Zamknij

Prywatne samochody zastawiają wyjazd z remizy. Z tak bulwersującym problemem zmagają się strażacy Ochotniczej Straży Pożarnej w Pępowie

15:14, 10.12.2019 MiS Aktualizacja: 11:20, 11.12.2019
Skomentuj Foto: OSP Pępowo Foto: OSP Pępowo

Prywatne samochody zastawiają wyjazd z remizy. Z takim problemem zmagają się strażacy ochotniczej Straży Pożarnej w Pępowie. - Tak stojące samochody można zaobserwować praktycznie codziennie - pisze jeden z druhów i na potwierdzenie przesyła kilka zdjęć. To bardzo niebezpieczne, ponieważ w każdej chwili strażacy mogą zostać wezwani do akcji.

Remiza Ochotniczej Straży Pożarnej w Pępowie znajduje się w centrum miejscowości w sąsiedztwie lokalnych sklepów, domu kultury i kościoła. Panuje tam spory ruch, kierowcy szukając miejsc parkingowych często ustawiają się na terenie przyległym do remizy, czym zwyczajnie utrudniają wyjazd. Gdy strażacy mają pilne wezwanie, muszą w kilka sekund wyjechać ze swojej jednostki. Wtedy pojawia się problem. - Od jakiegoś czasu coraz częściej stajemy przed problem utrudniania nam drogi wyjazdowej z remizy przez samochody stojące tuż przy bramach i drzwiach oraz na parkingu zbyt blisko przejazdu. Szanujemy mieszkańców naszej gminy, ale upomnienia często są daremne - napisał jeden z druhów OSP Pępowo. - Przesyłam zdjęcia z dnia dzisiejszego. Tak stojące samochody można zaobserwować praktycznie codziennie. Nie możemy postawić swoich pod remizą ponieważ nie ma miejsca z racji stojących aut innych ludzi - czytamy w przesłanej wiadomości.

Za zastawienie wyjazdu pojazdom uprzywilejowanym kierowca musi liczyć się z mandatem w wysokości 100 złotych i punktem karnym. Cena może być jednak znacznie wyższa. - Strażacy wyjeżdżają, by ratować ludzkie życie i mienie. Dla nich liczą się sekundy - mówi asp. Jakub Tomczak z Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Gostyniu. - Kiedyś tej pomocy może wymagać ten co wyjazd zastawiał, ale strażacy nie dojadą na czas, bo wyjazd zastawił innym użytkownik. To czarny scenariusz, ale też może mieć miejsce - dodaje funkcjonariusz gostyńskiej drogówki.

Foto: OSP Pępowo

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

ProblemProblem

63 2

Co to za gadanie,że takie widoki są codziennie...nie wiedzą co zrobić? postawić odpowiedni znak z informacją dla kiepsko rozgarniętych. Jak nie pomoże, wezwać odpowiednie służby... na lawete i po sprawie. Jak parę razy zapłacą, to się nauczą. 16:34, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

AdAd

11 13

Pępowo.......wiadomo...... 16:36, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z Z

30 0

Zgadzam się najpiere znaki a potem policja i "Laweciarze,, wpadnie kasa do panstwa za mandaty zarobia cholownicy i kierowcow nauczy rozumu same plusy kto jest za 16:54, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MikiMiki

10 1

Najgorsze jest to że znaki są. Zarówno znak strefa ruchu jak i zakaz wjazdu w ten rewir. Ludzi to nie rusza. 17:05, 10.12.2019


Do Miki... Do Miki...

13 1

Tak jak wcześniej wspomniano, na lawete i h... Jeden z drugim pójdą z kopyta, zostawią wypłatę za cholowanie to z całą pewnością ich ruszy i nawet wzruszy. 17:22, 10.12.2019


TeżTeż

9 0

Problem tez jest na Orłonia przed apteką. Potrafią stanąć autami w przejeździe, a miejsc parkingowych mnóstwo. 17:20, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IkarIkar

3 0

Często na parkingu przy Aptece ul Orłonia kierowcy parkują jak im się podoba w wjeździe, na chodniku , przy schodach , najgorsze jest kiedy wjazd mylą z wyjazdem ........ przydał by się tutaj Video-radar :) 19:03, 10.12.2019


lolo

3 10

sam jesteś "cholownik" 17:22, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do loDo lo

8 0

A Ty z pewnością ten baran parkujący przed bramami 17:25, 10.12.2019


DidiDidi

8 1

I potrafią też na zakazie zaparkować prostopadle do krawężnika, że z parkingu wycofać nie można. Patologia. 17:26, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DidiDidi

4 0

Na Orłonia miałem dopisać. 17:27, 10.12.2019


Strażak SamStrażak Sam

9 0

Co robi policja? 17:31, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Didi Didi

9 1

Tak w ogóle to problem z parkowaniem jest w całym Pępowie. Na Powstańców wlkp. miejsca parkingowe są, a parkują przy krawężnikach przed samymi sklepami, jakby nie mozna zaparkowac w miejscu wyznaczonym, bo pewnie nóżki by up....Czasami to wjechać nie można, bo przy okazji można uszkodzić auto i sobie i komuś. Przed sklepem polskim i gościńcem to samo,przy krawężniku i z parkingu wyjechać nie można, gdzie jest mega parking na targowisku. Oj, gdzie się podziali stróże prawa? 17:48, 10.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MaciejMaciej

2 1

Zgadzam się w 100%. Chociaż kiedyś jednemu "driverowi" zwróciłem uwagę i od tego czasu parkuje na dużym parkingu "targowym". Pozdrowienia dla pana z granatowego Peugeota 107 który zawsze około 8.00 parkował przed "Sklepem Polskim" na samym wjeździe :D 20:49, 10.12.2019


tomektomek

3 0

Bo Pępowo to taka metropolia, że musicie po niej jeździć autami, zamiast iść pieszo ... 06:37, 11.12.2019


WiesWies

2 0

Bo Pępowo to wichura a biznesmeni i women to też wieśniaki. Kasa odbiła do pustych główek. 18:56, 29.01.2020


MichalMichal

9 0

na Promienistej też zastawiają chodnik 17:55, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marekmarek

3 0

tak, golfik parkujący na środku chodnika 09:11, 11.12.2019


fgfg

8 1

"Kierowca musi się liczyć z mandatem...", ale jakoś o wystawionych mandatach nie ma mowy w artykule. Czytelnicy mają podpowiadać policji co mają robić? 17:57, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VvVv

7 1

Wystarczy znak zakazu parkowania. Odholowanie na koszt właściciela A parking płatny szczelny najdrozszy w okolicy i po sprawie ;) 18:36, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MikiMiki

5 1

Czytaj wyżej. Znaki są. Nikt ich nie respektuje a policja nic nie robi. 18:41, 10.12.2019


JerzyJerzy

13 2

Nie rozumiem w czym problem. Żyjemy w państwie, gdzie obowiązują pewne zasady ruchu drogowego. Co robi policja ? W czym widzą problem? No chyba, że osoby źle parkujący są z PiSu czyli nienaruszalne tak jak Banaś, Maciarewicz , Misiewicz i wielu im podobnych. 18:46, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TT

0 2

masz sr......... ke to tez wina PISu ? ogarnij się ! 11:03, 11.12.2019


Dziękuję Dziękuję

5 1

Jutro będziemy tam od rana hiiiiiiiiiiii już się nie mogę doczekać mandacików 19:25, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObojętnyObojętny

2 14

To zróbcie więcej miejsc parkingowych,auto i ludzi coraz więcej na świecie jest więc nie wiem do kogo macie pretensje. . . 19:29, 10.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

obojętny 2 obojętny 2

8 0

Jak ci się *%#)!& zapali a chłopaki nie przyjadą bo twoja stara zastawi im wyjazd z remizy to będziesz inaczej śpiewał . dzięki takim obojętnym ludziom jak ty są tego typu problemy ! nie pozdrawiam obojętnych 19:35, 10.12.2019


Ata 261Ata 261

5 0

Akurat w Pępowie jest masa miejsc parkingowym w pobliżu tego miejsca.... Ale nie chce się podejść 50 metrów..... 20:32, 10.12.2019


szoferszofer

1 0

Brak miejsc parkingowych w niczym nie upoważnia żeby blokować bramy wjazdowe przejścia dla pieszych itp.Tylko odpowiedni wysoki mandat może coś załatwić w myśl powiedzenia jak nie przez głowę to przez doopę /kasę /można częściowo ten problem 12:09, 12.12.2019


PolPol

2 13

A ile razy samochody strażaków stoją pod remiza? 19:42, 10.12.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

KamilKamil

13 1

A umiesz czytać ze zrozumieniem? O tym właśnie jest ten artykuł, że strażacy nie mogą podjechać pod remize bo stają tam inne auta. Pod remizą jest miejsce dla ochotników, nie dla osób którym nie chce się podejść metr dalej do kościoła, na pocztę czy do GOKu. 19:50, 10.12.2019


......

10 0

A gdzie mają parkować jak działa coś w remizie lub są na alarmie ? Na placu Cyryla czy koło stadionu. Pomyśl co piszesz .... 19:51, 10.12.2019


BB

6 0

Jak ci się *%#)!& zapali to na cegielni zaparkują 19:57, 10.12.2019


Anonim Anonim

6 0

Jestem pewien iż straży wiedzą jak zaparkować, aby nie utrudniać sobie wyjazdu do alarmu 20:28, 10.12.2019


Do KamilDo Kamil

1 1

Pokaż mi taki znak gdzie pisze ze ochotnikom wolno. 18:52, 29.01.2020


StrazakStrazak

10 0

Problem ten nie dotyczy tylko OSP Pępowo, problemem jest mentalność i wygoda kierowców, jakby mogli to by do ubikacji wjechali samochodem, a myślenie w niektórych przypadkach mocno boli. Wielu myśli, że skoro oni przejadą to strażacy też, tylko, że zapominają, że strażacy muszą dojechać do remizy, znaleźć miejsce i zostawić swoje samochody i wyjechać pojazdami, które są większe, cięższe i którymi się trudniej manewruje. Problem jest wszędzie tam, gdzie remizy sąsiadują z innymi obiektami użyteczności publicznej. Ostatnio w Piaskach pod remizą podczas uroczystości sportowych kierowca Opla ( domniemam, że sportowiec) prawie w bramie zaparkował, można? można. No a Policja niestety nie może być wszędzie i zawsze i tutaj błędne koło się zamyka. Dodatkowo w większości przypadków remizy i parkingi przy nich usytuowane są poza drogami publicznymi i wtedy rodzi się problem, gdyż służby mają związane przepisami ręce. 19:58, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolegaKolega

0 0

Ale jakiś przepis jest jak blokujesz wyjazd 22:19, 10.12.2019


Didi Didi

8 0

W Pępowie jest akurat dużo miejsc parkingowych. Tylko kierowcy to jakieś bezmózgowcy. 20:52, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:-):-)

0 5

a nie lepiej samochód zostawić na obrzeżach miasta , a do centrum dojechać darmowym tramwajem ??? 23:29, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ArtekArtek

2 0

Ten tramwaj to chyba będziesz miał jak sobie z Lego założysz :) 10:16, 11.12.2019


sikawkowysikawkowy

0 0

Skoro Policja to toleruje to nie ma się czemu dziwić.Pewno stare slogany są w użyciu ja tu tylko na chwileczkę itp.Dopóki laweta raz i drugi nie odholuje pojazdu na koszt właściciela nigdy ten problem nie zniknie. 10:55, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

320d320d

0 0

Durnie ?????? 12:02, 11.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

0 0

Kto durnie? Ci co źle parkują,czy Ci co komentują i zwracają uwagę źle parkującymi. 14:50, 11.12.2019


typtyp

0 1

Najłatwiej będzie postawić płot :) 12:59, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DidiDidi

0 0

Bo wtedy byłoby *%#)!& wytłumaczenie,że nie można było wjechać na miejsce do parkowania. 14:52, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OjOj

0 4

Ale oni nigdzie nie muszą jechać 15:26, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emerytemeryt

0 6

podczas ostatniego wyjazdu do pożaru byłem światkiem jak sami strażacy wjeżdżali pod samą remizę. 15:49, 11.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

6 0

Czyli strażacy mają zostawiać samochody na targowisku i stamtąd biec do remizy na alarm ? Miejsce pod remizą jest przeznaczone właśnie dla strażaków i to nie tylko w czasie alarmu. Żaden strażak nawet przy presji czasu, kiedy dostanie alarm nie podjedzie pod bramę z której wyjeżdża wóz, bo to tylko utrudnia sprawę i zabiera czas, który w takim momencie ma bardzo duże znaczenie 17:51, 11.12.2019


SłownikSłownik

4 0

Po pierwsze to proszę zasięgnąć wiedzy w słowniku, bo "światkiem" to możesz być jedynie Jehowy... A po drugie to gdzie mają zaparkować strażacy? Dwie ulice dalej? 23:16, 11.12.2019


NickNick

2 0

Bo nie wierzę co za baran... Skąd tacy ludzie się biorą? 10:27, 12.12.2019


MartynaMartyna

1 2

Parkowanie samochodów na parkingu przy ulicy M. Orłonia to jakiś dramat. Mnóstwo razy gdy przyjeżdżam do pracy jest problem z wjechaniem na parking z drogi ponieważ albo samochody stoją przy krawężniku przed budynkiem apteki lub centralnie w przejeździe na pola parkingowe. Zwracałem niejednokrotnie uwagę niejednemu kierowcy ale te uwagi mają gdzieś... do tego *%#)!& odzywki. Proszę władze gminne oraz policję o kontrolowanie tego miejsca. 20:05, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RusekRusek

1 1

Jo bym jejh udłejuł. 13:59, 15.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

6767

2 0

A może lepiej ?teraz byłem świadkiem wypadku na drodze Pępowo - Siedlec kierowca kolizji wyszedł o swoich siłach z samochodu. Została powiadomiona straż Pępowo która ogarnęła sprawe i powiadomowiła PSP GOSTYN że jest wszstko pod kontrolą a tu nagle 3 wozy bojowe z GOSTYNIE na sygnałach DŻWIĘKOWYCH I ŚWIETLNYCH WPADŁY DOCNA JAK DZIECI MOIM ZDANIEM STWARZALI DUŻE ZAGROŻENIE W RUCHU DROGOWYM 22:29, 15.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%