Zamknij
REKLAMA

Internet zastąpił numerki... Przy okazji zniknęły kolejki, na które wielu psioczyło

10:06, 18.05.2020 | MiS, AP
Skomentuj
Foto: arch. G24
REKLAMA

Z początkiem maja gostyński Wydział Komunikacji i Dróg znów przyjmuje petentów. System rezerwacji różni się jednak od tego, który pamiętamy sprzed czasów pandemii koronawirusa. Umówić można się telefonicznie lub przez internet na dotychczasowych zasadach. Okazuje się, że to dobre rozwiązanie, bo kolejki przed drzwiami urzędu zniknęły...Czy to oznacza, że taki "system rezerwacji"  pozostanie?

Przed wybuchem pandemii koronawirusa chcąc załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Dróg należało pobrać numerek i oczekiwać na swoją kolej, co nie wszystkim się podobało. Można też było zarejestrować się przez internet. Pandemię koronawirusa wymusiła zmiany w urzędzie i ograniczenie kontaktu z petentami, co spowodowało ogromne zmiany, chociaż urzędnicy cały czas byli na swoich stanowiskach. - Można śmiało powiedzieć, że nie miała miejsca taka sytuacja, aby przez nas ktoś nie mógł jeździć - mówił Jerzy Ptak z Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gostyniu. - Nawet po pierwszych dwóch tygodniach, gdzie bardzo ograniczyliśmy przyjęcia, to osoby, które zakupiły nowy pojazd, bądź przyszły wyrejestrować czasowo pojazd – tu myślę o firmach transportowych świadczących dowozy np.;. dzieci do szkół, były obsługiwane w pierwszej kolejności. W kolejnych tygodniach postanowiliśmy nadać priorytet osobom, które sprowadziły samochody z zagranicy. Bez naszej pomocy właściciele tych pojazdów nie byliby w stanie wyjechać na drogi - mówił naczelnik Jerzy Ptak z Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gostyniu.

Z początkiem maja referat komunikacji wrócił do pełnego zakresu obsługi klienta, ale na nowych, bezpiecznych zasadach. Codziennie do budynku wchodzi ponad 150 klientów w 10-osobowych grupach co pół godziny, którzy uprzednio musieli umówić się na wizytę telefonicznie bądź przez internet.

System sprawdza się o wiele lepiej niż numerki, bo nie tworzą się przed budynkiem kolejki. - (…) Do tej pory byliśmy świadkami, tego że ustawiały się tutaj kolejki ludzi po numerki, po to żeby zarezerwować swoje miejsce. Dzisiaj ta rezerwacja odbywa się w trybie telefonicznym, albo internetowym i pracujemy nad tym, żeby tryb internetowy jeszcze bardziej rozszerzyć. Dzięki temu, jak widać, unikamy nadmiernych kolejek - powiedział starosta Robert Marcinkowski. Zdarzają się jednak wyjątki od tej reguły. Osoby odbierające stały dowód osobisty wpuszczane są poza kolejką.

Czy to oznacza, że numerki znikną z Wydziału Komunikacji i Dróg? Na chwilę obecną nikt nie potrafił udzielić konkretnej odpowiedzi na to pytanie, ale wszystko wskazuje na to, że obecny system cyfrowy będzie cały czas usprawniany. - Trudno odpowiedzieć an to pytanie, ale myślę, że sytuacja wymusiła, że przyspieszyliśmy prace nad tym, aby większość klientów – w bliższej czy dalszej przyszłości – rejestrować przez internet. Czy to się stanie za tydzień, dwa? Już jesteśmy w kontakcie z firmą, z którą mamy system biletowy i wówczas byłby rezerwacje na - 3-4 stanowiska przez internet - mówił Jerzy Ptak, naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gostyniu. - Ryzyko jednak pozostaje. Co się stanie kiedy "siądzie" system, a to się od czasu do czasu dzieje. Wtedy nie pozostaje nic innego jak te osoby, którym w danym dniu przepadła rezerwacja, przenieść na najbliższe terminy, bo nie będziemy całej kolejki przesuwać - mówił naczelnik Jerzy Ptak.

Na koniec naczelnik referatu komunikacji przypomniał, że do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu. - Bez kar. To daje pewien komfort zarówno klientom, jak i nam, żeby wszyscy nie przyszli ze sprawami, które mogą trochę poczekać - mówił naczelnik Jerzy Ptak.

[ALERT]1589789750454[/ALERT]

(MiS, AP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (12)

felixfelix

5 1

Tak trzymać 👍 12:24, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

3 1

Bylem tam dzisaj o 10 gehenna 13:30, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzarySzary

1 0

Byles widziales na wlasne oczy czy jakies sluchy cie doszly i *%#)!& nie opowiadaj bylem przed 14 i zostalem obslurzony i tak powinno pozostac jak jest 17:08, 18.05.2020


rzeczywistośćrzeczywistość

3 2

Jak zwykle w przypadku tych panów. Uśmiechy do kamery, późniejsza rzeczywistość to bałagan, nerwy i kolejki. Słyszę, że dzisiaj właśnie tak było. Ale kamer już nie ma, więc nie ma problemu. 15:04, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K. K.

1 1

A w jaki sposób można umówić się przez Internet? Mailowo? Bo dodzwonić się do wydziału komunikacji to jest jakiś cud. Dzwonię od tygodnia codziennie i albo zajęte albo nikt nie odbiera. Takim sposobem to nawet te 180 dni to mało na przerejestrowanie... 15:48, 18.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SebaSeba

1 0

Tu możesz się umówić :
http://webqms2.pl/spgostyn/public/
Pozdrawiam 18:30, 18.05.2020


OptymistaOptymista

1 0

Sprawdzam możliwość ustalenia wizyty na http://webqms2.pl/spgostyn/public/ i wszystkie dni do 1 czerwca aktualnie, a jest 2020-05-18 godzina 20:34 są niedostępne. Czy coś robię źle? 20:36, 18.05.2020


DD

2 0

Wszystko zarezerwowane pewnie dla swoich.
21:36, 18.05.2020


DD

2 0

Ja próbuje się dodzwonić odkąd urząd zaczął ponownie niby funkcjonować, ale jest zawsze zajęte, a jak się dodzwaniam to zawsze słyszę, że już nie ma numerków, a poprzez internet również nie ma miejsc, to w jaki sposób mam przerejestrować auto? Wygląda na to, że jak się nie ma znajomości to nie ma na to szans. Jak nie zdarzę przerejestrować auta, to karę wyślę do zapłacenia na adres tegoż ów urzędu. Istne kpiny. W jakim my kraju żyjemy!!! Ciekawe co urząd robił jak nie przyjmował petentów, bo telefony to odbierali. 21:34, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MixMix

2 1

Wydział komunikacji raczej wydaje dowody rejestracyjne . 21:54, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

6 0

Rejestrowałam się przez internet (na głównej stronie urzędu) na początku maja. Wolne terminy były dopiero za półtora tygodnia. Ale mogłam sobie wybrać godzinę, która mi pasowała. W urzędzie załatwili mnie w góra 20 minut. Jestem zadowolona. Nie mam tam nikogo znajomego. A pamiętam jaki zawsze był horror z tymi numerkami. Mi internetowa kolejka odpowiada. 21:55, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

0 0

Na Gov.pl założyć sobie profil i można zgłosić sprzedaż czy nabycie ,szybko sprawnie bez stresu. 13:29, 20.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA