Zamknij

Sprzeciwiają się doniesieniom o likwidacji placówek i przeniesieniu dzieci od września przyszłego roku do szkół w Gostyniu. Przyszli na sesj

06:30, 30.11.2019 MiS Aktualizacja: 07:33, 30.11.2019
Skomentuj

Wielkie emocje towarzyszyło wczorajszej sesji rady gminy Gostyń, na którą licznie przybyli też rodzice uczniów ze szkoły w Siemowie i Goli. Sprzeciwiają się doniesieniom o likwidacji placówek i przeniesieniu dzieci od września przyszłego roku do placówek w Gostyniu. Złożyli na ręce burmistrza petycję i prosili o spotkania.

Rodzice uczniów uczęszczających do placówek oświatowych w Siemowie i Goli są zaniepokojeni doniesieniami medialnymi jakie w ostatnich tygodniach pojawiły się w mediach. Przyszli na sesje, bo nie chcą słyszeć o ewentualnym zamknięciu placówek. Pierwsi głos zabrali rodzice dzieci z Siemowa. - Najpierw pojawił się artykuł o połączeniu szkoły w Siemowie ze szkołą w Goli. Kolejne doniesienia mówią o całkowitej likwidacji szkół - mówiła Anita Michalak, przewodnicząca Rady Rodziców szkoły w Siemowie. Jak zauważyła artykuły opierały się na wypowiedziach wiceburmistrza Grzegorza Skorupskiego, który z zawodu jest nauczycielem. - Jesteśmy zaniepokojeni, ponieważ wielokrotnie byliśmy zapewniani, że nie będzie żadnej likwidacji - kontynuowała Anita Michalak i skierowała zapytanie do władz miasta i radnych. - Czy panowie burmistrzowie, państwo radni byli kiedyś w naszej szkole? Czy widzieliście państwo jak wygląda w środku? Jak ta szkoła jest wyposażona? Zastanawiamy się czy można podejmować decyzję o likwidacji szkoły bez jej poznania - mówiła przewodnicząca rady Rodziców i zaprosiła siedzących na sali do placówek i rozmów.

Wiceburmistrz Grzegorz Skorupski stwierdził, że nie ma zastrzeżeń do placówki, czy kadry nauczycielskiej. Próbował wyjaśnić punkt widzenia gminy. Powiedział, że jedynym problemem są dzieci, a w zasadzie ich brak. - Po pierwsze państwo sami sobie zadajcie pytanie czy chcielibyście uczyć się w klasie, gdzie jest 6 dzieci? - pytał wiceburmistrz Gostynia. Tutaj rodzice nie mieli żadnej wątpliwości, odpowiadając, że tak. - Druga kwestia jest tak, że wszystkie samorządy dookoła zrobiły to już dawno - polikwidowały małe szkoły, które przynosiły olbrzymie koszty. Nas długo było na to stać, aby te szkoły utrzymywać, niestety sytuacja obecna jest inna niż parę lat temu...Kiedyś subwencja wystarczała nam na wynagrodzenia, a w przyszłym roku tylko do wynagrodzeń nauczycieli musimy dopłacić 5 mln złotych. Pytanie czy warto? - mówił wiceburmistrz Skorupski. Tutaj też rodzice również odpowiedzieli chórem, że tak...Warto. Wtedy do rozmowy włączył się burmistrz Jerzy Kulak. Zaapelował, by mieszkańcy zastanowili się nad priorytetami w swojej miejscowości. - Dzisiaj przychodzicie z pełnym przekonaniem, że walczycie o szkołę. Musze jednak powiedzieć, że mamy złożony wniosek o dofinansowanie zewnętrzne na kanalizację i jest duża szansa, że je otrzymamy - mówił burmistrz Jerzy Kulak na co rodzice zareagowali uśmiechami. - Ja bym się nie śmiał - kontynuował włodarz. - Jeśli wy uważacie, że dwa mln złotych powinny zostać wydane na jeszcze trzy lata funkcjonowania tej szkoły, to być może większość radnych się przychyli. Wycofamy wniosek, który mamy złożony na kanalizację i za trzy lata ten temat wróci. Zastanówmy się jakie są priorytety dla wsi Siemowo - mówił burmistrz Kulak i dopytywał czy rodzice mieli okazje przeczytać analizę dotyczącą szkoły i liczebności uczniów w kolejnych latach. I tutaj rodzice mieli odpowiedź. Uznali, że dokument jest stronniczy...

Następnie głos zabrali przeciwnicy likwidacji szkoły w Goli. Złożyli na ręce burmistrza petycję – w imieniu rodziców i nauczycieli. - Zamknięcie placówki spowoduje wyrwanie dzieci i młodzieży  z ich rodzimego środowiska, zmuszając je do codziennego dojeżdżania do Gostynia - mówił Jakub Majchrzak w imieniu szkolnej społeczności dodając, że szkoła ma wieloletnie tradycje edukacyjne, powstała w 1906 roku i zawsze była czynnikiem jednoczącym społeczność lokalną oraz budującą pozytywne relacje międzyludzkie. - Placówka oświatowa w Goli zatrudnia osoby wykształcone i zaangażowane w życie szkoły oraz regionu. Mniejsza liczba uczniów wpływa pozytywnie na prace z uczniami, ponieważ nauczyciele mogą poświęcić podopiecznym więcej czasu - kontynuował Jakub Majchrzak, który na koniec skierował prośbę do władz miasta i radnych, by nie likwidowali szkoły i dodał, że cały czas są zbierane podpisy pod dokumentem.

W tym przypadku burmistrz Jerzy Kulak  również przekonywał, że mieszkańcy powinni sprawę przemyśleć, choć sytuacja szkoły w Goli jest nieco lepsza niż w Siemowie, bo dzieci jest więcej, ale... - Szkoła w Goli nie jest przygotowana do 8 klas. Wymaga rozbudowy - zaczął włodarz gminy Gostyń. - Będę też chciał, aby mieszkańcy nam wskazali co jest ważne dla mieszkańców. Dzisiaj jest przekazywane na remont drogi 1,5 mln złotych. Chciałbym, aby mieszkańcy, którzy będą podpisywali tą listę mieli świadomość, że to są takie same pieniądze jak na utrzymanie szkoły przez najbliższe 2-3 lata... - argumentował burmistrz Kulak. - Tymczasem za trzy lata w pierwszej klasie będzie 6 uczniów, a w Goli jest jeszcze jeden problem - już teraz zauważamy duży odpływ uczniów do innych szkół... - przekonywał Kulak, ale z tym argumentem protestujący nie zgodzili się. Twierdzili, że to manipulacja. - Niech pan zwróci uwagę na sytuacje klas. Za 3-4 lata uczniów będzie więcej. Pan tutaj dokonuje lekkiej manipulacji - mówił przedstawiciel społeczności szkoły w Goli.

Bardziej dobitnie sytuację w oświacie przedstawił wiceburmistrz Grzegorz Skorupski. - Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że faktycznie jest kryzys...Jeśli dalej tak pójdzie, to nie będzie żadnych inwestycji - mówił Grzegorz Skorupski. - To nie jest tak, że burmistrz straszy. Po prostu nie będzie pieniędzy. Już ich nie ma praktycznie... Państwo daje nam coraz mniej na utrzymanie szkół i przedszkoli. Wyobraźcie sobie państwo 17 mln złotych z naszego budżetu jakie dopłacamy ogółem do oświaty. To jest szok. To są pieniądze państwa - kontynuował. - Jak utrzymamy te szkoły musimy obciąć wynagrodzenia nauczycieli. Wszystkie dodatki w szkołach i przedszkolach. Nie mamy innego wyjścia z sytuacji. To nie jest fanaberia, że likwidujemy albo i nie. - mówił wiceburmistrz Gostynia.

Wtórował mu Jerzy Kulak, podkreślał, że na budżet gminy składają się wszyscy mieszkańcy. - Do mnie dotarły słowa dużego oburzenia, gdy mieszkańcy uświadomili sobie, że my dokładamy do każdego dziecka w Siemowie 11 tys. złotych, przez lata były to miliony złotych - mówił burmistrz Kulak. To jednak nie spodobało się jednej z matek. - Tak samo mieszkańcy ze wsi dokładają do miasta Gostyń, a w naszych wsiach nic się nie dzieje - mówiła kobieta.

Emocje na sali próbował gasić przewodniczący Rady Gminy Mirosław Żywicki. Głos w sprawie zabrali również niektórzy radni. Ostatecznie ustalono, że dojdzie do spotkań w poszczególnych placówkach. Najpewniej w połowie grudnia.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(113)

SmailSmail

10 6

Sympatyczna ta Pani w czarnej bluzce ? 07:45, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ObywatelObywatel

27 10

Rząd widzi problem i subwencja oświatowa ma wzrastać na dzieci ze szkół wiejskich z tego co słyszałem. Wypadałoby przeprosić za teksty o nauczycielach, które ukazały się w poprzednim artukule. To obraziło wszystkich nauczycieli uczących w jakiejkolwiek szkole wiejskiej w kraju. Poza tym, chyba sam burmistrz Skorupski miał epizody w iejskich szkołach, więc co? Zapomniał wół jak cielęciem był? Mam pomysł na oszczedności, połączyć gmine krobia, Gostyń, Piaski w jedno i mniej radnych, burmistrzów. 09:03, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

elaela

7 1

We wszystkich klasach wszystkich szkół liczebność dzieci , młodzieży powinna być mała dla dobra ich rozwoju emocjonalnego, społecznego...Szantaż mieszkańców o budowie kanalizacji i drogi - masakra 21:05, 30.11.2019


Kilka pytańKilka pytań

22 9

Czy władza zanim zacznie likwidacje nie powinna zacząć od spotkania
z rodzicami tych szkół, a nie dowiedzieli się z mediów ? To są metody PiS. Czy władza nie powinna rozważy dowozu dzieci z Goli do Siemowa a nie wozić do Gostynia, do klas i tak już przepełnionych? Szkoła w Siemowie ma idealne warunki. Czy nie należy zrobić przeglądu zatrudnienia w gminie i tam pieniądze się znajdą ? Burmistrz kiedyś mówił o likwidacji Straży Miejskiej. Jaki jest koszt jej rocznego utrzymania ( samochód, motor, etaty. Może jeszcze konie im kupić? Jaja jak berety). 09:07, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lepszy pomysłlepszy pomysł

8 5

Zlikwiduj też Policję i szpital żeby starczyło na klasę najlepiej 1 osobową dla twojego dziecka . Bzdury piszesz i tyle. 12:20, 30.11.2019


Mieszkaniec Mieszkaniec

5 5

Szkoła numer 3 jest w stanie pomieścić te dzieci już część dzieci z Goli i tak chodzi do tej szkoły. 14:15, 30.11.2019


OLOOLO

13 7

Czesc rodzicow wozi dzieci do szkol w Gostyniu po drodze do pracy..ale tez dlatego,ze 2-3 nauczycieli trzeba by wymienic bo jakby zjedli wszystkie rozumy I nie potrafia znizyc sie do poziomu dzieci by ich zrozumiec i nauczac...Wiele kwalifikacji -papierkow nie oznacza DOBRY NAUCZYCIEL I WYCHOWAWCA. 09:08, 30.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Franz MauerFranz Mauer

7 6

Ty wiesz lepiej. Super od kiedy uczysz i gdzie? Przyjdę cię ocenić. A może dzieciak jest po prostu słaby. Kiedyś też były i starały się nadrobić. Dziś łatwiej zwalić na nauczyciela, że to jego wina, bo dziecko nie wie ile to 2+2. W domu trzeba pracować jak na lekcji się nie słucha. No ale to rodzic musiałby serial na Polsacie nie obejrzeć, a to nie dopuszczalne. Najwięcej pretensji mają ci co siedzą w domu, bo nie na pracy dla ludzi z ich wykształceniem i krytykują. Przypomnij sobie czy też tak mało od ciebie wymagano gdy byłeś/łaś w wieku swojego dziecka? 10:01, 30.11.2019


......

7 3

A co ma tylko twoje dzieci uczyć ? Czy zabawiać ? Wyraź to jaśniej. 10:25, 30.11.2019


do Franz Mauerdo Franz Mauer

2 4

Akurat moje dziecko nie ma problemow w nauce, jest zdolne I nie wiele musze mu pomagac.Ale wiem ze sa uczniowie ,ktorym rodzice pomagaja na ile potrafia.Mimo to sa nauczyciele,ktorzy w Goli ,,odprawia "lekcje i najchetniej tych uczniow z problemami wyslaliby na BRZEZIE. PO PRAWDZIE w SPDaleszyn tez tacy nauczyciele sa.... 16:19, 30.11.2019


ObserwatorObserwator

30 11

Słuchając relacji z posiedzenia bardzo nie spodobał mi sie sposób, w jaki Pan Burmistrz i p Skorupski zwracali sie do przedstawicieli rodziców.. pomijam kwestię siedzenia tyłem bo byc moze takie ustawienie i trudno odwrocic sie twarzą do rozmówcy.... Szukajcie pieniędzy pod nosem! Bez zbędnych iluminacji przed świętami, pokazu fajerwerków itd. Po co
tylu radnych, którzy tylko z założonymi rękami siedzą i nic nie robią. 09:14, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WidzWidz

9 3

Słusznie, patrząc na relację widać, że parę osób dobrze się bawi, nawet dokumentacji nie mają na stole i zajmują się .,.....? 11:34, 30.11.2019


pieniactwo i tylepieniactwo i tyle

17 16

Klasy 6 osobowe ? To może lepiej i taniej indywidualne nauczanie? 2 miliony dopłaty to jest chore! Zebranie wiejskie zrobić i okaże się na co wieś chce przeznaczyć pieniądze i tak większość rodziców woli dowozić swoje dzieci do Gostynia . 09:56, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzkolaSzkola

2 0

W Sikorzynie w szkole też jest mało dzieci i jakoś szkoła funkcjonuje chociaż powinni wymienić jedna panią nauczycielkę? 23:26, 30.11.2019


czytelniczkaczytelniczka

8 13

"Po pierwsze państwo sami sobie zadajcie pytanie czy chcielibyście uczyć się w klasie, gdzie jest 6 dzieci? - pytał wiceburmistrz Gostynia. Tutaj rodzice nie mieli żadnej wątpliwości, odpowiadając, że tak. "
Rodzice chyba nie dosłyszeli lub nie zrozumieli pytania. Chodziło o to, czy w takich małych klasach chcą uczyć się ich dzieci, a nie czy oni chcą, aby ich dzieci się w takich uczyły. Dzieci potrzebują kontaktu z rówieśnikami, szkoła uczy nie tylko matematyki czy j. polskiego, ale też rozwija dzieci społecznie, co jest trudniejsze w tak małej klasie, a w dzisiejszych czasach jest to tym bardziej ważne, ze względu na to, że o wiele mniej dzieci bawi się na dworze z rówieśnikami, bo więcej czasu (większość dzieci, NIE wszystkie) spędza przed tv, komputerem, z tabletem czy smartfonem... ? 11:10, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Radny święty spokójRadny święty spokój

7 3

I co jak będzie w 30 osobowej klasie to nie będzie grało? Głupszego rozumowania nie widziałem. To może dzieci z Gostynia na wieś do szkoły wozić koszty takie same jak ze wsi do Gostynia. Poza tym przyjmijcie do wiadomości że Gostyń to taka większa wieś, bo radni nic nie robią by pozyskać inwestorów i żeby były miejsca pracy. Chwalicie się Gostyniem, a to wiocha i dzieci uciekają po 8 klasie. Gdyby zabrać prawa miejskie wsi Gostyń król byłby nagi. Zero pociągów, autobusy słabiutko, kultura leży, zakładów pracy nie ma. 14:41, 30.11.2019


Rodzic Rodzic

9 5

I niby chodząc do bardziej licznej klasy oducza się korzystania ze smartfonów śmieszny/ajesteś ,To jest choroba dwudziestego pierwszego wieku 11:13, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SmartfonSmartfon

4 0

To jest choroba nieuleczalna. 12:13, 30.11.2019


czytelniczkaczytelniczka

5 4

Ja nie napisałam, że bardziej liczne klasy oduczają korzystania ze smartfonów, tylko że "...dzieci potrzebują kontaktu z rówieśnikami, a szkoła też rozwija dzieci społecznie, co jest trudniejsze w tak małej klasie..." i że w dzisiejszych czasach jest to (wspomaganie rozwoju dzieci) bardzo ważne, ponieważ "o wiele mniej dzieci bawi się na dworze z rówieśnikami, bo więcej czasu (większość dzieci, NIE wszystkie) spędza przed tv, komputerem, z tabletem czy smartfonem..."
Proszę czytać ze zrozumieniem. Po prostu w klasie, gdzie jest więcej dzieciaków jest łatwiej nawiązać przyjaźń, bo jest większa szansa znaleźć przyjaciela, mając do wyboru 15 czy 20 osób, niż 5. To chyba logiczne... ale nie ma to nic wspólnego z oduczaniem przez szkołę używania tabletów itp. to jest rola rodziców, a nie szkoły (oduczenie korzystania ze smartfona, a jeszcze łatwiej działanie profilaktycznie i kontrola nad korzystaniem z niego, zanim dziecko się prawie uzależni) ?
I jeszcze jedno, żeby było jasne, nie wypowiedziałam się ani za, ani przeciw pomysłowi zamknięciu tych szkół. Mój wpis/komentarz dotyczył tylko tej odpowiedzi rodziców na zadane pytanie.
Jeszcze raz proszę czytać ze zrozumieniem... 12:19, 30.11.2019


dakdak

5 4

W Radzie jest kilku nauczyciel, zarówno czynnych jak i emerytowanych. Co oni sądzą na ten temat?? 11:27, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UczeńUczeń

5 2

To jest porażka 11:36, 30.11.2019


PerkozPerkoz

11 8

A co z nauczycielami z tych placówek które zostało dwa trzy lata do emerytury ciekawe gdzie znajdą teraz pracę no chyba że po likwidacji placówek wszyscy nauczyciele z tych szkół dostaną zatrudnionej w innych 11:32, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RodzicRodzic

9 5

Tu nie chodzi o nauczycieli, a o dzieci. 11:38, 30.11.2019


SzkolnikSzkolnik

13 8

Przecież nie ma dzieci. Chodzi tylko o trzęsących się nauczycieli. Którzy jeśli są dobrzy na pewno znajda pracę. Tylko czy tacy są ? Mam wątpliwości patrząc na nieracjonalne argumenty funkcjonowania szkół bez uczniów. 12:15, 30.11.2019


DzikDzik

4 22

Likwidować, to są pieniądze nasze, nie tylko wasze. Lepiej doposażyć Straż Miejską, dopłacić do funduszu kościelnego. 11:40, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoloPolo

16 23

Oczywiście belfry już trzęsą doopami proponuje do każdego dziecka wybudować jedną szkołę .
Szkoły powinny zostać zlikwidowane a dzieci dojeżdżać do Gostynia i negocjacje uznaje za zamknięte
Taka powinna być odpowiedź naszych włodarzy a jak rodzice tak bardzo kochają swoje wiejskie szkółki to niech dopłacają do pensji nauczycieli 11:51, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahahahhHahahahh

4 3

Rodzic nie rozśmieszają mnie ? hahahaha hahahaha hahahaha 11:53, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szóstka Szóstka

17 17

6 osobowa klasa ? To jakaś kpina. Nie ma dzieci więc o czym tu rozmawiamy? W autobus i do miasta. To oczywiste 12:11, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatki z Gostyniapodatki z Gostynia

15 14

Kompromitacja tych rodziców co to ze śmiechem chcą dopłacać 5 milionów . Ja płacę podatki w Gostyniu i nie zgadzam się na wesołkowate pomysły z serii szkoła dla klasy np. 3 osobowej . Za chwilę więcej będzie nauczycieli w tych szkółkach niż uczniów i znowu mamusie z tatusiami na sesji radośnie będą odpowiadać na pytania o finanse. 12:12, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatekpodatek

17 11

Ludzie na wsi też płacą podatki - może dzieci z miasta na wieś do szkoły - ta sama trasa. 12:37, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KpinyKpiny

16 7

Wychodzi na to że miasto ma harować, płacić miliony bo szanowne państwo chcą mieć dzieci w klasach 3 osobowych. Może kochani rodzice (6osob) sami zapłacą za swoje pociechy. 11 tys na dziecko ? Ile
Jeszcze będziecie w ten sposób żerować na miastowych ? Zresztą czy ktoś z innych wsi ma problem że po dziecko
przyjeżdża autobus. Brzezie , stary gostyn , krajewice, ziolkowo , dalabuszki , ostrowo , malewo , czachorowo - długo by wymieniać. Czy różnią się ludzie z tych wsi. I dlaczego maja płacić takie pieniądze za waszą trójkę potomstwa która trafi do nowej klasy. Jeśli się nie mylę w jednym roku żadne dziecko się nie pojawiło. Nauczyciele niedługo sami będą w tej szkole urzędować? Praca marzenie. Tylko kto ma im płacić za to ? 12:58, 30.11.2019


MieszczuchyMieszczuchy

3 2

Brawo ty... !
16:58, 30.11.2019


JanuszJanusz

17 10

I potem przyjdzie taka Karyna i powie że u niej na wsi się nic nie dzieje. A co ma się dziać jak wy miliony wydajecie na puste szkoły bez dzieci. Głupota. 50 uczniów w całej szkole i na etatach ponad 20 nauczycieli. Żart. Wiadomo że kilka osób walczy o własna pensje i nakręcają resztę żeby kurka ktoś nie zakręcił. 6 osób w klasie - nauczycielskie marzenie. Pomyślcie jak wyglądają te lekcje. 13:06, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WieśniaraWieśniara

10 2

Janusz na wsi też są kobiety . Nazywasz je Karynami. Spójrz na swoją czy aby nie jest taką prawdziwą KARYNĄ. Pozdrawiam 15:05, 30.11.2019


Do A.Do A.

2 4

Tak tylko słyszałem ... może zapytać u źródła? Może to inaczej brzmiało ale miało ZabrZmiec groźnie. 14:43, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DopłataDopłata

9 8

W całej gminie zrobić jedną cenową dopłatę dla szkół a jeśli rolnicy chcą mieć szkoły na wsi niech dopłaca z swojego funduszu soleckiego i nie ma problemu utrzymywanie szkoły dla kilku uczni to absurd i głupota. 14:53, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

13 5

Pracuje w budżetówce gminie Gostyń wszyscy pracownicy juz to odczuli ze gmina szuka oszczędności i to kolosalnych. Wszystko przez PiS tak głosowali wszyscy na nich i teraz macie. Likwidację szkół . 14:58, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XxxxXxxx

2 0

To trzeba mieć tupet żeby szukać oszczędności w oświacie. A może poszukać w innej dziedzinie. 15:34, 01.12.2019


RodzicRodzic

12 6

Jak były likwidowane gimnazja to dzieci były wręcz zrozpatrzone że będą się uczyć na wsi a nie w Gostyniu!!!!! To może nie chodzi o dobro dzieci tylko jak zwykle o interesy dorosłych???? 15:13, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J... J...

11 6

Irytujące są komentarze ludzi negatywnie wypowiadajacych się w tej sprawie, ponieważ nie są w tej sytuacji. Gdyby byli ich wypowiedzi były by całkiem inne. Taka jest prawda. 15:20, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MalinaMalina

11 8

W szkole nr3 nie ma klas 5 i 7 miejsce jest, w klasach uczy się po 20-23 max uczniów a tam po 6 w klasie ? No oczywiście luuuuzzzz maja nauczyciele bo mało dzieci do nauki a pensja normalna jak przy licznej klasie, pewnie martwią się Ze dobre czasy się skończą i dorabianie w innych placówka 15:21, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rrrrrr

5 4

Co racja to racja!!! Popieram 15:38, 30.11.2019


WojciechWojciech

5 9

Na Brzeziu przyjmą każda ilość jak by co :) 15:22, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MatkaMatka

8 2

Proponuje posłać swoje. Pozdro. 15:40, 30.11.2019


xyzxyz

0 0

A co jest zlego w szkole na Brzeziu. Znam dzieci, które tam chodzą i są zadowolone, 18:23, 03.12.2019


JarekJarek

10 14

Zlikwidować te szkoły bez dyskusji nas nie stać na takie marnotrawstwo pieniędzy publicznych jest wiele inwestycji pilnych do zrealizowania oby Włodarzy i radnych ktoś nie rozliczył za niegospodarność. 16:06, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!!!

3 4

Brawo Ty ? 16:49, 30.11.2019


JaJa

3 3

Kim jest pani na 2 i 3 foto bo sie zabujalem 17:11, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PaniPani

3 2

Nie dla psa kiełbasa. 17:38, 30.11.2019


BasiaaaaBasiaaaa

11 11

Ja wszystko rozumiem sama pracuje w szkole, mam w klasie po 20-25 dzieci i wiem jak jest ciężko nauczyć taka grupę. A w tych szkołach skoro jest po 6 w klasie a 2 zachoruje ?? Żyć nie umierać a pieniążki na początku miesiąca klasa ? 17:34, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IdaIda

9 11

Zamknąć szkoły i wozić dzieciaki do Gostynia. Tyle lat do gimnazjum, liceum, technikum i zawodówki były wożone, to co? To teraz nie dojadą?
Chcę inwestycji we wsi, a nie blokowania inwestycji.
Ja wiem, że niektórzy mają sentyment do tej szkoły, bo była budowana w czynie społecznym, ale spójrzmy racjonlnie? Cały czas mamy jeździć po zepsutych drogach, bo ktoś musi mieć dziecko w miejscowej szkole? Im prędzej nauczą się życia, tym dla nich lepiej.
Ale tu też pewnie dochodzi jeszcze jeden aspekt-nauczyciele, którzy już tyle lat tam pewnie pracują i ciężko by się było przestawić do tego, że nie można rządzić, tylko trzeba dostosować się do reguł, które panują w mieście. 18:54, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MartaMarta

5 4

Dokładnie tak jak pan Burmistrz powiedział w klasach jest po 6 uczniów a będzie ich mniej. Czasy kiedy rodzice mieli po 5 dzieci już dawno minęły. Dzisiaj w pogoni za praca i braku miejsc w żłobkach czy przedszkolach nikt nie decyduje się na wiele dzieci. Z tego co wiem nie utworzono oddziału w siemowie bo było 2 uczniów. A dzieci będą się cieszyć ze zmian i będą mieć wielu nowych kolegów ? 19:15, 30.11.2019


rodzicrodzic

5 9

zamknac szkołe i juz a nauczyciele i wozny do porzadnej roboty a nie po kotach sie obijac 20:33, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

4 4

No dokładnie mało dzieci a najbardziej napracowani 22:01, 30.11.2019


m ieszkanka Golim ieszkanka Goli

13 5

Podaje oszczędności - likwidacja zbędnej straży miejskiej , obciąc diety radnym zlikwidować wiele etatów w urzędzie 20:48, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszlańcy wsi Golamieszlańcy wsi Gola

16 5

Szkoła w Goli była już przed I wojną światową, przeszła różne etapy dziedzice , wojny,komuna ,solidarność i nikt jej nie zamknął a teraz
od kiedy na szkołach się zarabiać..Szukać pieniędzy gdzie indziej a nie
oszczędności na uczniach i co z budynku szkoły zrobicie następne mieszkania dla nierobów i to będzie rentowne 20:55, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EE

5 3

Może kombinują zrobić klub sportowy?, mieszkania? Skandal. Tyle imprez, integracji. Pomyślcie o ludziach starszych - dziadkach, którzy budowali tę szkołę. Poziom imprez np. Dni Rodziny,Dni Seniora, Jasełek ,Nadanie imienia przebija szkoły miejskie, a wiem co piszę , bo uczestniczę. 21:17, 30.11.2019


??

16 7

Zwiklidować straż miejską zasiłki dla patologi zmniejszyć liczbę posadek w urzędach i będzie na szkoły a nie kosztem dzieci napychać kabzę bo nierętowna 21:01, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzice dziecirodzice dzieci

11 7

Mam pytanie proszę podać do publicznej wiadomości ile wydaje się na utrzymanie roczne zbędnej straży miejskiej paliwo, wynagrodzenia , socjale itp Są dużo większe miasta i doskonale sobie radzą bez straży miejskiej ,oraz ile kosztował remont ich luksusowych nowych biur 21:07, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

500 +500 +

13 2

500 + przeznaczyć na szkoły a nie na... Moje dzieci wychowały się bez tego i żyją.


21:07, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

500+500+

4 1

Mamy efekt 500+, emeryt+, krowa+, itp.+?? 23:07, 30.11.2019


Nie damy naszych szkNie damy naszych szk

12 6

CO panowie zamierzacie zrobić z Goli II strefę, ciemnotę, nie chcemy aby nasze dzieci dojeżdżały do Gostynia i proszę nas nie szantażować
drogami i kanalizacją bo my także dużo wiemy i zaczniemy was rozliczać 21:46, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HejHej

4 4

Najpierw pretensje do sąsiadów itp połowa dowwozi do Gostynia, więc utrzymywanie szkoły z taką mała.iloscia uczniów to porażka i kpina z pieniędzy podatników 21:56, 30.11.2019


/)/)

6 5

Dokładnie. Prawie połowa dzieciaków z Goli już do Gostynia jeździ na własny koszt. To najlepsze podsumowanie działalności tej szkoły. 22:02, 30.11.2019


BelferBelfer

8 6

Moim zdaniem niestety likwidacja, a rodzice pretensje mogą mieć tylko do swoich sąsiadów, że wysyłają dzieci do Gostynia, jak mają szkole pod nosem, a utrzymywać szkole jak 2 klasy to porażka 21:55, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaaaJaaa

8 9

Na moje jeśli burmistrz będzie chciał to i tak zamknie te szkoły. Dla mnie to kpina, w szkole na 58 uczniów jest ponad 20 nauczycieli. Czyli klasa po 5 lub 6 uczniów wiec nauczyciele się wielce nie napracują :) 21:58, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pięćsetka Pięćsetka

5 12

Nie ma dzieci wiec szkoła
jest niepotrzebna. Proste. Będą w przyszłości dzieci (ale nie 5 na krzyż ) to się znowu szkole otworzy. Przecież nikt tej budy nie ukradnie. Ale Karynom z rodu 500 plus nie wytłumaczysz. Ona chce mieć klasę złożoną z dwóch własnych pociech. Bo w końcu płaci podatki. 100 zł rocznie. I jej się należy. Honor jej nie pozwoli do autobusu wsiąść. Chyba że Taksówką będą podjeżdżać. To może łaskawie się zgodzi. A wystarczy ogłosić że Karyny muszą pokryć 11000 kosztów za własne pociechy. Od razu dzieciaki będą odstawione do Gostynia. Od razu wyjdzie że szkoła niepotrzebna i nie ma chętnych. 22:00, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TejTej

3 0

Karynę masz w domu. 22:46, 30.11.2019


H2OH2O

2 2

Znowu się otworzy... Człowieku jesteś oderwany od rzeczywistości. Kto przyjdzie tam wtedy uczyć, w co wyposażysz klasy? Władza już zdecydowała. Zapomniała, że demokracja to władza ludu a ona go reprezentuje. Jakaś chora moda zapanowała i totalny brak kultury i profesjonalizmu wśród rządzących id Wawy po wieś, bo ogłaszają decyzję na Twitterze, w prasie. Tak się nie robi. A taki sposób sprzyja skłóceniu ludzi co widzę udało się. Państwo przesyła subwencję do gmin na edukację i wasze grosze za podatek od nieruchomości guzik tu ma do gadania. Są plany rządu zwiększenia subwencji dla szkół wiejskich i też guzik wam do tego. Dają 500+ nie wliczają do dochodu i później łapki po pomoc z Mopsu. Dlaczego tu nie krzyczysz? Korzystasz? Do pracy nie chce się chodzić wielu osobom i to problem, wielu pracuje na czarno i nie płaci podatków. a o nauczycieli nie boj się odejdą część do szkół inni ze szkół i bedziesz miał jak w miastach brakuje naiwnych i to wielu do tego miodu czyli uczenia. A teraz jak pohejtowaliście to do kościoła żeby sąsiedzi widzieli, że wierzący i praktykujący jesteście. Brzydzę się pieniaczami i hejterami ze wsi Gostyń. 10:43, 01.12.2019


Nauczyciel Nauczyciel

24 3

Panie Skorupski a może by tak zlikwidować ośrodek prowadzony przez Pana żonę i połączyć z MOPSEM jak było kiedyś , jedna księgowość a nie tworzenie sztucznych stanowisk z układów i już będą oszczędności 22:22, 30.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rodzicrodzic

11 3

o super? 22:29, 30.11.2019


IhgIhg

8 3

??? 23:27, 30.11.2019


LoloLolo

20 3

Co za czasy! Co za burmistrz! To oczywiste, że ważniejsza jest szkoła! Ograniczyć swoje pensje, ograniczyć diety radnych, zlikwidować zbędne etaty swoich kumpli! 22:50, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podatnik cdPodatnik cd

18 4

Ludzie z miasta piszą, że płacą podatki i nie zgadzają się, aby z tych pieniędzy były dofinansowane wiejskie szkoły. A my mieszkańcy wsi, też podatnicy, nie zgadzamy się na darmową komunikację miejską. Dlaczego taka dyskryminacja? 23:47, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podatnik234Podatnik234

15 2

Dlaczego nie ma darmowej komunikacji na wsi .Czy mieszkańcy miasta płacą wyższe podatki?Dlaczego burmistrz dyskryminuje mieszkańców wsi.My też dojeżdżamy do pracy. 00:07, 01.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kup se autoKup se auto

1 0

Akurat do tej "darmowej" komunikacji do pracy, dorzucaja się firmy które są w tej strefie gospodarczej, powiedz swojemu szefowi żeby dorzucił parę tys to tez Cię odbiora z wioski 16:51, 02.12.2019


RealistaRealista

6 9

Najwyższy czas zlikwidować szkołę w Sikorzynie.Poziom nauczania jest tam fatalny najniższy w gminie a nauczycieli zatrudnionych cała masa o mizernych kwalifikacjach kompletne dno. 00:18, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


OlejOlej

9 8

Kto wymyślił likwidację szkół na wsiach, "PiSior" Skorupski czy też "Palikotowiec" Kulak? Na wsiach nie udałoby się promowanie ideologi gender i homopropagandy bo tam ludzi chodzą do kościołów nie jak w Gostyniu! 05:47, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Pięćsetkado Pięćsetka

3 1

Panie Pawlak, czy to Ty pisałeś ten komentarz? Taki nieprzyzwoity język jeżeli to pisane przez Ciebie, ale bardzo w twoim stylu :( 06:03, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DżejDżejDżejDżej

3 8

Pan Skorupski lustra w domu nie ma? Nie potrafi się ubrać porządnie. Tyle zarabia a wygląda tak jakby kupował ciuchy w lumpeksie! Niech popatrzy na styl Burmistrza Kulaka i się od niego uczy. 06:10, 01.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahaHaha

2 1

Ataki at persona, niżej upasc już nie można sory 16:49, 02.12.2019


serdecznie witamyserdecznie witamy

2 6

Czy to M----a powrócił i komentuje na całego ? Postaw sobie jeszcze więcej plusików,bo to zbyt mało . Od północy do rana przy klawiaturze … polepszenia nie widać ? 07:30, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HonorataHonorata

4 4

Wspolczuje burmistrzowi nielatwej decyzji.z jednej strony obciazenia gmin i powiatow rosna i beda rosly a wiec trzeba szukac oszczednosci ale....gimnazja przeciez byly likwidowane aby dzieci nie byly wyrywane ze swoich srodowisk...a poza tym -rozpedzic ludzi wyksztalconych w ktorych inwestowano jest nalatwiej ,oni na pewno poradza sobie,ale pozniej gdy bedzie potrzeba, to budowa zespolu moze trwac latami-to juz wiedza w duxych korpo,czlowiek jest najwazniejszy 09:54, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HakapaHakapa

6 6

Sorry taki mamy klimat nie robicie dzieci nie macie szkoły proste jak budowa cepa 10:43, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja Ja

4 13

Zlikwidować obie i po temacie po co dyskutować jakby rządzący mieli patrzeć na każdego któremu się coś nie podoba to by w tym kraju nic nie było nawet dróg . Osobiście nie chciałbym chodzić do 6 osobowej klasy 15:11, 01.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

YyyYyy

6 1

Tak twoje dziecko po zajęciach wróci zaraz do domu, a nasze będzie kwitło na świetlicy i czekało może 2,3godziny na autobus. I wróci późnym popołudniem do domu. Mądrale!!! 15:45, 01.12.2019


doJadoJa

4 1

a bardzo!!!!!!!!!!! bym chciał uczyć się w takiej klasie 18:58, 01.12.2019


JaJa

1 3

Masz auto do se dojedziesz 00:55, 02.12.2019


XxxxXxxx

9 0

Tak w Goli i w Siemowie zlikwidować, a szkole nr 5 rozbudować, bo się nie mieszczą. To jest chore. Moje pytanie, po co obwody są? Jakby wszystkie dzieci chodziły do szkół wg ustawowych obwodów to by nie było problemu. Kto zezwolił na ten bajzel? 15:40, 01.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkanka wsi BrzezMieszkanka wsi Brzez

3 3

Swego czasu dzieci z Brzezia uczęszczały do Sp2 ale do oddziału koło Szkoły muzucznej od I-III, wprowadzono rejonizację szkół bo w Szkole nr3 było mało dzieci, a likwidowano gimnazjum, i okazało się że był to strzał w dzieiątke, dzieci korzystają z placu zabaw na wałach, lekcje w-f odbywają się orliku obok szkoły, autobus dowozi dzieci na 8:00 pod samą szkołę, nawet nie muszą przechodzić przez ulicę (zatrzymuje się obok garaży na Hutnika) a odwozy są po 12, po 13, i ostatni o 14:20 . Oczywiście rozumiem państwa, że mając szkolę na wioskach każdy by chciał chodzić do swojej ale my też mieliśmy sytuację, że trzeba przenieść dzieci do sp2 lub3 i wszyscy żyjemy, dzieci są zadowolone i rodzice też. 20:07, 01.12.2019


TttttTtttt

0 0

W 5 niech zmniejszą ilość religii z 2 na 1 na czas 2 lat i nie trzeba nic rozbudowywac 07:25, 04.12.2019


AbcAbc

9 4

Kulak to typowy karierowicz przesiąknięty komunistycznymi ideałami.Czy gmina to tylko miasto?No ale tu jest najwięcej głosów podczas wyborów. 17:13, 01.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

4 1

Ciekaw czy zapewnią pracę nauczycielom, tak jak to było np.w gimnazjach. Niektórzy sa tuz przed emetyturą. W Gostyniu dużo n- li ma po półtorej etatu więc nie dajcie się!!!!!!!!!!! 13:02, 02.12.2019


XxxXxx

7 7

Rodzice z Goli martwią się, że ich dzieci będą siedzieć na świetlicy a nikt nie widzi że dzieci z Witoldowa i Czajkowa rodzice muszą codziennie dowodzić sami a tak mieliby autobus. Jak ktoś ma 2 lub 3 dzieci w szkole i wszystkie idą na inną godzinę to nic nie robią tylko jeżdżą, bo w Goli nawet świetlicy do tych dzieci nie ma. 17:13, 01.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

doXXXdoXXX

7 3

ale zawsze te dzieci sa pod opieką nauczyciela, jak nie wiesz to mąć?, a zajęcia świetlicowe są organizowana w ramach potrzeb 18:56, 01.12.2019


RODZICRODZIC

9 1

Zostawić małe klasy chociaż na razie i zobaczyć jak to będzie np.klasy 1,2,3 i przedszkole 13:03, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kogutkogut

4 3

Zawsze tak się dzieje gdy karierowicze dorwą się do władzy. Najgorzej gdy są to ideologiczni karierowicze zwalczający ludność wiejską. Tylko Prawo i Sprawiedliwość tak naprawdę broni polskiego rolnika i mieszkańców wsi. Tylko Prawo i Sprawiedliwość zabiega o ty by wioski nie zamarły ale by toczyło się tam życie kulturalne i rozrywkowe. Tylko wybierając Prawo i Sprawiedliwość w powiecie gostyńskim macie pewność że interesy mieszkańców wiosek będą traktowane na równych prawach z mieszkańcami miasta. Prawo i Sprawiedliwość nie dzieli ludzi na lepszych i gorszych ze względu na to że mieszka w mieście albo na wiosce. Musicie wybierać mądrze byle daleko od ideologicznych karierowiczów. 14:12, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatnikpodatnik

2 5

Ten kogut pieje i nic się nie dzieje bo to właśnie to wychwalane pis narobiło tego syfu w naszym kraju dzieląc ludzi na wierzących trochę wierzących i trzeźwo myślących a sądzę że część rolników uwierzyła tej pisowskiej propagandzie a efekty widać i to dopiero początek 14:54, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiekogutNiekogut

1 2

To zazdrosny maliniak. 15:43, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tylko PiSTylko PiS

3 0

70-80 procent ludzi z wiosek głosowało na PiS w ostatnich wyborach gdzie PiS miało prawie 50% poparcia w Gostyniu u nas w powiecie ludzie chcą PiS na wioskach to jest pewnie prawdziwy powód dlaczego ci z ratusza chcą zamykać szkoły na wsiach. 10:45, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie dla uniiNie dla unii

3 0

Macie tą swoją kochaną unię eyropejską, która nam wszystko narzuca. 11:05, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 2

do Olej...Dzej Dzej....05.47....06.03...06.10...ty jak sie budzisz to masz *%#)!& mysli ....wiem kim jestes wciaz wypisujesz te same glupoty obojetnie jaki temat Pi....... 17:06, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czerwony czerwony

2 1

Do..dzeja 06 rano jak sie ubrales zobacz w lustro zapytaj sie co to stoi za idiota 17:13, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mike Mike

2 4

Nad czym ta debata? Dzieci mało, to zamykać, belfry się przekwalifikuja, idealna okazja ku temu, przecież i tak cały czas narzekają na wynagrodzenia. 10:55, 04.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxx

0 0

chyba Ty 11:26, 05.12.2019


dziwnedziwne

1 1

Tak ważny temat, jak oświata w gminie Gostyń już dawno zszedł w dół , a Piaski z tematem śmieciowym wiszą jakby je ktoś dobrym klejem przylepił .Dziwne .A może jesteśmy tak umiłowaną gminą ? Oczywiście w to nie wierzę .Przecież to problem całego kraju. 19:05, 04.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tylko PiSTylko PiS

1 0

Gdyby to PiS rządziło w gminie Gostyń a nie były pisowiec co zdradził ideały walki o równość wszystkich ludzi, to teraz wioski rozwijałyby się zdecydowanie szybciej, władza pisowska nie patrzyłaby na miasto a wszystkich traktowałaby równo. Dlatego właśnie w następnych wyborach musimy jako wyborcy oddać swój głos na kandydata na Burmistrza wystawionego przez PiS!!!! 09:46, 05.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%