Ciężki sprzęt, ruch na placu budowy i kolejne odcinki układanych szyn na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Leśnej w Gostyniu. Inwestycja warta 156 mln zł wchodzi w coraz bardziej widoczny etap, a w rejonie dworca pracuje maszyna, która przyciąga wzrok, to Unimat 09-4×4/4S.
Co dokładnie robi Unimat 09-4×4/4S? W najprostszych słowach, to "regulująco-zagęszczająca” podbijarka torów. Maszyna podnosi i precyzyjnie ustawia tor (wysokość, pochylenie, oś), a następnie zagęszcza tłuczeń pod podkładami, by tor trzymał geometrię pod obciążeniem pociągów. Ten model łączy możliwości ciągłej pracy na szlaku z obsługą rozjazdów, dlatego sprawdza się zarówno na prostych odcinkach, jak i w newralgicznych miejscach przy peronach i zwrotnicach. Efekt dla pasażerów i maszynistów to gładsza, cichsza i stabilniejsza jazda oraz mniejsze drgania.
Przypomnijmy. Modernizacja linii Gostyń-Kąkolewo to ponad 21 km nowych torów z bezstykowymi szynami, które ograniczą hałas i poprawią komfort podróży. Powstaną nowe przystanki w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie z wyższymi peronami, antypoślizgową nawierzchnią, oświetleniem LED, wiatami, czytelną informacją oraz udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Przebudowanych będzie także 21 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskają nowoczesne systemy sterowania ruchem. Koszt inwestycji to 156 mln złotych.
Dodajmy, że linia od 2011 roku służyła wyłącznie przewozom towarowym. Po zakończeniu prac wróci ruch pasażerski. Plan jest taki, by pierwsze pociągi z pasażerami wyruszyły w I kwartale 2029 roku. Docelowe prędkości to do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych, co skróci dojazd m.in. do Leszna i Poznania.
[ZT]82633[/ZT]
[ZT]82602[/ZT]
[ZT]82528[/ZT]
[ALERT]1757595093251[/ALERT]
Gostyń bez procentów po zmroku? W tej sprawie radni...
Jestem w szoku, ilu alkoholików w Gostyniu mieszka. Jeśli kogoś boli, że w nocy nie może kupić procentów, to już kwalifikuje się do leczenia. Śmiało wduszajcie kciuki w dół, przynajmniej będzie widać, ile ludzi ma problem z uzależnieniem.
...
21:34, 2025-11-06
Tak nowy skrót przez miasto rysuje się z góry...
Pieniadze wyrzucone w błoto....
max
20:41, 2025-11-06
Poszedł z stronę torowiska. Podejrzewali, że chce...
Następny Co chce się zabić a **uj z takimi 🤣
🤣
20:25, 2025-11-06
Gostyń bez procentów po zmroku? W tej sprawie radni...
Historia juz raz pokazała, że prohibicja doprowadziła społeczeństwo (wtedy amerykańskie) do... wzrostu poziomu spożycia alkoholu, więc nie oszukujmy się, że to, co dzisiaj się dzieje, skończy się inaczej. Czasy się zmieniają, ale nie ludzie
XYZ
20:25, 2025-11-06
4 0
A to nie będzie linii do Piasków?
6 0
Za tą kase powinna być i jeszcze dalej
7 9
Szkoda kasy... beda ze 4 osoby jezdzic
5 7
sens by miało wtedy gdyby przywrócono cały odcinek jarocin konkolewo, a dla kilkudziesięciu osob w roku traci sens, bezsensownie wydana kasa ale cóż pomysł pisiora.
4 1
Nie znam się na rzeczywistych kosztach przedsięwzięcia ale kwota wydaje się naprawdę spora..tylko co z tego skoro nigdzie tym nie dojedziemy szybko i komfortowo? Gdyby była trasa Leszno-Gn-Jarocin lub Gn-Rawicz.. wówczas inne rejony Polski stałyby się dostępne kolejowo dla turystów..bo do pracy szynobus nie zawiezie na strefę przemysłowa ani go galeri na zakupy żeby autem co2 nie produkować niepotrzebnie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz