Prace przy modernizacji linii kolejowej na trasie Gostyń-Kąkolewo posuwają się do przodu. W Gostyniu najwięcej dzieje się na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Leśnej, gdzie z dnia na dzień przybywa nowych torów. Ciężki sprzęt, ruch na placu budowy i kolejne odcinki układanych szyn pokazują, że inwestycja warta 156 milionów złotych wkracza w coraz bardziej widoczny etap.
Co jakiś czas zaglądamy z lotu ptaka na teren inwestycji i widać wyraźnie, jak krajobraz kolejowy Gostynia zmienia się na naszych oczach. W rejonie dworca kolejowego trwa intensywna przebudowa, która postępuje w kierunku ul. Leśnej.
Modernizacja obejmuje ponad 21 kilometrów torów, układanych z użyciem nowoczesnych, bezstykowych szyn. To rozwiązanie poprawi komfort podróży i ograniczy hałas. Ale inwestycja to nie tylko same tory. Na trasie powstaną nowe przystanki kolejowe w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie. Każdy z nich zostanie wyposażony w wyższe perony, antypoślizgową nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie LED, wiaty, czytelne tablice informacyjne i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie także 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Zostaną wyposażone w nowoczesne systemy sterowania ruchem, co znacząco zwiększy bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pasażerów pociągów.
Dla mieszkańców regionu modernizacja ma również wymiar symboliczny. Linia kolejowa Gostyń–Kąkolewo od 2011 roku służyła wyłącznie transportowi towarowemu. Teraz wróci do życia także w ruchu pasażerskim. Pierwsze pociągi z pasażerami mają ruszyć w pierwszym kwartale 2029 roku. Składy będą mogły osiągać prędkość do 120 km/h w ruchu pasażerskim i 80 km/h w towarowym. Dzięki temu mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenia m.in. z Lesznem i Poznaniem.
[ZT]81993[/ZT]
[ZT]81972[/ZT]
[ZT]81951[/ZT]
[ALERT]1755682955262[/ALERT]
Grinch? Raczej nie. Ktoś kradnie świąteczne ozdoby z...
MŁUJ lesio se z nim śpi błe kłebiyta gu łestawiuła rłewer zdżarła rdza, i ły tero je śledzie tak jak ten kurt za supermarketem i dodatków płe słeiku śledzi młe dłesyć i idzie spać z reniferym twłeim ha ha
Penkalska
18:03, 2025-12-19
Zgłosili się dwaj, przyszedł jeden. Tak zakończył ...
A co można z g...a ukręcić. Nikogo artefaktu już nie interesują. Historia też bo po co pamiętać o tym co było jak na bieżąco trzeba zapamiętać wiele istotnych rzeczy. Biblioteka, muzeum do likwidacji
Pubus
17:52, 2025-12-19
Zgłosili się dwaj, przyszedł jeden. Tak zakończył ...
a była okazja na oczekiwaną zmiane w muzeum ...a tak marazm i marazm jak było potrzeba nowego spojrzenia i nowych ciekawych działań ....niestety zmarnowano okazję
Trybson
17:48, 2025-12-19
Dostali taki sam prezent pod choinkę! Wiemy, ile...
Czyli - burmistrz nazywa się Kulak a nie Kułak ,starosta zarobi więcej ( w innym medium tylko o podwyżce burmistrza bo po co pisać o podwyżce starosty ) , a poza tym sami sobie tego nie wyliczyli więc warto zastanowić się nad złośliwościami , bo 13.000 na rękę przy tego typu pracy i odpowiedzialności raczej nie jest czymś wyjątkowym. Porównajcie sobie z zarobkami lekarzy wszystkich lekarzy ,prawników ,dyrektorów ,bankowców itd
gostynianka
17:21, 2025-12-19
6 16
Nikomu niepotrzebnie wykonywana praca. Przeciez nikt tam nie bedzie jeździł.
6 1
Marudzisz młodzież będzie jeździć
2 7
Masz rację , kto będzie jeździł ? Młodzież? Ile tej młodzieży 30 - 40 , a dziennie powinno jeździć co najmniej 150 pasażerów. Czuję, że w krótkim czasie eksploatacji tor zarośnie chwastami , bo linia będzie bardzo nieekonomiczna.
3 1
Dokładnie. Po co jakieś lokalne linie kolejowe. Wystarczy, że Niemcy majo.
3 0
ja będę jeździć
4 1
21 km chcą robić 3 lata 🤔
2 2
21 km 3 lata, a ile budowaliby port lotniczy wg marzeń PiSu i prezydenta? Czy 12 lat wystarczy?
4 13
Na naszych oczach marnowane są miliony złotych . Czy to jest powód aby relacjonować marnotrawstwo?
1 0
Niespełna 1 sasin
3 0
120km ?na którym odcinku?
0 0
pewnie między hersztupowem a krzemieniewem bo to taka odległść żę pewnie pociąg rozpędzi się do 40km/h
8 2
Byle był bezpośredni pociąg do Poznania, bez przesiadki w Lesznie.
0 2
Przecież połączenie będzie tylko do Kąkolewa. Chcesz jechać do Leszna to przesiadka i w Lesznie znowu jak chcesz jechać dalej.
1 4
Szynobus jedziil piec razy i szesc razy kogoś potrącił. Ciekawe kto to przejmie jak nie będą rętowne,czyzby ci co niby ich lubliu, a oni nas nie za bardzo.
8 2
Czekam!
Dobre połączenie kolejowe + hybrydowe zatrudnienie i mieszkańcy Gostynia będą mogli mieszkać w pięknej miejscowości a pracować w Poznaniu lub we Wrocławiu.
2 0
O czym Ty marzysz? Czas dojazdu do Poznania lub do Wrocławia pociągiem to około 1 h i 40 min x 2 to daje około 3,5 h plus dotarcie do pracy i powrót plus co najmniej 8 h pracy daje łącznie około 13 godzin poza domem. Jesteś szczęśliwa Mieszkanko ?
3 0
Pociąg do Leszno -Poznań 37.minut a trasa Gostyn Leszno ma zajmawac okolo 25 minut ,
2 6
Tyle milionów do przewozu powietrza, a szpital w ruinie. Czy ktoś przeliczył co potrzebują mieszkańcy Gostynia.
6 0
Mogę się mylić,ale to tak nie działa, że można przerzucać pieniądze przeznaczone np na transport i dać na inny sektor gospodarczy
10 1
Nawet co niektórzy nie wiedzą ile ludzi jeździ PKS-em,nie raz nie ma gdzie usiąść, w dodatku prawie dwie godziny bez możliwości skorzystania z wc ,teraz nawet nie ma możliwości dostać sie do Leszna ,bo sezon wakacyjny ,nawet Krobia ma pociag i dużo osób dojeżdża tam a później autem do Gostynia,dla niektórych chyba lepiej, żeby pieniądze poszly na jachty itp niż na możliwość rozwoju Gostynia
0 1
Niespełna 1 sasin 😆
12 1
Krytykanci ciągle nie zadowoleni .Jeżeli nie chcą jeździć to niech sobie kupią rowery i sobie nimi podróżują.
9 1
Do tych krytykantów: wystarczy zobaczyć ilu ludzi korzysta z pociągu w Kroniki czy Poniecu, zwiększono nawet z tego powodu liczbę połączeń na tamtej linii. A do tego mistrza co rozsiewa fale newsy ze pociąg będzie dojeżdżać tylko do kakolewa i trzeba będzie się przesiadać polecam pokazać swoim palcem gdzie ma czoło. Pociąg będzie bezpośrednio dojeżdżać do Leszna. I jestem pewny że zainteresowanie będzie bardzo duże, wystarczy zobaczyć jakie obłożenie mają pociągi na dolnym Śląsku gdzie przywrócono połączenia. Ludzie chcą korzystać z tej formy transportu tylko mała grupka marudzi i lepiej ich ignorować.
0 2
W Chinach taki odcinek budują w jeden dzień a ten tramwaj był zły ale w tej Polsce kase rozwalają
0 3
Coś tu śmierdzi obwodnica 300mln a tory 156mln obwodnica prace ziemne wiadukty asfalt a wymiana starego torowiska acha zapomniałem o mega dworcach po drodze na miliony ludzi jak ja bym tak robił kibel to na końcu do lasu trza by iść
2 0
Jak nikt nie będzie jeździł? Mnóstwo osób na tej trasie pracuje w Lesznie na co dzień i dojeżdżają autobusem lub samochodem, młodzież dojeżdża do szkół autobusem który jeździ 1,5 h przez wioski, część dzieciaków nawet nie decyduje się na pójście do Leszczyńskich szkół bo to za długa trasa i marnowanie 3h na dojazdy 30 km ;)
Sama to przerabiałam, teraz przerabia to moje rodzeństwo, moi przyjaciele pracują w Lesznie
To połączenie jest potrzebne już od lat