Zamknij

Ile miesięcznie wydajemy na zakupy online? Niektóre kwoty robią wrażenie!

13:49, 03.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:44, 21.11.2022

W 2021 roku aż 77% polskich internautów kupowało online (1). Najczęściej były to osoby z wyższym i średnim wykształceniem, zamieszkujące miejscowości powyżej 200 tysięcy mieszkańców oraz określające sytuację swojego gospodarstwa domowego jako średnią lub dobrą (2). Co kupowały oraz ile wydawały miesięcznie na swoje zakupy przez internet?

Co Polacy kupują w internecie?

Zdecydowanie najczęściej kupowanymi produktami w polskim internecie były odzież, obuwie, kosmetyki i perfumy, książki, płyty i filmy oraz sprzęt RTV/AGD – wybierało je co najmniej 50% e-konsumentów (3). Mniej niż połowa internautów kupowała natomiast produkty farmaceutyczne, odzież sportową, artykuły dziecięce i zabawki, telefony oraz meble (3). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się artykuły dla kolekcjonerów, oprogramowanie komputerowe oraz bilety do kina czy teatru – w przypadku tej ostatniej kategorii mniejsza popularność mogła wynikać z obostrzeń pandemicznych (4).

Wśród kupujących widoczne były różnice między kobietami i mężczyznami. Panie częściej kupowały online odzież, kosmetyki, książki i płyty, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, meble i biżuterię. Panowie natomiast częściej zamawiali smartfony, samochody i części do nich, sprzęt komputerowy, gry, ubezpieczenia oraz artykuły dla kolekcjonerów (5).

Zakupy przez internet różniły się również w zależności od wieku internautów. Najmłodsi częściej niż inne grupy wiekowe wybierali biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru, zaś najstarsi preferowali ubezpieczenia, produkty spożywcze oraz farmaceutyczne (6).

Ile wydajemy na zakupy online?

Osoby robiące zakupy w internecie w 2021 roku najwięcej wydawały miesięcznie na obuwie (201 zł), odzież (200 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł) (7). W każdym z tych przypadków najwyższe kwoty na zakupy przeznaczali mieszkańcy dużych miast (7).

Ile kosztowały internautów inne kategorie produktów zamawianych online? Zakupy artykułów dziecięcych i zabawek kosztowały średnio 149 zł miesięcznie, kosmetyków i perfum 136 zł, produktów farmaceutycznych 119 zł, a książek, płyt i filmów 91 zł (7).

Internauci deklarowali także wydatki rzędu 1232 zł (w ciągu ostatnich 6 miesięcy) na RTV/AGD, a także 856 zł na urządzenia mobilne i 782 zł na meble (7).

Na co wydawali najwięcej młodsi i starsi internauci? U osób, które nie ukończyły 24 lat, były to urządzenia mobilne – wydawali na nie blisko 1300 zł w okresie 6 miesięcy (8). Kupujący powyżej pięćdziesiątego roku życia największe kwoty przeznaczali na artykuły spożywcze (211 zł) oraz sprzęt RTV/AGD (1236 zł w ciągu ostatnich 6 miesięcy) (9).

Warto dodać, że aż 62% e-konsumentów nie zamierza zmieniać poziomu swoich wydatków na zakupy w sieci w przyszłości, a 25% spośród nich przewiduje ich zwiększenie (8).

Jak podnieść komfort zakupów online? Pomoże Visa Mobile

Popularność zakupów online w Polsce sprawia, że pojawiają się nowe rozwiązania usprawniające proces płatności online. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, dzięki której nie trzeba w trakcie płatności w sklepie internetowym podawać danych karty, haseł i wypełniać wielu pól formularza. Wystarczy wybrać ikonę tego rozwiązania, a następnie podać numer telefonu i potwierdzić transakcję na telefonie. Wszystkie transakcje są zabezpieczane przez Visa (10).

Jak zacząć korzystać z Visa Mobile? Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w aplikacji bankowej lub zainstalować aplikację Visa Mobile. Visa Mobile jest dostępna dla użytkowników różnych systemów i znaleźć ją można w odpowiednim sklepie (10). Listę banków, których klienci już teraz mogą korzystać z Visa Mobile można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9.
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10.
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144.
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 145.
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 143-144.
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148.
  7. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 173-174.
  8. Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 25.03.2022.
  9. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175-184.
  10. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html 

Artykuł powstał we współpracy z Visa

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%