to... 20:28, 21.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ToyaToya

10 5

Dokładnie. Ta nieudana reforma już skrzywdziła dzieci, a "wspaniały rząd" zrzucił wszystko na barki samorządów, łącznie z podwyżkami dla nauczycieli. Tego żaden samorząd nie uniesie. Nikt mnie nie przekona, że więcej nauczy się dziecko w klasie 30 osobowej i liczniejszej, niż w kilkunastoosobowej. W krajach cywilizowanych, tylko są małe klasy, a nie molochy jak u nas......Za chwilę, przy tych "wspaniałych rządach", już nie obudzimy się z ręką w nocniku, ale w szambie. 21:01, 21.11.2019


BezradnyBezradny

5 0

Przy odrobinie szczęścia dziecko ze wsi zaprzyjaźni się z dzieckiem lokalnego polityka i później tylko patrzeć jak karierę zrobi w świecie lub gminie i powiecie. 18:11, 22.11.2019


BWBW

27 1

Na chwilę obecną dzieci dojeżdżające autobusami szkolnymi na 8 w szkole są 8:15 i tego też nikt nie widzi. Od września dzwonimy i prosimy i cisza dzieci z autobusu biegiem do szkoły a po szkole tylko jeden autobus o 14:30 siedzą na świetlicy i czekają - 21 wiek 20:36, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oburzonaoburzona

8 6

Do kom. "Kolchoz!" Proszę nie kaleczyć pięknego polskiego języka. 21:08, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodz1rodz1

17 13

Mój syn też jest z wioski i chodzi do miejskiej szkoły do 5 i nikt go jeszcze nie przezywał. Takie zachowanie nie miało by prawa nawet zaistnieć. Takie myslenie to typowe dla ludzi z wioski. Skończy podstawówkę na wsi pójdzie do miasta i wtedy dopiero nie będzie mógł się odnaleźć. Wiem to z autopsji sama po sobie. Więc nie pozwoliłam aby uczęszczał do szkoły na wieś. 21:28, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CzaKCzaK

3 0

Nie pozwolilabys by chodzil do szkoly na wies...mimo ze sama jestes ze wsi?Znam takich,co to na wsi tylko mieszkaja,nawet sasiadow nie znaja, woza dzieci do szkoly w miescie bo tam wyzszy poziom.Zadzieraja nosa a nic soba nie reprezentuja.Jesli dziecko chce sie uczyc to nie wazne czy bedzie uczniem wiejskiej czy miejskiej szkoly.Z tych malych placowek niby o nizszym poziomie nauczania i gorszym standardzie tez w przyszlosci mamy ludzi wyksztalconych-lekarzy, nauczycieli,praciwnikow banku itp.Sama jestem tego najlepszym przykladem.Jestem za utrzymaniem malych i spokojnych szkol wiejskich...!!!! 21:05, 23.11.2019


GOSTGOST

13 21

Sprzedać obydwie szkoły dzieci przenieś do szkoły Nr 3. - duży obiekt a mało dzieci. A z pieniędzy pozyskanych ze sprzedaży rozbudować szkołę Nr 5. Dwie pieczenie na jednym ogniu. 21:37, 21.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PomyslPomysl

3 2

Proponuję ten duży "obiekt " przeznaczyć na jakiś sie o duży A dzieci przenieś tam gdzie jest mało.
22:12, 21.11.2019


wożnywożny

2 5

A pieniądze przeznaczyć na opłatę katechetów itp 09:46, 22.11.2019


tomektomek

22 4

Jak tak wszyscy chcą oszczędzać na edukacji, bo ci wredni nauczyciele za dużo zarabiają, niech będzie. Jeszcze trochę i będzie tak jak w USA, tam szkoły, po których można skończyć studia kończą tylko ci najbogatsi. Reszta gnieździ się w szkołach gdzie dzieciaków w klasach full, przeważnie nauczyciele uczący próbują tylko zachować tam w miarę jakąś dyscyplinę, a nie nauczać i w tych klasach oczywiście są dzieci tych, których nie stać na inną szkołę. 22:19, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokoKoko

30 1

Szkołę zamkną i sprowadzą kolejnych meneli zakwateruja ich i będą opłacać im wszystko na to pieniądze są panie wiceburmistrzu 22:35, 21.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkańcy Golamieszkańcy Gola

22 5

A gdzie jest sołtys i radny żywicki nie potrafią obronić szkoły Tyle lat była szkoła w Goli a teraz zamknąć Proszę szukać oszczędności gdzie indziej Panie wice 23:12, 21.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GolaGola

13 4

Dwaj karierowicze dużo gadają a nic nie robią, myślą tylko o swoich stolkach i żeby się na nich utrzymać
03:44, 22.11.2019


ObserwatorObserwator

10 9

Co do dowożenia małych dzieci do innej miejscowości... Do szkoły w Sikorzynie dowożone są autobusem z Krajewic już trzylatki do przedszkola i nikomu krzywda się nie dzieje. A.... podróże kształcą. 00:22, 22.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GoGo

8 2

Mamy XXI wiek , chore reformy, coraz mniejsze dofinansowanie państwa, słychać tylko ( my daliśmy, my zrobiliśmy) a małe szkoły powinny być szczególnie cenne. Poza tym w Siemowie jestniej dzieci niż w Goli. Robi się średniowiecze 03:51, 22.11.2019


JAREK POLSKĘ ZBAWJAREK POLSKĘ ZBAW

9 11

PRZECIEŻ CI NAUCZYCIELE MOGĄ SAMI PROWADZIĆ TE SZKOŁY TAK JAK CHOCIAŻBY MAŻ BYŁEJ PREMIER SZYDŁO KTÓRY PROWADZI PRYWATNE LICEUM. CO TO DLA NICH ZA PROBLEM. 01:29, 22.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan Niezbędny Jan Niezbędny

11 11

Skoro nie ma dzieci to co tu bronić? Po co wydawać miliony jak w klasie jest kilka osób. Można je wydać na ważniejsze potrzeby. A te pojedyncze dzieci na pewno będą zadowolone z nauki w Gostyniu. Zobaczcie jakie mają warunki w jedynce 07:57, 22.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlaAla

26 2

Przypominam sobie wypowiedź wicebur z dnia 27.03.2018 opublikowana w gostynskiej, iż mimo kosztów szkoły wiejskie pozostaną ponieważ jest to jedyny ośrodek kultury na wsi, a dzieci wiejskie mają też prawo mieć blisko do szkoły. Czyżby Pan zapomniał? 08:18, 22.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dolardolar

4 5

A potem PIS wprowadził "dobrą zmianę" 09:41, 22.11.2019


karierowiczkarierowicz

8 2

Pachnie Robciem, dokładne daty wywiadu (ach musiało boleć podczas czytania), cytowane słowa (jak zwykle wyrwane z kontekstu), wbijanie hejterskich szpilek. Co tam w szpitalu ? Długi już przekroczyły 30 baniek? 09:44, 22.11.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MartaMarta

31 1

Nauczyciele w tych placówkach są bardzo dobrze wykształceni, dlatego nie rozumiem komentarza o nieodpowiednim poziomie. Chyba, że jest to opinia zadufanego rodzica, który zagorzale twierdzi, że lepiej to on sam by nauczył. Ciemota w narodzie jak mantre powtarza, że 18 godz, że wakacje, że 13-stki. Pytam sie- każdy ma wolny wybór, dlaczego jedna gwiazda z drugą na studia nie poszły? Wtedy zamiast pisac obrazające komentarz w stronę nauczycieli, mogłaby na własnej skórze odczuć jak to wszystko wygląda. A zarzut, że dorabiaja na basenach itd... no i co! Maja kwalifikacje to chwała im za to! Jak Wy siedzicie w domu i narzekacie, to Oni sie dokształcają. Najłatwiej komentować i narzekać. 10:12, 22.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehheh

20 1

"Piątka" przepełniona , trzeba dzieci z Gostynia wozić do Goli. 11:01, 22.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

26 1

Nie rozumiem włodarzy skoro wiedzieli, iż jest niż demograficzny to po co rozbudowali SP 1.
Zmienić rejonizację w odwodach wiejskich. Dlaczego od razu 2 szkoły likwidować można połączyć. Dlaczego wice burmistrz mówi, iż nie ma warunków w szkołach. Można by jeszcze dużo pytań zadawać, ale czy to ma sens- skoro 2 osoby podejmują decyzje i nikt nie ma nic do powiedzenia. Na koniec jeszcze jedno dlaczego miejskie szkoły mają być zaludnione a wiejskich brak
11:13, 22.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SP 1SP 1

8 0

Oby to nie wpłynęło negatywnie na plan lekcji w przyszłym roku szkolnym u dziec,i które już uczeszczają do SP 1 - zmianowość czy chodzenie na 10-tą lub 12-tą. Obecnie czyli po remoncie i zmianach w oświacie 9likwidacja gimnazjum) plan dzieci mają normalny ( gł. na 8 a czasem na 9) więc oby taki pozostał. 12:10, 22.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

basiaaabasiaaa

6 1

W szkole sp3 cały tydzień dzieci chodzą na rano , z tego co wiem w sp1 chodzą na zmiany. 17:57, 22.11.2019


OBURZONYOBURZONY

19 0

Argument o zwiekszonej liczbie przyjaciol -smiechu warty!!! A moze wladze niech pomysla lepiej o zwiekszonej anonimowosci uczniow w takim molochu jak SPnr1.W malej szkole wiejskiej wszyscy sie znaja...Nauczyciele znaja uczniow,uczniowie nauczycieli.Dobrze ze moje dzieci ucza sie w najwiekszej szkole wiejskiej w gminie...Wspolczuje Goli I Siemowu. Oszczedzac na dzieciach? Szkoly wiejskie maja lepsze warunki niz miejskie-piekne ,obszerne I nowoczesnie wyposazone sale...i przyjaciol nie brakuje.. 20:41, 22.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

21 wiek21 wiek

3 3

Żartujesz. Idź do SP1. Zobacz później pisz 21:49, 22.11.2019


OszczędnaOszczędna

14 0

A może by tak w ramach oszczędności zamknąć wszystkie szkoły na terenie Gminy Gostyń? Ale byłoby zaoszczędzonych pieniędzy..... 21:55, 22.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oszczędna czy.....?oszczędna czy.....?

0 3

*%#)!& komentarz i tyle. 22:24, 22.11.2019


ZniesmaczonaZniesmaczona

16 0

Dlaczego ta władza w ratuszu kasuje tylko instytucje na wioskach? Gola z sąsiednimi wnioskami jak Kosowo liczy pewnie z 1500 mieszkańców a Gostyń ile? 21 lub 22 tysiące bo ludzie z tego miasta uciekają za pracą do Poznania lub Wrocławia jak np. Skrzypek z Convertu do Wrocławia za pracą dyrektorską której nie mógł dłużej mieć w Gostyniu bo pewnie znajomości tu zbyt małe miał. Gostyń niech nie będzie taki łakomy czemu dzieci z przełnionuxj szkół w Gostyniu nie mogą dojechać te 5 km do Goli? Skandaliczna decyzja pana Skorupskiego! 08:49, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bahabaha

10 0

od kiedy to lepsze dla dzieci jest jak w klasie jest 30 dzieci a nie 10 16:12, 24.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Fanatycy PISFanatycy PIS

2 3

Fanatycy PIS czy tak trudno wam zrozumieć, że wasz wódz Jarosław Polskę zbaw nie wyczarowal dla was pieniędzy tylko regularnie szuka sposobu komu można zabrac? To dopiero początek skutków ''dobrej zmiany'' Powoli nadchodzi czas kiedy wszyscy zaczniemy splacac dług. Na pierwszy ogień samorządy i przedsiębiorcy. 21:39, 24.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoKo

3 0

Fanatyk to ty jestes.a po 500plus to pierwszy byles 08:07, 25.11.2019


MieszkaniecMieszkaniec

5 0

Witam
Czy gmina będzie również zamykać golskie mieszkania na lotnisku bo ztrgo co wiem do tego również gmina dopłaca może inaczej niektórzy po prostu nie płacą za mieszkania 15:41, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dodekdodek

3 0

pewnie budynki gmina przerobi na mieszkania dla tych co nie placa -jedna ekipa opanowala juz budynki na bylym lotnisku teraz szkole opanuja he 16:56, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 może? może?

4 0

Rozumiem, że pan Skorupski chętniej sam uczyłby w klasie, gdzie jest 30 dzieci, a nie 10? 20:05, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawaCiekawa

3 0

Skoro burmistrz mowi o oszczednosciach i tym ze bardziej licznych klasach bedzie mozliwosc nawiazania wiekszej liczby przyjazni to moze w ramch oszczednosci co czynia zlikwidowac wszystkie szkoly podstawowe za wyjatkiem jednej ile to da oszczednosci a takze klasy beda mogly liczyc nie po 30 a po 50 osob na dwie zmiany albo i nawet nocne niech sie przyzwyczaja przed podjeciem pracy w gostynskiej strefie rozwoju kariery w czachorowie na produkcji ile to moze dac korzysci ktos z gminy podliczyl? rowniez ile bedzie oszczednosci? 19:52, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SąsiadkaSąsiadka

4 0

Brakuje Eli Palki w Ratuszu. Jak ona tam była to gmina funkcjonowała lepiej. 12:24, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%