Policja w Krotoszynie pochwaliła się kolejnym sukcesem. Tym razem nie chodziło jednak o złapanie groźnego przestępcy, rozbicie gangu złodziei, czy skuteczną akcją prewencyjną. Nie. Komenda uznała, że mieszkańców z pewnością ucieszy wiadomość o… nowych ekspresach do kawy. W poście na Facebooku czytamy, że teraz poranna odprawa będzie bardziej energiczna niż espresso, a atmosfera w pracy jeszcze lepsza. Brawo. Cyrk może się schować.
Zdjęcie opublikowane razem z postem mówi wszystko. Dwóch panów w mundurach uroczyście podaje sobie dłonie, a przed nimi stoją dwa błyszczące automaty do kawy, jakby właśnie podpisano kontrakt stulecia. Obok kubeczki z logo policji, żeby nikt nie pomylił tego promocją sprzętu AGD w Media Expert. Tyle, że patrząc, na ten obrazek nasuwa się pytanie - czy to jeszcze policja, czy już wstęp do reklamy producenta kawy rozpuszczalnej?
Bo policjanci to też ludzie i pewnie większość z nich lubi dobrą kawę. Nie ma w tym nic złego. Problem w tym, że wizerunek służby mundurowej, która z powagą pilnuje prawa, raczej średnio komponuje się z hasztagami w stylu #KawaŁączy i opisami, że bez kofeiny policjant jest jak radiowóz bez paliwa. To brzmi raczej jak wpis baristy, a nie instytucji, która ma być gwarantem naszego bezpieczeństwa.
I tutaj dochodzimy do sedna, bo odkąd policja odkryła Facebooka, to można odnieść wrażenie, że coraz częściej skupia się na wirtualnym przekazie. Zdjęcia policjantek w specjalnym kalendarzu, patrole na tle zachodu słońca, selfie z festynów dla dzieci... Wszystko wygląda może i efektownie, ale czy od tego zacznie spadać przestępczość? Policjanci nie są po to, żeby ich lubić, ale od tego by nas chronić, a takie "występy" z pewnością nie utwierdzają w tym nas obywateli.
Od policjantów ludzie oczekują bezpieczeństwa, informacji jak ono wygląda w powiecie, ile było interwencji, co zrobić, by nie dać się oszukać czy jak chronić dzieci przed zagrożeniami. Robienie publicznej relacji z dostawy ekspresów do komendy, jest nie tylko śmieszne, ale może też uwłaczać powadze i autorytetowi tej służby. Co będzie kolejnym razem? Informacja, że dzięki staraniom związku zawodowego zakupiono zszywacze, pinezki i trzy ryzy papieru?
Wizerunku policji nie zbuduje kawa na Facebooku, a skuteczność w działaniu, powaga i autorytet. A takie przekazy ten autorytet raczej tylko ośmieszają. Można było sobie darować ten post i zdjęcie, bo i bez social mediów nowy ekspres do kawy cieszyłby mundurowych tak samo. No chyba, że dla krotoszyńskiej policji, taki sprzęt, to przełom w funkcjonowaniu formacji...
Mieszkańcy oczekują bezpieczeństwa, a nie oglądania na Facebooku kolejnych pozowanych ujęć, które poprawiają humor funkcjonariuszom, ale niewiele wnoszą do życia społeczności. Bo policja nie potrzebuje filtrów, hasztagów i uśmiechów do kamery. Policja potrzebuje zaufania. A tego nie zdobywa się przez autopromocję, lecz przez realne działanie. Takie, które każdy mieszkaniec odczuje w codziennym życiu.
Foto: Zrzut ekranu Facebook/Policja Krotoszyn
Jerzy Kulak: "Prawda sama się obroniła". Chodzi o ...
Nowe pozegowo osiedle bankowe mieszka inteligencja popaprancow
Do mieszkaniec
14:06, 2025-08-23
Jerzy Kulak: "Prawda sama się obroniła". Chodzi o ...
proponuje zburzyć wszystkie bloki jak taka polityka to chore że nie mozna bloków tam budować
Jerzyk
13:14, 2025-08-23
Wypadł z drogi i koziołkował autem. Prawda wyszła na...
Łagodnie opisany jak na 1,2 promila ciekawe czemu czyżby ze względu na narodowości?
Xd
13:13, 2025-08-23
To już kolejny etap konserwacji. Czy radni zdecydują...
Braciszkowie niech też coś dorzucą dostali za ziemię 70 mln
konserwator
13:06, 2025-08-23
0 0
W treści artykułu wielkie oburzenie, że policja wrzuca posty typu: zdjęcia policjantek w kalendarzu, patrole na tle zachodu słońca czy selfi z festynów a to akurat z takich postów słynie komenda na Gostyniu. Dlaczego więc pod artykuł podajcie sąsiedni powiat? Boicie się komendy czy bardzo świetnie z nią współpracujecie?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz