Zamknij
NEWS

Fabryczna pozostanie dwukierunkowa

10:31, 11.12.2015
Skomentuj

To już pewne. Jedna ze zmian w organizacji ruchu, wprowadzona przy okazji remontu przejazdu kolejowego w Gostyniu, pozostanie na stałe. Chodzi o ul. Fabryczną, która na całej swojej długości będzie dwukierunkowa. Projekt zmian przygotowano jakiś czas temu, ale nie chciano wprowadzać dodatkowego zamieszania. - Nie chcieliśmy wcześniej wprowadzać zamieszania, ale widzimy, że ta zmiana sprawdza się - mówi Mariusz Konieczny, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej UM w Gostyniu.

Do zmian w organizacji ruchu, jakie wymusił remont przejazdu kolejowego na ul. Poznańskiej w Gostyniu, kierowcy już zdążyli przywyknąć. I dobrze, bo jedna z nich na pewno pozostanie na dłużej. Chodzi o ul. Fabryczną w Gostyniu. Dwa lata temu wprowadzono ruch dwukierunkowy na odcinku od ul. Nad Kanią do ul. Lipowej. Teraz w obu kierunkach pojedziemy aż do pl. Karola Marcinkowskiego. Również jadąc z placu K. Marcinkowskiego (na skrzyżowaniu niedaleko Netto) bez problemu można skręcać zarówno w prawo - w ulicę Fabryczną, jak i w lewo - w kierunku ul. Przy Dworcu.

- Projekt zmiany organizacji ruchu na tym odcinku mieliśmy przygotowany już wcześniej, ale nie chcieliśmy wprowadzać zmian przed remontem przejazdu kolejowego - mówi Mariusz Konieczny, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej UM w Gostyniu. Zmianę zaakceptowała policja i komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego działająca przy Starostwie Powiatowym. - Stwierdziliśmy, że wprowadzimy nowe zasady poruszania się najpierw tymczasowo, aby zobaczyć, jak to się sprawdzi, jak do tego podejdą kierowcy i pozostali mieszkańcy. Chcieliśmy być pewni, że skrzyżowanie nie będzie wprowadzało punktów kolizyjnych. Widzimy, że się sprawdziła - tłumaczy naczelnik Mariusz Konieczny.

- Dzięki tej zmianie dajemy kierowcom możliwość "ucieczki" w godzinach szczytu czy w momencie, kiedy przejazd kolejowy jest zamknięty… Ruch jest bardziej płynny - tłumaczy wprowadzenie zmian naczelnik Mariusz Konieczny. - Ruch jednokierunkowy przestaje być potrzebny. Staramy się na tych odcinkach, na których jest taka możliwość, wprowadzać ruch  dwukierunkowy. Pozwalają one mieszkańcom na zmniejszenie odcinków przejazdu. Nie trzeba objeżdżać całego miasta dookoła - dodaje naczelnik Mariusz Konieczny z UM w Gostyniu.

Nowe zasady ruchu, które wprowadzono na skrzyżowaniu ulic Leśnej z Polną (przy wjeździe z ul. Leśnej w Polną i odwrotnie - obie są drogami głównymi) były zmianami tymczasowymi. Dziś ruch odbywa się już na starych zasadach.

MiS

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(18)

mcdonaldsmcdonalds

0 0

No i fajnie :-)

11:06, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

0 0

jak zwykle nie przemyślana decyzja . Zakorkuje to tylko skrzyżowanie Fabrycznej z Nad Kanią.
Należy upłynniać ruch tam gdzie jest jego większe natężenie. Przykład jeden czy dwa samochody z Fabrycznej skręcają w lewo na Nad Kanią i kilkanaście samochodów nadjeżdżających do skrzyżowania z Nad Kanią w kierunku Piasków będzie czekać i blokować ulicę. To skrzyżowanie jest nieporozumieniem .Po co takie szerokie chodniki .Było trzeba zrobić porządny lewoskręt.

12:16, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grzegorz jeszcze niegrzegorz jeszcze nie

0 0

Wspolczuje wyjezdzajacym z pl.K.Marcinkowsiego w kierunku Leszna i Poznania.

12:17, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YY

0 0

Jak zwykle na gorsze. Przy każdym ruchu czy przetaczaniu pociągu np. z cukrowni zakorkowane
będzie całe skrzyżowanie ponieważ środkowy pas zablokuje pierwszy kierowca pragnący skręcić w poznańską i zablokuje wszystkich ,którzy chcą jechać prosto w kierunku Mostowej

12:22, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzychooKrzychoo

0 0

O ile zmianą na dwukierunkową uważam za słuszną to sposób oznaczenia może wprowadzać w błąd. Jadąc od centrum, włączając się w Fabryczną mam znak ustąp pierwszeństwa ale na jezdni nie ma żadnych znaków poziomych do zatrzymania, jestem na swoim pasie. Jadący od cukrowni są na drodze głównej, ale żeby jechać prosto muszą zmienić pas. Przy zmianie pasa trzeba ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się tym pasem. Miejsce na zmianę pasa jest dość krótkie. I teraz pytanie kto ma pierwszeństwo, czy ten co jedzie od cukrowni prosto (zmienia pas) czy ten od centrum który ma znak ustąp pierwszeństwa. Niby znaki pionowe są ważniejsze od poziomych. Ale to może powodować pewne nieporozumienia. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie pasa głównego na Fabrycznej prosto, wydzielenie pasa do skrętu w prawo i w lewo. A od centrum zrobienie ustąp pierwszeństwa dla skrętu w lewo i wrysowania linii warunkowego zatrzymania.

12:36, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

laik drogowylaik drogowy

0 0

W pełni zgadzam się z komentarzem X i Y. Najpierw wydano duże pieniądze na projekt układu ruchu po największym rondzie w Europie, po to aby upłynnić ruch. Mimo wielu przeciwników tego rozwiązania ruch na głównych drogach przejazdowych odbywał się w miarę płynnie, minusem było objeżdżanie Gostynia w ruchu lokalnym ale coś za coś i wcale nie było tak źle. Teraz nie mając obwodnicy wprowadza się utrudnienia na głównym szlaku DK12. Mam nadzieję, że tak jak po 1 miesiącu zamknięto przejazd od ul. Kolejowej w kierunku ul. Poznańskiej (po kilku wypadkach), tak i tym razem ktoś zauważy, że intencje dobre a rzeczywistość jest inna. To coś na wysokości tzw. rożna nie spełnia żadnych wymogów skrzyżowania, tak naprawdę to na papierku i na grze planszowej można coś takiego wymalować a jak tam jeździć? np. TIR jadący w kierunku Leszna może zgodnie z oznakowaniem zmienić pas na wysokości rożna, a w tym momencie na lewym pasie ma już inny pojazd z Pl. Karola, który jedzie swoim pasem. Dotychczas na przejeździe kolejowym przy starej portierni jak jechał TIR prawym pasem, trzeba było na lewym przeczekać (bo się nie zmieści w pasie) a teraz jadąc z kierunku przeciwnego - bez komentarza. Tak można więcej tych nieporozumieniem wymieniać ale po co skoro ktoś uznał, że tak jest lepiej. Nikt nie lubi zmian, tylko czy w tym przypadku ktoś oprócz analizy papierowej widział jak to wygląda w rzeczywistości. Przed chwilą mijałem się na przejeździe z autobusem miejskim - też nie jest w stanie jechać w swoim pasie. Dziwi mnie tylko to, że w czasie remontu było mnóstwo komentarzy na tak aby pozostawić tu ruch dwukierunkowy.

14:00, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dariandarian

0 0

dlatego sprzedałem samochód i jeżdżę rowerem lub pieszo ile mnie wydatków i nie muszę sie stresować niedzielnymi kierowcami i pomyłkami kobiet heheheh pozdrawiam rowerzystów i pieszych ekologów.

14:16, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

majmaj

0 0

w urzędzie i policji fachowców od organizacji ruchu w bród, a więc czego krytykujecie.

15:44, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojo

0 0

Grzegorz jeszcze nie emeryt.....-dziękuję

15:59, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jasjas

0 0

kolejna nieprzemyślana decyzja widac urzędnicy myśla nad tym tylko jak utrudnić życie kierowcom w Gostyniu no to stłuczek bedzie wiecej dziekujemy wam pseudo fachowcy od ruchu drogowego

16:32, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jarojaro

0 0

Przez ten miesiąc może zdawało to jakiś egzamin,ale nie wiem czy pan Konieczny zauważył,że duża część tirów omijała jak mogła ten odcinek,w większości jechały tedy osobówki,a teraz będzie masakra.Chyba był jakiś powód wprowadzenia tej zmiany dwa lata temu? Czyżby to pomysł ówczesnej władzy ,bo teraz taki czas, zmieniamy wszystko i wszystkich

16:37, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z innej beczkiZ innej beczki

0 0

A ja mam uwagę do redaktora - autora w/w artykułu. W trzecim akapicie w zdaniu: "Zmianę zaakceptowała policja i komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego działająca przy Starostwie Powiatowym." Słowa Policja i Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego powinny być pisane z Wielkiej Litery.
Powyższe artykuły czyta dużo młodzieży i powinni uczyć się poprawnej ortografii.

20:15, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

0 0

TO JEST PARANOJA. WYJAZD Z PL. MARCINKOWSKIEGO I WYDOSTANIE SIĘ NA POZNAŃSKĄ PRZY JESZCZE ZMIANIE PASA TO JEST PO...OLONY POMYSŁ. ALE CO TAM TYLKO TA ZMIANA WSTRZYMUJE RUCH NA TYM ODCINKU, A JESZCZE ZMIANA PASA NA TYM ODCINKU PRZY DUŻYM RUCHU ZA MAŁO MIEJSCA NA ZMIANY PASA(BĘDĄ KOLIZJE) MOIM ZDANIEM PAS W PRAWO Z PL. KAROLA NA FABRYCZNĄ POWIENIEN TEZ BYĆ W LEWO NA POZNAŃSKĄ I W PRAWO NA FABRYCZNĄ. A DOBRZE ŻE TERAZ JEST USTĄP PIERWSZEŃSTWA Z PL. KAROLA A NIE TEN CHORY STOP.

21:12, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

0 0

JAK TORY SĄ ZAMKNIĘTE TO PRZEWAŻNIE OBYDWA PRZEJAZDY KOLEJOWE BO SĄ BLISKO SIEBIE WIĘC NIE WIEM CO TO ZA POPRAWA RUCHU.

21:13, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BojoBojo

0 0

DO Laik Drogowy POPIERAM W 100% !!!!!!!

22:11, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kołowykołowy

0 0

A rondo?Ile to ułatwi.

23:37, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yxlyxl

0 0

jako kierowca zawodowy od 30 lat nie spotkalem glupszego skrzyzowania jakie jest w gostyniu po remacie przejazdu kolejowego.wlodarze miasta ogarnijcie sie troche bo to rozwiazanie swiadczy o waszych predysodycjach na lata nastepne .zenada.ul .fabryczna byla dwukierunkowa .po widzimisiach jakiegos pajaca stala sie jednokierunkowa.prawda .a teraz wracaja do starego .po co ta zmiana .co to dalo .kto za to zaplaci . sory podatnicy

23:56, 11.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

0 0

Poroniony pomysł z tą dwukierunkową Fabryczną ( od Pl. K. Marcinkowskiego do Lipowej) , "mądre głowy" , które to wymyśliły chyba nie jeżdżą po Gostyniu. Spróbujcie skręcić z Lipowej w lewo w Fabryczną , trzeba swoje odczekać. Na Fabrycznej przy Pl. K. Marcinkowskiego krótki odcinek jezdni do zmiany pasa ruchu, a jeżeli trzeba zmienić dwa pasy ?

16:48, 12.12.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%