Zamknij
NEWS

Położne i pielęgniarki nie kryją rozczarowania! Ten list pokazuje jak bardzo są rozgoryczone

13:12, 19.05.2025 Aktualizacja: 13:15, 19.05.2025
Skomentuj Foto: Gostyn24/czytelnik Gostyn24 Foto: Gostyn24/czytelnik Gostyn24

Do naszej redakcji trafił dziś list otwarty podpisany przez personel Oddziału Położniczo-Ginekologicznego i Noworodkowego SPZOZ w Gostyniu. Położne osobiście go przekazały. Jak zapowiedziały to samo pismo wcześniej zaniosły do Starostwa Powiatowego w Gostyniu. Autorki listu podkreślają, że chcą też, by jego treść została publicznie odczytana podczas jutrzejszej sesji Rady Powiatu Gostyńskiego.

W emocjonalnym, ale rzeczowym liście personel medyczny odnosi się do planowanej likwidacji oddziału w ramach restrukturyzacji szpitala. Położne i pielęgniarki nie kryją rozczarowania. Jak piszą, rozumieją potrzebę zmian i rozwijania opieki nad osobami starszymi, ale nie zgadzają się na to, by działo się to kosztem kobiet i noworodków.

- Zgłaszamy swój protest przeciwko likwidacji Oddziałów Położniczo-Ginekologicznego i Noworodkowego, przez co blisko 1000 kobiet rocznie będzie miało utrudniony dostęp do pomocy położniczej i w schorzeniach ginekologicznych – czytamy w liście.

Autorki pisma odpierają zarzuty, jakoby w gostyńskim szpitalu "nie rodziło się nawet jedno dziecko dziennie” i wpadają w "rutynę zawodową". Tymczasem pielęgniarki i położne wskazują, że w 2024 roku odebrano tam 236 porodów, a tylko w tym roku już 120.

- Przy tym zapomina się, że po porodzie mamy już nie 1 a 2 pacjentów do zaopiekowania. Trudno się zgodzić z utratą przez nas rutyny, konfrontując to z tym, że większość z nas uczestniczyła w trakcie swojej pracy zawodowej w kilkuset porodach. Jednak praca na Oddziale Położniczo-Ginekologicznym to nie tylko przyjmowanie porodów - czytamy w liście.

Przypominają również, że opieka nad pacjentkami i noworodkami nie ogranicza się wyłącznie do porodów. W zeszłym roku na oddziale przeprowadzono 150 operacji i 300 zabiegów ginekologicznych, a pomoc otrzymało 927 kobiet. 

- Poza tym na oddziale noworodkowym opiekowaliśmy się nowonarodzonymi dziećmi w pierwszych, najważniejszych chwilach ich życia. Dla zobrazowania skali, trzeba nadmienić, że łącznie na wszystkich oddziałach szpitala w 2024 roku zostało przyjętych 7137 pacjentów - czytamy w liście.

W piśmie poruszono też kwestię wynagrodzeń, które zdaniem personelu zostały wykorzystane w debacie publicznej w sposób wybiórczy, a nawet krzywdzący.

- To w naszym odczuciu jedynie próba zdyskredytowania nas w opinii osób zaangażowanych w ratowanie oddziałów – napisano.

Na zakończeni położne apelują do radnych o rozwagę, dialog i poszukiwanie rozwiązań, które nie będą oznaczać likwidacji.

- Wyrażamy ogromną wdzięczność dla wszystkich osób zaangażowanych w obronę naszych oddziałów. Wsparcie, jakie otrzymujemy, zarówno od osób publicznych, jak i prywatnych, jest dla nas bezcenne – podkreślają.

Pod listem podpisały się pielęgniarki i położne oddziału, w tym -  Żaneta Gabryelczyk, Sylwia Barteczka, Katarzyna Łukaszczyk, Dorota Maciejewska, Maria Dąbrowska, Aleksandra Przybył, Magdalena Szczęsna, Adrianna Witt, Sylwia Woźniak, Jolanta Jackowiak, Renata Polaszek, Iwona Parczewska, Justyna Wawrzyniak, Barbara Jakuszek, Klaudia Wyzuj, Hanna Andrzejewska, Anna Majewska, Aleksandra Lew, Lidia Dziubałka, Joanna Gruszka, Teresa Matecka, Katarzyna Sowińska.

Już jutro o godz. 9:00 rozpocznie się sesja Rady Powiatu Gostyńskiego podczas której zapadnie ostateczna decyzja w sprawie oddziały. A decyzję w tej sprawie podejmie
Rada Powiatu Gostyńskiego w składzie: Grzegorz Marszałek, Tomasz Skibicki, Piotr Kogut, Piotr Curyk, Sebastian Czwojda, Monika Gorynia, Tomasz Gruetzmacher, Dominik Jankowiak, Marcin Krawiec, Michał Listwoń, Hubert Łapawa, Maciej Maciejewski, Maciej Malczyk, Robert Marcinkowski, Sebastian Nowak, Tadeusz Bem, Mikołaj Rogala, Damian Walczak, Mikołaj Wojtyczka.

Czy list zostanie odczytany i wpłynie na decyzję radnych? Będziemy relacjonować przebieg sesji na bieżąco. Poniżej pełna treść listu:

[ZT]79408[/ZT]

[ZT]79315[/ZT]

[ZT]79304[/ZT]

[ALERT]1747649507888[/ALERT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!
(mis)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(33)

PanPan

12 8

Brawo dla Pań! Rzeczowo i bez atakowania nikogo. Mam nadzieję że radni to przeczytają

13:32, 19.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

7 2

Oby biuro rady im to przekazało na czas, a nie po sesji :P

14:17, 19.05.2025

Ja Ja

6 2

Teraz się ujawni co radni prezentują!Przecież reprezentują wyborców!

14:23, 19.05.2025

Mama Mama

14 5

Super słowa. Każdy ma prawo do obrony. Jak wszyscy wydali oświadczenia to panie też mogły. I chwała im za to. Bez ataku oskarżeń tylko same fakty. Oby ktoś to sobie wziął do serca

13:42, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdziwienieZdziwienie

11 4

Czemu służy utrzymywanie etatów dla ponad 20 pielęgniarek i położnych przy jednym porodzie dziennie? Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć jak to wygląda w praktyce?

13:45, 19.05.2025
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

W.W.

8 4

Oddział ginekologiczno-położniczy to nie tylko same porody. Proszę przeczytaj ile tam było hospitalizacji a ile porodów.

13:51, 19.05.2025

HmmHmm

6 1

No przecież jest w ty m liście napisane. Ponad 900 kobiet leżało na oddziale i do tego noworodki. A opieka jest 24h. Teraz to inaczej wygląda?

13:51, 19.05.2025

OjOj

6 3

Przecież napisaly że nie tylko porody tam są. Że mają ok. 1000pacjentow. A przecież niektórzy leżą kilka dni. Ja po porodzie leżałam 8dni. Więc myślę że praca jest.

13:55, 19.05.2025

Kasia pKasia p

5 2

Proszę jeszcze raz przeczytać tekst ze zrozumieniem, powoli , od początku do konca

14:33, 19.05.2025

mieszkaniecmieszkaniec

8 3

Obym się mylił, ale moim zdaniem sprawa już przesądzona. Psy szczekają, karawana idzie dalej.

13:47, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Propozycja dla powiaPropozycja dla powia

5 3

Starosta chciał pomagać Ukrainie a tam było pół miliona studentów z Afryki i z Azji to może przyjąć lekarzy tych afrykańskich lub azjatyckich po ukraińskich uczelniach?

13:52, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

11 3

a może lepiej zwolnić jakiś etatowych czy nieetatowych, niekompetentnych lub niedoświadczonych członków, pracowników powiatu, przesunąć pieniądze na szpital a tam zrestrukturyzować ten oddział??

W końcu szpital nie jest firmą, gdzie najważniejsza jest rentowność i wzrost wartości dla akcjonariuszy.

13:56, 19.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

12 1

Jestem ZA! Wiadomo, że bardziej przydatne dla społeczeństwa jest utrzymanie oddziału poł-gin, niż stanowiska etatowego członka zarządu!

14:19, 19.05.2025

PopieramPopieram

1 0

Bardzo ciekawy pomysł,bardzo ciekawy! Jestem w 100% za

17:42, 19.05.2025

MieszkankaMieszkanka

14 4

Brawo dla Pań położnych. Sercem jesteśmy z Wami.
Proponuję, zamiast likwidacji oddziału poł-gin. zlikwidować stanowisko etatowego członka zarządu, które w odczuciu wielu osób jest zbędne. Dzięki temu znajdą się oszczędności.

14:16, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnaOna

1 0

Ale paniom położnym ponoć chodzi o pacjentki.

16:10, 19.05.2025

Miesz Miesz

4 3

Wszyscy dyskutują że nie ma porodów, kluczowe pytanie dlaczego nie ma ,przecież dzieci się rodzą. Najlepiej zlikwidować i Problem rozwiązany.

14:19, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VgVg

5 4

Panowie radni pamiętajcie że macie matki,żony i córki. One też potrzebują aby ginekologia j położnictwo pozostały w naszym szpitalu.

14:21, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do vgDo vg

3 3

Jak radni powiatowi to sa sami pupile starosty to jak mogą głosowac tyle samo warci co starosta oni będą glosowac za następnym parkingiem przy klasztorze niech lepiej zagłosują żeby dozynki powiatowe zrobic co roku w innej gminie

15:32, 19.05.2025

zainteresowanyzainteresowany

3 4

Decyzję o przyszłości oddziałów będzie podejmować 18 mężczyzn i 1 kobieta. Kto z nich ma szansę tam trafić i mieć interes w jego dalszym utrzymywaniu??

14:31, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jedna radna Jedna radna

6 1

I oby choć kobieta poszła po rozum do głowy, bo jeśli ona jedna stanie murem za kobietami, to oddziały będą bezpieczne - tyle że zdaje się jest z ekipy pana Starosty…

14:52, 19.05.2025

pogopogo

3 1

Czekam niecierpliwie jak zagłosuje radny powiatowy z Pogorzeli.

14:35, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wątpliwości Wątpliwości

7 2

Bardzo proszę o podanie jakie to zabiegi. Czy wykonywane zgodnie ze standardami, dbając o dobro pacjentek? Ile to naciągnie pobytu w celu zrobienia procedur, które można wykonać w poradni ginekologicznej, niewymagających hospitalizacji. Ile pacjentek zostało przekazanych do innych szpitali po nieefektywnym leczeniu na tym oddziale?
Oddział jedynie można zostawić jak wymieni się kadrę. Bo z aktualną i tak w perspektywie kilku miesięcy będzie do zamknięcia i tak.

14:36, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Lisia Lisia

0 0

Ludzie..... przestańcie już się nakręcać. Nie sądzę żeby robili coś niezgodne z prawem. To jest szpital powiatowy tu się robi podstawowe zabiegi a nie najnowoczesniejszym sprzętem. Jesli były pacjentki na oddziale to chyba musiały być. Kobiety nie są takie *%#)!& żeby dać się zoperować bez potrzeby.

15:58, 19.05.2025

MalwaMalwa

6 3

Na tym oddziale jest za dużo personelu w stosunku do pacjentek, byłam, widziałam. Skoro tak mało kobiet z powiatu korzysta z usług tego oddziału to po co to na siłę utrzymywać.

14:36, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XX

1 1

Naprawdę 2 położne obsługujące salę porodową, położnictwo, ginekologię i patologię ciąży to za dużo ? To ile miało by być tam personelu ? 1 osoba ? Czy najlepiej zero położnych i pacjentki pozostawione same sobie ?

15:18, 19.05.2025

Kobiety Kobiety

10 0

My nie potrzebujemy oddziału (murów) tylko ludzi rzetelnych, zaangażowanych, potrafiących bezpiecznie leczyć.

14:38, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Manipulacja Manipulacja

7 4

Manipulacja uczuciami przez położne wobec decydentów, którzy będą podejmować decyzję jest nieprofesjonalna.
Wiadomo, ze gdyby była kadra to oddział mógłby zostać, chociaż sama ginekologia bo położnictwo zdecydowanie można zamknąć. Dzieci rodzi się w Polsce mniej i to jest fakt.
Decyzja jest trudna. Trzeba jednak podejść rzeczowo, konkretnie. Skoro nie można osiągnąć kompromisu to podejmuje się decyzję lepszą i bezpieczniejszą dla dobra ogółu.
Być może jak ginekolodzy nowi którzy przyjdą i będą wykonywać zabiegi w ramach oddziału wielospecjalistycznego z czasem odzyskają zaufanie pacjentek z powiatu gostyńskiego i będzie można przywrócić część łóżek.

14:43, 19.05.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Już Już

3 0

Granie uczuciami to robią osoby z Zolu mimo że ich nikt nie zamyka. Wywieszają baner a sama pani kierownik mówiła że pacjenci są w stanie ciężkim j średnio ciężkim i wentylowani. Więc cóż. Brawa dla tych kobiet że mają odwagę walczyć.

15:01, 19.05.2025

Stół prezydialnyStół prezydialny

1 0

A pan znowu swoje? W trakcie tych pseudo konsultacji powtarzano to jak mantrę.

15:51, 19.05.2025

GdzieGdzie

0 1

Gdzie ta manipulacja uczuciami? Bo chyba różne pisma czytamy

15:54, 19.05.2025

Zniesmaczona Zniesmaczona

9 3

List piękny i tkliwy. Ale tutaj walczymy o bezpieczeństwo i jakość. Aktualnie na oddziale nie ma odpowiedniej kadry, która zapewni ciągłą, rozwojową i bezpieczną pracę oddziału.

14:47, 19.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Gośka Gośka

0 1

Jeśli nie ma kadry to trzeba są zatrudnić. Jakoś innych można zatrudnić a ginekologów nie. W innych szpitalach jest ich dużo. Tylko w Gostyniu nikt nie umie ich poszukać. Albo nie chce. !!!! Poprawia warunki to i młodzi przyjdą.

15:53, 19.05.2025

BełkotBełkot

0 1

To teraz ta kadra od super ginekologii będzie w Izbie przyjęć czy na wielospecjalistycznym między ortopedą a chirurgiem?

15:54, 19.05.2025

Trolling w natarciu Trolling w natarciu

4 1

Ale tu farma trolli wyrosła, wy to się naprawdę nudzicie w tej pracy…

14:53, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie trolle Nie trolle

3 2

Jak ktoś ma inne zdanie to zaraz że troll. Błagam. Nie wszyscy musimy się zgadzać z narracja rzucona przez oddział. Ja jako kobieta i mieszkanka powiatu mam inne zdanie i mogę je wyrazić, tak samo jak zwolennicy zostawienia tego tworu.

15:22, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Twój nick Twój nick

2 0

W 2024r urodziło się ponad 600 dzieci z czego w naszym szpitalu 232, reszta zdecydowała się na inne szpitale. Dlatego??
2024 => 232 porody
2023 => 294
2022 => 227
2021 => 421
2020 => 638
2019 => 704
Oddział tworzy personel, który pozostawiał i pozostawia wiele do życzenia. I to dlatego kobiety wybierały inne miasta na porody.

Kobiety z problemami ginekologicznymi też wybierają inne szpitale, dlaczego??
ponieważ brakuje lekarzy którzy przyjmują zarówno w szpitalu jak i w poradni, a wiadomo jak są traktowane pacjentki od innych lekarzy i jakie niewybredne komentarze słyszą.

15:53, 19.05.2025
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

ZgodaZgoda

0 1

Wszystko zgoda dlatego trzeba szukać rozwiązań i nowych lekarzy. A nie zamykać

15:56, 19.05.2025

JaJa

1 0

Niech mam ochoty kopulować

16:03, 19.05.2025

Do zgodaDo zgoda

1 0

Ale właśnie tu jest problem, z lekarzami.
Przejrzałem kilka szpitali z porodówkami i większość ma z tym problemem i poszukują położników.
A do Gostynia nie chcą przyjść...brak rozwoju, sprzętu...

16:19, 19.05.2025

Do jaDo ja

0 1

Twoja decyzja, nie mnie to oceniać.🤣

16:34, 19.05.2025

kobietakobieta

0 0

Sama rodziłam w Lesznie 2 dzieci , bo tam miałam lekarza prowadzącego. Zdecydowanie jestem za tym aby odział pozostał , zlikwidują to juz nigdy nie odbudują . Leczyć się nie pojechałam do Leszna , tylko skorzystałam z gostynskiej ginekologii . Powiatowy szpital bez podstawowego oddziału dla kobiet? To tylko mężczyzna mógł wymyśleć. Myślę że my kobiety powinnyśmy walczyć o to aby nam panowie nie odbierali dostępu do leczenia.

16:43, 19.05.2025

ObywatelObywatel

0 0

Pisać do NIK

16:02, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MEDIAMEDIA

2 1

Starosta , ty się jutro wypudruj włos przeczesz łojem wołowym i wypachnij bo bydziesz w Polsacie interwencja i obyś num wstydu gostyniokum nie przynius jak cie bydum kamerować .

16:28, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŁoooŁooo

1 0

Kamyry bydum???
To do fryzjera muszę szybko iść, co by stary mnie widzioł i wioska cała, że jo w TV była i sie dobrze zaprezentowała..jak Justyna Steczkowska...łejery to jeszcze kieckę idę szukać...

17:05, 19.05.2025

Do GośkaDo Gośka

0 0

Szukać można, tylko nie chcą pracować w takiej atmosferze, która tworzą tam pracownicy na oddziale. Sam nowy lekarz nic nie zdziała, bo trzeba na tym oddziale zmienić nastawienie do pracy, rozwoju i podejściu do pacjenta.

16:31, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawda boli Prawda boli

3 0

Trzeba uderzyć się w pierś i przyznać że zaniedbania personelu tego oddziału, wieloletnie, doprowadziły do miejsca w którym są teraz. Ludzie nie chcieli przychodzić tutaj do pracy. Nikt nie chciał się szkolić bo nawet nie było nikogo kto chciałby to robić.
Teraz jak gorąco pod nogami, jak zaczęły dwa lata temu chodzić głosy o zamykaniu porodówek poniżej 400 porodów to nagle oczy zaczęły się otwierać.
Teraz mówienie, że trzeba zostawić oddział dla bezpieczeństwa jest policzkiem wymierzonym we wszystkie kobiety naszego powiatu. Bo wcześniej nikt się nie przejmował tym, że zaczęły odchodzić i zaprzestały korzystania z usług tego oddziału. Był spokój i jakoś się kulało, pieniążki na konto leciały.

16:38, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

1 0

Ludzie nie moze cały szpital pracować za personel z gin i poloznictwa który przynosi straty.Czy wy pracowalibyscie za kolegów koleżanki które przychodzą na dyżur odpocząć bo nie ma pacjentek i noworodków.Zrozumcie załogę że szpitala bo ja rozumiem.

16:53, 19.05.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OdpowiedzOdpowiedz

0 0

Ale przecież na spotkaniach organizowanych przez Starostę była mowa, że każdy oddział praktycznie przynosi straty. Więc o jakim pracowaniu za innych mówisz?

17:19, 19.05.2025

TyTy

0 0

A ty nie rozumiesz że te oddziały to dopiero początek zamykania całego szpitala. Prawie wszystkie oddziały przynoszą straty (łącznie z ZOLem) i nikt nie daje gwarancji że geriatria też nie będzie. Jeśli taka "solidarność" panuje w tym szpitalu to po kolei wszystko pozamykają co jest pod kreską. Szpital to nie fabryka

17:23, 19.05.2025

Właśnie Właśnie

1 0

W Gostyniu był czas, że lekarze byli chętni, tylko ci starzy ich tak traktowali, że rezygnowali.

16:55, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AchaAcha

0 0

Czyli zamykać, bo nie ma ginekologów, ale kupę kasy wkładać w geriatrie nie mając geriatry to jest ok… Jednak na rynku więcej jest ginekologów niż geriatrów. Jeśli tamtych nie potrafili przez tyle lat zachęcić do pracy na tym oddziale, to już widzę geriatre, który tu przyjedzie radośnie pracować. Powodzenia

17:44, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do acha Do acha

0 0

Do zakontraktowania działalności oddziału jest potrzebny jeden specjalista geriatra, reszta może być np. internistami. Interniści mogą w razie potrzeby wspomagać ten oddział po godzinie 15. Natomiast do działaności oddziału położniczo-ginekologicznego niezbędni są lekarze dyżurni - 4/5 lekarzy.

18:05, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do acha Do acha

0 0

Typowy troll z Ciebie. Nie wiem ale się wypowiem.
Inne oddziały pracują na ten nierentowny oddział. Gdyby nie interna i chirurgia które mają nadwykonania to byłoby krucho.
Utrzymywanie nierentownego oddziału jest kompletnie nieodpowiedzialne.

18:08, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PomyslPomysl

0 0

To nie zamykajmy, bo za dużo kwasu, ale możemy zawiesić jego działalność na jakiś czas. Poszukać lekarzy, nowego personelu, a jak nie będzie chętnych to go wygasić.

18:11, 19.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

11 mln zł11 mln zł

0 0

Ale chodzi o pieniądze 11mln zł
z KPO i pewne warunki oraz czas ich realizacji.
Tak też zawieszenie chyba nic nie da

18:28, 19.05.2025

Do AchaDo Acha

0 0

Chcieli pracować na oddziale. Ale przez personel tam pracujący, brak współpracy i chęci rozwoju odchodzili.

18:12, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmmhmm

1 0

Najłatwiej zlikwidować , kiedyś zlikwidowali pociagi jadace przez Gostyń . Po latach doszli do tego ze to jest wykluczenie komunikacyjne . Zlikwidują odziały świadczące tylko opiekę dla kobiet , tylko bez szansy aby to by kiedys przywrócić . Straty 5 milionów rocznie , 232 dzieciaczki sie urodziły . Potrafiliśmy jako mieszkańcy powiatu zebrac wiecej pieniedzy na leczenie jednego dziecka w rok . To co to za strata jak 232 dzieciaczki się urodziły. Szpital od lat zaniedbany generuje straty , wina jest starostwa. Nieudolnie zarządzali latami , teraz najłatwiej zlikwidować. Potrafili załatwic kase na geriatrię , powinni starac sie o kase na połoznictwo i ginekologię . Nie wiem pod kogo podlega komunikacja miejska , jak pod starostwo to mozesie okazac ze od lipca kobiety moga wsiadac i siedzieć tylko z tyłu autokaru .Skoro tak łatwo przyszło im odebranie kobietom podstawowej opieki ginekologiczno połozniczej w szpitalu.

18:24, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasa Kasa

0 0

Tutaj nie chodzi o pieniądze na ginekologii żeby funkcjonowała. Czego nie rozumiecie. Tam nie ma kadry lekarskiej. To są zaniedbania wieloletnie ze strony personelu, który pracował na to jak jest postrzegany i że kobiety wybierają inne placówki. Z tą kadra podstawowej opieki ginekologicznej zaraz nie będzie, bo już trudno zapewnić ciągłość oddziału. Jeżeli uważasz że lekarz spędzający 5 dób na dyżurze jest gwarantem bezpieczeństwa, to wariactwo. A tak teraz tam tak wygląda.
Dzieciaki mogą rodzić się w innych placówkach, bezpieczniejszych. Nie stracą tożsamości mieszkańca powiatu przez to że urodzą się w innym szpitalu.

18:35, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123123

0 0

Kochane Panie położne.
Myślę, że bardzo trudno jest zrozumieć osobom nie związanym z medycyną o co walczycie.
To jest walka z wiatrem....
Szkoda waszych emocji i nerwów.
Jestem zdecydowanie za pozostawieniem oddziału.
Uważam, że mój komentarz jest bez znaczenia i nic nie wnosi.
Z drugiej strony zawsze warto brać pod uwagę inne rację.( dotyczące likwidacji)
Serdecznie pozdrawiam.

18:39, 19.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%