Prace przy modernizacji linii kolejowej na trasie Gostyń-Kąkolewo posuwają się do przodu. W Gostyniu najwięcej dzieje się na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Leśnej, gdzie z dnia na dzień przybywa nowych torów. Ciężki sprzęt, ruch na placu budowy i kolejne odcinki układanych szyn pokazują, że inwestycja warta 156 milionów złotych wkracza w coraz bardziej widoczny etap.
Co jakiś czas zaglądamy z lotu ptaka na teren inwestycji i widać wyraźnie, jak krajobraz kolejowy Gostynia zmienia się na naszych oczach. W rejonie dworca kolejowego trwa intensywna przebudowa, która postępuje w kierunku ul. Leśnej.
Modernizacja obejmuje ponad 21 kilometrów torów, układanych z użyciem nowoczesnych, bezstykowych szyn. To rozwiązanie poprawi komfort podróży i ograniczy hałas. Ale inwestycja to nie tylko same tory. Na trasie powstaną nowe przystanki kolejowe w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie. Każdy z nich zostanie wyposażony w wyższe perony, antypoślizgową nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie LED, wiaty, czytelne tablice informacyjne i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie także 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Zostaną wyposażone w nowoczesne systemy sterowania ruchem, co znacząco zwiększy bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pasażerów pociągów.
Dla mieszkańców regionu modernizacja ma również wymiar symboliczny. Linia kolejowa Gostyń–Kąkolewo od 2011 roku służyła wyłącznie transportowi towarowemu. Teraz wróci do życia także w ruchu pasażerskim. Pierwsze pociągi z pasażerami mają ruszyć w pierwszym kwartale 2029 roku. Składy będą mogły osiągać prędkość do 120 km/h w ruchu pasażerskim i 80 km/h w towarowym. Dzięki temu mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenia m.in. z Lesznem i Poznaniem.
[ZT]81993[/ZT]
[ZT]81972[/ZT]
[ZT]81951[/ZT]
[ALERT]1755682955262[/ALERT]
Dostali taki sam prezent pod choinkę! Wiemy, ile...
Ale jak Oni dobrze wyglądają na tym zdjęciu. Chodzi mi o to że widać między nimi zgodę. Kto spowodował i powoduje nadal ten kryzys między nimi? Zgoda buduje !!! Nikt im tego nie umie wytłumaczyć? Skorzystamy na tym wszyscy
Wesołych świąt
16:26, 2025-12-19
Dostali taki sam prezent pod choinkę! Wiemy, ile...
należałoby podać o ile wzrosły te wynagrodzenia ,trudno to ocenić merytorycznie bez tych danych
TADZIK
16:05, 2025-12-19
Dostali taki sam prezent pod choinkę! Wiemy, ile...
To jak dostali siano na święta to może oboje się zrzuca na kosze na śmieci na wrocławskiej ,skoro już tak wspólnie siedzą przy stole
1 wydatek
14:58, 2025-12-19
Dostali taki sam prezent pod choinkę! Wiemy, ile...
To są chyba jakieś jaja podwyżka a drogi powiatowe tragedia ! No ale cóż kasa w kieszeni musi sie zgadzać
Twa
14:50, 2025-12-19
6 16
Nikomu niepotrzebnie wykonywana praca. Przeciez nikt tam nie bedzie jeździł.
6 1
Marudzisz młodzież będzie jeździć
2 7
Masz rację , kto będzie jeździł ? Młodzież? Ile tej młodzieży 30 - 40 , a dziennie powinno jeździć co najmniej 150 pasażerów. Czuję, że w krótkim czasie eksploatacji tor zarośnie chwastami , bo linia będzie bardzo nieekonomiczna.
3 1
Dokładnie. Po co jakieś lokalne linie kolejowe. Wystarczy, że Niemcy majo.
3 0
ja będę jeździć
4 1
21 km chcą robić 3 lata 🤔
2 2
21 km 3 lata, a ile budowaliby port lotniczy wg marzeń PiSu i prezydenta? Czy 12 lat wystarczy?
4 13
Na naszych oczach marnowane są miliony złotych . Czy to jest powód aby relacjonować marnotrawstwo?
1 0
Niespełna 1 sasin
3 0
120km ?na którym odcinku?
0 0
pewnie między hersztupowem a krzemieniewem bo to taka odległść żę pewnie pociąg rozpędzi się do 40km/h
8 2
Byle był bezpośredni pociąg do Poznania, bez przesiadki w Lesznie.
0 2
Przecież połączenie będzie tylko do Kąkolewa. Chcesz jechać do Leszna to przesiadka i w Lesznie znowu jak chcesz jechać dalej.
1 4
Szynobus jedziil piec razy i szesc razy kogoś potrącił. Ciekawe kto to przejmie jak nie będą rętowne,czyzby ci co niby ich lubliu, a oni nas nie za bardzo.
8 2
Czekam!
Dobre połączenie kolejowe + hybrydowe zatrudnienie i mieszkańcy Gostynia będą mogli mieszkać w pięknej miejscowości a pracować w Poznaniu lub we Wrocławiu.
2 0
O czym Ty marzysz? Czas dojazdu do Poznania lub do Wrocławia pociągiem to około 1 h i 40 min x 2 to daje około 3,5 h plus dotarcie do pracy i powrót plus co najmniej 8 h pracy daje łącznie około 13 godzin poza domem. Jesteś szczęśliwa Mieszkanko ?
3 0
Pociąg do Leszno -Poznań 37.minut a trasa Gostyn Leszno ma zajmawac okolo 25 minut ,
2 6
Tyle milionów do przewozu powietrza, a szpital w ruinie. Czy ktoś przeliczył co potrzebują mieszkańcy Gostynia.
6 0
Mogę się mylić,ale to tak nie działa, że można przerzucać pieniądze przeznaczone np na transport i dać na inny sektor gospodarczy
10 1
Nawet co niektórzy nie wiedzą ile ludzi jeździ PKS-em,nie raz nie ma gdzie usiąść, w dodatku prawie dwie godziny bez możliwości skorzystania z wc ,teraz nawet nie ma możliwości dostać sie do Leszna ,bo sezon wakacyjny ,nawet Krobia ma pociag i dużo osób dojeżdża tam a później autem do Gostynia,dla niektórych chyba lepiej, żeby pieniądze poszly na jachty itp niż na możliwość rozwoju Gostynia
0 1
Niespełna 1 sasin 😆
12 1
Krytykanci ciągle nie zadowoleni .Jeżeli nie chcą jeździć to niech sobie kupią rowery i sobie nimi podróżują.
9 1
Do tych krytykantów: wystarczy zobaczyć ilu ludzi korzysta z pociągu w Kroniki czy Poniecu, zwiększono nawet z tego powodu liczbę połączeń na tamtej linii. A do tego mistrza co rozsiewa fale newsy ze pociąg będzie dojeżdżać tylko do kakolewa i trzeba będzie się przesiadać polecam pokazać swoim palcem gdzie ma czoło. Pociąg będzie bezpośrednio dojeżdżać do Leszna. I jestem pewny że zainteresowanie będzie bardzo duże, wystarczy zobaczyć jakie obłożenie mają pociągi na dolnym Śląsku gdzie przywrócono połączenia. Ludzie chcą korzystać z tej formy transportu tylko mała grupka marudzi i lepiej ich ignorować.
0 2
W Chinach taki odcinek budują w jeden dzień a ten tramwaj był zły ale w tej Polsce kase rozwalają
0 3
Coś tu śmierdzi obwodnica 300mln a tory 156mln obwodnica prace ziemne wiadukty asfalt a wymiana starego torowiska acha zapomniałem o mega dworcach po drodze na miliony ludzi jak ja bym tak robił kibel to na końcu do lasu trza by iść
2 0
Jak nikt nie będzie jeździł? Mnóstwo osób na tej trasie pracuje w Lesznie na co dzień i dojeżdżają autobusem lub samochodem, młodzież dojeżdża do szkół autobusem który jeździ 1,5 h przez wioski, część dzieciaków nawet nie decyduje się na pójście do Leszczyńskich szkół bo to za długa trasa i marnowanie 3h na dojazdy 30 km ;)
Sama to przerabiałam, teraz przerabia to moje rodzeństwo, moi przyjaciele pracują w Lesznie
To połączenie jest potrzebne już od lat
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz