Zamknij
NEWS

Co powinna zawierać profesjonalna strona firmowa?

artykuł sponsorowany 12:41, 23.12.2022 Aktualizacja: 10:31, 05.10.2025
Skomentuj Foto: Zleceniodawca Foto: Zleceniodawca

Strona WWW to wizytówka firmy. Pojawia się w materiałach reklamowych, ma zachęcać do kontaktu z przedsiębiorstwem, atrakcyjnie prezentować ofertę, zawierać mapkę dojazdu do siedziby i dawać różne opcje kontaktu. O czym należy pamiętać, zlecając projekt strony WWW dla firmy? Co powinna zawierać taka witryna?

Strona internetowa firmy – na co zwrócić uwagę?

Internauci mają określone oczekiwania od witryn w sieci. Są przyzwyczajeni do rozwiązań, które zapewniają im wygodę, potwierdzają wiarygodność przedsiębiorcy. Co jest szczególnie istotne?

Zakładka kontakt

Po pierwsze powinna wyglądać atrakcyjnie. Po drugie ma zapewniać różne formy kontaktu. Jeśli znajduje się tam formularz, to powinien się składać z minimalnej liczby pól. W przypadku gdy korzystamy z zabezpieczenia typu reCAPTCHA, musimy wielokrotnie przetestować, czy działa. Zróbmy to na różnych urządzeniach – nie tylko na komputerze, ale także na smartfonie i tablecie. Dodajmy adres i numer telefonu – to informacje, które często decydują, czy internauta w ogóle weźmie pod uwagę kontakt z firmą.

Zakładka „O nas”

Oczywiście może się nazywać „o firmie”, „o mnie” i nie tylko. Warto poświęcić czas na jej przygotowanie. Można opisać historię przedsiębiorstwa, dodać zdjęcia z biura, wstawić informacje o zatrudnianych specjalistach. Zdjęcia są elementem, który zachęca do zapoznania się z treścią. Jeśli internauta zobaczy tam wyłącznie tekst, może nie chcieć zapoznać się z zawartością podstrony.

Niestandardowe formy kontaktu

Poza danymi adresowymi warto zapewnić internautom możliwość skorzystania z nietypowych form kontaktu, które zresztą są wykorzystywane przez wiele firm. Należą do nich czat online i opcja automatycznego połączenia telefonicznego po kliknięciu np. słuchawki. Oczywiście powinny być dostępne w tych godzinach, kiedy internauta szybko doczeka się odpowiedzi.

Odnośniki do konta w serwisach społecznościowych

To kolejny element, który uwiarygodnia firmę w oczach internauty. Warto dodać ikony z odnośnikami do profili w serwisach społecznościowych. Ważne, żeby na kontach social media coś się działo, pojawiały się publikacje.

Mapa dojazdowa i opinie Google

Warto wyświetlić na stronie mapę dojazdową do firmy – mapę Google. To jeden z czynników, który ma wpływ na widoczność wizytówki, tj. Profilu Firmy w Google. Jeśli na mapie oznaczona jest lokalizacja, to wyświetla się informacja o liczbie opinii i średniej ocenie. Klient od razu może sprawdzić, jak jest recenzowany dany podmiot.

Prosty w obsłudze system zarządzania treścią

Warto stawiać na CMS-y, które są popularne i rozwijane. Wtedy możemy korzystać z tysięcy pluginów, motywów i z kolejnych aktualizacji, dzięki którym eliminowane są błędy w oprogramowaniu i jest ono rozwijane. Przykłady takich systemów to WordPress, Joomla! czy Drupal. Szczegółowy opis ostatniego z wymienionych znajduje się na blogu Smartbees.pl. Wszystkie mają wady i zalety. Warto przetestować te systemy i wybrać optymalny dla firmy.

Portfolio, informacje o zleceniach

To jeden z ważnych elementów, które internauci biorą pod uwagę, wybierając firmę do współpracy. Chcą sprawdzić, dla kogo pracował dany wykonawca, a najlepiej, jeśli na stronie znajdują się również referencje od tych podmiotów.

Dokładny opis usług

Klient nie może mieć wątpliwości, o jaką ofertę pyta. Opis usług czy produktów powinien jasno je prezentować, tak, aby dla internauty oczywiste było, o czym mowa. Przed udostępnieniem witryny w sieci warto pokazać te treści jak największej liczbie osób do oceny. Niech określą: czy zachęcały je do zakupu, czy są jasne, nie wprowadzają w błąd? To kolejny z elementów, które mają bardzo duży wpływ na skuteczność strony WWW.

Strona firmowa – podsumowanie

Witryna firmy powinna być dopracowana pod każdym kątem. Ważne jest zapewnienie oczekiwanych przez klientów funkcji, prostota rozwiązań, szczegółowe opisy i jak najwięcej elementów, które dla internauty są potwierdzeniem wiarygodności. Poza tym pamiętajmy, że trendy w witrynach się zmieniają – co jakiś czas niezbędne są modernizacje, aby je dopasować do aktualnych wymagań klientów.

Materiał partnera

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%