Zamknij

Gostyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa zaczęła rozsyłać pisma do mieszkańców, w którym przestrzega o możliwością podniesienia cen śmieci...

12:02, 04.03.2020 J.J Aktualizacja: 12:23, 04.03.2020
Skomentuj

Gostyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa zaczęła rozsyłać pisma do mieszkańców, w którym przestrzega, że jeśli śmieci nadal nie będą odpowiednio segregowane, opłata za ich wywóz może znacznie wzrosnąć. Nasi czytelnicy uważają, że to działania po najmniejszej linii oporu, a sama Spółdzielnia niewiele robi, żeby ukrócić ten proceder.

Śmieci to temat bardzo wrażliwy, z uwagi na wysoką cenę, która jak się okazuje może być jeszcze większa. Do tej pory, mimo informacji o właściwym segregowaniu odpadów, nie wszyscy traktowali problem poważnie. Tymczasem GSM przestrzega przed możliwością kolejnej podwyżki. Opłata ta może wzrosnąć nawet 48 zł za osobę. Gostyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa, zaczęła wysyłać do mieszkańców pisma - Pismo jest na zasadzie przypomnienia, co w przypadku braku wymaganej segregacji może grozić mieszkańcom poszczególnych nieruchomości (…) Od 1 stycznia tego roku nie ma już możliwości niesegregowania śmieci, tylko jest z tego tytułu kara w wysokości dwukrotności aktualnej opłaty ustalona przez KZRL – informuje Ryszard Wasik prezes GSM w Gostyniu

Czytelnicy G24, którzy otrzymali pismo informują, że Gostyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa poszła po najmniejszej linii oporu, a sama zrobiła niewiele, by ograniczyć choćby możliwość podrzucania śmieci przez osoby postronne. Śmietniki nie są ogrodzone, nie ma monitoringu, więc każdy może wyrzucać co chce bez większego problemu - 48 zł od osoby miesięcznie za okres, w którym nie spełniono obowiązku segregacji to jakiś żart? Pytałem w Spółdzielni co zrobiliście, jakiś monitoring czy ogrodzenie, bo przecież w nocy każdy może podrzucać swoje śmieci, a my za to będziemy płacić! - przekonuje Pan Przemysław, który przesłał nam pismo z GSM - Zasłaniali się RODO, więc może muszą się douczyć (...) Na pewno nie będę płacił tyle pieniędzy, bo uczciwie segreguję śmieci. Jest nas czworo w rodzinie, to wychodzi prawie 200 zł miesięcznie! Nie będę płacił za czyjeś śmieci! – dodaje

Prezes GSM odpiera zarzuty, przekonując, że to tylko teoria. Uważa, że większy problem stanowią mieszkańcy, którzy nadal pozbywają się śmieci w niewłaściwy sposób wyrzucając wszystko jak leci. To z kolei może doprowadzić do naliczenia wyższych opłat wszystkim mieszkańcom nieruchomości wielolokalowych. Przekonuje też, że Spółdzielnia nie ma na dziś innych instrumentów jak tylko przestrzeganie przed możliwością podniesienia opłat, w przypadku niestosowania się do prawidłowej segregacji odpadów – Prawda jest taka, że wielu mieszkańców ma jeszcze wiele do zrobienia patrząc na te odpady, które znajdujemy się w pojemnikach (…) Dlatego problem nie tkwi wyłącznie w tym, że ktoś ,może podrzucać śmieci, chociaż taka możliwość również istnieje - dodaje prezes Wasik

Czy to oznacza, że mieszkańcy, którzy rzetelnie podchodzą do segregacji będą karani wyższymi opłatami na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej? - W teorii tak, ale jak to w praktyce będzie wyglądało, trudno dziś powiedzieć (…) W tej chwili nie mamy innych instrumentów, jak tylko wysyłać przypomnienia do mieszkańców – przekonuje Ryszard Wasik

Czy oprócz samego przestrzegania mieszkańców przed możliwością podwyżki cen, Spółdzielnia zamierza podjąć działania mogące zmienić tę sytuację - ogrodzić kosze na śmieci, wprowadzić monitoring? – Chcemy najpierw dotrzeć do mieszkańców i wpłynąć na ich świadomość, gdyż jest ona niewystarczająca. W miesiącu grudniu dostarczyliśmy ulotkę wydrukowaną przez KZRL, w tej chwili kolejne przypomnienie przesyłamy do wszystkich. Są pomysły mieszkańców, ale one nie uchronią tego.(...) Jak ktoś nie będzie segregował w swoim lokalu mieszkalnym, to nawet zamknięty śmietnik nic nie da – informuje prezes Wasik dodając, że na dzisiaj segregacja nie wygląda tak jak powinna wyglądać a problemy nie wynikają z podrzucania śmieci tylko z winy niektórych mieszkańców

W przesłanym do mieszkańców piśmie, Spółdzielnia przestrzega też przed wyrzucaniem odpadów komunalnych do koszy umieszczonych przed klatkami schodowymi. Grozi, że jeśli takie sytuacje będą się powtarzały, to kosze te zostaną zlikwidowane. - To co możemy segregować, to segregujemy. Nasz pracownik, który je opróżnia rozdziela poszczególne odpady(...) Sprawa dotyczy tych bardzo wygodnych mieszkańców, którzy widząc kosz koło klatki schodowej zamiast do śmietnika, wyrzucają odpady właśnie tam. Te kosze nie są do tego przeznaczone, dlatego w niektórych miejscach już zostały pozabierane – informuje prezes GSM Ryszard Wasik

Sprawa na pewno jest bardzo istotna i nie chodzi tylko o samą drożyznę, ale też o ekologiczną świadomość, której z pewności wielu ludziom nadal brakuje. Z drugiej strony śmieci to również dobry interes. Pytanie czy stosowanie odpowiedzialności zbiorowej wobec mieszkańców to dobre i jedyne rozwiązanie? A może ktoś ma jakieś pomysły? Jesteśmy pewni, że zarząd GSM z pewnością by się nimi zainteresował.
 

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(86)

QwertyQwerty

49 0

Jeżeli będzie 48zł. to na pewno przestane segregowac śmieci. Nie będę płacił prawie 250 zł (5osób) za kogoś kto nie segreguje!!!!! 12:36, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LokatorLokator

0 5

Zapłacisz
Wszyscy zapłacicie ???? 15:25, 07.03.2020


ss

3 0

Popieram, raz zapłacę karę i mam w du... tą segregacje, nie ma takiego czegoś w polskim prawie jak odpowiedzialność zbiorowa. To się nadaje do instytucji unijnych. Pytam, gdzie są worki na odpady które dostają właściciele domów jednorodzinnych? Płacą tyle samo. Poza tym pojemniki na plastik i papier uniemożliwiają wrzucenie doń worków w całości tylko trzeba łapami wybierać każdy śmieć i wrzucać - to nie higieniczne i nadaje się do sanepidu. 18:35, 07.03.2020


reo

jurekowsikjurekowsik

29 3

Wieczorami przyjezdzaja i podrzucaja smieci w wielkich worach 10 sekund i gnoja nie ma i ja mam przez choooya placic wiecej? 12:37, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GórnaGórna

39 0

Temat dla uwagi! Licząc, że sama górna ma ok. 2500 mieszkańców - to miesięczna podwyżka wyjdzie ponad 200 tys. zł. Czy takie są koszty z tym związane tych kilku kontenerów? 12:39, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaskaBaska

34 0

Litości. Jeśli już, to po linii najmniejszego oporu!! 12:39, 04.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BłądBłąd

10 0

Rażący błąd Szanowna Redakcjo! 12:59, 04.03.2020


DenDen

1 0

Poprawcie to!!!! 15:28, 04.03.2020


strongstrong

0 2

Nikt nie jest doskonały 17:19, 04.03.2020


Też prawdaTeż prawda

35 1

Kiedyś śmieci nie segregowano i płaciliśmy mało teraz segregujemy a koszty rosną. Przecież po segregacji takie śmieci jak papier, szkło jest dalej sprzedawane i spółki na tym zarabiają więc ktoś kłamie. Ponadto prawda jest, że do pojemników Sp.Mieszk. po nocach przywożą śmieci jak ich upilnować? Zanim zejdę to już taki *%#)!& odjedzie jeszcze kupa dymu, że tablicy rejestracyjnej nie widać. 12:50, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

35 0

Za co podwyzki skoro kosze do segregacji sa przepelnione zwlaszcza do plastikow,tak spoldzielnia dba,tylko kase ciagnac 13:08, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CccCcc

6 3

.....bo nie zgniatacie plastików. 18:04, 04.03.2020


zgniataniezgniatanie

6 1

Nawet zgniatając butelki nie będzie miejsca w pojemnikach, sam mieszkam w domu jednorodzinnym gdzie jest w sumie 5 mieszkańców i tygodniowo wychodzi minimum duży worek plastikowych ( ładnie pozgniatanych ) butelek, a co dopiero jeden pojemnik na pare set mieszkańców 09:30, 05.03.2020


Mieszkaniec OK3MMieszkaniec OK3M

50 0

Jeśli nie popełniłem danego czynu nie mogę zostać ukarany. Najpierw muszą udowodnić moją winę. Ja za to w prosty sposób mogę udowodnić ze spółdzielnia nie opóźnia na czas kontenerów i śmieci latają po całym osiedlu. Ponadto miejsce segregacji nie jest odpowiednio oświetlone. Wyrzucając śmieci wieczorem lub wczesnym rankiem przed pracą można się zabić ? mówię o miejscu segregacji przy ciepłowni. Kontenery powinny być zamknięte i monitorowane. Czy naprawdę tak trudno jest to zrobić? Jeśli nie uważam że znajdzie się etat w spółdzielni aby tego pilnować. Chyba że wszyscy są zajęci wezwaniami na awarie, aby np stwierdzić że masz zła wentylację w mieszkaniu bo tylko ci panowie potrafią się mądrzyć. A to że wentylacja powinna zasysac powietrze z mieszkania a nie je wdmuchiwać to już inna sprawa. To jest ok bo Panie ten blok ma 40lat ale to nie znaczy że mam wdychać to co sąsiad robi w pomieszczeniu niżej. Generalnie porządek na osiedlu jest i tego zarzucić nie można. Jednak brakuje porządnego nadzoru nad całą sytuacją. Panie prezesie przejęcie stołka to nie tylko branie pieniędzy. Liczymy na coś więcej. Sami mieszkańcy zrobią wiele ale potrzebujemy pomocy z strony spółdzielni. Działania przede wszystkim. 13:12, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

4 0

dzwoniłam do spółdzielni i pytałam się o zamknięcie koszy na śmieci to powiedzieli mi że nikt nie podrzuca śmieci do innych kontenerów ... śmiech na sali 07:29, 05.03.2020


MieszkaniecMieszkaniec

18 0

Niestety brak miejsca w pojemnikach na plastiki. Na Mieszka I dwa pojemniki na tyle mieszkańców..... Śmiech!!! Śmieci leżą obok ponieważ jest za mało miejsca na nie!!!!!!! 13:31, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IcekIcek

13 0

Do redaktor. Poprawnie powinno być napisane: Poszli po linii najmniejszego oporu a nie po najmniejszej lini oporu 14:58, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

redakcjaredakcja

8 6

Dziękujemy za info i serdecznie pozdrawiamy - nie po linii najmniejszego oporu :) Udanego dnia 15:18, 04.03.2020


SzokSzok

15 3

Czytelnicy bez hejtu napisali o blednym wyrazeniu w artykule.a redakcja zamiast podziekowac poprawic wyslac kubek za informacje szydzi....zalosne 15:27, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

stophejtczyjakośtakstophejtczyjakośtak

5 0

ja oprócz kubka chciałbym taki cwyter bez rękawów. 19:10, 04.03.2020


JanJan

0 1

Szokiem jest także twój styl pisowni - żałosne, że w ogóle się wypowiadasz. 20:55, 06.03.2020


AdiAdi

15 0

Powiecie gostyńskim to jest masakra z tymi cenami. W Śremie płacą za osobę 18zl plus odpady bio wyrzucają workach. A w powiecie Koninskim 18zl plus każdy kubeł dostali za darmo 15:59, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dd

0 0

Tak duży producent śmieci jaak spółdzielnia może negocjować ceny lub zmienić odbiorcę śmieci tak jak każda firma. 18:39, 07.03.2020


AaaAaa

11 2

Ludzie powinni wyjść na ulicę te podwyrzki to przesada. W żadnym innym powiecie nie dostali takich podwyżek jak w gostynskim 16:01, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WokabulatorWokabulator

6 1

Polecam kupić słownik albo zażądać jako prezent na kolejne urodziny :) 16:38, 04.03.2020


Brak miejsca! Brak miejsca!

13 0

Idę wyrzucić plastiki.. . Niestety brak miejsca i co.... ? Przecież nie będą wracać z nimi do mieszkania spowrotem.... więc co... zostawiam je obok żółtego pojemnika. I co robi się gorszy syf pod blokiem!!!!! Wcześniej nie było takiego problemu ! 16:18, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolaKola

3 9

Nie mieszczą się bo nie chce wam się plastików zgniatac, tylko ładujecie jak leci. 18:12, 04.03.2020


Jan Jan

8 0

Co do tytułu... Chyba poszli po linii najmniejszego oporu ??dziennikarze Gostyńscy ?? 16:22, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlekOlek

1 4

gostyńscy piszemy z małej litery bo to przymiotnik. Chcesz zwracać uwagę, zacznij od siebie 16:32, 04.03.2020


Polonistka na emerytPolonistka na emeryt

6 0

Z polską pisownią jest jak z polskim prawem. Sąd Najwyższy mówi, że Trybunał Konstytucyjny to fikcja, Trybunał mówi, że SM przekracza uprawnienia. W języku polskim to samo. Jeden profesor mówi jedno inny drugie. Jeśli zwolennicy jednej i drugiej wersji językowej tytułu nie potrafią się dogadać to podpowiem, że chodzi o to samo. Kto chce się dowartościowywać znajomością języka ojczystego polecam tę książkę. A przy okazji dać zarobić autorowi : https://www.empik.com/leksykon-wiedzy-o-języku-polskim-nowak-tomasz-polanski-edward,prod42150010,ksiazka-p. Jeśli szukacie wyłącznie informacji to zostań tutaj. Musisz tylko zaakceptować braki przecinków, kropek, a czasem innych błędów nie mających wpływu na treść. 16:42, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BondBond

10 0

Niektórzy tak się napinają, że zapomnieli o sednie sprawy. Pewnie sami za śmieci nie płacą dzieci to mają językowe problemy z d.. Co za różnica Iść po najmniejszej linii oporu czy iść po linii najmniejszego oporu jeżeli wiadomo że o to samo chodzi. żal 16:47, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja!Ja!

15 0

Co panikujcie ... W kk i kw nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa ja bym ich do sądu dał i zobaczymy ile kto będzie płacił 16:47, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

10 10

Tak sobie czytam te komentarze i myślę po co i kto miał by podrzucać wam śmieci każdy płaci przscierz skoro płacę za swoje to co co mam komuś podrzucać ? Po prostu macie zwykłych śwniaży na osiedlu i nie segregują najlepiej na kogoś patrzyć 16:54, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KristopherKristopher

8 0

Podrzucając niesegregowane śmieci ludziom, którzy segregują, robi się w ten sposób problem o jakim napisany jest artykuł 18:21, 04.03.2020


Emilia Emilia

3 0

Na ludzki rozum masz rację, bo każdy i tak płaci stała kwotę bez względu na to ile oddaje śmieci, tylko właśnie takie pytanie zadaję sobie za każdym razem kiedy widzę śmieci leżące w rowach , lasach itp. 22:44, 05.03.2020


Mieszkaniec osiedlaMieszkaniec osiedla

26 1

Rano mijam panów zbierających śmieci z koszy obok bloków oraz pana zbierającego śmieci z "dzidą" niegdy nie segregują tylko bach do kosza na wszystkie odpady, a jak sprzątają obok pojemników na plastik czy papier, nikt nie upycha tylko bach do pojemnika na wszystkie odpady, a później prezes zwala na mieszkańców, żałosne 17:21, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

19 0

Pojemniki na plastiki i papier przepełnione. śmieci walają się po chodniku.Sprawa BIO,czy pojemniki na odpady będą po każdym opróżnieniu wymyte. Jak zrobi się ciepło będzie to siedlisko zarazków i smrodu.Niech wszyscy wywiązują się ze swoich obowiązków , a nie tylko straszyć mieszkańców opłatami. 17:29, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prezesprezes

12 1

w śmietnikach postawić kubly do segregacji i po sprawie 17:32, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KlinKlin

4 3

Przecież pojemniki są. 18:06, 04.03.2020


BrawoBrawo

3 0

Oczywiście zgadzam się.... 19:35, 04.03.2020


ObserwatorObserwator

12 1

Ludzie wyprowadzając się z bloków opróżniają piwnicę i wszystkie przedmioty (książki,metalowe przedmioty ładuja w wory i do śmietnika jak zwróciłem uwagę czy jego segregacja nie obowiązuje to usłyszałem szereg obraźliwych słów 17:40, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jan 60Jan 60

7 2

Wyslac do niego rachunek caly smietnik zawalil balagan totalny 18:22, 04.03.2020


BravoBravo

3 0

Zapewne pan z bloku nr4, co mnie nie dziwi. 10:10, 05.03.2020


WORKIWORKI

23 1

POPROSZE WORKI DO SEGREGACJI MIESZKAŃCY DOMÓW DOSTAJA MIESZKAŃCY BLOKÓW NIE. ZAMKNĄC KOSZE WEJSCIE NA KARTE I TYLE JA NIE BEDE PLACIC ZA TYCH CO NIE SEGREGUJA NAJPIERW NIECH ZROBIA PORZĄDEK I OGRANICZĄ DOSTĘP A POTEM NIECH EGZEKWUJA 18:08, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TttTtt

9 0

Dokładnie dlaczego ja worki muszę kupować 23:19, 04.03.2020


czerwony czerwony

11 0

zasypali wszystkie wysypiska sciagali z niemiec zarobili krocie teraz trzeba aby klupi polaszek zaplacil za spalarnie
18:27, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

normalny normalny

18 0

za plastyki powinni placic firmy ktore wytwarzaja najwiecej plastykowych opokowan 18:30, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osiedlowy 1000lecie osiedlowy 1000lecie

14 0

Prezesie ,,,na jeden plastykowy pojemnik i to maly...jest okolo 10blokow i odbierane raz morze dwa razy w tygodniu a co mam zrobic z reszta
18:40, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DwornyDworny

5 1

Zanieś i wysyp przed wejściem do spółdzielni, albo pod okno prezasowi 07:51, 05.03.2020


Mostowy Mostowy

16 0

mega SYF na Mostowej 7 i 8 ...śmietniki na środku osiedla,,,tuż przy piaskownicy ....jak będzie latem dzieci obok śmieci ...na parkingu klepisko po każdym deszczu bagno ,,,nie ma jak zaparkować i dziecka czy zakupów z bagażnika wyciągnąć.....brak słów kto tym zarządza ? 19:31, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

16 0

Do "Mieszkaniec OK3M" czyli jednak spółdzielnia kłamie twierdząc, że tylko ja mam jakiś problem z wentylacja (oczywiście niesłuszny) bo wg. Spółdzielni przecież wszystko jest ok. Ja walczę dalej, zobaczymy czy odpowiednie służby staną na wysokości zadania. Jeśli nie, pozew sądowy (mam nadzieję, że zbiorowy) z większą ilością mieszkańców. Druga sprawa dziś na kartce od spółdzielni przeczytałem, że to w "trosce o finanse mieszkańców" - śmiechu warte. To tak samo jak cena za ciepłą wodę - kpina. Oczywiście rozliczenie tak opisane żeby czasami nikt nie skumał o co chodzi z takimi kosztami. Ta spółdzielnia to delikatnie mówiąc jakiś żart, ale spokojnie, niech znajdzie się kilku takich *%#)!& jak ja a żarty się skończą. 19:52, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prz3myslawa2Prz3myslawa2

4 0

Nie tylko ty masz problem. W SM pracuja jakies osly gdyz na problem ze zla wentylacja odpowiadaja ze mam okna otworzyc, albo drzwi od dolu podciac zeby przeplyw powietrza lepszy byl. A u mnie w domu wszystkie okna do polowy bez uszczelek nie wspominajac o nawiewnnikach. Sprawdzanie kominow odbywa sie w miesiacach gdzie kazdy ma okna otwarte, bo gdyby je zamknac to masara. Ja dostalem pismo ze kazdy w bloku ma swoj kanal wentylacyjny, jak mi kanalem powietrze do mieszkania wlatywalo zamiast byc wyciagane. Tylko ze ja wiem co sasiad gotuje a on mi sie pyta czy rybka smakowala. Jestem za tym aby zrobix zbiorowke w sadzie. Powolac bieglych i wtedy wyciagac konsekwencje od SM 13:51, 07.03.2020


Jan60Jan60

15 2

Niech Pan co oproznial piwnice bo sie wyprowadzal zaplaci za balagan ktory zostawil w smietniku tyle gratow ze wejsc bylo strach niech spoldzielnia wysle mu rachunek 20:51, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

11 0

śmietnik na willowej przy garażach masakra postawili 1 kubeł brązowy na bio i zadowoleni z życia a co z resztą gdzie pojemniki typowe na segregację do szkła plastiku itd kompletne zero zainteresowania tak jak było 10 lat temu i wiecej tak jest do dzis łaskawie prosze o postawienie odpowiednich pojemników na odpady segregowane w odpowiednich kolorach lub je zakupic pamietając jednoczesnie ile jest osób przynależnych do tego śmietnika teoretycznie 2 klatki schodowe po 30 mieszkan srednio po 2 ocoby w mieszkaniu to daje nam ok 120 osób a kubełków tyle co nic kase płacimy duża a co sie w tym kierunku robi nic tylko duzo gada w niektórych wioskach widziałem pojemniki 1100 litrów kolorowe do segregacji i ciekawe jak sie firmy sasiedzkie teraz rozliczaja bo kiedyś warzywa i owoce przegniłe to leżały w śmietniku osiedlowym a firmy powinny sie rozliczac osobno na zasadzie zgłaszania wywozu od siebie trzeba zaczac czy wszystko dobrze uszykowane do segregacji a podem głupoty rozsyłac panowie działajcie pozdrawiam
21:08, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miszkamiszka

12 1

niech mi spółdzielnia da prywatny zamkniety na klucz kontener albo niech postawią ludzi na 24 godziny pod każdym kontenerwm na smieci i niech pilnują ja napewno nie będę więcej płacić nie mam wpływu na to że ktos podrzuca śmieci do spółdzielczych kontenerów 21:25, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lililili

13 0

po co konentujecie . nie macie taczki? wywieżć pasożyta bo i tak nic z niego was wszystkich w D. ma 22:27, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CwaniakCwaniak

11 0

Proponuję to samo w urzędach, zawali jeden wszyscy wypppppppp. 22:40, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YyyYyy

14 3

Ta spółdzielnia to wielki śmiech na sali, 12 LAT mieszkam i widzę jak obiboki łażą z grabiami cały dzień i co 5 min palą fajki po kątach i za to im płacimy. Niech się wezmą za robotę lenie śmierdzące a nie kasę wołają 23:17, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikiNiki

1 0

To zlap sie za grabie i sam rob jak taki mądry. 21:47, 11.03.2020


Taka prawdaTaka prawda

8 3

Ano taka prawda że w ustawie zapisano odpowiedzialność zbiorową. I nie spółdzielnia a KZGRL ja zastosuje wobec wszystkich mieszkańców spółdzielni. Ponad to faktycznie nie wszyscy sąsiedzi segregują odpady. No i oczywiście prawda też jest że są i tacy którzy nam podrzucają odpady. Dlatego proponuję śmietniki na klucz... A kubły do segregacji są tylko ktoś kto tego nie robił fakt może nie wiedzieć gdzie bo nie przy każdym smietniku da się je ustawić ale są 00:36, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

10 8

Przestańcie narzekać, cieszmy się że Gostyń ma super Burmistrza, inni mają gorzej!!!!!! 00:54, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec SMMieszkaniec SM

11 2

Segreguje śmieci i nie będę płacił, za tych co tego nie robią. Sprawę oddaje do Sądu, bo w Polsce nie ma odpowiedzialności zbiorowej. Wykazuje, że Pan Wąsik i Rada Nadzorcza nie zrobili nic, aby obecny stan rzeczy zmienić. Wystarczyłaby jedna kamera przy każdym śmietniku i wiemy kto segreguje, kto nie. / Patrz Niemcy / kto nam dowozi śmieci z poza zasobów spółdzielni. Takie to proste Panie Henryku. Trzeba działać. Koszt kamerki to śmieszne pieniądze. 07:47, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec SM mieszkaniec SM

9 1

Dzwoniłem do spółdzielni, rozmawiałem z zastępcą prezesa i Pani powiedziała, że nie będą zamykać koszy na śmieci bo przecież nikt nie podrzuca .... poza tym kosze do mieszanych mam w jednym miejscu, a na papier, szło i plastik muszę iść w inne miejsce na koniec bloku. a Jeszcze sam widziałem jak ludzie wyrzucając resztki do BIO i zamiast opróżnić reklamówkę wrzucają wszystko razem, a przecież obok jest kubeł do zmieszanych gdzie można tą brudną siatkę tam wrzucić, ale po co jak można wszystko razem .... 08:08, 05.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JerzykJerzyk

4 0

Jak sam widzisz temat wyrzucania to problem. Jestem jednak ciekaw, czy zwróciłeś uwagę, że tak się nie robi. Ja zwróciłem i usłyszałem " odpie...l się". Takie jest niestety nasze społeczeństwo: nie będę segregować, nie będę więcej płacić, nie się wszyscy ode mnie odpie....ą. 21:05, 06.03.2020


onekonek

7 4

czy papierek po cukierku moge wyrzucic dokosza przy klatce czy musze chodzic do pojemnikow? a chusteczkę higieniczna gdzie 08:24, 05.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BenekBenek

5 0

Dupku jeden nie chodzi o Twój zasrany papierek od cukierka, ale o całe siatki śmieci wynoszonych z domu i wrzucanych do małych przydomowych koszy (tak robi jedna z mieszkanek na Górnej 10. 20:58, 06.03.2020


ZłyZły

13 3

Pam prezes chyba żyje na innym świecie!!! To jest złodziejstwo najlepiej *%#)!& wyższe płacę ludziom a spółdzielnia wszystko w d.....e!!! Złodziejstwo,złodziejstwo,jeszcze raz złodziejstwo!!!! 08:33, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikemike

12 1

Artykuł bardzo trafny...szkoda że nie zapytano prezesa kto jest koordynatorem w temacie śmieci w Gostyńskiej spółdzielni mieszkaniowej z uwagi na powagę tematu powinna byś wyznaczona takowa osoba....ile wyniosły koszty wydrukowania ulotek i czy nie lepsze byłyby tablice przy pojemnikach , po za tym warto się przyjrzeć jeżeli władze Spółdzielni sobie nie radzą jak robią to inni:
- chociażby wyżej wymienione ogrodzenie śmietników i monitoring wyeliminuje znacznie ograniczy problem podrzucania śmieci i przynoszenie odpadów gabarytowych przez mieszkańców
-śmietnik czynny w godzinach i obsługiwany przez pracownika tak jak to ma miejsce w Inowrocławiu wyeliminuje osoby niesegregujące
Najłatwiej jest podnosić ceny narzekać jacy to CI spółdzielcy są źli...polikwidować kosze i mieć pełne trawniki śmieci proponuje złoty medal Panie Prezesie Wasik panu przyznać.
Niestety problem tkwi również w Tym że są wybory do rady osiedla , która reprezentuje mieszkańców obecność na nim spółdzielców jest znikoma ...jest walne zgromadzeni 16 marca br Ciekawe ile osób przyjcie zainteresowanych tematami śmieci czy innymi gorącymi sprawami z którymi spółdzielnia sobie nie radzi bądź radzi sobie w dziwny sposób....
To właśnie dlatego z przyzwyczajenia władze Spółdzielni doświadczenie brakiem uczestnictwa mieszkańców w spotkania robią co chcą czyli wszystko załatwiają podwyżką bądź zbywaniem.....
Warto byłby pokazać jakie nakłady są na temat obsługę edukację dotyczącą śmieci ..



10:12, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokatorLokator

10 2

Nie rozumiem dlaczego muszę przejść 10 bloków wyrzucić plastik papier i szkło!!!!! Chcemy te pojemniki w każdym śmietniku przy bloku.... I sprawa załatwiona! 13:43, 05.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WojtekWojtek

2 3

Nie kpij ,że musisz przejść 10 bloków (chyba , że nie umiesz liczyć ). Chcieć to ty możesz, ale pod czyim oknem je postawić? Zanim coś napiszesz, to pomyśl o ile umiesz myśleć. 21:32, 06.03.2020


Do  Pana WojtkaDo Pana Wojtka

2 0

Nie pod oknem..... wystarczy w kazdym śmietniku przy bloku postawić z dwa, trzy kubły na plastik bo tych śmieci jest najwięcej... 20:12, 07.03.2020


BlokBlok

8 1

Ja segreguje i nie wyobrażam sobie żeby płacić 48 zł za śmieci. Ale jeśli przyjdzie taki rachunek to proponuję zrobić bojkot i niech nikt nie segreguje wcale i ciekawe co wtedy spółdzielnia zrobi z tymi smieciami 11:11, 06.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jaja

2 3

To dopiero będzie smród. I komu wtenczas zrobisz na złość? 21:29, 06.03.2020


jurekjurek

5 1

Ja też segreguje i nie zapłacę ani grosza więcej.!!!! już i tak jest b. drogo. A nasi pracownicy SM tylko przytakują odbiorcą odpadów, a oni są na naszym utrzymaniu więc niech myślą !!!!
Potrzeba zorganizować spotkanie z mieszkańcami !!!!! 21:33, 06.03.2020


SyysSyys

6 5

Wiadomo że w bloku nie ma szans na prawdziwą segregację w domkach wiara ma worki i kubły w różnych kolorach i jak źle wrzucisz to nie zabiorą a w blokach Komuna. większość ma na to *%#)!& wrzucają wszysto do jednego bo tak najłatwiej
Karać karać i jeszcze raz karać jak nie potrafią segregować , za to kapowanie na ludzi z domków że im dym śmierdzi i nie mogą na spacer wyjść 11:35, 06.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BlokBlok

4 0

Jak to w bloku nie ma szans na segregacje??? Ja mam 3 pojemniki pod zlewem.jeden mieszany, drugi bio a 3 wszystko co do segregacji i wrzucam tam wszystko i segreguje to dopiero przy koszach i jakoś problemu z tym nie mam 12:18, 06.03.2020


alaala

10 1

Spółdzielnia nie robi nic, aby utrzymać porządek.Kosze nie opróżnione. Na kilka bloków 2 pojemniki BIO.
Tylko czekać kiedy na Górnej pojawi się plaga szczurów. W spółdzielni pracuje tyle osób , że mogą zadbać o porządek , a nawet zadbać o segregację. Ale władze jedno co potrafią zrobić to tylko PODNIEŚĆ CENĘ za odpady, a od siebie nic. Nadal będzie syf. 12:11, 06.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenekZenek

4 1

Szanowna Pani Aniu jak to dobrze, że wie Pani, że SM nic nie robi. Plaga szczurów? Skąd się weźmie skoro w pojemnikach BIO jest zaledwie 20 -30 % wypełnienia. Za to w zbiorczych nadal pełno żywności. No jasne za to jest winna Spółdzielnia. Zapraszam do SM to sie Pani dowie ilu jest pracowników i kto jest za co odpowiedzialny. W pewną sobotę były odbierane odpady gabarytowe, niestety już tego samego dnia po południu widziałem stół, tapczan i krzesła plastikowe. Jaka ta SM wredna , że ich w nocy nie odebrała. Aneczko troszkę empatii z pani strony i wiedzy. 21:26, 06.03.2020


JurekJurek

2 1

Od ustaw jest Sejm a nie KZGRL !!!!! Ale segregować trzeba !!! 21:43, 06.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JurekJurek

7 1

Pojemniki do segregacji są w większości nieoznakowane poza tym otwory do wkładania np.plastyku są za małe wymagają chwytania odpadu w dłoń i pojedynczo wkładać do pojemnika. co na to powie sanepid ??? 21:59, 06.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WpolnotaWpolnota

6 0

Zrobic wspolnotę odlaczyc sie od spoldzielni. Wynajac sobie prywatnego administratora, osobne ogrzewanie gazowe itd. Gwarantuje wam ze polowe czynszu macie w kieszeni, zimą cieplo, przy bloku wszystlo utrzymane w porzadku, na remonty pieniadze zawsze są, klatka myta przez wynajęta sprzataczke, a jak ktos nie placi to tez na to są przepisy. Wiec nie rozumiem po co sie uzeracie z SM. Porozmawiajcie sobie z mieszkancami przemyslawa 3 lub 4 , sikorskiego 14:00, 07.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smieciowy joesmieciowy joe

5 0

Gdzie można odebrać worki na segregowane odpady w SM? I dlaczego są tak małe otwory w pojemnikach na tworzywa sztuczne, ze nie można całego wora wyrzucić tylko trzeba każdy śmieć łapać i osobno wkładać? To skrajnie niehigieniczne. Gdzie sanepid? Dostane karę to już ani razu śmieci nie bedę segregował, bo po co skoro płacę więcej? W innych gminach płacą mniej - śrem 18zł.. Jako duży producent śmieci proponuję zagadać ze śremiakami i tyle.. 18:54, 07.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszka l Mieszka l

2 0

Zgadzam się .... popieram! 20:16, 07.03.2020


JmJm

1 0

Poprawnie po polsku należało napisać: Poszli po linii najmniejszego oporu. 01:43, 08.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomekTomek

1 2

Niech płacą więcej 48zł jak nie sortują 13:28, 08.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

On. On.

0 0

Spółdzielnia to tylko kurde wie jak podnosić wysokość opłat. A robione nie jest nic.. Nawet kosze podpisane nie są do sortowania. Kontenery na plastiki i szkło czasami stoją tak pełne że się z nich wylewa.. To jest paranoja.. A opłaty idą na 8 typa co stoją jak kołki i próbują albo kosić trawę albo grabić.. Patologia. Niedługo będzie bardziej opłacało się wynajmować mieszkanie bezczynszowe niż mieć swoje w spółdzielni.. 22:47, 11.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%