Zamknij

Co to jest marketing internetowy?

12:51, 25.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 07:28, 05.10.2020

Marketing internetowy to szereg różnych działań, których celem jest dotarcie do określonej grupy potencjalnych klientów. Podczas procesu marketingowego korzysta się z wielu narzędzi, które umożliwiają realizację celu, jak i również zwiększenie zysków. Co warto wiedzieć o marketingu internetowym? Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Marketing internetowy - czym jest?

Marketing internetowy staje się coraz bardziej popularny, co wynika z tego, że coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoją działalność do Internetu. Jednak czym tak naprawdę jest ten marketing internetowy? Możemy nim nazwać bardzo wiele działań, które podejmuje się w celu promocji produktów i usług. Wśród najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu internetowym możemy wymienić stronę internetową oraz sklep internetowy.

Jakie działania wchodzą w marketing internetowy?

Proces tworzenia strategii marketingowych jest dość skomplikowany, co wynika z tego, że możemy wykorzystać wiele narzędzi. Najczęściej łączy się kilka działań marketingu online, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Wśród takich działań możemy wyróżnić: content marketing, pozycjonowanie stron internetowych, reklama Google Ads, social media marketing, a także video marketing.

Jakie wyróżniamy rodzaje marketingu online?

Pierwszym rodzajem marketingu online jest pozycjonowanie. Nazywamy tak szereg różnych działań związanych z optymalizacją strony internetowej na konkretne słowa kluczowe w celu zdobycia nowych klientów poprzez organiczne wyniki wyszukiwania. Należy jednak podkreślić, że pozycjonowanie jest dość długotrwałym i złożonym procesem. Jednak mimo to jest jedną z najpopularniejszych form reklamy w Internecie.

Kolejnym rodzajem marketingu internetowego Google Ads. Jest to marketing opierający się na wyszukiwarce Google, który umożliwia pojawienie się w miejscach oznaczonych jako reklamy. Wśród zalet tego rodzaju reklamy możemy wymienić całkowitą kontrolę kosztów, a także możliwość personalizacji.

Do prowadzenia marketingu wystarczy nam także firmowe konto na Facebooku, dzięki któremu możemy mieć stały kontakt z naszymi klientami, jak i również mamy możliwość promocji swoich produktów/usług. Ponadto możemy korzystać z narzędzia, jakim jest Facebook Ads, dzięki czemu dotrzemy do jeszcze większego grona potencjalnych klientów.

Wśród innych form marketingu online wyróżniamy:

  • content marketing
  • e-mail marketing
  • reklama graficzna
  • boty

Jakie korzyści niesie za sobą marketing internetowy?

Powiedzieliśmy już sobie, czym jest marketing internetowy. Warto teraz napisać kilka słów o korzyściach dobrze przeprowadzonej kampanii online. Wśród nich na pewno trzeba wymienić wpływ na wizerunek marki, automatyzację działań, pełną kontrolę kosztów, personalizację reklam, możliwość dotarcia do wielu klientów, duży zasięg kampanii, jak i również możliwość nawiązania interakcji z odbiorcami.

Podsumowanie

Podsumowując, warto zdecydować się na marketing internetowy, gdyż niesie on za sobą wiele korzyści. Jednak trzeba wiedzieć, że wybór narzędzi marketingowych jest bardzo duży, dlatego też najpierw dobrze jest się zastanowić, które z nich będą najskuteczniejsze dla naszej firmy. Dopiero kiedy to ustalimy, powinniśmy wdrożyć marketing internetowy.

Artykuł powstał zgodnie ze specjalistą https://contentninja.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%