Gostyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa postanowiła zbliżyć się do mieszkańców i zaistnieć w mediach społecznościowych, wychodząc być może z założenia, że jak nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz. Problem w tym, że na dostępnym profilu można co najwyżej polubić albo udostępnić prezentowane treści, bo administrator zablokował możliwość komentowania czegokolwiek. Jak napisano w opisie - Strona Gostyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej ma charakter tylko i wyłącznie informacyjny. Wszelkie wnioski nadal prosimy kierować pisemnie do siedziby Spółdzielni.
Mamy XXI wiek, mamy Internet w kieszeni, a kontakt z mieszkańcami rodem z epoki papieru z pieczątką - napisała do nas jedna z czytelniczek. Powód? Spółdzielnia weszła na Facebooka, ale chyba tylko jedną nogą... i to w kapciu. Chodzi o facebookowy profil GSM, który istnieje i nawet zebrał zawrotną liczbę 11 polubień i 67 obserwujących, ale wygląda bardziej jak tablica ogłoszeń na klatce schodowej niż przestrzeń do dialogu. Posty można sobie przeczytać, można polubić, ale spróbować zadać pytanie, zgłosić problem albo - nie daj Boże wyrazić opinię? Z tym już znacznie gorzej, bo możliwość komentowania została zablokowana z góry. Ot, profil-pomnik.
Można się tylko domyślać, że ktoś w Spółdzielni przeszedł szkolenie z “social media”, ale nie doszedł do rozdziału “społeczność”. Może to taka nowoczesna wersja kontaktu z mieszkańcami - my mówimy, wy słuchacie i zapisujecie. Chcecie coś od nas? To zapraszamy, ale nie tutaj tylko na piśmie z dopiskiem “do wiadomości zarządu”
Trudno nie odnieść wrażenia, że cały ten profil to bardziej alibi niż działanie. Zrobiliśmy, bo trzeba, ale tak, żeby broń Boże nikt się nie odezwał. Jakby się bali, że mieszkańcy powiedzą za dużo, zapytają o niewygodne rzeczy, wyrażą niezadowolenie. Administrator pewnie z góry założył, że największym koszmarem Spółdzielni będą... komentarze.
No cóż, cyfrowa rewolucja dotarła do Spółdzielni, ale najwyraźniej utknęła w windzie między parterem a pierwszym piętrem. Bo czy jesteś w Internecie, czy stoisz z kartką pod sekretariatem - efekt ten sam, a jeśli chcesz coś załatwić i tak musisz złożyć pismo i z cierpliwości czekać na rozpatrzenie Dialog cyfrowy? Jasne - ale jednostronny, jak rozmowa przez domofon z odciętym mikrofonem po drugiej stronie.
[ZT]79418[/ZT]
[ZT]79362[/ZT]
[ZT]79039[/ZT]
[ALERT]1747744243419[/ALERT]
7 0
Jeśli to tylko tablica ogłoszeń to i tak dobrze, każda forma docierania do mieszkańców jest dobra a też nie każdemu musi zależeć na komentarzowych pustych treściach. Poza tym chętni nadal mają przecież możliwość napisania wiadomości do spółdzielni
1 0
Wielu zapewne chciałoby, aby była możliwość zadania pytania. Zaręczam jednak, że nic takiego nie byłoby, ale komentarzy i hejtu oczywiście anonimowo multum. Anonimowo to przecież tak łatwo kogoś obgadać, a nawet zniesławić. Bardzo łatwo oskarżać i obgadywać skoro nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności.
0 0
no coś tej spółdzielni idzie nie tak..... a jest tam rada nadzorcza >?
5 0
Wielu mieszkańców SM to tylko umieją narzekać, ale za to zachowywać się przyzwoicie to już nie. Są oczywiście mieszkańcy, którzy obowiązki wykonują super, ale niestety są i tacy którzy: nie segregują śmieci, odpady bio wyrzucają w woreczkach foliowych, kartony rzucają byle gdzie, tworzywa wynoszą w dużych workach i rzucają obok dzwonów. Te uchybienia można mnożyć, ale przez to powstaje ten syf przy śmietnikach. CAŁKOWITY BRAK ODPOWIEDZIALNOŚCI.
2 2
zacznijcie ludzie sie jednoczyc w blokach do gadajscie się i odchodzcie całkiem od spudzielni
zakładajcie wspólnoty mieszkaniowe połowę tańsze koszty centralne gazowe na blok kogoś do prowadzenia papierów jak duzo sie zacznie odcinać z tej patologi to spułdzielnia upadnie i te paniusie na bruk upadnie wszystko tylko trzeba chcieć
1 0
Nie rozumiem tego artykułu. Czy facebook czy social media służą do komentowania czy informowania?Jestem dość starej daty, ale spółdzielnia ma zarządzać tym co ma i informować o tym co się dzieje na bieżąco, a nie udostępniać forum do wyzwisk i krytyki. Przecież jak ktoś coś chce załatwić to może przyjść, zadzwonić, wysłać e-mail itp.