Zamknij

Uchwała zgodnie z przepisami wejdzie w życie za dwa tygodnie. To oznacza, że psy czy koty przestaną być traktowane jak intruzy...

13:18, 06.09.2019 MiS Aktualizacja: 15:45, 06.09.2019
Skomentuj Foto: Anna Teodorczyk-Twardowska Foto: Anna Teodorczyk-Twardowska

Niebawem taki widok przestanie być czymś nadzwyczajnym. Pies, kot, a nawet chomik czy mysz, za mniej więcej dwa tygodnie będą mogły razem z właścicielem wchodzić legalnie do urzędu, banku, biblioteki, a nawet sklepu czy restauracji.  Rada Miejska Gostynia podjęła własnie uchwałę, która znosi zakaz wprowadzania do budynków użyteczności publicznej zwierząt domowych.

Porządek czwartkowej sesji Rady Miasta Gostynia był dość obszerny. Znajdowało się w nim ponad dwadzieścia projektów. Jeden z nich dotyczył zmiany uchwały dotyczącej "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Gostyń". Jej treść, nie wywołała żadnej dyskusji, wszyscy radni zgodnie zagłosowali za jej przyjęciem. Przedstawiająca treść uchwały Marzena Paluszkiewicz odczytała też paragraf, który na pozór niewiele mówił... Postanowiliśmy przyjrzeć mu się  bliżej. Okazało się, że dotyczy ważnych zmian z punktu widzenia nie tylko właścicieli psów i kotów.

Otóż decyzją radnych, podczas ostatniej sesji  zniesiono paragraf 22. " Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Gostyń" dotyczący zakazu wprowadzania zwierząt domowych na palce zabaw,  do piaskownic i obiektów użyteczności publicznej. To odpowiedź na wniosek jaki złożyła mieszkanka Gostynia Anna Teodorczyk-Twardowska. - Sama posiadam psa i jako odpowiedzialny opiekun chodzę z nim w różne miejsca. Dodam, że coraz więcej miejsc w Polsce pozwala na wchodzenie ze zwierzętami do lokali, ale pewnego dnia trafiła mi się taka niemiła przygoda - ktoś postronny zwrócił mi uwagę, że weszłam do lokalu z psem chociaż miałam na to pozwolenie - mówi Anna Teodorczyk-Twardowska dodając, że wtedy zaczęła "drążyć" temat.

Pani Anna sprawdziła jak wygląda sprawa z punktu widzenia prawa i jak problem rozwiązują inne samorządy. Okazało się, że lokalne władze mogą jedynie określić sposób postępowania ze zwierzętami domowymi w taki sposób, by ich pobyt na terenie przeznaczonym do wspólnego użytku nie był uciążliwy dla innych osób oraz im nie zagrażał. - Nie można więc zakazać właścicielowi psa lub kota wstępu miejsc użyteczności publicznej. - Niestety, w Polsce zwierzęta są mocno odseparowane od przestrzeni publicznej. W Gostyniu też mieliśmy dość restrykcyjne przepisy, dla przykładu w Poznaniu są bardzo liberalne i powszechne jest wchodzenie z psem do zamkniętych przestrzeni - mówi Anna Teodorczyk-Twardowska. - Jak już byłam pewna swoich racji zwróciłam się z wnioskiem o zniesienie przepisu do Rady Miasta. Przedstawiłam dobre argumenty, podparte przepisami i precedensami w Polsce. Ciesze się, że radni zagłosowali "za"... - mówi Anna Teodorczyk-Twardowska.

Uchwała zgodnie z przepisami wejdzie w życie za dwa tygodnie. To oznacza, że pies, kot czy inny domowy zwierzak przestanie być traktowany jak intruz w urzędzie, bibliotece, ośrodku kultury czy na placu zabaw. Za zgodą właścicieli będzie również mile widziany  w sklepach i lokalach gastronomicznych.

Na zdjęciu Anna Teodorczyk-Twardowska ze swoim pupilem o imieniu Dolar.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(100)

StasiuCStasiuC

32 1

Czyli koziolki mogą legalnie przebywać w bibliotece. 14:24, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ManMan

37 11

W *%#)!& c h się przewraca. 14:41, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stelmerstelmer

57 11

Świetnie, nie miałem z kim iść na "polityke" do kina pod kopuła, to przejdę się z moim stafordem :))) Chyba nikt nie pomyślał tu o ludziach, którzy w takich miejscach załatwiają swoje sprawy. Co jeśli w korytarzu UM w Gostyniu, znajdzie się pies i osoba uczulona np na sierść ??, co jeśli ktoś zwyczajnie boi się psów ?? 15:01, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

63 16

Kocham zwierzęta ale są pewne granice, pies w restauracji podczas obiadu? Wstaje i wychodze. 15:21, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BaZaBaZa

10 25

To wychodź nikt za tobą płakać nie będzie. Taki pies np. mniej śmierdzi zapewne od ciebie(człowiek z wszystkich ssaków"capie" najbardziej. Polecam porozmawiać z dziewczynami ze sklepów z ciuchami ile szczególnie przez lato wypsikają odświeżaczy ) Na całym świecie nie ma tego co w Polsce. Zwierzęta są wszędzie mile widziane. Wiadomo że jeśli ktoś idzie np. do biblioteki czy knajpy z psem to z takim psem który jest czysty. A jeśli ktoś ma alergię na sierść to ma zwyczajnego pecha i niech się leczy. A może powycinac wszystkie drzewa w mieście bo są tacy którzy mają alergie na dane drzewo czy trawę. Brawo dla tej dziewczyny jak Ją spotkam na mieście to pogratuluję osobiście. 23:08, 06.09.2019


MartaMarta

61 15

Super, idę do Zyguły a tam 5 psów w kolejce a właściciele pytają swoje pupile co zjadłyby na obiadek! Trochę chore. Dodam, że sama mam psa. 15:32, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Marty. Do Marty.

9 20

Marta wolę 5 psów niż 1 SUKĘ(pewnie rozumiesz co mam na myśli nie mogę Ci wytłumaczyć bo mogłabyś się poczuć urażona) Ps. No i co by się stało? Trochę mi żal tego twojego psa. 23:15, 06.09.2019


MelgibsonMelgibson

55 15

Serio? Ludziom sie w *%#)!& przewraca. Mam zwierzeta ale do glowy nie przyszloby mi zabierac je do banku czy na zakupy. Biedne pieski wlascicieli ktorzy mysla inaczej. Co na to sanepid ? W sklepach, knajpach itp jest jedzenie! Pies psu dupe wylize po czym wejdzie do knajpy na obiadek. Smacznego. 15:53, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EurisceptykEurisceptyk

29 26

Zasciankowi. Na zachodzi Europy jest to normalny widok. Miski przy kazdej restauracji dla pupila. Pomyslcie o ludziach starszych gdzie nie chca zostawiac samego go w mieszkaniu to zas bedziecie narzekac ze pies sasiadki szczeka i nie idzie odpoczac. A co to reszty wypocin to wlasciciel jest zobowiazany do tego zeby pies kot czy cokolwiek umial sie zachowac. Drugi motyw osoby niepelnosprawne i pies przewodnik. Moze wy kiedy bedziecie potrzebowac a bedzie to spore ulatwienie. Wiem za chwile bedzie pelno przykladow ze gdzies tam mozna wejsc. 16:12, 06.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Osoba Osoba

6 16

Dokładnie masz rację. Będąc np. W Czechach normalnie wychodzilismy z psem do restauracji i nikt nie robił z tego problemu, bo prawie wszyscy byli z psami super sprawa 22:57, 06.09.2019


GostyniankaGostynianka

6 2

To wyyyyyyyjdźźź se na Zachód ???? 18:04, 07.09.2019


Waldemar Waldemar

43 14

Sprawdzałem w kalendarzu. Myślałem że dziś jest Dzień Pomylonego Radnego.jeśli nie ma to dzisiaj można oglosić 16:46, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbigniefZbignief

41 10

Tak się składa ze mam w domu tygrysa ale zawsze musiałem go trzymać z daleka od ludzi. Teraz zacznę z nim spacerować po Gostyniu. Wejdę z nim do marketu na zakupy. 16:46, 06.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do ZbigniefDo Zbignief

6 7

Zbignief ty bałbyś się mieć yorka. Ludzie posiadający psy ras choć trochę większych nie mają z tym problemu. Dla nich to norma. Ty i tygrys ha ha ha ha ha 12:01, 07.09.2019


mieszkaniecmieszkaniec

1 0

W Gostyniu już była osoba , która chodziła po chodnikach ze swoim "dzikiem". Widocznie idzie "Stare".
14:08, 08.09.2019


TomTom

27 8

pies, kot , a sprawa polska dla mnie to paranoja ! już teraz piesa ma pierwszeństwo na chodniku , pozostaje slalom , a kiedy zwróci się uwagę miłośnikowi to mu zaczyna piana lecieć z"pyska " , ogarnijcie się ludziska !! 17:21, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZnajomaZnajoma

34 12

Anka to zawsze ma jakieś pomysły z kosmosu. Jestem zdecydowanie na NIE !!! Szkoda, że nie zrobiono sądy, co ewentualnie myślą o tej sprawie mieszkańcy Gostynia. 18:05, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Super na nieSuper na nie

28 7

Co jeśli taki pies zrobi siku w sklepie odzieżowym? 18:14, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NinaNina

15 8

Pracuje w sklepie odzieżowym i wielokrotnie powtarzam wielokrotnie zdażyło mi się sprzątać siury po ludziach. W kabinie raz znalazłyśmy "klocka". A jeśli chodzi o zapachy to tak jak śmierdzi nie umyty człowiek to nic nie śmierdzi 07:20, 07.09.2019


Super decyzjaSuper decyzja

18 28

Brawo radni, wykazali się empatią dla najwierniejszych przyjaciół człowieka, jakimi są bezbronne zwierzęta,( czego często nie można powiedzieć o ludziach). Okrutnie je traktują. Widać negatywnie się wypowiadają zwłaszcza ci, co nigdy nie mieli psa lub kota. Powiem tak co to za życie człowiek ma jak nie ma swojego przyjaciela psa. 18:27, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jSjS

35 10

To nie jest chore to bardzo chore ,cos okropnego co wyprawiaja a co ze swinią? 19:01, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja ta samaJa ta sama

23 6

Pora zmienic lekarza bo ten zle radzi...
Zycze powodzenia z *%#)!& ustawa 19:34, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkimOkim

30 5

W poniedzialek biorę moją świnię i idę do banku po pożyczkę 20:19, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onon

8 6

Łał to fajną masz druga połowe. 12:23, 07.09.2019


GostekGostek

29 8

To chyba jakiś żart czy Prima aprilis zabierac zwierze do np restauracji juz mi sie rzygać chce . 20:35, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

31 6

jedna pani sklada wniosek i bezradni glosuja ustawe?cos nie tak 20:42, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafRaf

33 6

To chory pomysł 21:06, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

manymany

26 2

Zobaczynmy czy bedziecie tacy mądrzy jak wejdę z moim Rafim (rottweilerkiem) do urzędu i niech nie załatwie sprawy po mojej myśli.. :) 21:23, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaAnnaMariaAnna

28 1

Rozumiem,ze psy beda w kagancach,a poza tym w razie czego kto bedzie po nich sprzatal? 21:40, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OchoOcho

17 0

Ta pani z tego urzedu bedzie chodzila od lokalu do lokalu i bedzie sprzatala zawsze etacik wpadnie 21:56, 06.09.2019


AbdcAbdc

24 4

W głowach się przewraca. A co z dziećmi które mają alergie na sierść psa i kota? Ładować tony leków bo wszędzie alergeny czy zamknąć je w domu?
22:10, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eurisceptykeurisceptyk

9 5

ma uczulenie na pylki ? to tez zamknac w domu ? 22:32, 06.09.2019


mieszkanka Gostyniamieszkanka Gostynia

31 7

Przecież ten pomysł jest bardzo chory i nie do zaakceptowania. W dobie kiedy wokół nas tylu alergików(nie mówiąc o niemowlakach), ktoś odważy się podpisać pod tym pomysłem? Lubię zwierzęta, ale bez przesady! 22:14, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

byczekbyczek

28 5

ludziom się w głowach *%#)!& , gdzie z psem czy kotem do urzędu albo kina a co wtedy jak nasra . 22:44, 06.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrażynaGrażyna

25 1

Brawo radni! Mam dzieje że teraz wezmą się za zakaz wchodzenia z dziećmi i kobietom w ciąży. Dzieci płaczą hałas robią i jeszcze wchodzą często bez kolejki!!! 22:53, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asas

1 0

Sprawdź co naprawdę uchwalili radni. Paragraf 22 (można sprawdzić regulamin : oficjalna strona Gostynia - BIP - Wpisać : regulamin utrzymywania czystości i porządku gm. Gostyń) dotyczy czegoś innego. Zakaz nadal obowiązuje.
Niestety Gostyń 24 schodzi na psy 10:15, 08.09.2019


ChudyChudy

13 0

Więcej etatów dla sptzątaczy np. w bankach itp. 07:57, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asas

1 0

to byłby jedyny plus 10:14, 08.09.2019


cześć cześć

24 5

czytając ten artykuł nie wierzę w to co czytam że radni popierają taki pomysł ludzie czy wy w tych urzędach powarjowaliscie gdzie z psami czy swiniami na place zabaw. 09:46, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja1Ja1

21 3

To jak- sąsiad z krową (albo kilkoma jednocześnie) może legalnie podróżować autobusem mpk?Albo spacerować po rynku, gdzieś między fontannami? Albo do fryzjera,czy do pizzerii?
Ale jazda! 11:14, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja...ja...

25 2

Co do placu zabaw,a szczególnie piaskownic,to chyba jednak poroniony pomysł.
11:15, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownikpracownik

20 4

Wg mnie to nie jest dobry pomysł. Zarówno ludzie jak i zwierzęta potrafią narobić dużo szumu, zamieszania i hałasu niestety. Co w sytuacji gdy ze dwa nielubiące się pieski zaczną ujadać i skakać sobie do pysków? Jak w takiej sytuacji załatwić swoją sprawę ? Właściciele uspokajają
zwierzęta czy siebie? Reszta stoi, patrzy i czeka..... 11:42, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnimAnim

24 5

To jest chore.. Wszyscy kochamy zwierzęta ale bez przesady! Kogoś naprawdę pogielo! 12:06, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WójtWójt

17 4

Czy żeby załatwić sprawę w urzędzie czy innej instytucji na prawdę trzeba isc zwierzęciem? Jak radzili sobie do tej pory? 12:24, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PodatnikPodatnik

14 4

Mam dwa pytania 1)Czy jest ktoś w stanie przytoczyć jedną sensowną decyzję obecnych radnych? 2)Drugie pytanie nasuwa się samo. Kiedy następne wybory? 12:53, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asas

1 0

sprawdź co naprawdę uchwalili radni 09:53, 08.09.2019


Do piszących durne kDo piszących durne k

12 17

Jak czytacie artykuł włączcie mózgi i myślenie. Czy wasza edukacja skończyła się na poziomie 4 klasy? To wy zachowujecie się często w miejscach publicznych gorzej niż zwierzęta. Przykład po masowych imprezach, często wchodzicie w bramy i sikacie. W kinie zamiast oglądać film mlaskacie jedząc popkorn i inne fastfudy usmażone na starym śmierdzącym oleju. Jak chcesz jeść idź do knajpy w kinie ogląda się film. Tak by można mnożyć przykłady waszych zachowań, ale po co i tak wasze mózgi tego nie ogarną. 13:21, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do RedakcjiDo Redakcji

11 8

Myślę, że tym wszystkim krytykantom zwłaszcza 500+, no bo im się należy, trzeba napisać prościej, widać nie kumają treści uchwały. Przecież nikt nie mówi, że jak podjęli radni uchwałę to każdy ma chodzić ze swoim zwierzęciem do sklepu, biura itp. Tu jest po prostu masz prawo z tego przywileju skorzystać i z nim iść to idziesz a nie, że teraz masowa każdy wszędzie będzie chodził. A co do alergików znam taką rodzinę co oddała psa do schroniska, bo tłumaczyli, że dziecko ma uczulenie a za tydzień z innym nowym psem i dzieckiem spacerowała deptakiem. Co alergia się skończyła wredna paniusiu? 13:29, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BazaBaza

11 18

Czytam te komentarze i śmiać mi się chce. Boże jaki ten naród ciemny. Same wieśnioki i słuchacze disko z pola. Zastanówcie się dlaczego jak dzwonisz rezerwować hotel nad morzem czy w górach te o najwyższym standardzie pozwalają a wręcz zapraszają czworonogów i nie tylko. I nie komentuje tego bo ktoś kto jeździ do zatęchłych kwater tego nie zrozumie.Człowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka ni du du. "Zwierzok ma dawać minso jajca i mlyko" A ci co tak twierdzą z reguły śmierdzą więcej niż nie jeden pies a o kocie nie wspomnę 13:40, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

roperroper

10 3

pewnie wieśniaku w du... byłeś i gów,,, widziałeś to się nie udzielaj 14:50, 07.09.2019


JaśJaś

15 5

Mam nadzieję że we wszystkich sklepach i lokalach gastronomicznych zostaną wywieszone karteczki z "ZAKAZEM WPROWADZANIA ZWIERZĄT" a w urzędzie niech sobie *%#)!& i sikają a urzędnicy i radni razem z burmistrzem niech będą nosicielami pcheł tylko szkoda że taka pchła długo na człowieku nie żyje. 13:55, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EwaEwa

5 13

Jaś co by tu duzo pisać żal mi cię. O matko jakie ludzie mają wyobrażenie o zwierzakach że tylko sr.ją i szcza.ą. Szkoda że w 21 wieku ludzie nie widzą innych korzyści z braci mniejszych. 14:51, 07.09.2019


123123

7 7

Odezwał się nowobogacki do nie dawna jeszcze pastuch. Właśnie jeżdżę do takich "stechłych" miejsc bo tam chociaż ludzie potrafią się zachować w przeciwienstwie do was. 14:10, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do 123Do 123

7 0

Ale nie jestem szlachtą i nie musisz zwracać się do mnie przez wy w liczbie mnogiej? 14:58, 07.09.2019


kolokolo

4 10

jedna paniusia z drugą mogą się nawet dymać ze swoim pieskiem to ich spawa ,ale wprowadzanie zwierzątek do sklepu,urzędu czy restauracji to nie jest chore 14:46, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do koloDo kolo

7 6

Masz rację kolo to nie jest chore. Widzisz nawet nie wiesz co piszesz. Żal mi ciebie 14:53, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PelaPela

12 3

Radni to dopiero maja łeb na karku .Niebawem zrobia sesje dla zwierzat.? 15:20, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

14 4

Pytanie nasuwa się takie. Czy ja mogę wejść na basen z moim psem ? 15:31, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jkjk

11 3

Przypominam, że kościoły też są budynkami użyteczności publicznej i mam nadzieję, że równie chętnie właściciele psów będą je zabierać na mszę. 16:31, 07.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BazaBaza

8 4

Przypominam że to Pan Bóg stworzył zwierzęta 17:48, 07.09.2019


jkjk

3 1

Bazo, to akurat Twoje zdanie, nauka twierdzi inaczej :) 23:47, 07.09.2019


234234

5 0

I zeby nie zapomnieli za pieska na tacę rzucić 08:32, 08.09.2019


asas

2 0

sprawdź co naprawdę uchwalili radni. artykuł jest błędny 09:51, 08.09.2019


Moniaaaa1988Moniaaaa1988

7 9

Popieram, trzeba było zapytać ludzi co o tym sądzą. Sądząc po komentarzach większość ludzi zapewne byłaby przeciwko...
Dla mnie masakra... 17:35, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roxi9000Roxi9000

9 5

Jestem w szoku. Nie do pomyślenie, boję się zwierząt w tym psów a nawet bezpańskich kotów. Mało uśmiecha mi się jak stojąc w kolejce do kasy w sklepie jakiś pies będzie wąchał mnie lub moje zakupy... masakra... W takich przypadkach na zakupy pojadę do Krobi, Piasków, Pogorzeli czy Ponieca niż do gostyńskich marketów... Przesada... 17:42, 07.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do Roxi9000Do Roxi9000

4 5

Roxi przyznaj się ty robisz zakupy głównie na targu ????? 17:45, 07.09.2019


HahahahaHahahaha

4 2

No to Roxi zdecyduj się Roxi czy Monia. Przestań się ośmieszać. Jak już chcesz szaleć to zmień IP 17:51, 07.09.2019


Piaskiwianka Piaskiwianka

1 1

Do Piasków lepiej nie przyjeżdżaj na zakupy bo takich tępych ludzi u nas nie chcemy 22:30, 07.09.2019


EwaEwa

9 13

W Posnanii i Avenidzie w Poznaniu spokojnie spaceruję z psem i nikogo to nie dziwi.I jeszcze nie widziałam aby jakiś pies sr. ł albo sik. ł. Norma porostu norma ale to jest miasto a nie wiocha. Tu w gń ludzie widać jeszcze zacofani. 17:42, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamAdam

0 0

Masz orgazm jak widzisz psa. 13:46, 12.09.2019


GostyniankaGostynianka

7 4

Poproszę o informację jak głosowali radni z nazwiska. 18:17, 07.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

asas

2 0

sprawdź co naprawdę uchwalili radni 09:50, 08.09.2019


z Lesznaz Leszna

2 0

Wszystko jest widoczne w porządnie i wszechstronnie prowadzonej e-sesji BIP Rada Miejska: 20 radnych za, 1 nieobecny. 09:51, 08.09.2019


jaja

2 9

BRAWO! SUPER ! ACZKOLWIEK TRZEBA BYĆ PRZYGOTOWANYM NA POSPRZĄTANIE PO SWOIM PUPILKU. 18:59, 07.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

5555

1 0

Na chodnikach nie potrafią posprzątać,wystarczy rano popatrzeć jak niektóre z nich wyglądają 14:58, 10.09.2019


MieszkankaMieszkanka

11 1

Jestem stanowczo na NIE!!!!! A co z tymi osobami które mają uczulenie??? Co z dziećmi które są alergikami?? Ciekawe czym pani Anna i radni myśleli? Bo napewni nie głową!! ??? 20:01, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

3 9

Rzeczywiście ciemnogród i brak zrozumienia uchwały tutaj głównie chodzi o sytuację wyjatkowe kiedy np podróżujemy z pieskiem jest upał a my mamy do załatwienie sprawę np w urzędzie wtenczas zabieramy zwierzaczka przecież nie zostawiamy go w nagrzanym aucie-mysle że to logiczne...
20:25, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

8 3

Mam dobrze prosperującą restaurację / abstrakcyjnie/, przychodzi gość niewidomy z psem przewodnikiem, które są jego oczami i innymi zmysłami. Nie widzę problemu aby takim gościom czynić trudności, bo psy przewodniczące są szkolone, dobrze ułożone itp. Ale przychodzi pani z rozszalałym jazgotliwym ratlerkiem, który zburzy spokój gości...czy mogę bez sankcji, w Gostyniu, odmówić goszczenia takiego kogoś? Czy nie ściągnę na siebie patrolu straży miejskiej, czy policji? 20:31, 07.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BachaBacha

4 7

Jacek jest sobota wieczór nie fantazjuj. A co by było gdyby. Jeśli byś miał restaurację to pewnie nie brałbyś przykładu z barów tylko z poważnych knajp a tam jak wiesz psy są mile widziane. Wpisz sobie w Google i wyskoczą ci restauracje przyjazne czworonogom i nie będą to zapewniam Cię speluny. 21:35, 07.09.2019


Klient Klient

4 3

Sankcje może i panu nie grożą ale goscie z sąsiednich stolików mogą ten lokal następnym razem łukiem omijać. Glosuj na radnych w nich siła i dobro!? tego miasta. 21:37, 07.09.2019


MariolaMariola

0 0

Psa przewodnika wpuszczac jest obowiązek. Ale w artykule wyraźnie napisano że za zgodą właścicieli można wejść do lokalu prywatnego. Nie ma obowiązku wpuszczania. 21:35, 09.09.2019


a....a....

3 3

jakiś jasnowidz stwierdził ze taki obraz nie będzie nikogo dziwił , ciekawe 21:07, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Psi patrolPsi patrol

3 3

Jest ok! 22:06, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktoś Ktoś

6 8

OMG jednak Gostyniacy to buraki. Chlać, ćpać i się awanturować to potrafią najlepiej, a pies z właścicielem w urzędzie im przeszkadza. Ciemnogród 22:26, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadnyRadny

4 2

Niestety daliśmy ciała. Przynajmniej ja tak uważam. W uchwale nie było treści skreślonego paragrafu, a w uzasadnieniu informacja była przedstawiona w sposób dość mętny. Mam nadzieję,że paragraf będzie szybko przywrócony. 22:51, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radny 2Radny 2

5 1

Redakcja powinna dać sprostowanie, ponieważ w paragrafie 22 jest mowa zupełnie o czymś innym. Poniżej treść paragrafów 21 i 22. Zniesiony został 22.
§ 21.
Zabrania się:
1. Wprowadzania psów i innych zwierząt domowych na teren placów gier i zabaw
oraz piaskownic dla dzieci, kąpielisk.
2. Wprowadzania psów i innych zwierząt domowych do obiektów użytku publicznego,
z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak: schroniska, lecznice, wystawy itp. Postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów – przewodników.
3. Uchylony .
4. Uchylony .
§ 22.
1. Na terenach przeznaczonych do użytku publicznego psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy, z tym że psy agresywne i psy ras uznawanych za agresywne (w rozumieniu odrębnych przepisów) oraz ich mieszańce muszą ponadto mieć nałożone kagańce i mogą być wyprowadzane wyłącznie przez osoby pełnoletnie.
2. Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone jedynie w przypadku, gdy pies znajduje się w odległości co najmniej 100 m od terenów zabudowanych, pod warunkiem, że pies ma założony kaganiec, a osoba prowadząca go ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
08:48, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZaxZax

0 0

Według poniższego dokumentu jest odwrotnie jak piszesz. Paragraf 22 mówi o zakazie wprowadzania. Czy artykuł poprawny.
https://www.infor.pl/akt-prawny/U84.2016.183.0005652,metryka,uchwala-nr-xx25616-rady-miejskiej-w-gostyniu-w-sprawie-przyjecia-regulaminu-utrzymania-czystosci-i-porzadku-na-terenie-gminy-gostyn.html 17:28, 09.09.2019


Lwi pazurLwi pazur

1 1

Nareszcie wyyprowadzę mego tygrysa na spacer. 09:05, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

2 2

Rzeczywiście GOSTYŃ 24 wtopił. Wprowadził ludzi w błąd. Zakaz nadal obowiązuje. Paragraf 22 (nomen omen) dotyczy prowadzenia zwierząt na smyczy. (chociaż tu nadal obowiązują przepisy państwowe). Dziennikarstwo schodzi na psy...
Powinno być sprostowanie i przeprosiny. 09:47, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZaxZax

1 0

Według poniższego dokumentu jest odwrotnie jak piszesz. Paragraf 22 mówi o zakazie wprowadzania. Czy artykuł poprawny.
https://www.infor.pl/akt-prawny/U84.2016.183.0005652,metryka,uchwala-nr-xx25616-rady-miejskiej-w-gostyniu-w-sprawie-przyjecia-regulaminu-utrzymania-czystosci-i-porzadku-na-terenie-gminy-gostyn.html 21:25, 09.09.2019


redakcjaredakcja

1 3

Kolego od schodzenia na psy i sprostowania :) (Wszystkich nicków nie damy rady zliczyć) Jeśli czegoś nie rozumiesz idź spytaj radnych lub urzędników. Oni najlepiej będą wiedzieć co ostatnio uchwalali. Do tego masz rozmowę z osobą, która złożyła wniosek o zmianę tego paragrafu. Co do sprostowania, to zabierając głos w dyskusji należy wiedzie kto i w jakich okolicznościach może je składać. A teraz link do regulaminu : http://kzgrl.pl/pliki/PDF/Regulaminy/2016/gosty%C5%84.pdf?fbclid=IwAR1XiH61ucOf6bbd5EAqR-5L-kDx3TDRxp3sHbiFy5B4amTrJUr5GXFjY2o oraz link do e-sesja. Warto spojrzeć na projekt 16 Link : http://gostyn.esesja.pl/posiedzenie/207e85bb-0628-4?fbclid=IwAR3JGA0-QlA9cL-krWCGqzZMrZO5XLN3FusN8-jlnXxbYo9dqsZEYWC5ggY
12:19, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak mi przyszło do gtak mi przyszło do g

4 0

Może sesję trzeba przenieść na G24 bo sami radni tu dyskutują :) Jedni piszą, że sie pomylili inni, że G24 pomylił... Co za emocjonująca debata hehhe Radni to jak to jest?. Ma któryś jaja napisze z nazwiska czy nie macie pojęcia za czym podnosicie łapki? 12:22, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miauuuuuuumiauuuuuuu

0 0

jeszcze proponuje pralke i niech panie zrobią pranie ,co tam jak pilne to bede czekał. 18:40, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłaścicielWłaściciel

1 2

"Za zgodą właścicieli będzie również mile widziany w sklepach i lokalach gastronomicznych." Wszyscy komentujący że tak nie powinno być, czy aby na pewno czytacie ze zrozumieniem? Jeśli właściciel nie wyrazi zgody to nie wejdziecie z pieskiem na zakupy do Biedronki. Przepis jest na tyle dobry, że jeśli ktoś ma ochotę gościć czworonogów to ich zaprasza a jeśli nie to trzeba to uszanować i tyle. Każdy ma tutaj wybór jeśli np. restauracja X nie wyraża zgody na pobyt z pupilem to idę do restauracji Y która pozwala. Czy żyjemy w średniowieczu żeby nie było wyboru? Przestańcie robić problem tak na prawdę z niczego. Sama jestem właścicielem sklepu i Ci którzy przychodzą z psami po prostu po otwarciu drzwi pytają uprzejmie czy mogą z nim wejść i tyle. Ludzie! więcej opytmizmu! Każdy zawsze ma wybór, pamietajcie o tym 10:31, 09.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

urzednik bez węchuurzednik bez węchu

0 2

Chłopie czego ty wymagasz wiekszość komentujących to puszory ze wsi ,cud ze wogóle potrafią czytać ,rozumieją tylko jak zbiorą bęcki na dożynkach albo pod składem w sobote .Sami śmierdzą jak kiszona ,wystarczy pobyć troche w wydziale komunikacji jak sie zlecą w poniedziałek z tablicami od przyczep i traktórów ,pzdr 10:08, 10.09.2019


sdjkxbkzdfj,h hdlsdjkxbkzdfj,h hdl

1 2

hahaha ale sie pospólstwo pluje hahaha a ja jutro przejde się z moim piesiem po wszystkich lokalach urzyteczności publicznej i możecie mi skoczyć ciule 23:13, 09.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JacekJacek

1 0

Przedstawicielu pospólstwa /cytuję/ "jutro przejde się z moim piesiem po wszystkich lokalach urzyteczności publicznej "............bo są tylko lokale użyteczności publicznej. Najpierw się poducz, a potem mądruj. 11:44, 11.09.2019


fnhekgjnlhnlrbkfnhekgjnlhnlrbk

0 0

Jacek a ty przypadkiem esów nie kończyłeś do 25 roku życia ?Zabłysłeś jak kozłowe jajca , pewnie pokazujesz swoje komentarze kolegom siedząc na chodniku pod składem na wsi popijając trzecią małpe , idz do domu bo mama juz skończyła , klientela poszła ... 23:28, 11.09.2019


kelnerkelner

3 0

Ciekawe co będzie jak ten pies nas.a na środku kto będzie sprzątał, albo nogę podniesie i narobi na ścianę. Ludzie nie dość że na chodnikach narobione bo właściciele nie potrafią sprzątać, to teraz pójdziesz na zakupy albo do restauracji i jeszcze w g..no wdepniesz. tym co to zatwierdzili to się we łbach coś przestawiło. 14:16, 10.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co za tłuk.co za tłuk.

0 3

Przeczytaj jeszcze raz artykuł gdzie mozna a gdzie trzeba pytac o zgode deebilu 16:26, 10.09.2019


0%