Zamknij

Ruszyła kolęda! Dla jednych to tradycja, dla innych ważne wydarzenie duchowe, a dla jeszcze innych trochę niezręczna sytuacja...

12:57, 29.12.2019 Aktualizacja: 19:50, 29.12.2019
Skomentuj

Jeszcze przed Nowym Rokiem, w całej Polsce rusza kolęda, czyli duszpasterska wizyta w domach i mieszkaniach wiernych. Dla jednych tradycja, dla innych wydarzenie duchowe, dla jeszcze innych trochę niezręczna sytuacja. Największą kontrowersje od zawsze wzbudzała jednak ofiara pieniężna wręczana przy tej okazji.  I choć jest ona dobrowolna, to w niektórych parafiach mówi się o niej bez ogródek, a przekazywane datki są szczegółowo odnotowywane. 

W powiecie gostyńskim, podobnie jak w całym kraju  ruszyła kolęda. Terminy duszpasterskich wizyt podawane są z wyprzedzeniem, zwykle podczas niedzielnych Mszy świętych. Coraz częściej harmonogramy pojawiają się też na stronach internetowych parafii. Jest więc czas, by się do kolędy przygotować. Domownicy mogą przyjąć księdza z należytym szacunkiem lub odstąpić od tego zwyczaju. Przymusu nie ma, ale... 

Podstawą duszpasterskiej wizyty jest wspólna modlitwa. Kto się na nią zdecyduje, powinien przygotować stół przykryty białym obrusem, zapalić świece, obok ustawić naczynie z wodą święconą, krzyż oraz biblię. Wszystko po to, by odwiedzający nas duszpasterz mógł pobłogosławić dom i jego mieszkańców. Jest też czas na rozmowę i przekazanie symbolicznej ofiary. I tu dla niektórych, zwłaszcza tych mniej zorientowanych pojawia się kłopot – Ile wsadzić do koperty? Teoretycznie ofiara jest dobrowolna - każdy daje, na ile go stać. Duszpasterze raczej nie komentują wysokości datku, chociaż w niektórych parafiach szczegółowo to odnotowują.

Na stronie internetowej domachowskiej parafii pw. Świętego Michała Archanioła można znaleźć  swoistą "instrukcję", z której wyraźnie wynika czego ksiądz oczekuje. Czytając dowiemy się nie tylko, gdzie i kiedy odbędzie się kolęda, ale też jak przygotować się do duszpasterskiej wizyty  - W tym roku KOLĘDA rozpoczyna się w Krajewicach, a potem kontynuować się będzie kolejno w Starej Krobi, Ziółkowie, Bodzewku, Rębowie oraz w Domachowie i Sułkowicach. Jak zawsze, szczegóły podawane będą stopniowo tylko z ambony! - czytamy na stronie internetowej parafii.

W dalszej części  "instrukcji". wierni dowiadują się czy mają czekać na księdza z obiadem i o której godzinie powinien podjechać dyżurny kierowca  - Posiłki nie są konieczne - zastrzega autor wpisu na stronie parafii. - Początek, jak dotąd – w zwykłe dni o 9.30, a w niedziele o 13.30 (bez obiadu!); dyżurny kierowca przyjeżdża po księdza 5 minut wcześniej. Proszę też o czujne obserwowanie strony internetowej parafii, czy nie pojawi się informacja o pogrzebie – w takim przypadku kolęda rozpocznie się po pogrzebie. Mogą się też zdarzyć przerwy, np. z powodu spowiedzi 1.piątkowej – liczę na wyrozumiałość i cierpliwość - czytamy w ogłoszeniu parafialnych.

A co jeśli w tym czasie kogoś nie będzie w domu?  Jak informuje "instrukcja"  należy zgłosić ten fakt przed planowaną wizytą księdza i uzgodnić indywidualny termin duszpasterskiej wizyty. W przeciwnym razie zostanie sporządzona notatka z wpisem "Nie przyjęto" - W przypadku nie zgłoszenia się, w kartotece zostanie naniesiona notatka: NIE PRZYJĘTO - czytamy dalej.

Jeśli zaś chodzi o dobrowolne składanie ofiar, to w domachowskiej parafii wszytko jest jasne i czytelne. Każda złotówka zostanie szczegółowo odnotowana i przekazana na renowację kościoła. Przy okazji jest też prośba, by nie mieszać składanych podczas kolędy datków z ofiarami daniny i nie próbować załatwiać z księdzem innych spraw np. intencji mszalnych czy spraw związanych z utrzymaniem cmentarza  - Wszystkie ofiary zostaną szczegółowo odnotowane, a dla wielu stanie się to pierwszą okazją do wpisania do "Księgi Ofiar Specjalnych" na ten cel). Natomiast, na kolędzie nie składamy ofiar na Daninę (nie będzie też w tym roku rozdawania kopert na Daninę; zostaną wyłożone przed Wielkim Postem w kościele!). Ponadto, nie załatwiamy na kolędzie spraw biurowych, np. intencji mszalnych, czy ofiar na utrzymanie cmentarza! - czytamy w ogłoszeniu parafii Domachowo.

"Kolędowa instrukcja" to jak podanie wszystkiego na tacy. Nie trzeba się zastanawiać na co pójdą pieniądze i czy potrzebne będą dodatkowe zakupy na przyjęcie kapłana. To zdecydowanie lepsze niż niepewność i odwieczne pytanie - ile wsadzić w kopertę i czy aby nie za mało?

 

Poniżej harmonogram wizyt duszpasterskich w tych parafiach powiatu gostyńskiego, które dotąd opublikowały je na swoich stronach 

 

Parafia św. Małgorzaty w Gostyniu -TUTAJ-

Parafia Rzymskokatolicka pw Św. Michała Archanioła w Domachowie Archidiecezja Poznańska -TUTAJ-

Parafia pw. św. Stanisława Biskupa w Żytowiecku -TUTAJ-

Parafia Rzymskokatolicka pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Poniecu -TUTAJ-

Parafia pw. Pocieszenia Najświętszej Maryi Panny w Borku Wlkp. -TUTAJ

Parafia pw. św. Michała Archanioła w Pogorzeli -TUTAJ-

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(50)

XyzXyz

38 10

Dyżurny kierowca ? Haha co to ma być ? Księża nie chcą pokazać swoich nowych samochodow czy można wypić SYMBOLICZNA lampkę do obiadu czy też kolacji ?

15:33, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dawid HyzykDawid Hyzyk

4 0

a w domachowie co jest nic lepiej ksiezul;ek pije i jezdzi za kase naiwnych babcinek i jeszcze ma pretensje ze tak malo osob w kosciele a jak dzieci zrobil jednej to sie nie pochwalil spalic tych gnoi co zeruja na nas

01:21, 01.01.2020

ZenekZenek

49 14

Nie potrzebuję księdza darmozjada w domu. Na to żeby przyjąć Boga do swojego serca nie potrzebujemy żadnego ksiedza. Jak to mówią Bóg jest wszędzie i gdy kto kolwiek zechce z nim pogadać zrobi to sam. Nie są nam potrzebne te wielkie zdobione ołtarze złotem te obrazy warte miliony. Na swietego w kościele nominują go ludzie jak to możliwe ? Bóg Święty jest tylko jeden.

15:42, 29.12.2019
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

do zenka do zenka

8 8

do zenkaz zenek to będziesz szczegółowo opisany w księdze parafialnej hehe

16:55, 29.12.2019

DrDr

4 25

Ciekawe w kogo ty wierzysz. Może już w Allaha i jego proroka. Zenek popraw się.

17:03, 29.12.2019

ZenekZenek

22 5

Do Dr nie zadnen allah tylko człowiek który umie czytać i sluchac. Sprzedajne odpusty, wystarczy zapłacić i oni już biegną do ciebie z rozgrzeszeniem, za odpowiednią cenę pochowają największych grzesznikow. Drogie samochody. W niczym nie przypominają nauk Jezusowych, ci co krzywdzą dzieci swoim postępowaniem co żyją jakby w celibacie mając kobiety na boku itp kpina

17:18, 29.12.2019

a ja przyjmujęa ja przyjmuję

13 22

Jeżeli nie chcesz przyjmować księdza po kolędzie to gdy do Ciebie przyjdzie miej odwagę i powiedz "Nie przyjmuję księdza " nikt Ci głowy nie *%#)!& Ale miej odwagę to powiedzieć księdzu, a nie ministrantom. Radzę też abyś nie szedł do niego aby Ci ochrzcił dziecko, nie posyłaj dziecka do I Komunii Świętej, bierzmowania, nie zawieraj ślubu kościelnego ani też nie chciej aby ksiądz brał udział w pogrzebie Twoich bliskich. Nie wiem czy wiesz ale ślub może być tylko cywilny a pogrzeb świecki. Na koniec życzę Ci dużo zdrowia bo z treści Twego wpisu wynika, że coś szwankuje.

17:47, 29.12.2019

ZenekZenek

14 5

Do a ja przyjmuje. No ślub cywilny i kościelny ale pogrzeb tylko kościelny paradoks który można by wyprostować, bo wiele osób nie chce biegać do tych fałszywych księży po to by kogoś pochowali chodź ten ktoś nie żył w świecie kościoła bo nie chciał przez właśnie tych księży a to pewnie nalezysz do rydzykowcow którzy wysyłają ślepo na budowę sanktuarium pieniądze. Jesteś dumna katoliczką katolikiem płacisz podatki, za każdą sumę podatek, a kościół to co wszystko co ty płacisz oni mają za darmo pobierając za taki pogrzeb jak ty mówisz pieniadze i nie oddając za to nic do państwa. Za komunie pobierają a podatku zero, za ślub pieniążki a podatku zero, na tace itd tobie jak ktoś coś da i nie zapłacisz podatku to cie fiskus do więzienia wsadzi. Więc pomysł kto bardziej tych pieniędzy potrzebuje biedne dzieci czy bogaci ksieza.

18:27, 29.12.2019

jeszcze raz " ajeszcze raz " a

5 7

Panie " ZENKU". Nie wiem w jakim Pan jest wieku ale ja mam szacunek zarówno do młodych jak i starszych. Musze jednak stwierdzić, że Pana komentarze to jeden wielki bełkot. Pisze Pan bardzo chaotycznie więc trudno to zrozumieć. Nie jestem żadnym fanatykiem religijnym ale uważam, że należy się określić czego się chce. Jeżeli składam ofiarę za sakramenty to z mojej strony jest wszystko w porządku. Jeżeli w Polsce od tych ofiar księża nie płacą podatków to nie jest to moja wina, a ponadto to nie wiem czy taki obowiązek podatkowy mają. Jeżeli Pan uważa, że takie podatki powinni płacić, a tego nie robią to po ślub lub pogrzeb należy udać się do Urzędu gdzie zapłata będzie naliczona zgodnie z taryfikatorem. Nie będzie musiał się Pan martwić czy ksiądz podatek zapłaci. A tak na marginesie to nie znam przypadku aby ktoś w Polsce poszedł na osiadkę do ZK za podatki.

19:48, 29.12.2019

MmmMmm

38 5

Szczegółowe informacje tylko z ambony hahah żart to jest czy coś? Nie podoba się to wypad dalej... Myśli że mu wsz wolno a jak babcie się pokoncza to ciekawe kto mu będzie dawał...caly ksiądz w Domachowie - nic nadnormalnego

15:43, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TT

0 0

młody do czasu !!

21:57, 29.12.2019

Obywatel Obywatel

53 6

Opodatkować darmozjadow!!!!!

15:56, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziwna sprawadziwna sprawa

31 6

obserwujcie wzmożony ruch kurierów przy plebani

16:13, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

34 1

To co wczoraj księża z Krobi odwalili w Żychlewie na kolędzie nie kończąc jej to poprostu kpiny. I w dodatku dziś na mszy nie wytlumaczyli się z tego wogóle. Ten proboszcz jest poprostu niepoważny, wielki czas go pogonić bo ludzie mają go serdecznie dość

16:20, 29.12.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TT

0 5

nie masz płota ? już nie możesz po płotach bazgrać ?

21:58, 29.12.2019

ParafianinParafianin

5 0

Do T . Co zabolało, pewnie jesteś jednym z czarnej mafii albo tym co ksiądz siedzi 1,5 godziny a do pozostałych czasu nie ma

07:59, 30.12.2019

JasneJasne

35 3

Ten z Domachowa zachowuje się jak Rydzyk, dość tego łażenia po domach. Jak ktoś chce niech, zrobią tak jak w innych miastach, zgłasza na probostwo i LORD do niego przyjdzie. Właściwie to musi po niego przyjechać, bo jaśnie hrabia sam nie przyjdzie.

16:23, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartaMarta

20 36

Miałam wczoraj kolęde i miło wspominamy . Jak ktoś nie chce przyjąć to niech ma odwagę otworzuć i powiedzieć nie przyjmuję księdza . Po co pózniej opowiadać i wypisywać komentarze . Ludzie co zwami się porobiło

16:34, 29.12.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HeniuHeniu

25 2

Marto ja wczoraj miałem mieć lecz po całym dniu oczekiwania jaśnie Wielmożny pan hrabia się nie zjawił bo się nie wyrobił i dziś nie potrafił podczas mszy poinformować co się stało że się nie zjawił i czy ma zamiar i kiedy dokończyć kolędę. Czyli ma parafian głęboko w d . . . e

16:43, 29.12.2019

JolaJola

6 22

Brawo Marta

16:59, 29.12.2019

PikoPiko

0 0

Jaka jesteś parafia?

10:14, 05.01.2020

as as

14 32

Jak zwykle pełno komentarzy osób opętanych chrystofobią. Za dużo u nich nienawiści. Wszystkiego by zabraniali.
Moja rodzina bardzo chętnie przyjmie swojego duszpasterza

16:59, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

15 34

Na tym portalu zawsze jest atmosfera antykościelna.

17:05, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrDr

4 34

Ciekawe w kogo ty wierzysz. Może już w Allaha i jego proroka. Zenek popraw się.

17:05, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rozsądny Rozsądny

3 0

Jak można wierzyć w coś nieistniejącego. Religi jest mnóstwo różnych odmian, każda przedstawia inna wersję, poprzez religię zginęło na świecie najwięcej ludzi a ludzie nadal ciemni chodzą, odmawiają jakieś modły i liczą na cuda. Gdyby byl jakis stwórca, hahha wiadomo jak powstal swiat ale kazdy wierzy w stworce ktory mial urodzic sie calkiem niedawno a swiat ma miliony lat! Gdyby istnial nie byloby oddzialow onkologicznych dla dzieci, bo czym sobie zawiniły zeby tak cierpieć! Żal za tych wszystkich ale myślę że za jakieś 20,30 lat wszystkie kościoły zostaną zlikwidowane i w końcu ludzie uświadomia sobie, że należy liczyć na siebie!

15:47, 04.01.2020

BesmuskBesmusk

41 11

Ja pitolę. Ludzie na prowincji mają tak zryte môzgi kościołem, że nie jestem w stanie tego opisać.

17:15, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Proboszcz Proboszcz

5 0

Najgorsze to z tej sekty się wybic

13:09, 30.12.2019

Oburzony Oburzony

36 7

Chciałbym żeby mnie do pracy też woził ktoś nie moim samochodem i jeszcze mnie nakarmil a na dodatek zapłacił

17:16, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bolobolo

13 3

Ja przyjmuję księdza, ale na pewno bym nie pojechała po niego. A ten ksiądz niech sobie opłaci szofera, bo jak ja bym po niego pojechała to by mu się w d.. zagotowało. Ludzie się na to godzą i potem jest jak jest.

19:09, 29.12.2019

KatolikKatolik

41 6

Dr i inni nawiedzeni, wiara w Boga a w księdza to całkiem coś innego. Otwórzcie oczy i zobaczcie co wyprawiają księża i jakimi osobami się otaczają, można by książki pisać

17:17, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PJRPJR

43 6

To już z buta lub rowerem nie łaska. Ludu czemuś nadal taki ciemny. Kasy fiskalne i podatki dla kleru.

17:23, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kto komu daje i za cKto komu daje i za c

8 7

https://wiadomosci.radiozet.pl/Swiat/Watykan.-Kardynal-pedofil-wysylal-dolary-Janowi-Pawlowi-II

17:25, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

16 8

Kierowca 5 min.przed czasem a Wielmożny tak się spóźni 20.w domachowie Kościół sprzataja parafianie i tu też "Instrukcja"i dozór plebana czy wyznaczeni się zjawili a nie wspomnę.że pod plebania też trzeba wypucowac

17:57, 29.12.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GggddGggdd

11 2

Idzie na fuche i swoich narzędzi nie weznie czarna mafia w sukiekach

18:17, 29.12.2019

Ale jaja.Ale jaja.

14 2

A kto temu winien? Naiwnych nie sieją, sami się rodzą.

18:56, 29.12.2019

ireneeirenee

1 0

Ksiądz swoich parafian bierze szantażem.Tylko już za kilka lat ,gdy emeryci powymierają to zobaczy w kościele 15 wiernych.Gdybym nie była osobą głęboko wierzącą,to już dawno odeszłabym od kościoła.Jeżeli ksiądz mi nie pasuje z jakiegoś powodu,to wybieram sobie takiego,który mi odpowiada

13:35, 05.01.2020

CzolgistaCzolgista

21 6

Dyżurny!! Gąbkę z tablicy może iść wymoczyc a nie wozić Pana i władcę. (Na pewno samochod jeszcze wypucowany i jeszcze drzwi trzeba otworzyć, o odpowiednim ubiorze szofera nie wspominajac) Czemu ludzie się na to godzą ? Nie potrafią powiedzieć nie ? Boicie się? czego ? Że krzywo spojrzy z ambony ? Tyle afer z udziałem dzieci a ludzie wciąż wierzą w moc księży !! Przy okazji ksiądz jeszcze może zobaczyc, ocenić stan majątkowy gospodarzy. LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ!

18:33, 29.12.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Prezes Prezes

8 2

Dzisiaj w Krobi było ładne kazanie o rodzinie a wśród pupili proboszcza rozwodnicy mający nieslubne dzieci ochszczone przez księdza i wychwalani przy każdej okazji jako parafianie godni naśladowania i jeszcze mnóstwo innych pupili i trzymających po sam łokieć którzy żyją jak nie przystało glebokowierzacym nie wspomnę o świeckich przy ołtarzu

18:52, 29.12.2019

Realista Realista

6 0

Taryfa podstawiona.. Za czyje pieniądze? Widzę, wiem, nie akceptuje. Wierzę w Boga ale nie w księży. Przechodziłem pogrzeby, wesela i wiem że to odrębne Państwo w Państwie. W każdej parafii to samo. Moneta.. Cynizm i fonofobia

23:40, 29.12.2019

GofredGofred

9 21

Widać że połowa tu komentujących nie zna istoty Kolędy, a pisze komentarz w myśl słów Stanisława Tyma- "mało wiem na ten temat tym chętniej się wypowiem". Reszta komentarzy niestety tak mocno kaleczy kulturalną wypowiedź, że można ją wprost nazwać obszczymurkami, więc nie ma co z takim poziomem dyskutować bo trzeba byłoby się tak nisko zniżyć. ?

18:38, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ProrokProrok

8 3

To po co czytasz obszczymurkow dołącz do dyskusji na twoim poziomie panie inteligentno-wszechwiedzacy.doglebiaj inne tematy?

19:01, 29.12.2019

NIE DLA CZARNUCHÓWNIE DLA CZARNUCHÓW

14 5

I mamy znów przykład polskiego,prowincjonalnego zaścianka.Tutaj jestem anonimowy to mogę na czarnych psioczyć ,wyzywać ich itd.To samo dotyczy sympatyków tych nierobów w sutannach.Jest fb gdzie jest ten sam artykuł no ale co powiedzą sąsiedzi i znajomi jak tam się ujawnię z swoją opinią prawda? I żeby było wszystko jasne sam napisałem tam co myślę o tym kolendowym cyrku

18:49, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anjaanja

11 6

Na drzewo z tą mafią!!!

18:49, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzolgistaCzolgista

11 6

Dyżurny!! Gąbkę z tablicy może iść wymoczyc a nie wozić Pana i władcę. (Na pewno samochod jeszcze wypucowany i jeszcze drzwi trzeba otworzyć, o odpowiednim ubiorze szofera nie wspominajac) Czemu ludzie się na to godzą ? Nie potrafią powiedzieć nie ? Boicie się? czego ? Że krzywo spojrzy z ambony ? Tyle afer z udziałem dzieci a ludzie wciąż wierzą w moc księży !! Przy okazji ksiądz jeszcze może zobaczyc, ocenić stan majątkowy gospodarzy. LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ!

18:55, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patolapatola

1 8

W tym roku KOLĘDA rozpoczyna się w Krajewicach, a potem kontynuować się będzie kolejno w Starej Krobi, Ziółkowie, Bodzewku, Rębowie oraz w Domachowie i Sułkowicach. Jak zawsze, szczegóły podawane będą stopniowo tylko z ambony! Posiłki nie są konieczne. Początek, jak dotąd – w zwykłe dni o 9.30, a w niedziele o 13.30 (bez obiadu!); dyżurny kierowca przyjeżdża po księdza 5 minut wcześniej; proszę też o czujne obserwowanie strony internetowej parafii, czy nie pojawi się informacja o pogrzebie – w takim przypadku kolęda rozpocznie się po pogrzebie; mogą się też zdarzyć przerwy, np. z powodu spowiedzi 1.piątkowej – liczę na wyrozumiałość i cierpliwość; wobec niedogodności terminu proszę to zgłosić i ustalić inną możliwość spotkania (w przypadku nie zgłoszenia się, w kartotece zostanie naniesiona notatka: NIE PRZYJĘTO); przy okazji kolędy w tym roku zbierane będą OFIARY NA RENOWACJĘ KOŚCIOŁA (wszystkie ofiary zostaną szczegółowo odnotowane, a dla wielu stanie się to pierwszą okazją do wpisania do „Księgi Ofiar Specjalnych” na ten cel); natomiast, na kolędzie nie składamy ofiar na Daninę (nie będzie też w tym roku rozdawania kopert na Daninę; zostaną wyłożone przed Wielkim Postem w kościele!). Ponadto, nie załatwiamy na kolędzie spraw biurowych, np. intencji mszalnych, czy ofiar na utrzymanie cmentarza!

20:43, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

to jato ja

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Kler jest żałosnyKler jest żałosny

27 6

Pozdrawiam księdza z fary, który rok temu nie przyjął od mojej rodziny koperty, ponieważ nie mógł zdzierżyć przegranej dyskusji ze mną.Zdenerwował się delikatnie mówiąc, wstał, pobłogosławił, koperty nie wziął, pier^^olnął drzwiami i wyszedł, bo racji biedaczek nie miał :(

21:11, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gostyniankagostynianka

6 6

bardzo prosze gostyn.24 o plan koled dla sw. ducha w Gostyniu bo nic nie pisza na stronie internetowej i nie wiadomo kiedy sie spodziewac

22:08, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OgrodnikOgrodnik

6 0

W tym roku nie będzie w tej parafii kolendry

00:45, 30.12.2019

KamerkaKamerka

8 0

Czy tylko w kościele w Pogorzeli jest kamera obrotowa, która nagrywa podczas mszy? Nie na żadnych oznaczeń, ze obiekt jest monitorowany.

23:00, 29.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DamianDamian

4 0

W Pogorzeli jest kamera, żeby proboszcz mógł policzyć wiernych na mszy i odnotować, kto był.

12:05, 30.12.2019

goostyniookgoostyniook

10 1

ciarki mam jak to czytam,,,,no i ostatnie zdanie w tym art...lepsze to niż.....gdzie my żyjemy,,,,w miastach typu Wrocław Poznań i w górę ...nie mają szans takie "duszpatesrskie sieciowe...instrukcje"

23:37, 29.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Powiat GosiaPowiat Gosia

7 4

Nie dosyć że nas mleczarnia pognebila to jeszcze probs.pozdrawiam

00:04, 30.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

10 3

W Szelejewie ksiądz potrafi skończyć kolendę o 23 wchodząc do ostatniego domu okolo godziny 22!! Skandal! Ludzie którzy chodzą do pracy albo mają obowiązki w domu takich wizyt sobie nie życzą o tej godzinie. Nie wspominając już o tym że jeśli w domu są dzieci w wieku szkolnym to dobrze byłoby gdyby na tej wizycie były bo ksiądz nie rozumie że dzieci śpią o tej godzinie

00:40, 30.12.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KurczakKurczak

10 1

Gości po 22 nie przyjmujemy. Nawet psy obtej porze śpią.

00:48, 30.12.2019

KrysiaKrysia

8 1

W Szelejewie to wszystko jest inaczej. Ksiądz rozpustnik, dziewuchy też nie lepsze, a do kościoła to wszystkie potulnie chodzą, a walory na lewo i prawo rozdawają.

12:31, 30.12.2019

Wsadzić...Wsadzić...

1 4

To można drzewo w ogrodzie

08:46, 30.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No ja pitolęNo ja pitolę

13 4

Na wsiach zawsze ludzie będą za czarną mafią, chociaż im dzieci molestują . Wolą uwierzyć klechom niż własnemu dziecku ( typowy przykład w Żytowiecko) typowy zaścianek. Ja jak chce się pomodlić nie muszę iść do tych pedofilów. Ponadto mam do tych wiernych z nazwy ilu was widziało Boga, ilu z was zna treść starego i nowego testamentu? Chyba jak znam życie kilku.

09:10, 30.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenuaZenua

2 5

Po to stawiacie w mieście 5 kościołów na 1 km żeby wieś miała gdzie się modlić, istny Kubuś Puchatek z ciebie.

11:19, 30.12.2019

KeriKeri

6 3

Najlepszy ksiądz w dekanacie to proboszcz ze Strzelcec Wielkich. To jest gość ?

13:14, 30.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MietekMietek

2 0

Zgadzam się. U nas był rok temu na kolędzie w Piaskach ks.Dawid Majda z Świętej Góry to również wspaniały Ksiądz pod każdym względem.

19:28, 02.01.2020

WiernyWierny

3 2

Ja od wielu lat mam opracowany zestaw pytań, i się nie lękam.

13:36, 30.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ks gilKs gil

4 0

Dzieci gotowe?

15:36, 30.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

1 4

Ja bym "Biblia" napisała z wielkiej litery...

23:09, 30.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bog bogowbog bogow

3 0

wierzycie w brednie co ksiadz gada i on czuje sie boski a to typowy menel i jeszcze mu kase dajecie to jest zalosne najgorsza *%#)!& jest ten z domachowa ma dzieci i nADAL KSIEDZA UDAJE *%#)!& sukinkot
nawet matke podobno ruch al ciec

00:59, 01.01.2020

Jemy hemyJemy hemy

2 4

Ludzie czytam te komentarze to Mnie ściska. Ktoś Ci każde wpuszczać go na siłę do domu ? Nie pasuje to nie wpuszczaj.

P.S.
Zostaw męża z wodeczka w domu przyjdę poświęcę Ci też mieszkanie jak ksiądz za dużo bierze ;)

10:40, 31.12.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MAREK BINIASZMAREK BINIASZ

3 1

A TY KOLEGO TOBIE SIE COS *%#)!& W GLOWCE CZY COS MASZ Z SOBA ... KAZDY WIE ZE TEN KSIADZ TO PIES NA BABY ABY KAZDA PATRZYU MACAC ALE MOZE TOBIE BYLO DOBRZE JAK CI TO ROBIL!

01:26, 01.01.2020

Do Mareczka szpareczDo Mareczka szparecz

0 0

Dobrze to moze robil tobie dzbanie ;)
Nie zrozumiałeś to nie komentuj.
Pisałem że jak źle to ja przyjdę poświęcić mieszkania w zamian za wypicie wódki i po sprawie A nie kasowanie za mieszkanie..
Więc się ogarnij

21:55, 01.01.2020

rydzrydz

7 2

A ciekawe czy Xsiadz rozlicza się z urzędem skarbowym?????Bo podatki należy płacić Ksiądz mówił że nie płacenie podatków to grzech śmiertelny!!!!!!!!!!!

13:37, 31.12.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xardasxardas

1 1

jak ci dziecko *%#)!& to bedzie z zusem rozliczony

00:56, 01.01.2020

Nie dla czarnychNie dla czarnych

8 2

Jak widać po wpisach , wieś stoi murem za czornymi w sukienkach. Nawet gdy im dzieci molestują. Chcecie żyć nowocześnie a w sprawach kościoła ciągle się trzymacie tradycji. Przecież ci książenta was robią w bambuko, bo wtedy więcej dla nich. Gdyby oni wierzyli w to co głoszą z ambony, to by tak nie korzystali z życia rozrywkowego na ziemi. Widocznie piekła nie ma.

14:51, 31.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

0 1

////////

20:04, 31.12.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwiastunzwiastun

4 2

od kiedy po pedofili sie jezdzi

00:52, 01.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rejekrejek

8 0

a jak mowilem ze tak jest nikt nie wierzyl to jest porazka jak mozna byc ksiedzem miec dzieci i jeszcze na koledzie macac jakas staruche hahah wspolczuje

01:17, 01.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

D HyzykD Hyzyk

6 3

Ktoś kto podpisał się moim imieniem i nazwiskiem nie ja to pisałem a sprawa zgłoszona. Jest na policję 12:13, 01.01.2020

12:15, 01.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

D HyzykD Hyzyk

3 6

Ktoś kto podpisał się moim imieniem i nazwiskiem nie ja to pisałem a sprawa zgłoszona. Jest na policję

12:16, 01.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianinparafianin

7 1

U nas ks. zapowiadając plan kolędy to dzieli owieczki na strony ,nr domów,PANÓW no i PAŃSTWA od których będzie zaczynał. A ja myślałem ze w kosciele są wszyscy równi

21:15, 01.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzczylceSzczylce

0 2

A ksiundz ze Szczylec po kolyndzie chodzi sam czy z Alum i Dominum

21:43, 02.01.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a ...a ...

0 0

Zgodnie z nakazem papieża Franciszka powinien być ojcem własnych dzieci , a nie pełnić funkcję proboszcza .

15:26, 04.01.2020

KetiKeti

2 6

Ksiądz z Domachowa jest bardzo dobry. Więcej takich księży

11:56, 03.01.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

bbbb

7 0

taki dobry jak ty

12:30, 03.01.2020

andziaandzia

0 4

Tak popieram ksiądz z Domachowa jest bardzo dobry jako ksiądz i człowiek zawsze uśmiechnięty i życzliwy do ludzi , dużo robi dla ludzi i całej parafii remontuje wszystko i dba o porządek



11:37, 05.01.2020

ireneeirenee

1 0

Już za dużo lat siedzi w tym Domachowie i robi z nami to samo ,co na poprzedniej parafi w Poznaniu ,tu daję link i przede wszystkim parafianie mogą osądzić czy to się wszystko zgadza.

http://lazarz.pl/?menu=2&NR=1872

13:46, 05.01.2020

Do KretiDo Kreti

6 0

Ty chyba jesteś mocherkowy beret, ten w czornej sukience z Domachowa to istna kopia Rydzyka, nic więcej, bez komentarza.

14:25, 04.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SeriSeri

3 0

Wali kolędę tylko z ambony? Ciekawe czy na nią włazi biskupianski lord

08:27, 05.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ireneeirenee

1 0

Już za dużo lat siedzi w tym Domachowie i robi z nami to samo ,co na poprzedniej parafi w Poznaniu ,tu daję link i przede wszystkim parafianie mogą osądzić czy to się wszystko zgadza.

http://lazarz.pl/?menu=2&NR=1872

14:52, 05.01.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

1 0

Dziś na mszy wykrzykiwał że ludzie robia sobie żarty że tak mało dają w kopertę na kolędzie i że to KPINA. kpina to jest to że on nadal jest w tej parafii a ludzie boją się odezwać.

16:37, 05.01.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KensenKensen

1 0

Chodzi o Domachowo?

17:40, 05.01.2020

0%