Już w najbliższy weekend na terenie całego kraju mają ruszyć polowania na dziki. Koła łowieckie w regionie gostyńskim zarządzeniem Zarządu Okręgowego PZŁ w Lesznie, również otrzymały wytyczne o konieczności przeprowadzenia takich działań. Wszystko wskazuje na to, że myśliwi ruszą w teren w dwie ostatnie soboty stycznia. Mają polować jednocześnie, tak żeby stada dzików nie miały, gdzie uciekać.
Akcja na polecenie Ministerstwa Środowiska ma być prowadzona we wszystkie styczniowe weekendy i ma na celu zdecydowaną walkę z ASF (Afrykańskim Pomorem Świń). W lasach Nadleśnictwa Piaski, które obejmuje swoim obszarem powiat gostyński polowania planowane są na dwie ostatnie soboty miesiąca (19 i 26 stycznia). Jak udało nam się ustalić wiele kół łowieckich z regionu gostyńskiego już zgłosiło swój udział w tej "masakrze"
Obrońcy zwierząt mówią z kolei o bezsensownej rzezi. Marek Kuliński łowczy z gminy Borek Wlkp. należący do Koła Łowieckiego 316 "Łoś" Warszawa uważa, że wielu myśliwych również ma mieszane uczucia co do tak drastycznych działań. - Z jednej strony jako myśliwi staramy się zachowywać okresy ochronne odstrzału, selekcjonować odstrzał zwierząt, aby nie spowodowało to uszczerbku, a teraz odgórnymi zarządzeniami każe nam się wyeliminować gatunek. Założenie teoretycznie słuszne, bo stawka jest duża, chodzi o przyszłość rolnictwa - mówi łowczy Marek Kuliński. - Z drugiej strony dziki padły jakby ofiarą nagonki, bo nie tyko dziki przenoszą ASF. Do takiej sytuacji przyczynili się sami rolnicy ze ściany wschodniej, którzy nie przestrzegali zasad bioasekuracji. O tym się głośno nie mówi, ale zarażone prosiaki miały być również wywożone ze stref zapowietrzonych, do strefy wolnej, gdzie świnia domowa ma praktycznie zerowy szanse na kontakt z dzikiem - twierdzi łowczy z obwodu gminy Borek Wlkp.
Zdaniem łowczego mimo zmasowanego ataku populacja dzików nie jest w stanie wyginąć w kilka tygodni. - Nawet gdybyśmy ograniczyli ilość dzików do jednej sztuki na tysiąc hektarów, to dziki odnowią populację. Nie ma mowy o wyeliminowaniu gatunku, zawsze jakaś sztuka zostanie... Przyroda da sobie radę... - mówi Łowczy Marek Kuliński, który potwierdza że odstrzałem mają być również objęte ciężarne samice oraz lochy z młodymi pasiakami. - To prawda. Taki mamy obowiązek, ale nie wyobrażam sobie tego. Wielu jest temu przeciwna, aby odstrzelać matkę od dzieci...To nie po bożemu...Ja myślę, że zdrowy rozsądek będzie wśród myśliwych zachowany - odpowiada borecki łowczy dodając, że słyszał o gratyfikacjach pieniężnych w wysokości 650 złotych za ciężarną samicę, ale tylko na ścianie wschodniej Polski - Tam łowczy z tego co słyszałem może otrzymać wspomnianą kwotę, ale tylko jeśli potwierdzi się, że samica jest zarażona ASF. Łowczy w naszym regionie raczej nie mogą liczyć na takie pieniądze...Nasz teren jest wolny od ASF - podkreślał łowczy Marek Kuliński.
Dodajmy, że w komunikacie z końca grudnia 2018 roku Polski Związek Łowiecki podał, że w okresie od kwietnia do listopada myśliwi ustrzelili w Polsce 168 tys. dzików.
Eko13:20, 09.01.2019
Dziki nie przenoszą ASF. Dziki nie wchodzą do chlewni, nie mają styczności z trzoda chlewna. To ludzie roznosza ten wirus. Czy my mieszkamy w średniowieczu? Skoro tak to może zaczniemy zabijać ludzi którzy roznosza wirus?? Dno i patologia. Oczywiście ucierpia na tym ci, którzy niczym nie zawinili. Mam nadzieję, że te protesty i akcje w w lasach ogranicza to bestialstwo.
Pik13:25, 09.01.2019
Winni są weterynarze którzy są bogami i jest im wszystko jedno ale wystarczy że pomyślą i będą przestrzegać higieny
AleA13:56, 09.01.2019
Wirusa roznoszą Ukraińcy
nuda veritas16:19, 09.01.2019
Tak, tak. Amerykańska swołocz ma swoje laboratoria na Ukrainie. Oni są zdolni do takich intryg.
rys15:18, 09.01.2019
najwyzszy czas dziki wchodza do przydomowych ogrodkow jeszcze troche a beda mieszkac w domach
Ka16:13, 09.01.2019
To uszykuj I'm ładny pokój.
Mariusz18:26, 09.01.2019
Ale głupoty wypisujesz chyba nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz to my ludzie zagarniamy tereny na której mieszka dzika zwierzyna.Na drugi raz pomysł jeśli wiesz co to znaczy zanim zaczniesz głupoty wypisywać.
Gaja12:33, 10.01.2019
bo są dokarmiane przez myśliwych i tyle ich jest w stanie przetrwać
boxer15:55, 09.01.2019
1,2,3 start i obroncy piesków i kotków , swinek i chrząszczy do ataku . w sylwestra nie strzelaj bo piesek , kotek , myszka przestraszone , zwierząt miesnych nie zabijajmy bo nie można tak , ale do lodówki pierwszy jeden z drugim kiełbasę wcina. Wy wiecej macie niezle pod tą kopułą. Tylko zwierzątka i zwierzatka szkoda a dzieci juz nie jak np w sylwestra petardami napierniczaja i dziecko nie spi albo sie boi ale jest to raz w roku i ludzie beda strzelać wiec w dupe sobie wsadzcie te posty nie strzelaj w sylwestra bo mój kotek cierpi . babo czy lalusiu w rurkach za robote sie weźcie a nie *%#)!& sie zajmujecie. Jak świat światem zawsze mieso sie jadlo i zawsze w sylwestra sie strzelało. Teraz to widze to pokolenie to same cioty miekim dydkiem robione.
Haha16:12, 09.01.2019
Gościu ty za to chłop z krwi i kości. Widać że nie masz pojęcia o wirusie ASF ale bzdurny komentarz to pierwszy żeby napisać. I kto tu powinien wziąć się za robote? Jedz dalej te nafaszerowane chemia mięso, zobaczymy jak daleko na tym zajedziesz... Co ma piernik do wiatraka? Czy artykuł dotyczy strzelania petardami czy poważniejszej sprawy?
Boxer16:46, 09.01.2019
I dla tego jade do gospodarza kupuje wiepszka i do rzeznika chlopie nie kupuje gówien w sklepach. A zaznacze ze nie pochodze z ze wsi bo pewnie ci to przyszlo do głowy ze jak ktoś wieprza kupuje to z zewsi.a ty chłoptasiu lub dziewczynko pomyśl o rolnikach ktorym zwierzyna leśna niszczy uprawy. Wiec jak chcesz mnie umoralniac to najpierw przejdz w moich butach swoje życie, i za pare lat możemy porozmawiać.
Haha217:56, 09.01.2019
No no a ty myślisz że ten gospodarz ze wsi nie faszeruje świnek antybiotykami... To mało wiesz, ale życzę smacznego.
No tak zapomniałem biedni rolnicy... To specjalnie dla nich wybijmy cała populację dzika a za chwilkę może sarenki będą przeszkadzać i ptaszki. Popukajcie się po tych łbach... To my ludzie niszczymy ich środowiska naturalne, zabieramy lasy, łąki. Wycinamy ile wlezie...
Mr Hunter17:13, 09.01.2019
Apeluję do wszystkich kolegów i koleżanek myśliwych jako myśliwy o niebranie udziału w tej eksterminacji dzików! Każdy myśliwy ślubował dbałość o polską przyrodę, gospodarkę racjonalną zasobami zwierzyny. To co proponuje minister czy jakiś nadgorliwy łowczy nie może usprawiedliwiać złamania zasad.
Benek 09:47, 10.01.2019
cytując mądrość Ferdynanda K. "ludziom siem w d... już poprzewracał" z nudów a "robić nima kumu"
Aga17:28, 09.01.2019
A to że rolnicy juz nie mają z czego żyć i to właśnie dzięki dzikom to jest ok? Niestety ale prawda jest ze to właśnie dziki roznoszą i to dzięki nim wirus przenosi sie wglab kraju ze swinkami nikt po lesie na spacerek nie chodzi
Oj Aga Aga 17:48, 09.01.2019
Nic ty rozumku nie masz... ???? Najpierw czytamy i edukujemy się, potem ewentualnie wypowiadamy na różne tematy... Jak nic nie wiesz na ten temat to lepiej zamilcz. Bo aż głowa boli od tych bzdur.
Mariusz 18:30, 09.01.2019
To weźcie się do roboty to będziecie mieli z czego żyć a jak się nie opłaca to sprzedać gospodarkę i iść do pracy.Jak firmie nie opłaci się produkcją to się ją zamyka tyle w temacie a nie wy teraz na dziki przezucacie wszystkie wasze żale.
Do Aga17:32, 09.01.2019
Tak durnego komentarza jeszcze nie czytałem, no ale pewnie edukacje skończyłaś na 4 klasach szkoły podstawowej i tak pierniczysz co ci inni tacy zacofani przekazują. Co za ciemnogród.
Mariusz18:35, 09.01.2019
Mylisz pojęcia i tyle wszystko ci się pomieszalo za dużo w twoim komentarzu nienawiści pewnie glosowales na PIS
Pjoter20:02, 09.01.2019
Dzik dzikiem ale ASF to choroba wymyślona do pewnych działań.
RG20:22, 09.01.2019
W ostatnich dwóch miesiącach w Niemczech wybito 320 tysięcy dzików. Wszystko w obawie przed chorobą. A u nas tylko 200 tys chociaż pogłowie jest znacznie większe i to chyba jest błąd.
yoda20:40, 09.01.2019
jak podaje niemiecki związek łowiecki odstrzelono 836 865 tys dzików w sezonie 2017/18
ron20:49, 09.01.2019
Wspaniałe hobby - myślistwo. Idę do lasu, który jest domem zwierząt i strzelam. Szczególną frajdę pewnie sprawi im strzelanie do ciężarnych loch lub loch z młodymi warchlakami. Ponoć za ciężarną lochę zapłacą bohaterskim myśliwym 650 zł. Bardzo można podnieść poczucie własnej wartości i podreperować budżet. Do boju bohaterowie. Nie zapomnijcie wziąć czegoś na rozgrzewkę.
kaśka21:19, 09.01.2019
zgadzam się, tylko ci "bohaterowie" zapomnieli ,że zło wraca
John19:56, 10.01.2019
Zanim zacznie Pan pisać cokolwiek o myśliwych i łowiectwie mógłby Pan poczytać troszkę o TRADYCJI I ETYCE ŁOWIECKIEJ. Kompletnie nie mam na celu wdawać się z Panem w dyskusję. Darz Bór !
ktoś z nikąd21:54, 10.01.2019
Być może szanowni panowie myśliwi wypiją kilka butelek wódki za dużo i wystrzelają się na wzajem ????
kaśka21:27, 09.01.2019
szkoda,ze polski rząd ani myśliwi nie pomyśleli o tym ,że zostanie naruszona równowaga w przyrodzie, mogą zniknąć lasy, atak kleszczy itd. a wirus ASF nie zniknie ponieważ to człowiek wchodzi do chlewni a nie dzik. Wszystkim dzikom które są bardzo inteligentne i wrażliwe życzę ,żeby umierały szybko a nie w strasznych męczarniach i przepraszam wszystkie za człowieka
ron21:35, 09.01.2019
Dokładnie, wystarczy żeby rolnicy dokonywali dezynfekcji obuwia po przyjściu z lasu czy pola. Nie wiem dlaczego normalni ludzie nie skrzykną się w miejscach, gdzie mają odbywać się polowania uniemożliwiając rzeź?!
DąbBa21:37, 09.01.2019
myśliwi i tak nie mają dobrej passy wśród miłosników przyrody czy nawet takich umiarkowanych...nikt im nie karze trafić ani strzelać ...chcą to strzelają i niech nie pie.....że im karzą na siłe strzelać......bo co im zrobią....ci co karzą....no wiec bez ściemy
Ja22:39, 09.01.2019
Dziś dziki, jutro żubry a potem ludzie. Pisowska banda nieudaczników .
ŻÓółta kazimizelka 07:21, 10.01.2019
Chciałeś aborcji i eutanazji. Peowksa Mentalność. Zabić zwierze tragedia a człowieka to europejski honor. Banda tęczowych hipokrytów z PO i Nowoczesnej, KODu i innego partactwa.
swojak23:28, 09.01.2019
do AGA dzik nie roznosi tej choroby tylko na nia choruje a roznosi czlowiek a rolnicy to tylko placza ze wiatr wieje ze deszcz pada slonce swieci zawsze cos im nie pasuje i tylko mysla o dotacjach doplatach ulgach malo i malo a przed domem nowe traktory auta
mis akrobata00:32, 10.01.2019
a żeby wam te chalupy przy lasach poszlu w %^&* z dymem
Paula11:42, 10.01.2019
Lecz sie ,na głowę chyba upadłeś i w mózgu coś nie trybi ?życzyć komuś takie coś
Prawicowy09:04, 10.01.2019
Proponuje jechac pod wiejską do Warszawy i z całą to sita ubeków , komuchów i innych chorych teczowych POpaprańców demonstrować.
mieszkaniec10:24, 10.01.2019
Najpierw wszystko wystrzelają , a potem będą świętować w klasztorze....
Obywatel14:51, 10.01.2019
A ja myślałem że na Maderze.
Tomek4510:40, 10.01.2019
Ludzie myślcie co piszecie , jak słyszę tych obrońców dzików , piesków i innych zwierzaków to rzygać się chce! Zagłuszają swoje sumienia. Każdy z nich obojętnie przechodzi wobec chorych dzieci, starszych osób czy niepełnosprawnych !!! Kto z tych "obrońców" w ostatnim roku pomógł jednemu potrzebującemu człowiekowi??? żaden!!!! napiszą pewnie że są fundacje. Tak są ale do nabijania swojej kasy. Od roku jestem niepełnosprawny napisałem do 40 "fundacji" o pomoc w zakupie protezy , niewielką kwotę bo tylko 3 tyś złotych. I wiecie co ? ani jednej odpowiedzi konkretnej, tony dokumentów za które trzeba płacić a z kasy nie dostałem nawet 1zł. więc ludzie nie *%#)!& o dzikach o pieskach tylko spójrzcie obok siebie czy nie ma wokół was kogoś kto bardziej niż chory dzik szkodnik nie potrzebuje waszej pomocy, realnej pomocy a nie krzyku wokół *%#)!& sprawy. Na marginesie Niemcy profilaktycznie w 2018r. odstrzelili "tylko" 300 tyś. dzików!!!
do tomek11:59, 10.01.2019
Wiesz co bardzo smutne jest to co piszesz. Tak sie składa ze ludzie co pomagają zwierzakom maja na tyle wielkie serca, że stać ich na to aby pomóc człowiekowi w potrzebie. Czy to bezdomny, czy np. szlachetna paczka. Ale co tam będę pisać, przecież Ty i tak wiesz lepiej...
Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka. To, że akurat Tobie nikt nie pomógł to nie znaczy że jest ogólna znieczulica.
Taki dzik sam siebie nie obroni, a człowiek już owszem może. Więc należy zabierać głos w tej ważnej sprawie, a nie tylko biedni ludzie, klapki na oczach i nic poza tym się nie liczy. Jeszcze troche to człowiek tak wyniszczy całą przyrodę, że nas ludzi za chwilę też nie będzie... Nie widzisz, że to wszystko wiążę się w jedną całość??
Włącz myślenie.
Do Tomek11:38, 10.01.2019
Też chyba cię pogięło jak tą Agę i tym podobne. Czy ty wiesz co piszesz?Przecież to nie dziki roznoszą chorobę .Zwierzęta zawsze są zależne od ludzi,one strzelać nie umieją i się nie obronią. Tak samo jak małe dzieci, czy starsi schorowani ludzie, którym należy pomagać. Minister idzie na skróty, wystrzelać a potem tragedia( kleszcze i inne problemy)Oni nawet nie wiedza ile ich w lasach żyje i gdzie są największe skupiska. Co za wredni katolicy , ale karma ze zdwojona siłą wraca.
Ja14:51, 10.01.2019
Tak a pierwszy polecić popierać aborcje i eutanazję. Taka jest Twoja tęczowy bolszewiku mentalność na pograniczu menela i lumpenproletariatu. W Niemczech w ub. roku wystrzelali ok. 900.000 dzików i nikt nie płakał.
dziknicki14:23, 10.01.2019
Czy w przyszłości będziecie mówić " ja tylko wykonywałem polecenia płynące z góry " Taki jeden z długopisem w ręku, też twierdzi, że nie wie, czy człowiek ma wpływ na ocieplenie. Tak sobie wybraliście i skutki tego będziecie jeszcze długo ponosić. Szkoda, że głupota nie ma skrzydeł.
Młody Rolnik 21:41, 10.01.2019
Wreszcie jakieś rozsądne postanowienie od góry. Walić do tego jak do kaczek, jeszcze pójdę z wami i powiem gdzie szukać. 3ha pola ozimego zniszczone a odszkodowanie to tyle co naplakac. A Pan w OHZ-cie zaciera rączki na dewizowcow. Samopasy, a polski hodowca leży już na deskach przez te ceny i czy wy w mieście się tym zainteresuje cię czy jest opłacalność produkcji?? Nawet dobrze nie wiecie co jest w tym worku foliowym.. Jeszcze 10 a 15 lat temu na pewno nie widziałem dzika na terenie Gostynia i nikt nie płakał gdzie one są.. Do Zoo z tym! A do tych co tam opisują że rolnicy sami są winni bo oni rozkoszą- to i owszem ale jak chłop ma tego nie roznies jak na każdym polu poryte. I może najlepiej chłopa że świniami zamknąć w chlewni? Poziom inteligencji zero co u niektórych. Wirus niszczy się w zarodku a chłop dotrzyma bioasekuracji! Bo nadeszły czasy że z dzieckiem na grzyby strach wyjsc
KK22:02, 10.01.2019
Wielcy obrońcy dzików się nagle obudzili w 2019, radzę popatrzeć w statystyki:
2010 - 211 331 szt.
2011 - 177 247 szt.
2012 - 218 916 szt.
2013 - 219 911 szt.
2014 - 260 243 szt.
2015 - 310 329 szt.
Gdzie byliście wielcy obrońcy zwierząt w tamtych latach????? Jesteście prostymi ludźmi sterowanymi przez media, wyłączcie telewizory, zacznijcie myśleć!!!!!
źródło: Polski Związek Łowiecki
https://pzlow.pl
Obiektywny10:35, 11.01.2019
Nie wiesz jak to jest. Za rządów PO i PSLu można było strzelać do dzików, za PISu nie. Taka mentalność tęczowych i..... Ba dodam, że w Niemczech wybito 900 000 dzików no ale te były niemieckie, do polskich nie można strzelać.
Do młody rolnik09:03, 11.01.2019
Z ciebie taki rolnik jak z ministra. Tak *%#)!& ludzi jeszcze w Polsce nie było, skąd wy się bierzecie. Mnoży się chyba z 500+. Jak rolnik jest na poziomie i nie jest flejtuch, to nie trudno mu gdy zrobi obrządek przyjdzie do domu ma pomieszczenie gdzie się umyje, przebierze i wszystko ok. Ale wy rolnicy jak rano wejdzie w buciory, tak cały dzień chodzi i stęka, narzeka. Jak ci się nic nie opłaca to idź do miasta pracuj, za 1,5 tys.zł. Od dzików się odwal. Jeden cos *%#)!& powiedział, reszta jak te małpy powtarza. Jakie masz dowody na te zniszczenia. Na piśmie a nie na gębę. Kiedyś ktoś dobrze powiedział, dlaczego chłop stęka , bo jak mu się urodzi dzieciak to kładzie mu na klate cegłę, by od małego uczył się stękać. *%#)!& i tyle.
Sąsiad rolnika11:43, 11.01.2019
Dowiedz sie trochę o rolnictwie jakie maja obowiązki i do tego sie stosują bo mają kontrole co do 500+ poczytaj statystyki kto najwiecej z nich korzysta a cegłę to tobie rodzice na głowę kładli że takie głupoty piszesz
Obiektywny10:32, 11.01.2019
Przeczytaj gamoniu RMF: Komisja Europejska popiera plan odstrzału dzików i chwali polskie władze
Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/polska/news-rmf-komisja-europejska-popiera-plan-odstrzalu-dzikow-i-chwal,nId,2777667#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Nie sąsiad rolnika13:07, 11.01.2019
Wy z dziada pradziada nauczyliście się stękać i tak jest do dziś. Jak wam tak źle i macie tyle obowiązków to dlaczego nie strajkujecie latem, tylko zimą, gdy nie ma co robić. Dziś władnie daliście popis jak macie źle. Ciągniki tak wypasione, że warte więcej niż samochód. Zaraz pewnie się odezwiesz, że na kredyt. Ale jak nie masz dochodów, bo tak się wam nic nie opłaca, to kredytu ci Bank nie udzieli. Wiec przestańcie narzekać i do pracy. Wiosna tuż, tuż Wybraliście PIS to teraz macie.
Xyz13:10, 11.01.2019
Typowe polaczki aby dziobem kłapać umieją to dziki ,insekty ,szczury myszy ,ptaki,roznoszą chorobę zycie człowieka jest ważniejsze chyba nie sądzicie jak rolnicy stracą gospodarstwa bedą szukać pracy moze twoje miejsce zajmą pomyśleliście o tym.W mojej okolicy wiele zniszczeń jest na polach przez dziki odszkodowania to śmiech na sali .Jak wy byście sie czuli jak w coś inwestujecie a ktoś wam wszystko zniszczy
Do xyz13:40, 11.01.2019
Takich buraków bez wykształcenia, co tylko stękać umieją, że nic im się nie opłaca nigdzie nie przyjmą. Ponadto rolnik chce dyktować warunki, że tylko od niego kupować świnie itp. To my w mieście postawmy warunki, rolnik niech nie kupuje ciuchów innych produktów, tylko wyprodukowane w Polsce tak samo sprzęt , samochody, ciągniki. Co za tępaki , jest wolny rynek. Macie z UNII dopłaty. Mi do pensji z UNII nikt nie dotuje, a też jestem pracownikiem pracującym na produkcji a nie biurowy.
wsiur14:29, 27.01.2019
zapomniałeś wspomnieć o kruz-ie
Nemrod19:35, 11.01.2019
Jaka masakra ja się pytam? Za dużo lewackich mediów oglądacie! To jest jedynie przyspieszony w czasie odstrzał dzika o jakieś kilkanaście procent w stosunku do rocznego planu! Populacji dzika to w żaden sposób nie zagraża!
jd3522:23, 12.01.2019
CZYTAJĄC TE KOMENTARZE WSTYD MI ZAWAS ZE SIE OBRAŻACIE JAK GÓWNIARZE A KAŻDY MA COŚ KORZENI ZE WSI JAK BY WASI DZIDKOWIE TO SŁUCHALI TO KAŻDY Z ANTY ROLNIKÓW W RYJA BY DOSTAŁ OD DZIADKA W KUPIE SILA WIĘC NIE OBRAŻAJCIE SIĘ . A DOKŁADNIE SIĘ DOWIEDZIEĆ O CO CHODZI WSTYD MI ZA MIESZCZUCZHÓW CO OBRAŻAJĄ ROLNIKÓW A NIE WIEDZĄ OCO CHODZI
czerwony 16:47, 15.01.2019
i poco ten portal widzisz ta glupote co pisza nienawisc zlo roznosisz zadowolony
Adam17:55, 15.01.2019
Jak ja nie będę mógł biegać w weekend bo będzie polowanie w lesie to was chyba h.. Strzeli
Sprawdźcie dane11:42, 16.01.2019
Oficjalne dane PZŁ mówią, że w tym sezonie odstrzelą wyjątkowo mało dzików. Niecałe 200 tys. w porównaniu do 200-300 tysięcy w poprzednich latach. Nie rozpowszechniajcie histerii.
Wątpiący12:42, 27.01.2019
Czy w niedzielę zaraz po porannej mszy można iść do lasu i strzelać do niewinnych stworzeń bożych?
Rolnik14:03, 27.01.2019
Jecie wieprzowinę? To o co wam chodzi? Dzik to taka dzika świnia a mięso ma dużo lepsze!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
4 10
EKO. Ja mam nadzieje ze to cholerstwo wytępią bo same szkody robia na polach. Ja wiem LEPIEJ ZLIKWIDOWAĆ HODOWLE U ROLNIKA NIZ WYSTRZELAC DZIKI. Ale pamietaj. Natura sobie poradzi. Rolnik nie bedzie mial z czego żyć.
A swoja droga. Dziki mogą przenosić ASF. A szczogolnosci muchy, ptaki, komary, o samo wleci do chlewni nawet jakby byla zamknieta. Wiec zanim coś napiszesz pomyśl