Zamknij
NEWS

Grób przeznaczony do likwidacji...

10:54, 03.11.2016
Skomentuj

"Grób nieprolongowany. Miejsce przeznaczone do ponownego zagospodarowania przez Parafię (...)". Naklejki z takim napisem pojawiły się tuż przed dniem Wszystkich Świętych na niektórych nagrobkach gostyńskiego cmentarza parafialnego. Można z tego wnioskować, że chodzi o ściągnięcie należności i zdobycie nowych miejsc grzebalnych. Czy taka forma komunikacji z rodzinami jest właściwa, zastanawia się jeden z naszych czytelników.

Infromację o tym, że naklejki o treści "Grób nieprolongowany. Miejsce przeznaczone do ponownego zagospodarowania przez Parafię. Likwidacja grobu możliwa zgodnie z ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych z dnia 31 stycznia 1959 roku. Prosimy sprawę wyjaśnić w Biurze Parafialnym", otrzymnaliśmy na Gorącą Linię Gostyń24. Okazuje się, że wiele rodzin przeżyło ogromny szok odwiedzając groby najbliższych 1 listopada. Czytelnik, który poinformował nas o "akcji", zwrócił uwagę na sposób w jaki rodziny zostały poinformowane o tym, że zalegają z opłatą prolongacyjną, a grób ich najbliższych w każdej chwili może zniknąć.  
Wystawiać bliskich osób zmarłych na takie nerwy pozwalają przepisy prawa. Sprawdziliśmy. Zgodnie z ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych, jeżeli mija 20 lat od chwili pogrzebu, a do administratora cmentarza nie zgłasza się żaden bliski, do likwidacji idzie nawet najbardziej zadbany grób. Oparta na tych przepisach większość cmentarnych regulaminów (którymi interesować powinni się raczej żyjący...) zawiera zapis, że po upływie 20 lat opłatę za kolejny okres należy uiścić bez konieczności jakiegokolwiek przypomnienia, czy też wezwania ze strony administracji nekropolii. Podobny zapis widnieje w regulaminie gostyńskiego cmentarza - Pkt 6. Po 20 latach od dnia pochówku grób może ulec likwidacji. Groby nieprolongowane po 20 latach od daty pochowania będą przeznaczone do ponownego zagospodarowania. Pkt.7. Termin dalszego istnienia grobu może zostać przedłużony w Biurze Parafialnym po uiszczeniu opłaty, po upływie 20 lat. - czytamy w regulaminie Cmentarza  Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św Małgorzaty w Gostyniu.
Dodajmy, że grób, który trafia na listę do likwidacji, a bliscy zmarłego tracą do tego miejsca wszelkie prawa. Kiedyś sprawą tego typu zajmował się nawet Sąd Najwyższy i do dziś w większości przypadków, gdy oburzona likwidacją grobu rodzina próbuje odzyskać miejsce pochówku swojego bliskiego, sądy powołują się na uchwałę SN. Według niej jeżeli zlikwidowany grób przeznaczono do nowego pochówku, rodzinie nie przysługuje żadne roszczenie. 
 
W Gostyniu opłata prolongacyjna wynosi 30 złotych rocznie w przypadku pojedyńczego grobu. Jak udao nam się ustalić naklejki z informacją o likwidacji grobu pojawiłysię na nagrobkach, gdzie zaległośc w opłacie przekraczała 10 lat. Informacja o likwidacji grobu musi być umieszczopna przez co najmniej tzy miesiące.

Informację o naklejkach z treścią "Grób nieprolongowany. Miejsce przeznaczone do ponownego zagospodarowania przez Parafię. Likwidacja grobu możliwa zgodnie z ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych z dnia 31 stycznia 1959 roku. Prosimy sprawę wyjaśnić w Biurze Parafialnym" otrzymaliśmy na Gorącą Linię Gostyń24. Czytelnik, który poinformował nas o "akcji", zwrócił uwagę na sposób,w jaki rodziny informowane są o tym, że zalegają z opłatą prolongacyjną. Zastanawia się też, czy podobne komunikaty nie łamią ustawy o danych osobowych członków rodzin, bo cmentarz to przecież miejsce publiczne i każdy może dowiedzieć się, że przysłowiowy Kowalski zalega z opłatami.

Okazuje się, że na tego typu działania pozwalają przepisy prawa. Sprawdziliśmy. Zgodnie z ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych, jeżeli mija 20 lat od chwili pogrzebu, a do administratora cmentarza nie zgłasza się żaden bliski, do likwidacji może pójść nawet najbardziej zadbany grób. Na tych przepisach oparto zresztą większość cmentarnych regulaminów. Wynika z nich, że po upływie 20 lat opłatę za kolejny okres należy uiścić bez konieczności jakiegokolwiek przypomnienia czy też wezwania ze strony administracji nekropolii. Podobne zapisy widnieją w regulaminie gostyńskiego cmentarza: (pkt 6.) Po 20 latach od dnia pochówku grób może ulec likwidacji. Groby nieprolongowane po 20 latach od daty pochowania będą przeznaczone do ponownego zagospodarowania; (pkt 7.) Termin dalszego istnienia grobu może zostać przedłużony w Biurze Parafialnym po uiszczeniu opłaty, po upływie 20 lat - czytamy w regulaminie cmentarza Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Małgorzaty w Gostyniu.

Dodajmy, że w przypadku nieopłaconego grobu bliscy zmarłego tracą do niego wszelkie prawa. Sprawa rozpatrywana była nawet przez Sąd Najwyższy, który uznał, że likwidacja nieopłaconego grobu jest zgodna z prawem, a rodzinie zmarłego nie przysługuje wówczas żadne roszczenie.

W Gostyniu opłata prolongacyjna wynosi 30 zł na rok w przypadku pojedynczego grobu. Jak udało nam się ustalić, naklejki z informacją o likwidacji grobów pojawiły się na nagrobkach, przy których zaległość w opłacie przekraczała 10 lat. Warto pamiętać więc o tym obowiązku za życia, by nie burzyć spokoju tym, którzy odeszli na wieczny spoczynek.

MiS

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

smiało dzwonić jak ssmiało dzwonić jak s

0 0

zdecydowanie potępiam taką drogę komunikacji - istnieją listy (poczta) tak by było dyskretniej a nie piętnowanie jak w czasie inkwizycji .. no ale to nadal ta sama firma i nawet metody stare stojuje

11:57, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mm

0 0

szkoda tylko że mimo płacenia za miejsce pochówku nikt nie kontroluje pracowników cmentarza... (mnie stuknięto na jedno miejsce cmentarne a zapłaciłem) powód - pewnemu panu widocznie nie chciało się kiedyś kopać i zamiast grobu głębinowego mam no cóż - 1 miejsce mniej

12:01, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mundek2 Mundek2

0 0

Gorzej niż komornik czy nieszlo by wysłać listu lub na kolędzie przekazać tylko jak komornik nalepka na grub akurat byłam i widziałam te nalepki masakra

12:11, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onon

0 0

Ten czytelnik to pani dziennikarka która nie umiała się na cmentarzu zachować. Trochę późno to zauważyła bo od dawna są te kartki

12:28, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żytżyt

0 0

Dobrze że ktoś wogóle zauważył ten skandal. Tylko czarni mogą tak lekceważyć ludzi mówiąc jednocześnie o miłosierdziu i szacunku dla zmarłych. Wstyd. On tobie tez powinno, ale jak znam życie to takie sado-katole wstydu nigdy nie mieli. Za to pójdą do nieba w procesji po kolanach za grzech pychy, arogancji i nienawiści dla wszystkiego co nie jest po ich myśli. :)

12:41, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AkaAka

0 0

Zastanawia mnie jakim trzeba być idiotą jeśli się czegoś nie przeczyta a komentuje. Pozdrawiam normalnych

12:42, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kenaJkenaJ

0 0

Bardzo dobry sposob komunikacji. To ludzie powinni wiedziec ze jest grob nie oplacony a nie ktos musi co jakis czas sprawdzac...liczliscie ze mozecie nie placic? skoro jest taki obowiazek to wszsyscy musimy miec rowne prawa. Uwazam ze kosciol...parafia powinna sciagac naleznosci zeby cmentarz byl ladnie utrzymany...a jest i nikt mi nie powie ze nie jest. Zaczyna juz brakowac miejsca wiec w chwili kiedy mija 20lat i zaden osobnik z rodziny nie raczyl zaplacic za miejsce powinno sie przekopywac stare groby. A Wam jak sie ludzie nie podoba spoosb komunikacji to nastepnym razem bez informacji przekopia grob i na wszsytkich swietych przyjdziecie na "grob swojej rodziny" a tam juz bedzie pochowany ktos inny np Jan Kowalski ktory zmarl w ostatnim roku...

13:42, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiara wiara

0 0

A co z poszanowaniem zwłok?Czy liczy się tylko kasa? A co jesli kogoś nie stac? Czyżby ksiądz zapominał o własnych naukach czy może to zwykły biznes ta cała wiara? Dla mnie skandal żeby w taki sposób wyciągać od ludzi kasę. Przeciez kto musiał tę ulotke wydrukować, pójść na cmentarz i przykleić. Nie taniej byłoby wysłac list polecony? Chyba że chodzi o celowe upokarzanie tych, którzy nie daja kościołowi tego co najbardziej kocha ... mamony

14:01, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

kenaJ,Janek czy jak tam chcesz oczywiście niech sobie pobierają opłaty ale czy jak masz kredyt w banku to bank wiesza twój biling wpłat na klatce schodowej aby wszyscy widzieli?raczej nie więc czas aby kościół też się nauczył kultury. Isnieje poczta ,koperty znaczki siedzi przemiła zakonnica ,która może tym się zająć i to wszystko

14:06, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WscieklaWsciekla

0 0

No nawet po smierci nie zaznasz spokoju.za życia eksmisji moze dokonac komornik ,po smierci duchowni,gdzie szacunek do zmarlych a o wiecznym odpoczynku nie wspomne.stare powiedzenie Za pieniadze ksiadz sie modli ,za pieniadze lud sie podli nadal aktualne tylko tymi co sie podla sa wiecznie nienasyceni faceci w czerni.za darmo sie nie przezegna nie mowiac o modlitwie.wszystko na sprzedaz byle bo na wyjazd

14:10, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jolkajolka

0 0

Ciągną skąd się da a przyzwolenie mają pisowskiego rządu.Za granicą grób 20 lat i koniec.Wazna pamięć,miłe wspomnienia.

14:17, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katolkatol

0 0

Żeby wysłać list polecony trzeba znać...adres.... Skąd ma administrator cmentarza wiedzieć, gdzie mieszka osoba która 20 lat temu opłaciła grób? Zwracam też uwagę, że na tym cmentarzu leżą również "niekatole" a utrzymanie cmentarza kosztuje - śmieci, woda, podatki. Widziałam te kartki na cmentarzu, wcale nie pojawiły się krótko przed 1 listopada tylko wcześniej... i często na "wypasionych" pomnikach - to co, na marmury jest a 30 zł na rok nie ma???? Bardzo dobrze... trzeba płacić jak się chce mieć pomnik, dookoła chodniczek, drzewko i jeszcze najlepiej ławeczkę.

14:31, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niewiernyniewierny

0 0

Ciekawe czy księży ta opłata tez dotyczy?

14:35, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bulibuli

0 0

Przypominam, że po to jest ustanowione prawo, żeby je przestrzegać. W tak delikatnej kwestii też.

15:09, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stevesteve

0 0

Mam pytanie do tych co to okreslaja skandalem ?Kto z was podal w biurze parafialnym adres lub numer telefonu by w sprawie grobu sie z wami kontaktowac Skad maja wiedziec kto jest dla zmarlego rodzina a kto nie Po prostu jest obowiazek zapłacenia jak za wszystko inne i koniec A gro jest takich co raz do roku na cmentarz przychodza wiec mieli o tym obowiazku przypomniane

15:44, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomekRomek

0 0

Popieram jak najbardziej kom.kenaJ...słuszna racja.

15:55, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MorfeuszMorfeusz

0 0

Kiedy powstanie muralmento,sciana w ktorej mozna bedzie przechowywac urny z prochmi zmarlych.

15:57, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenadażenada

0 0

O numer tel wystarczy zapytać. Może jeszcze na kazniu będą mówić jak to Kowalski nie płacci za zaswoich bliskich. Ale może to wszystko przed nami. Pazerność niektórych nie zna granic. Gdyby cmentarz był komunalny jakis sposób by się znalazł i nie byłoby błota w alejkach. A tak okazuje sie po raz kolejny że sakrum przypomina często profanum. W tym wypadku godnośc ludzka schodzi a dalszy plan w imie interesów księdza, który tak na marginesie nie płaci żadnych podatków a dopomina sie jak komornik Taka jest prawada

16:14, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁylmaŁylma

0 0

takie rzeczy to należało by przypominać właśnie na kolędzie .mam prawo po dwudziestu latach zapomnieć że się skończyła opłata,lecz zalegać 10 lat to przesada.

16:17, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie katolNie katol

0 0

Czarna mafia,panstwo w panstwie,ksiadz nawet zmarlemu nie odpuści.kasa,kasa,kasa to najwazniejsze bo pozwala na rozpustne zycie

16:20, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JózefJózef

0 0

Sposób informacji dobry. Opłatę uiszczamy tylko " do kieszeni " a nie na konto.

16:30, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olaola

0 0

Najbardziej oburzeni są Ci co nie płacą....

16:42, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElżbietaElżbieta

0 0

Nie oburzają mnie przyklejone kartki ale dbałość o cmentarz. Proszę zwrócić uwagę na miejsca po skopanych grobach, rosną na tych miejscach krzaki,chwasty i bałaganem się nikt nie przejmuje. Co do nieopłaconych grobów, to różnie bywa,być może już nikt z rodziny nie żyje,może tu nie mieszkają itd.,ale jakaś znajoma obca osoba dba o grób. Faktycznie Ksiądz Proboszcz powinien poprosić takie osoby o kontakt,iż nawet zadbany grób może zostać skopany,nie żądać opłaty,ale wpierw niech zajmie się miejscami zaniedbanymi.

16:54, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zainteresowanyzainteresowany

0 0

ciekawe czy wystawią fakturę za to.

17:06, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Dziwne adresu dotyczącego opłaty za pomnik nie są w stanie znaleźć Ale na kolędę to już wiedzą jak przyjść i dokąd naprawdę niebywale

17:10, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoBo

0 0

Ola mylisz się ja płacę i nie podoba mi się co robi czarna mafia

17:11, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

duszekduszek

0 0

czas szybko "biegnie" i można oczywiście zapomnieć. Tez na grobie ojca miałem taka informacje. Napisałem więc do parafii ( niestety na stronie parafii cennika nie ma) z zapytaniem ile kosztuje takie przedłużenie. Otrzymałem bardzo szybko odpowiedz. Ale zadałem kolejne pytanie : czy otrzymam jakiś paragon albo fakturę, aby mieć poświadczenie iż dokonana została wplata. Minęły 3 tygodnie i nikt mi nie udzielił odpowiedzi. Rozumiem - to bardzo TRUDNA odpowiedz. Pieniądze praktycznie "żadne" ale sam fakt zaksięgowania

17:28, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onaona

0 0

dostaje sie pokwitowanie zawpłatę i na ile jest miejsce wykupione

18:45, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mądrymądry

0 0

ta droga komunikacji jest jak najlepsza i tyle pezecież ksiądz nie wie gdzie rodzina mieszka a ludzie wiedzą gdzie jest kościół to niech tam zajdą i zapłacą.przecież o cmentarz cały dba więc i o twój grób . sami będziecie tam leżeć i wasze rodziny będą musiały o to dbać więc nie pieprzcie.mądry

19:21, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AaaAaa

0 0

Brak slow i tyle papiez mial racje ze ksieza zrobili sobie dzialalnosc gospodarcza i kreca wielka kase.

19:33, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uczciwauczciwa

0 0

Gospodarz cmentarza nie rozlicza konkretnej osoby z niezapłaconej prolongaty, bo być może osoba, która wcześniej za to miejsce zapłaciła już nie żyje, a rodzina nie jest zainteresowana wydawaniem kolejnych pieniędzy z racji opłaty za kolejne miejsce,a często wręcz nie zamierza tego robić. Jeśli zależy Ci na przyszłym pochówku w tym miejscu, albo chcesz zachować miejsce w imię pamięci o kimś bliskim, to zgłoś się do odpowiedniej instytucji i po prostu zapłać ten "podatek". Bo prolongata, to nic innego jak podatek, który gwarantuje Ci prawo do odwiedzania tego miejsca i stanowi rezerwację dla kolejnego pochówku.

20:17, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GostyniakGostyniak

0 0

KASA! KASA! KASA !!!! t Liczą się tylko pieniądze Napływają ze wszystkich stron. Za każdą usługę Kościelną płać co łaska. Poproś tylko o jakieś zaświadczenie (potwierdzenie) wpłaty ,to patrzą na ciebie jak na idiotę. Nic dziwnego , że kler nie chce jawności swoich dochodów. A tak nawiasem - cóż to jest te tylko 20 lat . Ciało nie zdąży się rozłożyć, a już chowają następnego. Brak szacunku i do zmarłych i do rodzin. No cóż taki jest kler.

21:26, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kokokoko

0 0

A czy na jakimś żydowskim cmentarzu w Polsce rozkopano jakiś grób?? Czy to jest zwykłe golenie owieczek ??!!

21:45, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GosposiaGosposia

0 0

ZAPŁACE JAK DOSTANE PARAGON LUB FAKTURĘ!!!!!!

21:50, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoostyniookGoostyniook

0 0

Cmentarz powinien być miasta ...nie prywatny....

22:13, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FranFran

0 0

Nieprolongowany...do ponownego zagospodarowania....co tam będzie rosło.......pokrzywy....

22:35, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jarema jarema

0 0

A jak się maja niby komunikować, jak nie ma adresu do nikogo z rodziny ? A tak zobaczysz naklejkę, albo ktoś z rodziny lub znajomi i ze wstydu zapłacisz, aby cie nie obgadali.

22:41, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gosgos

0 0

Szok... co nato Papież .....

22:44, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szok ...>?Szok ...>?

0 0

jak nie mam kasy to skopiecie mi grób rodziców lub dziadków ....?

22:55, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

kataniarze jak tak dalej beda robic to napewno zobacza młodziez w kosciele

23:14, 03.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PITPIT

0 0

Rodzina powinna wiedzieć, że należy zapłacić. Dlaczego pamiętają o podatkach. Proste. Bo boją się kar. Jednak wszystko działa, a w każdym razie powinno działać w 2 strony. Dlaczego gospodarz cmentarza nie usuwa drzew stwarzających zagrożenie dla grobów lub ich nie pielęgnuje.. Czy ta opłata stanowi jednocześnie ubezpieczenie od np. zniszczenia grobu. NIE. Drzewo niszczy grób, a ty sam go naprawiaj, kup nową płytę. Po co więc płacić. Takie sytuacje dzieją się w Gostyniu. Opiekun cmentarza jest po prostu do d..y.

00:46, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASAS

0 0

pisowskie metody.dobrze ,ze ich nie wykopali

06:15, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DawnyDawny

0 0

Na kolędzie ksiądz proboszcz mówi o tym od kilku lat.również na mszach też przypominał.ale jak się omija kościół.do piszącego artykół przypominam że na wszystkich Świętych w tamtym roku proboszcz prosił osoby odpowiadające za groby by się zgłaszać.A wy robicie wielką aferę .ile można na was czekać.

06:25, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krkr

0 0

Nie będę płacił za żadne miejsce na cmentarzu dla grobu, Grób to miejsce spoczynku a nie skarbonka i nie należy zakłócać ciszy pogrzebanego. Są groby, które mają po kilkaset lat i tam się o te miejsca dba a nie szuka pieniędzy a skoro cmentarz robi się za mały z braku miejsc do pochówku to należy go powiększyć i tyle!

08:37, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YaśYaś

0 0

Super pomysł a niby jak się komunikować jak nie wiadomo kto został z rodziny głupot nie piszcie że to skandal

09:05, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

człek z powiatuczłek z powiatu

0 0

Tylko przez dokonywanie tej opłata na cmentarzu będzie porządek. Rodzina posprząta grób, a nie będzie to miejsce porośnięte trawa i chwastami. Każdy kto ma taki grób w sąsiedztwie to na pewno to rozumie. Gdyby tej opłaty nie było to cmentarze zajmowały by powierzchnie już kilka razy większą . No i jeszcze jedna moja sugestia w stosunku do wszystkich parafii w Gostyniu - czy nie czas już aby dogadać się w kwestii kaplicy cmentarnej.

09:18, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Akrim Akrim

0 0

TO WSZYSTKO TO KPINY MAJA MAMA ZMARŁA 2 LATA TEMU OJCZYM 11 LAT TEMU A JA MUSIAŁAM ZAPŁACIĆ KOLEJNE 20 LAT ZA MIEJSCE A MOJA MAMA PO ŚMIERCI OJCZYMA TEŻ PŁACIŁA ZA 20 LAT . ATAK POZA TEMATEM MOJA MAMA BYŁA CHOWANA NA TACIE KTÓRY NIE ŻYŁ 45 LAT A P.GRABARZ KAZAŁ MI ZAPŁACIĆ ZA EKSCHUMACIĘ ZWŁOK TATY I DODATKOWĄ TRUMNĘ TO SIĘ PYTAM ILE LAT TO SIĘ PŁACI I ZA CO .A TAK WOGÓLE GRABARZ NIE CHCĘ RZUCAĆ NAZWISKAMI OSZUKUJE LUDZI NA KAŻDYM KROKU MOGŁA BY DUŻO O TYM POWIEDZIEĆ

09:22, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nono

0 0

o tak pewien kopacz grobów ma sporo do wyjaśnienia

10:22, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxMax

0 0

No tak bedziemy zmarlych grzebac w ogrodkach ja nie zaplace.znalezli sposob na wyciagania kasy.slubow nie biora bo drogo ,dzieci nie chrzszcza bo drogo tona bezbronnym zmarlym trzeba sie dorobic.w Strzelcach ksiadz postraszylsprzedaza plebani i zaraz kasa sypneli,teraz pewnie zrobi tak jak w Gostyniu postraszy niszczeniem grobow i kasa poleci bo skad na nastepny wyjazd.ja tez jestem chory chcialbym do sanatorium ale kasy brak a ksiadz zarobi na tacy na pogrzebach i heja uzywac zycia.a zapraszam redakcje na cmenterz do Strzelec polowa cmentarza zarosnieta nie widac ganku aby przejsc a groby zadbane likwidowac to juz przesada.to tych oplaconych grobow z zielska nie bedzie widac.ale coz kasa najwazniejsza.i jakie tu posluszenstwo papiezowi ktory nawoluje aby z sakramentow nie robic biznesu.

10:33, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

azorazor

0 0

Każdy wykupując miejsce na cmentarzu dostaje pokwitowanie , co za tym idzie termin następnej opłaty ( skoro chcesz zrezygnować z miejsca , wystarczy tylko zgłosić ) . Mało że nie pilnujecie aby na czas wypełnić swoje zobowiązania , to jeszcze pomstujecie i wylewacie swoje frustracje . Jak Wam nie wstyd , ale cóż dzisiaj nie trzeba mieć w głowie , wystarczy dużo i głośno wrzeszczeć . Na koniec powiem krótko , gospodarz jest jeden , a grobów tysiące . Dodam jeszcze , jak nie zapłacisz skarbówce , czy w sklepie to wiesz co Cie czeka , Troszeczkę logiki wystarczy prawda ??????. Pozdrawiam

10:39, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Akrimdo Akrim

0 0

do Akrim To co kopiac grob szczatki maja wyrzucac na smietnik Ja tez chowalem po 51 lat i bylem przy tym ,widzialem co po nas pozostaje MIALEM ZROBIONE Z SZACUNKIEM w malej trumience godnie pochowane ZA CO DZIEKUJE . A temat ten was chyba bawi ze takie rozne bzdury wypisujecie . Pozdr

12:06, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DaroDaro

0 0

Azor porownanie skarbowki z ksiedzem to wielka przesada.urzednicy sa bezduszni a ksiadzniby wszystkim mowi o milosierdziu ,pomocy blizniemu a sam co robi KOPIE LEŻĄCEGO,przesada omilosierdziu nie wspomne.na cmentarzu wywieszka uszanuj miejsce swojej przyszlosci.ja szanuje a klechy je depcza.i gdzie tu sens modlitwy wieczny odpoczynek racz mu dac panie.Pan da ale czlowiek ktory zwie sie ksiedzem nie da spokoju nawet szczątką

12:14, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czarna pałaczarna pała

0 0

do Yaś prowadzą dokładną ewidencję każdego z nas , jest również ktoś taki jak "opiekun grobu" wiec to Ty nie pisz bzdur że nie wiedzą do kogo się zgłosić

13:01, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

azorazor

0 0

do Daro Miłosierdzie , a obowiązek odpłatności to dwa różne pojęcia ,,KOPANIE LEŻĄCEGO " jak Ty to nazywasz , rozumiem zupełnie inaczej , mianowicie , gdybyś miał uregulowane i dostałbyś ponownie do uregulowania to rozumiem . Prościej już nie potrafię C i tego uzasadnić .

14:01, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jak możnajak można

0 0

Wielkie "szu" o nic.
Czy wchodząc na cmentarz ktoś z Was czytał może regulamin? jeśli nie to proszę bardzo zapoznać się z jego treścią .
A ci wszyscy oburzeni to pewnie osoby ,które tego obowiązku nie dokonywały i myślały ,że dziwnym trafem im się upiecze.Wg mnie to żaden skandal w dużych miastach jest to normalna sytuacja i nikt tam nie robi afery.Karteczki zostały ponaklejane na grobach .których termin płatności przekroczył lat 10 tak więc ostatni raz opłata została dokonana 30 lat temu i być może osoba ,która dokonała owej zapłaty dawno już jest po tamtej stronie to gdzie szukać kogoś z rodziny? zastanówcie się jeden z drugim zanim zaczniecie "pluć jadem"
I wierzcie mi ,ze potwierdzenie zapłaty także otrzymacie

16:13, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarioDario

0 0

Azor do budy! Nie musisz mnie uświadamiac poniewaz doskonale wiem i rozumiem co pisze

16:38, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

frodofrodo

0 0

ktoś co twierdzi że ksiądz może listownie znaleźć opiekuna grobu jest niedorozwinięty delikatnie mówiąc

17:29, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żarcikżarcik

0 0

Ku... czyli wszyscy mogą w XXI wieku się komunikowac normalnie tylko ksiądz nie może. On jest jakaś święta krowa pytam? Jesli za cos sie bierze kase to trzeba szanować klientów. A tu widze monopol na pochówek się zrobił i pan ksiądz naklejki sobie wymyślił. Może gołębice trzeba wytresowac i puszczać. Będzie jeszcze taniej. W kazdym normalnym kraju takie rzeczy sa pietnowane ale w średniowieczej Polsce niektorzy bronią nawet pedofili w sutannach byle sie tylko przypodobać. Wstyd

17:35, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichałMichał

0 0

A Michał w portki sie skichał :)

17:50, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdaAda

0 0

Do żarcik! Mądry komentarz popieram swięte,nietykalne krowy ktorym ciągle mało żerują na wszystkim byle swoja chciwość zaspokoic

18:16, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gostynianingostynianin

0 0

Po co te wpisy krytyki o opłaty myślicie że na cmentarzach komunalnych nie potrzeba opłacać patrzcie na cennik cmentarza komunalnego na Miłostowie opłata za miejsce pojedyncze 640 plus 46 zł za wode

19:38, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAS FASOLAJAS FASOLA

0 0

co to obluda fraNCISZAKA UBUSTWO I POSLUGA A TE POLSKIE BIEDAKI JAK SIE PROBOSZCZ DOWIEDZIAL ZE OBLUDNIK JECZAL AUTOBUSEM NA REKOLEKCJE TO ZARAZ SOBIE KUPIL AUTOBUS

19:59, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olllee!!!olllee!!!

0 0

TO JA OTWIERAM PRYWATNY CMENTARZ, I BIORĘ 50% TEGO CO MAFIA. GRABARZ TEŻ ZA PÓŁ CENY!!!

21:15, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZainteresowanaZainteresowana

0 0

Podsumowując-- Niech wystawią faktury, niech płacą od tego podatek!! I po sprawie.

22:03, 04.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAROSLAWJAROSLAW

0 0

WEZ NIE ZAPLAC-CZYNSZU ZA MIESZKANIE-ZA PRAD-ZA GAZ I WIELU INNYCH RACHUNKOW TO ZOBACZYSZ CO SIE STANIE TY OBLUDNY CZERWONY GOSTYNSKI KATOLIKU. TAK TO JEST BARDZO DOBRY SPOSOB KSIEZE KRZYSZTOFIE. A OD PISU TRZY... KROKI W BOK GOSTYNSCY KOMUNISCI I ZLO...ZEBY I WAM NIE POSPRAWDZALI KONT W BANKU...

09:00, 05.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NinaNina

0 0

Dobra rada do osob prowadzacych firmy.Jak wykonasz jakąś usługę zamiast faktury daj kaeteczke ZŁOŻYŁ OFIARĘ tak jak to robią księża po zapłaceniu za ostatnią poslugę.Z taką kartką to można tylko d..e wytrzec bo nigdzie tego nie biorą poduwagę ofiara to nie rachunek i do skarbowki tego nie dolaczysz.biezcie przyklad z księzy a będziecie opływac w dostatki

09:13, 05.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jas fasolajas fasola

0 0

10 lat po terminie płatnosci i się komus nie podoba, ze PROSZĄ o wyjasnienie sprawy ? A ze w taki sposób ? A zostawiłes numer swojej nowej komórki w biurze parafialnym ?

09:23, 05.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ka-waka-wa

0 0

OPLUWACIE KSIĘDZA JADEM WIĘKSZYM OD OGNIA SMOKA . RADA - NAJWYŻSZY CZAS ZMIENIĆ PROFESJE , WSZYSCY NA KSIĘŻY LUB DO ZAKONU A ZNIKNIE WASZA CHOROBLIWA ZAZDROŚĆ I OGRANICZONOŚĆ .

14:24, 05.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bywalczyni cmentarzaBywalczyni cmentarza

0 0

O zgrozo !!! Jak łatwo Wam oceniać innych, którzy coś robią. Proboszcz wykonał dobrą robotę. Komunikacja jak najbardziej poprawna i uczciwa.Nieuczciwe byłoby skopanie grobu bez wiedzy Rodziny. Tak sobie myślę, że niezadowoleni to Ci , którzy rzadko bywają na gostyńskim cmentarzu. Je tam jestem co tydzień. WODĘ POBIERAM -ZA DARMO ! ŚMIECI WYRZUCAM - ZA DARMO ! CMENTARZ OGRODZONY ZABEZPIECZONY - ZA DARMO! PROSTE ŚCIEŻKI -ZA DARMO ! ITP. t To wszystko kosztuje !!!!!! Wszystkim krytykującym więcej samokrytyki i miłego wieczoru.

20:28, 05.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

0 0

Bywalczyni cmentarza zastanów ZA DARMO czy też kosztuje bo czegoś nie rozumiem

09:31, 06.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

489760609=5557=-6490489760609=5557=-6490

0 0

Bywalczyni - nie ma nic za darmo a ścieżki?hahhah mówisz o tych zabłoconych pełnych kałuż dróżkach? to chyba bywamy na innych cmentarzach

08:43, 07.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzyJerzy

0 0

Dla mnie nie ulega wątpliwośći że trzebazapłacić aleforma zawiadamiania rodziny jest nie taka.Mam pytanie :co mają zrobić Rodziny,ktorw wyprowadziły się z miasta lub nawet są ale wtedy byłydziecmi i nie pamietaja kiedy ich krewnych pochowano?Poza tym rzadko przychodzą pomodlić sie nad grobem np.cioci,wujka?Jest to problem dla administratora cmentarza.Biuro Parafii winno juz conajmniej rok przed upływem pochowku zawiadamiać rodzinę informując ,że termin upłya wtedy (oczywiście jeśli ma adres.Może tez informować o tym od czsu do czasy w lokalnej prasie ,przypominając zapominalskim ,żektoś ma grob.Dodam też ,że nie wolno likwidować grobow ktore sa murowane i chociaż nikt opłaty nie zrobiłnie wolno ich likwidowac.

10:38, 03.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sasiad tego  b z ikaSasiad tego b z ika

0 0

...jest jeden wpis co obrażanasze społeczenstwo gostynsie.Ten "Jarosław" to pochodzi właśnie z takiej czerwonej RODZINY( zreszta bardzo porzadnej).Nawiało MU i nie ma na to lekarstwa.

10:46, 03.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%