Zamknij

Inwestor szuka pracowników. Prace budowlane jak dotąd nie ruszyły i jak się okazuje nieprędko możemy zobaczyć ludzi na placu budowy...

14:42, 10.01.2019 MiS Aktualizacja: 16:11, 10.01.2019
Skomentuj
reo

Zgodnie z zapowiedzią, w tym roku ma się rozpocząć budowa obwodnicy Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej 434. Prace jak dotąd nie ruszyły i jak się okazuje nieprędko możemy zobaczyć ludzi na placu budowy. Póki co wytyczono pas drogi, jaka "przetnie" teren ogródków działkowych przy ul. Nad Kanią, ale co z resztą?

Obwodnica Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434 ma mieć około 8,5 km długości.  W tym  tzw. łącznik ul. Europejskiej z węzłem Drzęczewo. I to właśnie ten odcinek powstanie ma powstać jako pierwszy,  najpewniej jeszcze w tym roku. Jak udało nam się ustalić prace ruszą jednak dopiero za kilka miesięcy - Firma szuka obecnie pracowników do wykonywania pierwszych robót niespecjalistycznych i zapewnienia są takie, że prace rozpoczną się w pierwszej połowie roku (najprawdopodobniej kwiecień-maj) - mówił Jerzy Kulak, burmistrz Gostynia.

Łącznik będzie "przecinał" ogródki działkowe przy ul. Nad Kanią. - To nie jest najbardziej szczęśliwe rozwiązanie, ale najbardziej rozsądne pod kątem drogowym - przekonuje burmistrz Jerzy Kulak.

Budowa dalszej części obwodnicy według harmonogramu ma ruszyć w 2020 roku. - To będzie poważny, ale też niezwykle widowiskowy projekt inżynieryjny - mówi burmistrz Gostynia. Powstanie m.in. most na rzece Stara Kania, wiadukt nad linią kolejową, przejście dla zwierząt nad Rowem Bodzewskim oraz dwupoziomowy bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12 (wraz z wiaduktem).

W poniedziałek (7 stycznia) na terenie Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kolejarz" wytyczono pas o szerokości około 35 metrów, który podzielił ogródki na dwie części. Po jednej pozostanie świetlica działkowców i sześć działek, po drugiej około pięćdziesięciu parceli. - Zniknie z powierzchni siedem działek. Czekamy też obecnie na oświadczenia właścicieli działek, czy chcą nadal gospodarować na terenach znajdujących się przy świetlicy...Według nieoficjalnych informacji chcą przy nich pozostać. Wiem, że pojawił się pomysł powstania w tym miejscu parkingu - mówił Kazimierz Kamiński, prezes Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kolejarz" przy ul. Nad Kanią.

W najbliższych tygodniach na działkach, po których będzie przebiegał pas drogowy pojawi się rzeczoznawca, który wyceni to co znajduje się na ich terenie. Odszkodowania za utracone mienie wypłaci poszkodowanym zleceniodawca inwestycji, czyli Urząd Marszałkowski. Rekompensatę za grunty otrzyma też gostyński samorząd, który oddał działkowcom te tereny przed laty w użytkowanie wieczyste.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(43)

tricktrick

23 5

Co to za firma, która wpierw podejmuje się wykonać inwestycję a potem szuka pracowników? Oj... czarno to widzę i obym się mylił. 16:16, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

HahaHaha

6 9

Hahaha P.Kaminski taki prezes jak że mnie prezes on swoje baby swoje proponuje zmienić tam zarząd 16:30, 10.01.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

xxxxxx

4 1

Zarząd nic nie wie, nic nie robi, bo tak najlepiej. Kompletny brak zainteresowania i po co taki Zarząd?????? 17:50, 10.01.2019


DzialkowiecDzialkowiec

2 3

A co może zarząd ? Nic nie może tak zrobią co chcą cieszcie się że reszta działek zostaje. Do uczyć się barany i Stare kwoki 18:08, 10.01.2019


Do dziakowiecDo dziakowiec

2 1

Kasę każdy potrafi brać niby remontowe a tam nawet na kludke do bramy nie stać po co bierzecie jak się nic nie dzieje sala też byglada ze szok 18:44, 10.01.2019


kwokakwoka

1 1

tylko kiedyś Ty także będziesz baranem i kwoką i na pewno chciałbyś coś więcej wiedzieć na temat tego w co inwestujesz a tu nie ma się od kogo nawet dowiedzieć! W Zarządzie zasiaduje URZĘDNIK! a nie tylko sam Prezes. 18:59, 10.01.2019


JerzyJerzy

4 0

Do komentatorów z bożej łaski. Nikt nie chce pracować społecznie w zarządzie ROD, a wy im dupy obrabiacie. Nie rozumiem "on swoje baby swoje". A swoją drogą prawdopodobnie w tym roku będzie można kandydować do władz ROD i wykazać się swoją wiedzą, smykałką, polotem umysłu, zaangażowaniem i agitacją swych towarzyszy z działek, aby wzięli udział w Walnym Zebraniu i zagłosowali na Ciebie. Będziesz obiecywał gruszki na wierzbie a dasz im ulęgołki. 20:27, 10.01.2019


busbus

10 11

Przeełużenie Europejskiej przez działki miało być robione rok wcześnie niż obwodnica i co nic jak zwykle .Gostyń będzie się korkował coraz bardziej wobec nieudolnej polityki,nic nie robi się by usprawnić ruch w mieście .Helsztyńskigo zdewastowana i co nadal nic ,totalny brak prawoskrętów ,radni zamiast zająć się strategią komunikacyjną zaczynają od podwyżek diet i przyklepują po raz kolejny konsumpcyjny budżet -wytaki na inwestycje ok 12-13% budżetu -to jeden z najskromniejszych wskażników .Średnia w powiatach w byłym leszczyńskim to ok 20 % .Te 7 % różnicy to co roku ok 7 mln złotych do tyłu i ta tendencja utrzymuje się od lat .Co roku cofamy się w rozwoju komunikacyjnym o kilka ulic łączników czy rond .Do czego to prowadzi widzą wszyscy kierowcy............ 16:32, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BenekBenek

4 4

cofasz się chyba ze szwagrem , expercie 17:10, 10.01.2019


GostyniakGostyniak

14 5

Ten kto wymyślił żeby wozić kruszywo na obwodnice z Jarocina był bardzo mądry. Zamiast zrobić prowizoryczna rampę w Gostyniu i pociąg z kruszywem by do Gostynia przyjeżdżał i było by o wiele bliżej to nie nasz burmistrz nie umie się dogadać z PLK żeby zrobili tutaj ładownie, chyba woli żeby ciężarówki rozwaliły DK12 bardzo dobry pomysł. Może być też że burmistrz boi że jak zrobią ładownie to wszystkie samochody na ul.Przy Dworu będą musiały zniknąć. :D 16:52, 10.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

On On

4 2

Burmistrz nie odpowiada kto jak i skąd będzie woził kruszywo. 18:34, 10.01.2019


nie pisz bzdurnie pisz bzdur

4 2

Jak wygrasz przetarg na budowe obwodnicy to bedziesz decydowal jak i gdzie skladowac kruszywo. Co ma burmistrz do tego? Przetarg ogloszony przez Marszalka wygrala firma i ona decyduje. 18:41, 10.01.2019


XdXd

3 2

Firma wygrywa przetarg na budowę obwodnicy i oni robią kolejny przetarg na to jaką spółka będzie im dowoziła kruszywo. A potem dowożą do jak najbliższej stacji a że masz ładowania wygląda tak że jest *%#)!& samochodami wg jakim prawem tam one stoją niech sobie te przychodnie parking zrobią a nie stają przy ładowni , a że ładowni nie ma w Gs a jest ja jak zrobić tylko samochody przeszkadzają to będą wozić do Jarocina co jest paranoja tak samo by mogło być w Piaskach wyładunek ale nie bo ładownia została sprzedana Kaczmarkowi... 22:16, 10.01.2019


DzialkowiecDzialkowiec

3 3

A co może zarząd ? Nic nie może tak zrobią co chcą cieszcie się że reszta działek zostaje. Do uczyć się barany i Stare kwoki 18:11, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GanaGana

12 0

blado widzę skrzyżowanie Poznańska - Europejska już teraz jest cyrk wiadomo jaki nie będę rozpisywała .....miwjmy nadzieje że obwodnica powstanie ... 18:44, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

10 4

na skrzyżowaniu ul. Poznańska -al. Kasyna powinno być rondo, a o światłach nie wspomnę,które miały być zamontowane kilka lat temu,ale pan X zbierał podpisy i załatwił,że ciągle jest w tym miejscu bałagan , a będzie jeszcze większy 19:15, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WoltaWolta

3 1

Jeżeli był to Pan radny z Poznańskiej to dlaczego piszesz o nim pan X. 19:36, 10.01.2019


MieszkaniecMieszkaniec

4 1

Jak byś czytał media lokalne byś wiedział że WZDW w Poznaniu przygotowywuje dokumentację przebudowy. Wtedy miała powstać zwykła sygnalizacja bez lewo skrętów a tu potrzebne są lewo skręty. 20:28, 10.01.2019


mieszkaniecmieszkaniec

11 1

panie Burmistrzu,może w końcu czas wyremontować ul. Bojanowskiego od świateł do skrzyżowania z Polną, prawdziwy tor przeszkód 19:18, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenonZenon

3 2

Czy wiadomość o odbieranych działkach ma być koncertem życzeń "co burmistrz ma zrobić w mieście "? 20:31, 10.01.2019


zbzb

14 1

węzeł: Nad Kanią +Europejska to TYLKO rondo !!!!! ale jak znam życie będzie MINI krzyżówka !!! 19:20, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dzialkowiec Dzialkowiec

10 1

Jeszcze trochę i zabiorą wszystkie działki . Deweloper wkroczy i pozamiatane . A może tak przekształcić na budowlane ? Nie przecież jak zabiorą działkowcom za fri to dobrze zarobią na tych ziemiach . 19:44, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dzałkowiecdzałkowiec

3 3

Tak ma Pan stu procentową rację . Ten temat poruszała jedna z działkowców na zebraniu ale Zarząd stwierdził , że za dużo roboty, że nie ma pieniędzy na adwokata, który by to poprowadził, że " oni już pytali" i dalej nic nie wiedzą!!!! Każdy wypisuje anonimowo a dlaczego nie ma merytorycznych rozmów na zebraniu??? Zebrania są tak chaotyczne, że najlepiej nic nie słyszeć, nic nie .wiedzieć i nic nie robić . Wszyscy otworzymy szeroko oczy i nawet usta jak deweloper wjedzie z koparkami. 20:15, 10.01.2019


WojciechWojciech

8 1

W tym rejonie jest sporo terenu pod zabudowę. Jednak nie jest on zbyt atrakcyjny ze względu na blisko położoną oczyszczalnię ścieków, skąd wielokrotnie dochodzą niezbyt przyjemne zapachy. 20:36, 10.01.2019


KierowcaKierowca

32 2

Obwodnica powinna omijać miasto. Najlepiej szerokim łukiem.Obwodnica kończąca się w połowie ul. Poznańskiej to niewypał. Powinna kończyć się między Kunowem a Małachowem. Wtedy możemy mówić , że mamy OBWODNICĘ 19:59, 10.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

trucktruck

14 1

Dokładnie masz rację,. Tak jak jest obwodnica Śremu zrobiona tam mogli pomyśleć a tu na łatwiznę idą 20:35, 10.01.2019


elitkaelitka

4 2

Święte słowa. W Krobi też wystartowali z obwodnicą jak kot ze *%#)!& bo były fundusze. Ta obwodnica to jakaś tragedia, na którą wydano miliony, i która nie omija nawet połowy miasta. Ale w Polsce już tak jest... jak dają to bierz. Kretynizm połączony z *%#)!& Można było poczekać nawet 10-20 lat i zbudować coś, co posłuży przez dziesiątki lat. 23:11, 10.01.2019


JaJa

5 2

Obwodnica powinna omijać kunowo, malachowo, dolsk (!), drzonek, i właczać sie w obwodnicę śremu. A tak w ogóle (zobaczycie, ze za kilka lat ten temat wróci), to powinna byc od krobi droga 4 pasmowa do poznania, a rownolegle do drogi pociąg. Ludzie, gdzie my zyjemy.... XXI w, a my nawet nie mamy obwodnicy prowincjonalnego miasteczka. Brak słów. Biedny ten nasz kraiczek, oj biedny. 01:24, 11.01.2019


hunhun

2 2

Wizualizacja gostyńskiej obwodnicy ...
https://twitter.com/BasedPoland/status/1083420752613920768 20:12, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KieroKiero

4 1

Przydała by się zmiana organizacji ruchu w całym mieście i przebudowa skrzyżowań, bo każdy wie jak wyglądają ulice Jana Pawła, Poznańska, Europejska, Marcinkowskiego... a zmiana organizacji ruchu koło cukrowni na dwukierunkową to kompletny niewypał, niegdyś nie było tam korków teraz wszystko stoi aż od Kani... 22:27, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elitkaelitka

3 2

Święte słowa. W Krobi też wystartowali z obwodnicą jak kot ze pecherzem, bo były fundusze. Ta obwodnica to jakaś tragedia, na którą wydano miliony, i która nie omija nawet połowy miasta. Ale w Polsce już tak jest... jak dają to bierz. Kretynizm połączony z *%#)!& Można było poczekać nawet 10-20 lat i zbudować coś, co posłuży przez dziesiątki lat. 23:13, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komunistyczne miastokomunistyczne miasto

5 3

kiedy bedzie ta obwodnica bo burmistrz do tej pory tylko zapowiada jak nic nie mamy tak nie mamy 01:30, 11.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenonZenon

1 4

Ej komunisto z bożej łaski obudź się i zacznij wreszcie interesować się co dzieje się w okół Ciebie. Zacznij czytać (jeśli potrafisz) ze zrozumieniem i wszystkiego się dowiesz. 18:52, 11.01.2019


ElitekElitek

2 3

Obwodnica krobii jest taka mała,bo nie warto było ładować kasy skoro powstanie niedlugo kopalnia 08:42, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

8 4

Do wszystkich malkontentów !
Czy Wy zawsze musicie narzekać! Nie lepiej najpierw się zapoznać z dokumentacją (co jest możliwe), uzyskać rzetelne informacje od urzędników lub wybrać się na sesję a potem komentować. A prawda jest taka, że przy ul. Poznańska, Europejska powstanie rondo, które jest już zaprojektowane i przyjęte do realizacji. Potrzebne grunty pod rondo zostaną wykupione ze "spec-ustawy", tak, jak ogródki działkowe. I tyle w temacie. 10:53, 11.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

2 0

Popieram ,ale na tego typu choroby komentatora nie ma lekarstwa. Nic nie wie,nie rozumie ale zna wszystkie dziedziny i jest we wszystkim ekspertem.W temacie OBWODNICY wiedza na poziomie ameby, czytanie ze zrozumieniem to zbyt trudne dla niego, wystarczy inteligencja wrodzona komentatora,bo wiedza nabyta to problem. 12:12, 11.01.2019


picpic

0 2

urzędnik broni swojego 13:20, 11.01.2019


JerzyJerzy

1 0

Zaznaczam, że nie jestem urzędnikiem. Obserwator ma rację, tylko narzekacie, marudzicie, ale żaden nie pofatyguje się do urzędu , aby dowiedzieć się wszystkiego co go w tym temacie interesuje. No cóż lepiej biadolić i krytykować wszystkich i wszystko -tym bardziej, że anonimowo-, aniżeli pofatygować się osobiście. Jeszcze kazaliby coś czytać!!! 19:01, 11.01.2019


experci od miotłyexperci od miotły

2 0

Jeszcze nic nie wybudowano a już wszyscy ryja drą a ilu mąąąądrych i wszyscy eksperci ,typowa małomiasteczkowa cebula 11:30, 13.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Działkowiec 2Działkowiec 2

2 1

No właśnie działkowiec ma rację dlaczego my jako osoby prywatne nie możemy przekształcić na działki budowlane chętnie wykupie ten swój grunt i rozbuduje swoją altanke na dom mieszkalny który miałby chociaż 2pokoje łazienkę salon z kuchnią . Bo fakt inni robią co chcą wykupują na obwodnicę deweloper chce też wykupić na osiedle a ja bym chciała tam swój domek 21:16, 13.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jxjhghjxjhgh

0 0

Bo by ci sie w głowie popier*oliło ,trzeba było na wsi siedzieć a nie pchać sie na salony 15:27, 14.01.2019


JerzyJerzy

3 0

Popieprzyło cię dokładnie. Jaką ty jesteś osobą prywatną? Prywatny to ty jesteś na co dzień w domu lub w pracy. Na działce jesteś tylko i wyłącznie działkowcem czyli użytkownikiem pewnego areału (właścicielem jesteś tego co nasadziłeś i altany o różnym standarcie). Podlegasz prawu działkowemu zatem to nie twój grunt i całe szczęście, bo wyobraź sobie jakby te działki wyglądały. A co z mediami pomyślałaś o tym (jeśli potrafisz)? Pójdź na WZ i zastartuj do Zarządu ROD, może wówczas zrozumiesz ideę ogrodów działkowych. A jak popracujesz ze 100 godzin społecznie to już będziesz działkowcem na 100%. 21:54, 14.01.2019


Do Jerzy i jxjhghDo Jerzy i jxjhgh

0 0

Matko nawet zapytać nie można bo odrazy chamstwo i może trochę miłej do kobiet to1a 2 kto pyta nie błądzi działkę mam bo lubię czasami oderwać się z dziećmi od codzienności ogólnie nie mamy swojego domu dla niektórych fajna rzeczą było by postawić tam no domek media nie problem skoro masz wodę i licznik jeżeli odpowiednie służby wyraża zgodę i naniosa mapki to czemu by nie??? 13:01, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%