Ciężki sprzęt, ruch na placu budowy i kolejne odcinki układanych szyn na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Leśnej w Gostyniu. Inwestycja warta 156 mln zł wchodzi w coraz bardziej widoczny etap, a w rejonie dworca pracuje maszyna, która przyciąga wzrok, to Unimat 09-4×4/4S.
Co dokładnie robi Unimat 09-4×4/4S? W najprostszych słowach, to "regulująco-zagęszczająca” podbijarka torów. Maszyna podnosi i precyzyjnie ustawia tor (wysokość, pochylenie, oś), a następnie zagęszcza tłuczeń pod podkładami, by tor trzymał geometrię pod obciążeniem pociągów. Ten model łączy możliwości ciągłej pracy na szlaku z obsługą rozjazdów, dlatego sprawdza się zarówno na prostych odcinkach, jak i w newralgicznych miejscach przy peronach i zwrotnicach. Efekt dla pasażerów i maszynistów to gładsza, cichsza i stabilniejsza jazda oraz mniejsze drgania.
Przypomnijmy. Modernizacja linii Gostyń-Kąkolewo to ponad 21 km nowych torów z bezstykowymi szynami, które ograniczą hałas i poprawią komfort podróży. Powstaną nowe przystanki w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie z wyższymi peronami, antypoślizgową nawierzchnią, oświetleniem LED, wiatami, czytelną informacją oraz udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Przebudowanych będzie także 21 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskają nowoczesne systemy sterowania ruchem. Koszt inwestycji to 156 mln złotych.
Dodajmy, że linia od 2011 roku służyła wyłącznie przewozom towarowym. Po zakończeniu prac wróci ruch pasażerski. Plan jest taki, by pierwsze pociągi z pasażerami wyruszyły w I kwartale 2029 roku. Docelowe prędkości to do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych, co skróci dojazd m.in. do Leszna i Poznania.
[ZT]82633[/ZT]
[ZT]82602[/ZT]
[ZT]82528[/ZT]
[ALERT]1757595093251[/ALERT]
Uwaga, będą strzelać! Teren ma zostać oznakowany, ale m
Degrengolada ludzka czerpiąca przyjemność z zabijania. Kochasz zabijać , to na front po stronie Putina lub banderowców. Tam się wyżyjesz aż zaczną ci buzować wszelkie narządy.
Dżon
17:18, 2025-09-11
Prawdziwy "potwór" na torach. Ciężko nie zwrócić uwagi
A to nie będzie linii do Piasków?
Pl
17:14, 2025-09-11
Przetarg odwołany, gmina zwraca kasę. Wygląda na to, że
Jacy niekompetentni ludzie tam pracują.
lusia
16:34, 2025-09-11
Ta ulica może za jakiś czas zmienić kierunek. Dlaczego?
Poustawiać znaki zakazu postoju i po kłopocie,każdy ma przecież podwórko czy garaż.W Piaskach jest problem na każdej ulicy np. Strzelecka, Grunwaldzka, Kasprzaka, Dworcowa i tak by można wymienić
On
14:58, 2025-09-11
0 0
A to nie będzie linii do Piasków?