Ciężki sprzęt, ruch na placu budowy i kolejne odcinki układanych szyn na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Leśnej w Gostyniu. Inwestycja warta 156 mln zł wchodzi w coraz bardziej widoczny etap, a w rejonie dworca pracuje maszyna, która przyciąga wzrok, to Unimat 09-4×4/4S.
Co dokładnie robi Unimat 09-4×4/4S? W najprostszych słowach, to "regulująco-zagęszczająca” podbijarka torów. Maszyna podnosi i precyzyjnie ustawia tor (wysokość, pochylenie, oś), a następnie zagęszcza tłuczeń pod podkładami, by tor trzymał geometrię pod obciążeniem pociągów. Ten model łączy możliwości ciągłej pracy na szlaku z obsługą rozjazdów, dlatego sprawdza się zarówno na prostych odcinkach, jak i w newralgicznych miejscach przy peronach i zwrotnicach. Efekt dla pasażerów i maszynistów to gładsza, cichsza i stabilniejsza jazda oraz mniejsze drgania.
Przypomnijmy. Modernizacja linii Gostyń-Kąkolewo to ponad 21 km nowych torów z bezstykowymi szynami, które ograniczą hałas i poprawią komfort podróży. Powstaną nowe przystanki w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie z wyższymi peronami, antypoślizgową nawierzchnią, oświetleniem LED, wiatami, czytelną informacją oraz udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Przebudowanych będzie także 21 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskają nowoczesne systemy sterowania ruchem. Koszt inwestycji to 156 mln złotych.
Dodajmy, że linia od 2011 roku służyła wyłącznie przewozom towarowym. Po zakończeniu prac wróci ruch pasażerski. Plan jest taki, by pierwsze pociągi z pasażerami wyruszyły w I kwartale 2029 roku. Docelowe prędkości to do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych, co skróci dojazd m.in. do Leszna i Poznania.
[ZT]82633[/ZT]
[ZT]82602[/ZT]
[ZT]82528[/ZT]
[ALERT]1757595093251[/ALERT]
Słowo, które nic nie kosztuje, a potrafi zmienić dzień
Największe ofermy można spotkać w PKO przy bankomacie. Wchodzą do środka z grobową miną i ani me ani be, zapomnij żeby ktoś powiedział dzień dobry.
Bolo
12:43, 2025-12-25
Święta u teściów, święta u rodziców. Rodzinne negocjacj
Gdzie te paliwo za 5 zł się pytam
Junek z brzyzia
11:58, 2025-12-25
Służba nie drużba. Dla nich Boże Narodzenie zaczyna się
Taki zawód se wybrali to nie mogom mieć do nikogo oretesi
Q
16:14, 2025-12-24
Służba nie drużba. Dla nich Boże Narodzenie zaczyna się
Nikt nie doceni waszej pracy ,do momentu aż kogoś bliskiego życie wisi na włosku i usłyszy zbliżającą się pomoc ,Zdrowych Spokojnych Świąt ..
Swiatło
16:04, 2025-12-24
4 0
A to nie będzie linii do Piasków?
6 0
Za tą kase powinna być i jeszcze dalej
7 9
Szkoda kasy... beda ze 4 osoby jezdzic
5 7
sens by miało wtedy gdyby przywrócono cały odcinek jarocin konkolewo, a dla kilkudziesięciu osob w roku traci sens, bezsensownie wydana kasa ale cóż pomysł pisiora.
4 1
Nie znam się na rzeczywistych kosztach przedsięwzięcia ale kwota wydaje się naprawdę spora..tylko co z tego skoro nigdzie tym nie dojedziemy szybko i komfortowo? Gdyby była trasa Leszno-Gn-Jarocin lub Gn-Rawicz.. wówczas inne rejony Polski stałyby się dostępne kolejowo dla turystów..bo do pracy szynobus nie zawiezie na strefę przemysłowa ani go galeri na zakupy żeby autem co2 nie produkować niepotrzebnie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz