Zamknij
NEWS

Ksiądz ogłosił, że nie zgadza się na zbiórkę do puszek WOŚP. Na reakcję nie trzeba było długo czekać

10:20, 22.01.2024 Aktualizacja: 12:45, 24.01.2024
Skomentuj Foto: arch. Gostyn24/Fotomontaż Foto: arch. Gostyn24/Fotomontaż

Duże kontrowersje wywołały wśród Czytelników słowa proboszcza parafii pw. św. Michała Archanioła w Domachowie, które miał wypowiedzieć w kościele w odniesieniu do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ksiądz nie zgodził się na zbiórkę WOŚP na terenie przykościelnym, co jasno napisał również w parafialnym komunikacie. Do naszej redakcji zgłosił się jeden z mieszkańców regionu, którego te słowa oburzyły. Jak zapewnia,  może zapewnić asystę strażaków ochotników, wszystkim chętnym do zbiórki wolontariuszom. O komentarz poprosiliśmy również proboszcza.

Za kilka dni 32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W wielu miejscach będzie można spotkać wolontariuszy, prowadzących kwestę do puszek. Na stronie internetowej WOŚP, w informacji dla kwestujących, można przeczytać, że zawsze w dobrym tonie jest zapytać zarządcy danego obiektu - sklepu, kina, kościoła, czy taka zbiórka może mieć miejsce, bo pomimo że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy robi tak wiele dobrego, to ma też przeciwników.

- Wszystko zależy od właściciela terenu lub instytucji, która zarządza danym miejscem. Pamiętaj, że bez zgody tych osób - nie możesz kwestować w danej strefie. Nawet jeśli otrzymasz zgodę na zbiórkę nie bądź nachalny, nie stój w przejściu, nie utrudniaj wejścia (np. do kościoła). Pamiętaj - jesteś gościem, pozostaw po sobie dobre wspomnienie. O radę dotyczącą miejsca kwesty najlepiej podpytaj doświadczonych członków swojego Sztabu - czytamy na stronie WOŚP w informacjach dla wolontariuszy.

W Domachowie wyraźny sprzeciw na kwestowanie wolontariuszy WOŚP wyraził ksiądz Paweł Minta z miejscowej parafii. Komunikat ogłosił podczas niedzielnych mszy świętych, zamieścił go również w ogłoszeniach parafialnych na stronie internetowej.

- U W A G A: Ze względu na liczne kontrowersje nie zgadzam się na zbiórkę WOŚP na terenie przykościelnym - czytamy w opublikowanej informacji.

Na reakcję mieszkańców regionu długo nie trzeba było czekać. Już wczoraj do naszej redakcji zadzwonił zbulwersowany Czytelnik.

- Usłyszałem, że jest taka sytuacja i trochę mnie to zszokowało - mówi Piotr Żółkowski z Krzyżanek, sołtys i strażak OSP. - U nas w Pępowie czy Skoraszewicach, żaden z księży nie zabrania zbierania. Owsiak robi dużo dobrego i nawet jeśli ktoś osobiście nie korzystał ze sprzętu WOŚP, to zna osobę, która z niego skorzystała - wyjaśnia nasz rozmówca i dodaje. - Sam nie jestem wolontariuszem, ale jeśli znajdą się osoby chętne do kwestowania w Domachowie, to zapewniam asystę strażaków Ochotniczej Straży Pożarnej - podsumował Piotr Żółkowski. 

Zapytaliśmy ks. Pawła Mintę, który jak sam przyznał dotąd "tolerował" wolontariuszy, dlaczego nie zgadza się na pojawienie wolontariuszy. Dotąd najczęściej w rejonie domachowskiego kościoła kwestowali uczniowie szkół. Dlaczego w tym roku postanowił wydać taki komunikat?

- W jakimś sensie byłem stawiany wobec faktów - twierdzi ks. Paweł Minta. - Nieraz było to na ostatnią chwilę i na to przyzwalałem. Taka jest decyzja i żeby już więcej nie drążyć tematu - dodaje proboszcz parafii z Domachowa.

Proboszcz nie zamierza tłumaczyć swoich słów, dotyczących kwestii kontrowersji wokół WOŚP.

- Każdy może sobie odpowiedzieć sam albo poczytać w internecie. Nie zamierzam w tej kwestii nic więcej dopowiadać - mówił ks. Paweł Minta.

Ksiądz określił również, gdzie nie mogą kwestować wolontariusze m.in. przy wejściu na teren cmentarza i przy kaplicy. 

[ALERT]1705915661808[/ALERT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!
(mis)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(110)

zenon zenon

55 153

powoli wejda do kosciola i beda zbierac, nigdzie nie mozna znalezc informacji jak to wszystko sie rozlicza, moim zdaniem indoktrynacja mlodziezy !

11:11, 22.01.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

TojaToja

41 16

Jak pisowcy przemawiali z ambon to faktury wyPisywali, czy gotówkę dawali.

13:55, 22.01.2024

NilNil

16 34

Owsiak i lewusy plują na kościół a najwięcej pod kościołami zbierają.

18:11, 22.01.2024

Pazerni Pazerni

25 5

Jak by kościół nie wyciągał zachlannej łapy po Nasze pieniądze, nikt by nie musiał zbierać na leczenie. Porobili sobie pensjonaty gdzie leczą się za darmo choćby /Marysin/a po wypadkach, udarach muszą płacić 5 tys za msc.

19:35, 22.01.2024

cezarcezar

7 1

a gdzie są informacje na temat rozliczenia zbiórki na tacę ?

10:17, 24.01.2024

xyzxyz

119 46

Wstyd!

11:13, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TuptuśTuptuś

1 6

A ty wpuścisz księdza na swoją posesję by zbierał na kolonie parafialne?

09:34, 23.01.2024

Ma pełne prawoMa pełne prawo

85 131

Jako gospodarz terenu i kościoła ksiądz proboszcz ma pełne prawo do takiej decyzji. Oburzony pan sołtys niech wyraża zgodę na kwestowanie u siebie. Demokracja drogi panie sołtysie nie polega na narzucaniu innym swoich pomysłów i zachowań .

11:15, 22.01.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

TOJA TOJA

59 18

Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie,ale proboszcz jest tylko administratorem a nie właścicielem i powinien się liczyć że zdaniem parafian.

12:21, 22.01.2024

TojaToja

0 3

Toja to ja a nie toja to ty.

15:26, 22.01.2024

Twoja matka Twoja matka

30 10

Gunwo ma do gadania, kościół i teren wokół sa własnością WSPOLNOTY. Juny z biskupizny zapomniały,że należy się modlić do Boga a nie do czarnej mafii

15:27, 22.01.2024

tomtom

5 3

jak księdzu spadnie liczba duszyczek a co za tym idzie kasa co miesiąc to się oczka otworą, Druga sprawa to teren przed cmentarzem. Tren przed wejściem na cmentarz nie należy do kościoła wiec każdy może tam stać i nie jest to nigdzie zabronione a swoje widzi misie każdy może mieć.

09:35, 23.01.2024

ZenekZenek

0 0

W pełni zgadzam się z tym zdaniem.

23:04, 27.01.2024

CzytelnikCzytelnik

57 48

Uważam że nienalezy kogoś zmuszać do swoich poglądów. Każdy ma prawo do swojego zdania tak jak nie każdy wrzuca do tej puszki. Ja osobiście za to w zeszłym roku pieniądze poszły na Ukrainę nie dam mu złotówki.

11:39, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stan Stan

16 5

Szacun, średnio Polska wydaje na braci ukraincow 7 mld zł miesięcznie to tyle co WOŚP uzbiera w czasie 50 swoich zbiórek. Po zaproszeniu braci ukraincow do Polski leczenie u lekarzy specjalistów to tragedia, u nas do kardiologa trzeba czekać 14 miesięcy.

14:47, 22.01.2024

Ojej!Ojej!

139 49

Oby księdzu nigdy nie był potrzebny sprzęt do ratowania życia!!!

11:40, 22.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do Ojej Do Ojej

44 21

A ja myślę inaczej. Oby mu był potrzebny. I jak znam życie będzie bo karma wraca zawsze.

12:16, 22.01.2024

mors mors

12 27

moze i byl ale co ciebie to moze obchodzic wara od Domachowa

13:04, 22.01.2024

BabciaBabcia

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


StaśStaś

122 43

Proponuję składkę kolędową przeznaczać co roku na WOŚP, może to da księżom do myślenia...

11:49, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A jaA ja

28 9

Proponuję w ogóle nie wpuszczać na kolędę i żadnych danin czy do koszyka.

14:16, 22.01.2024

ONON

49 67

Panie Piotrze proszę sobie nie wycierać buzi OSP (co znaczy dać asystę -stawianie Strażaków przeciw Kościołowi). Znalazł się bojownik.

11:52, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Michasia Michasia

22 11

Sołtys z Krzyżanek pewnie nie wie że Domachowo to inna gmina. Strażacy aby działać nie muszą pytać o zgodę niedouczonego sołtysa.

12:28, 22.01.2024

smiech  ze  sołtys  smiech ze sołtys

45 63

Co mają Krzyżanki do Domachowa? Swojego podwórka niech sołtys pilnuje . Pies jak nie ma co robić to j... liże

11:54, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

onon

8 7

Chuck Norris z Krzyżanek

13:33, 22.01.2024

AdammAdamm

2 3

To może weź się za to lizanie zamiast durne komentarze wypisywać

20:25, 22.01.2024

JaJa

58 119

I bardzo dobrze ksiądz postąpił kiedyś trzeba z tym oszustwem skończyć a ludzie tak w to wszystko wierzą

11:55, 22.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

J.jJ.j

48 21

Proponuję zacząć myśleć samodzielnie, a nie żyć herezjami gloszonymi przed poprzednią partię polityczną. Owszem oni z tych pieniędzy mają swoje wynagrodzenia itp itd. Ale 90% pracy wykonują z dobrej woli i chęci niesienia pomocy.
Gdyby nie WOSP szpitale byłyby ubogie w sprzęt, a my dalej leczylibysmy się sredniowiecznymi metodami niejdenokrotnie nie wiedząc co nam jest. Proponuje przeciwnikom WOSP napisac i nosić w portfelu oswiadczenie , że w razie pierwszej pomocy nie chca korzystac ze sorzety przrz nich zakupionego.
Moje dziecko jedno i drugie dwukrotnie korzystalo ze sprzętu id WOŚP dlatego wszystkim darczyńca podziękowania i oby z roku na rok bylo nas coraz wiecej a nie mniej

12:27, 22.01.2024

JaJa

45 14

Ksiądz i przeciw pomaganiu ????? Wstyd !!!! Ile istnień ludzkich zostało uratowanych dzięki Owsiakowi . Puknij się w głowę człowieku. Na tace dawać ale dla ratowania życie Nie ?????? Okropne

13:35, 22.01.2024

Byly gostyniak Byly gostyniak

8 5

Jesli wiesz i masz dowody że to oszustwo to na policję z tym idź. Jesli nie masz to morda w kubeł bo skonczysz jak Wąsik z Kaminskim.

00:57, 23.01.2024

PytaPyta

59 28

Na remont kościoła, wszyscy bo koscioł jest wiernych, jak wierni coś od siebie, to Warrrrrrra kocioł czarownic ich. Apr czy ja wyraziłem zgodę że wlezli, po kolędzie,a była tabl że pies i nie wchodzić.

12:02, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zdzich Zdzich

2 5

Paszoł won

17:11, 22.01.2024

PytaPyta

2 3

Bóg jest z ciebie dumny HAA, więcej takich fałszywych proszę.

19:41, 22.01.2024

PolacyPolacy

44 84

To tak jak z tymi wyborami idą głosują nie wiedzą co robią A teraz ręką w nocniku i płacz Bardzo dobrze księże proboszczu jesteśmy z tobą tak trzymać czeka to towarzystwo pognać w kozi rog

12:04, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpisKowcySpisKowcy

10 5

Ale to pisowcy płaczą, i niech płaczą bo to lepsze niż szczucie na ludzi. Jesteście mafia razem ale jak dobrowolna składka na K,to już nie,inni też cacy. Judasz.

16:43, 22.01.2024

Wierny Wierny

94 41

To jest oburzające , kościół powinien być otwarty dla ludzi a nie być przeciw ludzkości. Zdrowie i życie jest bezcenne i ponad poglądy polityczne, potem się dziwią że młodzieży nie ma w kościele?? Ksiądz powinien wyjść do tych wolontariuszy z kubkiem gorącej herbaty . Nikt nie zmusza do wrzucania w puszkę !!! Skandal

12:08, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrawoBrawo

26 7

Brawo pięknie napisane

12:56, 22.01.2024

Parafianin Parafianin

83 28

Sam by dołożył się do ratowania życia i zdrowia. Dla wszystkich co piszą że ta zbiórka WOŚP jest nie jasna proszę poczytać co roku jest oficjalny raport ile zabrelai gdzie zebrali i na co idą te pieniądze. Jestem ciekaw czy ksiądz kiedyś poda oficjalnie ile zebrał i na co to przeznaczył !!

12:11, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onon

15 4

I tym się różnimy od normalnych krajów że tam zbiórki i fundacje zakładają ludzie którzy mają pieniądze a u nas ci którzy chcą mieć pieniądze.

13:17, 22.01.2024

OburzonyOburzony

84 30

Wstyd,oby taca była pusta i wkoncu zaczęli płacić podatki jak każdy inny człowiek. Nie znam rodziny która nie używała by sprzętu z wosp bo np każde dziecko w Gn szpitalu sprzętem od nich przechodzi badanie słuchu po porodzie. Wstyd i jeszcze raz Wstyd, moja wiara juz dawno sukienkowych omija. Prawdziwy Kościół to nie tacy ludzie.

12:14, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

buławabuława

7 1

Przesyłam link. Proszę zapoznać się z tematem, a później komentować.
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/pit/rozliczenia/6430297,jakie-podatki-placa-ksieza-duchowni-w-polsce-w-2024-roku-kwartalny-ryczalt-a-niektorzy-pit.html.
Pozdrawiam.

18:49, 22.01.2024

XxxxxXxxxx

2 1

Tak kasa z funduszu powinna pójść na chore dzieci a nie zdrowych facetów i możemy rozmawiać. Ze jakieś podatki płacą to nic nie znaczy, nikt tacy kopert nie rozlicza. Sobie link znajdź do rozumu.

21:22, 22.01.2024

JaJa

50 23

Nagle obrońcy wolnej woli księdza i kościoła ale ciało kobiety to już nie jej wybór, takie to miłosierne na pokaz jął zawsze.

12:16, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiernywierny

63 27

Ciekawe czy ten Pleban nosi w portfelu kartkę z napisem "w przypadku zagrożenia życia nie ratować sprzętem zakupionym przez WOŚP", a nie przepraszam zapewne kilkanaście lat temu proboszcza po wypadku już ten sprzęt ratował tylko mu się zapomniało !

12:19, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wiernyDo wierny

5 6

Ty też nosisz w portfelu kartkę proszę nie wołać domnie księdza i pochować mnie pod płotem 😮, nie jestem ani za tym ani za tym ale z czasem obydwu człowiek potrzebuje

19:21, 22.01.2024

ChoryChory

69 24

Mało przyjemny ten ksiądz do puszki nie to i do koszyczka nie dawać

12:20, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QQ

44 61

Wreszcie jakiś mądry klecha się znalazł.
Nawet starsi ludzie widzą ten przekręt - przy kasie w jednym ze sklepów, starszy człowiek powiedział.
Złamanego grosza nie dostaje ten złodziej ode mnie od 20 lat. Rok temu 20 ml wyciągnął z % a biedne dzieci po mrozie stoją.
Jednak wystarczy umieć czytać i sprawdzać, brawo dla starszego Pana.

12:25, 22.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XxxXxx

24 9

Starszy to może nie rozumieć,wystarczy się zapoznać z corocznym sprawozdaniem co do złotówki jaki sprzęt i co zostało zakupione. A na tacy ksiądz ani podatku ani pomocy. To tacy ludzie jak Pan są zaślepieni złością.

12:29, 22.01.2024

Mądry klecha śmiech Mądry klecha śmiech

25 8

A mądry klecha się spowiada na co wydaje i ile dostaje? Mówi co chce a wy mu uwierzycie jak Bogu! skoro WOŚP złodzieje to klecha tym bardziej

12:44, 22.01.2024

zosiazosia

11 5

starszy pan (zapewne ze zrytym beretem)robi za wyrocznię na ktorą sie jakis podobny oszołom powołuje

16:53, 22.01.2024

V.V.

43 16

A sytuacja w kościele jest jasna i sytuacje molestowania i inne są wyjaśniane a księża karani czy raczej jest to zamiatane "pod dywan"?

12:27, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qur... Qur...

22 6

A Niezaszczepieni też mogą się dorzucić, czy jeszcze nie? 🤮🤮🤮☠️

12:31, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rybnik Bartek Rybnik Bartek

0 0

Chyba tak?

18:03, 25.01.2024

TttttTtttt

46 13

Kolejny raz chcą podzielić i skłócić ludzi , gdzie jest umiłowanie bliźniego ?? Gdzie jest pomoc potrzebującym ? Nikt nikogo nie zmusza do wrzucania do puszki. A może ksiądz się rozliczy z różnych zbiórek?

12:34, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dwdw

28 44

brawo dla ksiedza !!!!! od kiedy w tamtym roku owsiak przeznaczył pieniadze na ukraine nie dostanie od mojej rodziny ani grosza!!!!!!

12:36, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zla Zla

8 7

W tvpisie tak mówili? Ani złotówka z zbiórek nie została przekazana na owoce Ukrainie. Tylko pieniążki z innych zbiórek i miejsc. Ale tego już nie powiedzieli? A po co samemu sprawdzać. A po 2 nie znam dobrej osoby na tym świecie której los mieszkańców kraju objętego wojna byłby obojętny. Także pora zastanowić się nad sobą jednak.

12:41, 22.01.2024

QQ

6 2

https://www.facebook.com/share/v/VZs9nKEpRos7eM3Q/

12:50, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do likwidacji Do likwidacji

45 16

Zlikwidować fundusz kościelny i dawać na chore dzieci tak powinno być kościół sam powinien na siebie zarobić a nie wołać na każdym kroku wstyd dla klechy

12:52, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelniczka Czytelniczka

25 37

Ja w tym roku ogólnie nie dam na zbiórkę po tym jak dowiedziałam się ,ze utrzymuje się z tych pieniędzy i że wspierał banery polotyków Po a ludzie dobrego serca przekazują dla chorych

12:56, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DowiedzialaDowiedziala

15 10

A od kogo to się dowiedziałaś, od fryzjerki, uważaj żeby o tobie u fryzjera prawdy nie powiedzieli, bo rodzinie wstyd będzie. Jak coś masz to zgłaszaj do prok, a jak nie to gębą w yhhhhhhh.....

14:02, 22.01.2024

morsmors

8 16

Krzyzanki trzy ch ... w bok od biskupizny

12:59, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Brawo dla sołtysaBrawo dla sołtysa

15 8

Ci księża to jednak sami sobie w kolano strzelają. Kościoły wieją pustkami przynajmniej w dużych miastach i za jakiś czas dotrze to nawet do takiego biskupianskiego Dłymachłewa . Na lekcje religii już niedługo nikt nie będzie chodził statystyki mówią same za siebie a tu taki zakazy stosuje . Zapomniał że to nie jego a wszystkich wiernych . Takim zachowaniem tylko odwraca młodzież od kościoła a stare babcie moherowe wymierają.

13:56, 22.01.2024

DammnDammn

26 41

Świetna odpowiedź Księdza krótko i na temat bez zbędnych cyrków

13:06, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marcin ,,,,Marcin ,,,,

6 2

Cyrk to on zrobił z poważnych rzeczy jakimi jest zbiórka.
Skoro tak nieuczciwa jest WOSP, to jak się Jurkowi Owsiakowi udaje kwestować 32 lata?Wspaniała inicjatywa!Teren wokół Kościoła nie jest Minty.Skoro jednak tak uważA to niech się bierze w soboty za miotłę i taczkę a nie wykorzystuje parafian.

21:55, 22.01.2024

A w kościele śpiewajA w kościele śpiewaj

46 12

Gdzie miłość wzajemna i dobro
tam znajdziesz Boga żywego.
Ale po zachowaniu widać że to ściema.

13:18, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Juras ***** ***Juras ***** ***

17 27

Jak to? Od kiedy małe dzieci na banery wyborcze dla PO i nowy Land Rover dla Jurasa zbierać pieniążków pod kościołem nie mogą? Skandal! Hańba! Co za chory z nienawiści człowiek mógł tego zakazać?! Juras nie po to całe życie ciężko harował żeby mu teraz pieniądze zabierać. Tyle poświęceń, tyle agitacji politycznej i teraz zakazywać? Jurasowi? Największemu świętemu? Uczciwemu niemal jak Tusk. Krynicy mądrości. Serca trzeba nie mieć.

13:21, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WolontaruszkaWolontaruszka

3 1

Skoro oni Twoim zdaniem tacy uczciwi to co powiesz na temat Kamińskiego i Wąsika? Ci to są krystaliczni za to na 100%. Ludzie opamiętajcie się. Ksiądz dobrze sobie to poukładał, rozgłos na całą wieś. Sam się chłopina za robotę nie weźmie tylko wiernych wiecznie wykorzystuje. Ode mnie złamanego grosza nie dostanie.

05:48, 23.01.2024

MikaMika

29 12

Proszę poczytać, niektórzy księża oddają całą zebraną tacę. Niech ma kartkę że jak trafi do szpitala to mają nie używać sprzętu zakupionego przez WOŚP.

13:29, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hmmhmm

3 5

Te teksty, że jak trafi do szpitala, to niech nie korzysta ze sprzętu to czysta demagogia. Skoro sprzęt jest w publicznym szpitalu, to każdy ma prawo z niego korzystać. Nawet osoba bezdomna, która nie tylko nie daje na WOŚP, ale nawet nie płaci składek zdrowotnych. Żyjemy w demokratycznym kraju i facet ma prawo wyrazić swoją opinię, nawet jeśli się to komuś nie podoba. Wolontriusze mogą stać na chodniku czy w innym miejscu. Nie muszą stać na terenie kościelnym. I informacja dla hejterów- od lat daję na WOŚP, nie znam księdza, nie wiem dobry czy zły, ale poziom nienawiści i jad co niektórych do tych, którzy mają inne poglądy jest porażający.

23:21, 22.01.2024

DellDell

0 0

To tutaj będzie kłopot, bo prawie wszystka z WOŚP

17:33, 24.01.2024

MarcinMarcin

35 12

Wstyd ‼️‼️‼️‼️ to obawa że mniej dadzą na tacę ‼️‼️‼️‼️ polityczne szambo i tyle .

13:31, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kanonkanon

12 22

A co byśta powiedzieli, gdyby ksiądz wysłał kościelnego z koszyczkiem, który kwestowałby przed każdym wejściem do urzęgu gminy?

13:32, 22.01.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WstydWstyd

13 4

I zapłaciłby podatek? Zbierać na chore dzieci to nie,ale na kieckowych zdrowych facetów którzy mogą się za pracę wziąć to tak co tydzień! Obłuda!

13:48, 22.01.2024

kanonkanon

0 7

Jak widzę po łapkach w dół, nie zgdzacie się z taką sytucją. Wyciągnijcie wnioski.

14:53, 22.01.2024

Do kanonDo kanon

7 3

Nie zgadzamy się z Twoim komentarzem, brednie.

15:03, 22.01.2024

PozwalamPozwalam

3 3

Ja nie mam nic przeciw, nawet może iść z kościelnym, ministrantem i gosposia, a jak ma dziecko to sam się dołożę.

15:33, 22.01.2024

KrobioklKrobiokl

12 15

Ten co dzwonił do redakcji to chyba tylko świnie mógłby karmić z takim rozumem.....co to są Krzyżanki gdzie to leży

13:45, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ParafianinParafianin

13 7

Dobrze, że zadzwonił bo nikt z nas niemiał odwagi, tylko szemrać między sobą, a ty krobiak ić z proboszczę pomódl się za za skazańców i pedofilów w spódnicach tylko to wam zostało

15:11, 22.01.2024

Pewien sceptyk.Pewien sceptyk.

22 36

Reakcja księdza prawidłowa. Jest demokracja I ma prawo wyrazić swoje zdanie. Nie każdy musi wspierać człowieka który ofiarowane pieniądze przeznacza na
donaldka który będzie nas okradał tak samo jak PiS albo jeszcze bardziej. Kiedyś czasami dawaliśmy na WOŚP całą rodziną ale widać teraz że Owsiak jest pionkiem koalicji ANTYobywatelskiej która tak samo jak Pis będzie niszczyć ten kraj aż nie wyprzeda i zniszczy wszystko do reszty.

13:46, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbcAbc

12 5

To że nie przepadasz za pomysłodawcą nie oznacza że nie trzeba pomagać chorym, wszystkie wydatki są jawne, nei tak jak te pieniądze na tacy, ktokolwiek widział ktokolwiek wie.

13:50, 22.01.2024

Parafian Parafian

20 33

Bardzo dobrze popieram.

13:50, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

11111111

27 14

Przeciez on jest na biskupiznie a biskupiany to ciemnogrod tylko pała i im tłuc bo pseudo zoro im krzyknie z ambony to by sie pozabijali zeby sprzatac koło koscioła a na cmentarzu strach isc najgorszy w cały archidecjezji a co on ma z wośp a po kołedzie łazi jeden zebrak tepe biskupiany

13:54, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sąsiad Sąsiad

33 11

Ten ksiądz to wogole jest ..... Masakra takiego klera mieć...

13:56, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BongolaBongola

36 10

Ożesz ty worze wstrętny!
Zbiórkę co roku robisz sam jak łazisz po domach i robisz wielkie kolędowanie! Pan i władca Domachowa...

14:06, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BleKotBleKot

20 9

Może bidul ne wie że pis już nie rządzi, i kurek zakręcony, kościół do polityki się nie wtraca, może nie wie. Policja już się przestawiła, jak nie chcieli tak teraz chcą.

14:07, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

19891989

35 5

A pochwalił sie na kazaniu ze mu zabrali prawko jazde po alkocholu

14:11, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ah Ah

11 0

Nie nic nie mówił 😂😂

15:03, 22.01.2024

promilpromil

0 0

Zabrali prawko za jazdę po alkoholu? Równy gość!!!

20:55, 25.01.2024

MieszkaniecMieszkaniec

26 4

Ksiądz oczywiście może zarządzać na swoim terenie, parking i gościniec biskupiański został oddany w zarządzanie gminie, więc co do tego nie ma prawa zabraniać kwestować na parkingu czy na chodniku. Jedynie zostaje mu teren kościoła.

14:33, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WolontariuszWolontariusz

14 2

I to jest jedna konkretna prawdziwa informacja! - zbiórka ma status zbiórki publicznej i może odbywać się w miejscach publicznych.

15:12, 22.01.2024

MmMm

24 8

Chyba mu się coś w głowie przestawiło jak może to przecież nawet jego teren nie jest jego własnością i jak tak może zarządzać GBUR

14:33, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ksiądz Ksiądz

17 38

Ksiądz ma rację niech_spierdalają z tymi puszkami owsiki małe

14:37, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HmmmHmmm

26 2

A ja wpłacam na każdą zbiórkę czy to WOSP czy caritas czy inne zbiorki i nie zastanawiam się czy prawi czy lewi tylko czy pomagają słabszym. Sama mam niepełnosprawnych w domu, korzystamy ze sprzętów tych fundacji i narazie radzimy sobie dobrze. Ale nikt nie wie jak długo sam będzie sprawny, samodzielny czy co czeka jego bliskich i później sam będzie liczył na pomoc. Także zachowanie księdza bardzo nie na miejscu, ma prawo do swojego zdania ale ma obowiązki chyba wobec słabszych i Boga skoro tym księdzem jest i ma SŁUŻYĆ. Te złości i uszczypliwosci do wora i do jeziora bo nigdy nie wiecie co Was w życiu jeszcze spotka.

14:40, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafian Parafian

29 4

Ciekawe skąd wziął pieniążki na nowego Leona, czekaj czekaj aby przyjedziesz po kolędzie, to wyprysniesz wcześniej niż usiądziesz, tak jak to już bywało w nie jednym domu cwaniaku, ten pseudo ksiądz, co liczy tylko na pieniądze powinien już dawno stąd wylecieć.. ale biskupiany tak ksieciula nauczyły, jeszcze więcej ciasta noście mu na weekend o pieniążkach nie wspomnę a na cmentarzu zima się można zabić, z resztą nie tylko zimą!!!

14:52, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

12891289

15 1

Dupo włazy to sa baby z starej krobi jadna nad drugą

15:19, 22.01.2024

LOLLOL

22 7

Przeciez jego dzieci mogą z tego sprzetu korzystac.... serca nie ma.....

14:52, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XDDXDD

1 1

To niech wyda te pieniądze z zeszłego roku, bo coś do tej pory jeszcze ich nie ruszył

19:45, 22.01.2024

No No

22 9

To forma protestu przeciw obecnej wladzy ktora chce zlikwidować fundusz kościelny a to 250 mln zł. Swoim zachowaniem ksiądz pokazał że popiera PiS i jej nienawiść do WOŚP. I tu ksiądz zapedzil się jak Duda.

14:53, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KpgutKpgut

4 5

Ksiądz ma racje. W tym roku nie dam ani grosza.

18:25, 22.01.2024

OnOn

19 9

Jeszcze wielkiego pana trzeba wozić na kolędę i odwieść, jakby to na mnie trafiło to napewno by jechał.. ma auto niech jedzie, mnie też nikt nie wozi, chyba że znowu prawko zabrali bandycie..

14:54, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sjpsjp

12 7

Mocne słowo (bandycie). Trochę kultury, a poza tym nie: odwieść, tylko odwieźć. Nie: napewno, tylko na pewno.

15:26, 22.01.2024

Bez emocjiBez emocji

16 11

Gdyby owsiak nie angażował się w politykę i nie popierał i nie namawiał do antyklerykalizmu to można by mieć pretensje a tak? Zresztą do tych wszystkich hejterow skoro tak się cieszycie że kościoły są puste to po co tam zbierać, jeśli szydzisz z kościoła z księdza z wiernych że to ciemnogród oczerniasz i wysmiewasz to się teraz dziwicie? Skoro to takie zło to sam owsiak powinien określić aby od tych złych i *%#)!& ludzi nie zbierać.

14:58, 22.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HahHah

8 4

Wszędzie są dobrzy ludzie i źli, tylko że w kościele znajdujemy najwięcej obłudnych, śpiewają i mówią o miłości bliźniego ale tylko biały polak z Maryjka, każdy obcy czy z innymi poglądami nie zasługuje na pomoc, bo inny. Także sami się oracie.

15:06, 22.01.2024

Do hahDo hah

4 1

Skoro tam jest najwięcej obłudnych to po co co rok tam zbierają i o co ten hałas? Tym bardziej nikomu nie powinno być żal czyż nie?

17:05, 22.01.2024

XxxXxx

2 2

Kasa jest potrzebna na chorych, czy obludni czy nie ich kasa pomoże komuś, jakiś tu masz błąd logiczny w tym komentarzu swoim.

17:34, 22.01.2024

MiesxkMiesxk

14 11

Nie jest to jego prywatny teren ,jakiś czubek

15:15, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PARAFIANINPARAFIANIN

12 11

TRZEBA JEDNA NIEDZIELE NIC NIE POŁOŻY C NA TACY TO ZMIENI SIĘ O STO STOPNI. W DALSZYM CIĄGU MYŚLI . ŻE Z POWIATU COŚ SAPNIE.

15:19, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NieDzielNieDziel

3 2

Nie jedna tylko, jak przemyśli i przeprosi ludzi to wtedy można negocjować.

16:54, 22.01.2024

WinWin

15 9

Parafianie nic w tej kwestii nie zrobią... Oni się go boją jak ognia nadskakują nad nim jakby były Bogiem

15:52, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FujFuj

1 1

Waszym bogiem jest Owsiak i błoto z wodstocku

16:12, 24.01.2024

Wolontariusz Wolontariusz

13 8

Gdyby Juras był apolityczny i tyle się nie panoszył za darmo to by pewnie nik niezakazywał.

16:28, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śmierć Śmierć

12 11

Rozumiem że jak umrzesz niechcesz być pochowany przez księdza?

16:32, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PatMatPatMat

5 4

Haaaa huuha, pochwalony to będziesz lub nie przez jego szefa, jak już jesteś taki wierzący, a nie przez inkwizycje,co torturami i paleniem na żywca wymuszała przyznanie się do winy.

16:48, 22.01.2024

MieszkMieszk

7 3

I co mi to da że on za pieniądze mnie pochowa ,??

18:18, 22.01.2024

JKJK

7 5

lepiej by się samochodem nowym pochwalił

16:42, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ja Ja

2 0

Tesla😂

20:57, 22.01.2024

QQ

16 10

Owsika i jego banda odpowiadxialni za miliony istnień, gad który segregował ludzi i zmuszał do szczepień!

16:47, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BravoKBravoK

8 7

Ksiezulek robi dobrą robote temu co jak ogonem nakryje to znaleźć trudno. Ale przynajmniej szczery gość.

16:51, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mała mała

13 8

Ksiądz powinien być do ludzi i dawać kasę na chorych a nie ciągle wołać na tace i po kolędzie liczyć kasę na sanatorium albo nowe auto. A zaś pretensje że ludzie do kościoła nie chodzą jak takie akcie odpie**alaja.

16:53, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggg

7 6

najwiekrza mafia

17:06, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chorychory

18 9

Nie daje i nie będę dawać na Owsiaka, a ci co tak piszą o tym sprzęcie, by z niego nie korzystać, niech Owsiak zbuduje prywatną klinikę tam stawia swój sprzęt i niech przyjmuje tych co dają, a jeżeli daje do państwowej instytucji to niech głupot ludzie nie wygadują stoi to tam i ma prawo z tego korzystać. To trochę tak jest ja płacę wyższe zdrowotne to mam prawo korzystać z większej ilości sprzętu niż ten co niższe. Już mam dość tego *%#)!& wygadywania, prosze nie stawiać tego sprzętu w państwowej instytucji i tyle.

17:14, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OmgOmg

4 8

Widać że chory nawet niewiesz co piszesz

17:18, 22.01.2024

JoeJoe

15 8

Dzieci mu przeszkadzają z puszkami pod kosciałem ale pijak w kosciele od którego śmierdzi alkoholem z koszykiem zbierający na tace to już dopuszczalne

17:14, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HejhHejh

8 1

Otóż to

17:16, 22.01.2024

Rolnik Rolnik

20 13

Nie jestem praktykujący jednak w tej kwesti zgadzam się z tym plebankiem . WOŚP wogole powinien być pod kontrolą urzędu skarbowego a nie chulaj dusza piekła niema . Cza se zadać pytanie ile tak faktycznie tych pieniędzy zostaje przeznaczonych na tzn .sprzęt .jak sobie jureczek może kilkadziesiąt procent zabrac .dawać kasę na jego rodzinkę ?? Zastanówcie się jak wrzucicie zł ile tak faktycznie z tego zostaje na zakup sprzętu ?? Z 20 gr????a ile poszło na banery wyborcze. A niby nie opowiada się za żadnym ugrupowaniem .... Do mnie to zwykły szwindel i tyle ...

17:18, 22.01.2024
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

JaJa

5 7

Pewnie ze płacą podatki i wydatki są jawne. Nie jak taca. Chyba Ci się coś pomyliło

17:36, 22.01.2024

PoRadaPoRada

3 1

Mieli żeście pegasuska to było skorzystać, a nie sędziów podsłuchiwać.

19:48, 22.01.2024

Do poradyDo porady

2 1

Pegazusek to w latach 90 był .... Ale cio ty możesz o tym wiedzieć byle co jadasz byle co pijasz tak że Porada podsłuchuje dalej 🙈o ile masz kogo 🙈🙈🙈

20:33, 22.01.2024

Do ja  rolnikDo ja rolnik

1 5

Na kartce ładnymi kolorami mogę cyferki poukładać tak żeby mi się zgadzały .... Jak ty w to wierzysz to współczuję .poczytaj trochę prawo o fundacjach

20:52, 22.01.2024

55555555

4 3

Przeciez ludzie z wiosek to typowe pisiory aby czekaja na oktawe bozego ciała jak ida w kolo ołtarza to aby patrza ktory ile do koszyka da jak jeden da 100 to nastepny 150 bo nie chce być gorszy tak jest na cały biskupiznie ciemnogrod

21:23, 22.01.2024

Rolnik  do 5555Rolnik do 5555

3 3

Dobrze że ty jesteś taki jasnogrod taki wiesmak ,tyle ile TVN koalicji 13 grodnia różnych dziwactw tobie na opwiada i Łykasz jak bociek żaby 🙈a co do ludzi ze wsi to widocznie umieją zarobić żeby było ich stać dawać taka mamonę na tace .nie obwiniaj kogoś ze go stać na to .osobiście nie toleruje rozdawnictwa na WOŚP i kler .kler ma ziemię wiedz powinien sam na siebie robić i na utrzymanie swojej parafi a WOŚP powinien być pod kontrolą skarbówki .

21:49, 22.01.2024

Karl Karl

9 6

Mówą że na WOŚP nie dadza i że ich dzieci zbierać pieniędzy nie będą ale gdy ich dzieci pod cmentarzem z puszeczką stoją bo ksiądz ma taki kaprys to dzieci grzeczne księdzu zaprowadzają . Smutne I przykre

17:25, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nono

8 7

a czy teren jest tfuj ty panienko w czarnej sukience sie pytam twoj bedom zbierac czy ci sie to podoba czy nie zato ty nic juz w koszyk nie dostaniesz i sie skonczy trzeba skonczyc z tom czarnom mafiom

17:32, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatolikKatolik

18 3

I oto takim sposobem proboszcz odpycha od siebie wiernych , dobrze że są inne kościoły gdzie księża są normalni .wstyd księże proboszczu !!!!!!!! Ciekawe czy kiedy kolwiek dołożyć sam od siebie do jakiego kolwiek ratunku dla życia ?

18:06, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MłotMłot

13 6

A czy muszą stać pod drzwiami kościoła niech staną dalej i zbierają a nie na siłe puszki pod nos dostawiają.

18:14, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no i gitarano i gitara

17 8

kto jest zatym zeby temu czarnemu panu na mszy nic niedac w niedziele a wrzucic dzieciom ktore będom stać po drugiej stronie ulicy już jest dobry plan zrobiony byle temu czarnemu niedac w sukience i ftedy mu sie oczy otworzą

18:14, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WitasWitas

6 4

Oczy otworzą się tobie kolego lub koleżanko.Owsik nie potrafi wytłumaczyć ile pieniedzy i na co przekazał.Rowniez nic nie pamięta jego księgowa.Toczy się postępowanie z prywatnego pozwu przeciw temu złodziejowi

18:18, 22.01.2024

xcvxcv

14 8

proponuję też zbojkotować tego buca i nie dawać na składkę, choć w tą jedną niedziele może coś zrozumie gość w czarnej sukience

18:15, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mrmr

4 1

wszystko sie da zrobić tylko te starsze babcie niestety sie wykruszom i mu dadzą chyba ze da sie je przekonac zeby jjednak mu nic nie dały w koszyk

19:43, 22.01.2024

WyruchaniWyruchani

5 3

W_dupe_przez owsika mają najwięcej problemów

18:24, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no i gitarano i gitara

14 11

kto jest zatym zeby temu czarnemu panu na mszy nic niedac w niedziele a wrzucic dzieciom ktore będom stać po drugiej stronie ulicy już jest dobry plan zrobiony byle temu czarnemu niedac w sukience i ftedy mu sie oczy otworzą

18:40, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sromne 20 tysięcy.Sromne 20 tysięcy.

9 5

Można wylicytować na WOŚP kolację z Januszem Palikotem. Oferta jedynie od 20 tysięcy złotych. Nasz burmistrz jako były działacz Ruchu Palikota powinien wydać na WOŚP te skromne 20 tysięcy. To jakaś tylko jedna pensja burmistrza a chodzi o pomoc chorym dzieciom. Janusz Palikot liczy na Jerzego Kulaka. Burmistrz Jerzy Kulak powinien wesprzeć WOŚP skoro nadał nazwę skweru WOŚP w Gostyniu to mógłby wydać te skromne 20 tysięcy na kolację ze swoim byłym szefem partii do którego głosowania nas zachęcał w czasie Ruchu Palikota.

18:52, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do działaczy WOŚPDo działaczy WOŚP

14 6

Jerzy Owsiak mówił parokrotnie że fundusz kościelny powinien być zniesiony więc nie rozumiem czemu ludzie krytykują księdza skoro nie zgadza się aby młodzi działacze Jerzego Owsiaka zbierali na terenie kościelnym do tych puszek.

18:53, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mrrmrr

3 3

teren koscioła nie jest zadnego czarnego w sukience tylko jest na parafi proboszczem w karzdej chwili morze wyleciec z chukiem

19:41, 22.01.2024

Obywatel Obywatel

16 9

Ten ksiądz ma w sobie demona

19:31, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A tyA ty

2 2

*%#)!&

20:17, 22.01.2024

NaattNaatt

15 4

A w sumie, Owsiak psioczy na kościół od wielu lat, więc to jest takie kontrowersyjne, że jeden ksiądz przestał udawać, że nie słyszy?

19:41, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do mrrDo mrr

8 4

To zgłoś przełożonemu proboszcza jak się nie podoba a Owsiak skoro chce zniesienia wsparcia dla kościoła na remont zabytków kościelnych to niech teraz jego działacze nie narzekają.

20:27, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

15 6

Coraz więcej ludzi z Domachowa jeździ na msze do klasztoru, bo księdzu proboszczowi palma odbija

20:28, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwObserw

0 0

A z Chwałkowa córaz więcej jeździ do skoraszewic..

21:47, 22.01.2024

Nt kolacji z PalikotNt kolacji z Palikot

3 4

Jerzy Kulak już pewnie to licytuje na WOŚP bo to okazja do spotkania z szefem jego partii gdy był w Ruchu Palikota i pomocy tym dzieciaczkom z WOŚP lepiej niż tylko nazwa skwerku WOŚP.

20:29, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do MieszkaniecDo Mieszkaniec

9 6

Skoro Owsiak chce likwidacji fundusz kościelnego to czemu jego działacze chcą zbierać na terenie kościoła?

20:30, 22.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LogikaLogika

6 1

Bo jeszcze go nie zlikwidowano i nasza kasa pasie zdrowych chłopów a nie chore dzieci na które trzeba zbierać do puszki.

21:40, 22.01.2024

JuzJuz

2 1

Może dlatego że tam zostawiają kasę co tydzień, a na WOŚP raz w roku, i im to się należy.

22:32, 22.01.2024

XxxXxx

6 7

Pies cię dymał pedofilu w sutannie twoje to tam g...wno jest i rządzić to ty sobie możesz własną dupą co ci koledzy w sutannach orali

20:35, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Że co?Że co?

4 8

Ze znakiem Nerona mordercy ludzi wierzacych chce zbierać pod Koßciołami ???? To tak jakby ze znakiem nazistòw na koszulce zbierać pieniądze w Izraelu jaka obłuda ślepaki i tępaki tylko myß ok ą żeby się wytarzać w tym błocie na pol and rock za to się sprzedali

20:43, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XdXd

6 1

Pora na leki XD

21:14, 22.01.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ahaaha

0 0

aha

21:03, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Darek 1986Darek 1986

12 2

Wystarczy że staną na chodniku przed kościołem i moze ich cmoknac

21:41, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jolka jolka Jolka jolka

18 4

jako katolicy wybaczamy ale jako parafianie nie zapominamy. Tych wybryków jest coraz więcej a parafian w kościele coraz mniej. Człowiek rozważny waży słowa. Jak to kiedyś padło z ambony ............... ,, w czyimś oku drzazgę widzimy a w swoim oku kłody nie dostrzegamy".................... Przykre jest to iż w domachowskim kościele ludzie pojawiają się już tylko dla interesu komunie bierzmowanie reszta chrzty śluby pogrzeby msze są za kasę więc nie ma problemu. Chodź z ambony kazania ks mówi piękne to ogłoszeniami strzela sobie samobuje i to tak po trzy w każdym meczu.
Po tym brzydkim zachowaniu które jak wiemy jest efektem zmiany władzy w Polsce niestety nastąpi kolejny odpływ wiernych z Domachowskiej parafi ( skorzysta klasztor)

22:05, 22.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxx

5 0

Zawsze uważałam ze prawdziwy ksiądz powinien być osobą godna zaufania być dla ludzi to jest jego powołanie a tu jak już ktoś coś robi to ze strachu żeby z ambony nie wyrzgał jeszcze z imienia i nazwiska
zresztą w tak małej społeczności nie potrzeba z imienia i nazwiska to tak boli że sobie ksiądz nie wyobraża i to latami. A osadzać ludzi bo tak mu ludzie powiedzieli to już bardziej skrzywdzić nie można a słyszałam o takim krzywdzącym osądzie wydanym przez tego proboszcza i jestem pewna ze to nie dotyczy tego człowieka.

07:06, 23.01.2024

PytaPyta

7 4

Czytam i nie wiem o co kaman, przecież WOŚP nie chce kasy od księdza, tylko od od tych co dobrowolnie chcą dać, chyba że ci co chcą dać potrzebują pozwolenia od tego młodego Ks Buuuuczka.

22:37, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krzysztof Krzysztof

13 4

Niestety ale parafianie muszą uderzyć się w pierś!!! Wini zaistniałej sytuacji i nakłaniania do grzechu proboszcza są parafianie. Duchowni składają śluby między innymi pokory posłuszeństwa, a proboszcz jeździ samochodem za 200000zł a parafianie muszą na kolędę przyjeżdżać odwozić księdza. Inteligentni parafianie powinni pokazać proboszczowi sprzeciw w ten sposób że skoro on nie wpuszcza wolontariuszy to jego nie wpuszczać na kolędę.

06:21, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuszMariusz

3 2

***** ****

06:54, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do 1289Do 1289

3 2

Kolego / koleżanko poproszę rozwiń swoją wypowiedź . Jaki masz problem do naszych wspaniałych pań ze STAREJ KROBI

07:22, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

6 9

Popieram ks. Należy odróżnić ideologie od pomocy. Te dzieci które kwestują są tylko narzędziem.

09:32, 23.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MzMz

2 1

Ideologia takie pisowskie slowo XD pomagają pomagają i tyle, nie ma dyskusji. To wy macie jakąś ideologię to komu i jak może pomagać XD to już nie średniowiecze,naprawdę *%#)!& się z tej smyczy kościelnej na tej biskupiznie. Są dobrzy i źli ludzie,nie tylko katolicy.

12:11, 23.01.2024

Lekarz Lekarz

7 5

Owsiki można wyleczyć

09:37, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Admirał LebiodaAdmirał Lebioda

1 3

***** ****

09:46, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MatiiMatii

5 6

Bo ksiądz wolał by żeby te pieniądze trafiły do jego koszyczka wstyd dla żeby ksiądz bym tak zachłanny żenada, księża to największe złodzieje.......

10:09, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jebać WOŚP Jebać WOŚP

5 6

Nie będę bawił się z gwiazdkami

10:19, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianParafian

11 4

Zbiórka na WOŚP mu nagle przeszkadza jakoś w okolicy księża nie mają nic do tego, a pijany dziadek zbierający składkę już mu nie przeszkadza. Cały ksiądz w Domachowie ludzie pozwalają to sobie włada.

10:38, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolekLolek

7 7

Polacy czas wielki się budzić pod każdym względem wy na pomoc dajecie ale jaka mózgi macie małe i ta ciemnotę wam wciskają Brawo księże proboszczu trzeba budzić to społeczeństwo brawoooo

11:23, 23.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XyzXyz

3 1

*%#)!& się z tej smyczy kościelnej an tej biskupiznie bo naprawdę głowa mała na te brednie, ksiądz to nie wyrocznia, wosp pomaga i nie ma co dyskutować naprwno więcej niż księdz. Także po co się ośmieszacie. Nie życzę ale zaczniecie bywać po szpitalach to sprawdźcie ile jest sprzętu z serduszkiem a ile sfinansował ksiądz z tacy czy kopert. I nie bijcie się już z faktami.

12:15, 23.01.2024

PrzemoPrzemo

4 5

To na tacę też dam jedno wielkie ZERO.

14:00, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie czyń drugiemu ..Nie czyń drugiemu ..

4 6

Najgorsze jest to, że sknerą okazał się ten, który sam żyje z datków innych. Oby mu nigdy ten sprzęt nie był potrzebny. WSTYD I ŻENADA.

14:11, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

7 5

Ksiądz ma całkowitą rację,też jestem przeciwna ..dodam że od lat wspieram WOŚP ale kiedy dowiedziałam się że publicznie nawołuje Owsiak do agresji na katolików gdzie dochodzi na całym świecie do takiej nienawiści wobec nas a to już krok do wojny na tym tle,postanowiłam nie wspierać więcej WOŚP.dodam też że nie ma Owsiak żadnych faktur ile i co za te pieniądze jest kupione ,od początku żyje sobie Owsiak jak pączek na nasze pieniądze ..

14:13, 23.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BrednieBrednie

2 2

Skąd się dowiedziałaś? Proszę dokładnie co powiedział, i jak to w tvpisie przeinaczyli?

16:33, 23.01.2024

JurekkkkkJurekkkkk

1 1

Przecież w tvnie leciało? Niewidzislas

15:22, 24.01.2024

PejakolPejakol

1 0

Ośrakowa mówiła

20:55, 24.01.2024

WospWosp

1 5

A kto kur*a będzie klechy słuchał?????? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

20:17, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RossignolRossignol

9 2

Dziennikarz winien być uczciwy i nie publikować fałszu. Ksiądz wypowiada się na temat zarządzanego terenu, a nie na temat zbiórki. Poza terenem kościelnym niczego nie zabrania, a piszącemu zabronionym pisać, zanim nie pojmie co to uczciwosc

22:24, 23.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do RossignolDo Rossignol

5 2

Jarosław Jędrkowiak prowadzi swoją krucjatę przeciwko kościołowi. Propozycja dla Jarosława Jędrkowiaka. Jeśli jego kolega Jerzy Kulak który działa w Ruchu Palikota nie chce wylicytować za jedyne 20 tysięcy złotych kolacji ze swoim dawnym szefem Januszem Palikotem na szczytny cel WOŚP. To nie to zrobi Jarosław Jędrkowiak tak bardzo zachęcający wszystkich do przymusowego wspierania tegoż WOŚP.

15:28, 24.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdaPrawda

6 2

Owsiak i jego wyznawcy kwiat inteligencji hahaha trzymajcie bo odjade moje świnie mają czyściej w chlewie niż jest na pol and rock

16:21, 24.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jebany pleban swoje Jebany pleban swoje

3 3

*%#)!& na wszystko wolą od ludzi a ten człowiek coś robi do ludzi i dzieci A ten w sukience aby 500zl się należy

21:31, 24.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

3 2

Popieram księdza

13:24, 25.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HgghbHgghb

3 3

Jak kiedyś mu się ta drewniana budą zawali nie nie zebra frajer na odbudowę

13:31, 25.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuszMariusz

2 1

Robta co chceta juz nie obowiazuje

03:22, 26.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WDRWDR

2 2

Jeśli Owsiak atakuje kościół katolicki, wystawia na licytację sprofanowany obraz Matki Boskiej, to nie ma co się dziwić proboszczowi podjętej decyzji.

14:03, 26.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntyidotyzmAntyidotyzm

1 1

Co według pana w koloratce znaczy teren przykościelny. Nie zgadzać to się może w granicy swojej działki. A na ulicy to ma G do powiedzenia...

16:54, 27.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z innej Parafii.Z innej Parafii.

1 1

Popieram Księdza Wicedziekana. Na terenie przykościelnym i Kościele rządzi Proboszcz.

20:07, 27.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToprawdaToprawda

1 1

Postanowiłam nie wspierać więcej WOŚP. Ponieważ Owsiak w swojej esbeckiej pazerności od lat nie rozlicza się, nie przedstawia żadnych faktur ile i co za te pieniądze jest kupione. Od lat żyje sobie Jureczek i nie tylko on jak pączek w masełku za wyzbierane przez wolontariuszy pieniądze. Od taki sposób na biznes.

23:17, 27.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%