Alert24 / Interwencje

Zamknij
NEWS

Miały pilnować porządku, ale... Mieszkaniec Gostynia pyta o granice prywatności

mis 10:56, 30.12.2025 Aktualizacja: 12:50, 30.12.2025
50 Miały pilnować porządku, ale... Mieszkaniec Gostynia pyta o granice prywatności Foto: Arch. Gostyn24/Fotomontaż

W październiku przy wiatach śmietnikowych należących do Spółdzielni Mieszkaniowej w Gostyniu pojawiły się kamery. Monitoring był odpowiedzią na problem źle segregowanych odpadów i bałaganu wokół pojemników. Do redakcji  Gostyn24 napisał jeden z mieszkańców, który choć sam popiera ten pomysł to ma wątpliwości związane ze sposobem działania systemu. 

Jak podkreśla w wiadomości przesłanej na Alert24, monitoring jest potrzebny, bo pomaga przeciwdziałać nieprawidłowej segregacji odpadów, ale podkreśla też, że kamery muszą działać zgodnie z prawem. Jego zdaniem w tym przypadku mogło zabraknąć odpowiednich zabezpieczeń związanych z prywatnością. 

- Po pierwsze, kamery oprócz obrazu rejestrują również dźwięk, co w świetle przepisów może stanowić nielegalne podsłuchiwanie. Po drugie, niektóre z nich, poza obszarem śmietników, obejmują także okna sąsiednich budynków i nagrywają je bez zastosowania jakichkolwiek mechanizmów maskowania, co narusza prywatność mieszkańców - czytamy na Alert24.


Mieszkaniec pisze też wprost, że ewentualne konsekwencje mogą być dotkliwe, bo kary nałożone przez UODO potrafią być wysokie.

Do sprawy odniosła się prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Gostyniu Natalia Busz, która zapewniła, że monitoring działa prawidłowo, a wszystkie założenia zostały spełnione.
 

- Przeglądam od dzisiaj ten monitoring w związku z ewentualnymi nieprawidłowościami, jeżeli chodzi o segregację. I moim zdaniem wszystko jest w jak najlepszym porządku, zachowane są wszystkie obostrzenia i założenia - mówi Natalia Busz i dodaje  - Nie wiem, skąd się wziął ten pomysł, że nagrywamy dźwięk, bo to nie jest naszym zamiarem. Dlaczego mielibyśmy to robić?


Prezes GSM zapowiada też pełną otwartość na rozmowę z mieszkańcami, którzy mają pytania lub chcą rozwiać wątpliwości. Jak mówi, najlepszym rozwiązaniem jest rozmowa.
 

- Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości, to bardzo chętnie zapraszamy - dodaje prezes SM Gostyń.


Spółdzielnia przypomina też,  że regulamin monitoringu wizyjnego jest dostępny na jej stronie internetowej spółdzielni.

::news{"type":"see-also","item":"83185"}

::addons{"type":"only-here"}

::news{"type":"see-also","item":"86248"}

::news{"type":"see-also","item":"86146"}

[ZT]86242[/ZT]

[ALERT]1767088410314[/ALERT]

(mis)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (50)

Mieszkaniec Mieszkaniec

14 2

Ciekawe kto z mieszkańców był poinformowany o zakładaniu kamery czy było spotaknie mieszkańcami i zgoda na kamery ktoś podpisywał jakieś papiery zgodnie RODO bo jak dowiedzieć ile kto zarabia pracownicy biurowi i kierownicy to co mówią jest Rodo 🙂

12:42, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

hejkahejka

11 4

trzeba wiedzieć czego dotyczy RODO, z tego co pamiętam dawno temu się pisało o kamerach. Macie Walne Zgromadzenie, Zarząd, Radę Nadzorczą itd - co za problem dowiedzieć się ile zarabia prezes - przecież to Wy ustalacie mu wynagrodzenie.

13:43, 30.12.2025

HgaHga

9 1

A gdzie mieszkańcy mają swoich przedstawicieli zy Rady Nadzwyczaj dlaczego nikt Rady nie wypowiem czy dobrze czy źle przecież Pani prezes podlega Radzie Nadzorczej GSM i chyba oni podejmują decyzję zakupach modernizacji czy innych sprawach tylko do wyborów to wszystkich widać potem już mieszkańcy nikogo nie widzą 🙂

12:59, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec 700 LeciMieszkaniec 700 Leci

14 2

Kamera się pojawiły nagle. Po czym po 3 tygodnia zostały zainstalowane tabliczki na wiatach śmietankowych że jest monitorowane. Jest to nie zgodne. Obciążające mieszkańców. Jak i cały czas obciążające mieszkańców. Pani busz już dawno powinna oddać się dymisji jak i te wszystkie stare żerujące osoby. Które tylko pobierają kasę gruba. Najlepiej było zrobić jak bloki na chutnika. Wspólnotę. A opłaty by zmalały o ponad połowę i bloki bez kredytów ocieplone!

13:29, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Władysława Władysława

11 2

Zgadzam się. Przecież te pomysły Kosztem mieszkańców są idiotyczne. Niech pani prezes odpowie na pytanie. Kto zapłacił za ten monitoring? Gdzie była informacja o przetargu na wykonanie takowego systemu? Czy znowu wykonała to firma z układami w spółdzielni za kwotę 3 razy większą ??

13:43, 30.12.2025

do Władysławado Władysława

8 1

raczej za mała kasa na przetarg - wystarczyły pewnie zapytania ofertowe.

13:44, 30.12.2025

Jasne Jasne

16 3

Pani prezes mówi , że można przyjść rozmawiać , ale miałem isć rozmawiać i najpierw zadzwoniłem czy jest to już o14,45 jej nie było i tak kilka razy.Miga się udaje, że chce rozmawiać a ciągle jej nie ma.

13:49, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

No nieNo nie

13 3

Ciągle to samo stare zdjęcie z przed kilku lat tej prezeski i szczerzy zęby tak samo jak wójt gminy Piaski.Jakiego stomatologa reklamują ? Dość tej wazeliny.

13:54, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

HaaaHaaa

12 1

Mieszkańcy powinni się obudzić bo jeszcze trochę to będą płacić jeszcze więcej bo coraz więcej prac technicznych wykonują pracownicy zewnętrzni dlaczego nikt Zarządu nie powie mieszkańca że pracownicy się zwalniają i ogłoszenia są o zatrudnienie i nikt nie chce przyjść pracować nie długo to sami mieszkańcy będą kanalizację od tykać albo płacić firmą,obudzić się Mieszkańcy

14:02, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolejowa Kolejowa

14 2

Miło widzieć że coraz więcej ludzi się budzi i jest świadoma

14:04, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Górna Górna

19 3

Żeby porozmawiać Panią Prezes to czeba się umówić w kolejkę jak do Lekarza NFZ może przyjmie na rok 2028 🤣

14:19, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

T.t T.t

16 2

Prędzej to się na prywatną audiencję do papieża dostanę niż do szlachty gostyńskiej

14:21, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

13 3

Pisać skargę do UODO nawet kamera nie ma prawa nagrywać chodnika a gdzie dopiero okna

14:48, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

8 1

1. RODO – art. 5 ust. 1 lit. c (zasada minimalizacji danych)
To jest najważniejszy przepis w kontekście kamer prywatnych.

Co mówi przepis?
Dane osobowe (czyli wizerunek przechodniów) można przetwarzać tylko w zakresie niezbędnym.
Nagrywanie chodnika wykracza poza niezbędność, bo to przestrzeń publiczna, a nie Twoja posesja. 2. RODO – art. 6 ust. 1 (brak podstawy prawnej)
Aby nagrywać osoby na chodniku, musiałbyś mieć jedną z podstaw prawnych (np. prawnie uzasadniony interes).
Ale ten interes musi być konieczny i proporcjonalny. 3. Kodeks cywilny – art. 23 i 24 (ochrona dóbr osobistych)
Wizerunek i prywatność przechodniów to dobra osobiste.

Co to oznacza?
Jeśli kamera obejmuje chodnik, możesz naruszać dobra osobiste osób trzecich. 4. Kodeks karny – art. 107 KW (złośliwe niepokojenie)
Wyniki wyszukiwania wskazują, że nagrywanie przechodniów może być traktowane jako wykroczenie, jeśli jest uporczywe lub dokuczliwe 5. Najbardziej bezpośredni zapis z artykułu (nie ustawa, ale interpretacja prawa)
W wynikach wyszukiwania masz wprost:

„Nie wolno nagrywać: (…) ulicy, chodnika (…)”

14:52, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rodo Rodo

6 0

Przecież mieszkańcy mają swojego Radcę pewnego w GSM przecież jest opłacony mieszkańców pieniążków i dla mieszkańców powinien pomagać mieszkańcom w takich sprawach

15:04, 30.12.2025

GsmGsm

7 1

Mieszkańcy mają pana Przewodniczącego Rady Nadzorczej co się zna na prawie niech zrobi spotkanie mieszkańców ale bez sprawdzania dowodów i Burmistrzów na spotkaniu i będzie można się spytać

15:10, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Poinformowany Poinformowany

8 4

Walne zgromadzenie czyli najwyższą władza spółdzielni podjęło decyzję o montażu kamer. Polecam każdemu gorliwemu mieszkańcowi pójść tą w roku na zebranie …

15:36, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

Ródkowski patrol Ródkowski patrol

9 3

Tyle że kamery jeśli są muszą działać zgodnie z prawem ,jeśli łamią przepisy rodo ,zgłaszać nie zastanawiać się nawet przez chwilę ,proponuje jeszcze dzisiaj sfotografować i udokumentować te kamery zanim SM zmieni kat kamer

15:46, 30.12.2025

Kos Kos

7 1

Mieszkańcy są Płatnikami i Decydują co chcą a nie Rada nadzorcza czy Zarząd GSM jak mieszkańcy przestaną płacić to szaczego Rada Nadzorcza dostanie wypłatę i Zarząd GSM to kto ma władzę Mieszkańcy czy Zarząd kto komu powinien się tłumaczyć w Lesznie szybko zrobili porządek jak Radą tak Prezesem

16:02, 30.12.2025

Ty Ty

2 0

Tylko czy najwyższa władza jest dla zarządu GSM czy dla mieszkańców czeba było zrobić referendum kto za kto przeciw

19:42, 30.12.2025

OskarOskar

0 1

Czytając te komentarze to sądzę, że pisali je jacyś niezadowoleni. 1). Do Ródkowski - skąd wiesz, że kamery naruszają RODO? Czy byłeś w SM wyjaśnić ten temat? Jeśli nie to zamknij się i nie siej nieprawdy. 2). Do Kos. W ogóle nie wiesz o co Ci chodzi. W jakiej SM w Lesznie zrobiono porządek ? W Lesznie jest kilka SM. Poza tym szkoda, że Twoja wiedza o pisaniu jest tak znikoma, aż wstyd w tak krótkim tekście zrobić tyle błędów. Pamiętaj również ,że radni nie otrzymują wypłat, lecz diety. Poza tym życzę ci sukcesów , abyś w przyszłych wyborach kandydował do rady i mieszkańcy cię wybrali. Ale wiem, że Ty w niczym się nie sprawdzisz. 3). TY . Zapewne wiesz, że nadmiar demokracji jest szkodliwy. O jakie referendum ci chodzi? CXzy w sprawie monitoringu? Jak Tak , to już wiem, że na WZ ciebie nie było.

21:33, 01.01.2026

MieszkaniecMieszkaniec

22 0

Na kamery kasa była żeby pilnować segregacji ale żeby te kosze od bio chociaż dwa razy w roku umyć to kasy brakuje

15:55, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

0 0

Kamery są, ale pomimo tego i tak mieszkańcy wyrzucają jak chcą. Odpady bio we workach foliowych (jakie to bio?), zużytą odzież, buty i inne rzeczy pod wiatę lub obok kontenerów (pomimo, że SM raz w miesiącu je zbiera), kto by darł kartony na kawałki - najlepiej wyrzucić w całości obok kontenerów. Uważam , że pomimo monitoringu i tak SM słabo egzekwuje łamanie regulaminu.

21:11, 01.01.2026

No jasneNo jasne

10 2

W skrzynkach znów dostaliśmy informacje , że od stycznia2026 będą podwyżki czynszu ,zwłaszcza za sprzątanie klatek schodowych ,bo firma podnosi koszty.Nygusom się niechce sprzątać i teraz płacz.

18:23, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

WandaWanda

0 1

Przecież nikt cię nie zmusza, aby klatka schodowa była sprzątana przez firmę. Nie chcesz , to namów kilku sąsiadów i 26 zł zarobisz. Pamiętaj jednak, że wówczas TY będziesz sprzątał - o ile jak zwykle nie zapomnisz. Poza tym większość podwyżek wiąże się nie ze SM , lecz z podmiotami obcymi czyli Urząd Miasta i Gminy, Zakład wodociągów, leszczyńska spółka śmieciowa, ceny gazu i prądu również nie są związane ze SM.

20:43, 01.01.2026

Mieszkaniec Mieszkaniec

9 1

Klatki brudne ściany tragedia jedynym mopem a prezes niech się przejdzie po osiedlu i zobaczy co się dzieje 🙄

18:49, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:5
Odpowiedz

Co onaCo ona

13 1

Ja się wam dziwię , że wybraliście tą panią na prezesa, nie było nikogo ze spółdzielców. Ona jest radną, sołtyską wsi Kunowo to niech pilnuje tych zadań .Chyba zadziałały znajomości.

19:22, 30.12.2025

PójdziePójdzie

9 1

Ona może wyjdzie jak się ciepło zrobi , no bo co paniusia będzie z ciepłego biura wychodzić. Masz wątpliwości , bo ja nie.Dużo by tu można wskazać nieprawidłowości ale ona ma to głęboko gdzieś, ważne , że kasa co miesiąc jest .

19:31, 30.12.2025

MieszkaMieszka

9 1

My jej nie wybraliśmy tylko rada , nasza pani prezes byla Joanna , ta pani Busz xostala przyniesiona w teczce. Koniec opowieści.

21:34, 30.12.2025

XxxXxx

1 0

Co do czystości klatek na 700 lecia to syf niby sprzątane ale efektu nie widać a suszarnia nic lepsza

09:36, 31.12.2025

Wanda Wanda

1 0

Nie wiem, gdzie są te brudne klatki. U nas sprzątają i wyglądają bardzo schludnie, czysto i pachnąco. Widać, że nie masz zielonego pojęcia w sprawie zarządzania. To nie prezes ma chodzić po klatkach schodowych, ma od tego odpowiednie służby (pretensje kierujcie ewentualnie do tych osób). Zastanawiam skąd się bierze ten wspomniany przez ciebie syf. Czy tam mieszkają ufoludki, czy mieszkańcy? Przeczysz sam sobie , nie wiem co chcesz przez to osiągnąć? Tylko siejesz zamęt. Bardzo dobrze zrobisz, jak przyjdziesz na zebranie przed walnym i powiesz o co ci chodzi. Znając jednak takie osoby , jak Ty to stchórzysz i nie przyjdziesz lub słowem się nie odezwiesz.

21:05, 01.01.2026

MieszkaniecMieszkaniec

15 0

Pani prezesa ma takie doświadczenie w prowadzeniu spółdzielni, jak ja w wykonywaniu alternatywnego japońskiego rocka. Droga pani prezes proszę się zainteresować osobiście zasobami z a nie wysyłać kierowników oderwanych od rzeczywistości. W zasobach jest syf, i to nie za sprawą mieszkańców, ale firm wynaowanych przez SM. Balkony na WP tragedia, niby odnowione, a wykladaja jak w PRL.

19:21, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

Masz racjeMasz racje

10 0

Gdzie nie wejdziesz na osiedlach w Gostyniu tam gdzie remontowali balkony, wszędzie ten sam kolor płytek. Czy to was nie zadziwia, jakieś układy ?

19:27, 30.12.2025

Witam Witam

9 0

I tu przyzna rację Tychy przebranych Kierowników dawno czeba było zmienić zero podejście do Mieszkańców i wiedzy 👎

19:28, 30.12.2025

XyzXyz

5 0

Sam kolor płytek mi nie przeszkadza ale to że odpadają to już inna sprawa a spółdzielnia się tłumaczy że trzeba naprawić w własnym zakresie

09:31, 31.12.2025

BernadetaBernadeta

0 3

Za to Ty znasz się doskonale na japońskim rocku. W ogóle nie znasz się na organizacji i struktury należności służbowych. Syf to powstaje na wskutek niechlujstwa mieszkańców (oczywiście nie wszystkich). Za to Ty nawet nie potrafisz napisać krótkiej notatki bezbłędnie. Ważne że Twoje samopoczucie i zadowolenie z siebie samego jest zadawalające.

21:16, 01.01.2026

MieszkaniecMieszkaniec

8 4

Faktem jest że monitoring powinien obejmować wyłącznie teren przyległy do śmietnika najlepiej zamontowany bezpośrednio nad nim.
Co do kwestii montażu monitoringu i RODO oraz jego przeciwników monitoring miejski Państwu nie przeszkadza że tu odrazu takie anty nastawienie. Gdyby cena wywozu śmieci które były by podrzucane podskoczyła by 50 procent w górę też by było źle. Nie masz nic do ukrycia to ci monitoring nie straszny. Wszystkim mieszkańcom GSM Szczęśliwego Nowego Roku i mniej takich problemów.

19:23, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

GooiGooi

7 0

To dlaczego pani Prezes nie zainstaluj kamer w Kunowie na każdej ulicy przecież jest Sołtysem ma takie prawo

20:10, 30.12.2025

Ha!Ha!

12 0

Kolega z Kunowa zarobił na instalowaniu tych kamer

20:44, 30.12.2025

BartłomiejBartłomiej

0 1

Do Gooi. Zwróć uwagę, że ludzie na wsi umieją wyrzucić śmieci do pojemnika, papiery zgnieść lub podrzeć na kawałki, plastiki pognieść , aby zmniejszyć gabaryty. Natomiast mieszkańcy SM robią często odwrotnie czyli kartony wyrzucają w całości często pod kontener, bo tam nie idzie ich wyrzucić, worki ze śmieciami rzucają pod wiatę, plastiki nie zgniatają , bo i po co. Zastanawiam się jednak kto wyrzuca te śmieci obok dzieci czy dorośli (bo np zapomnieli klucz).

20:56, 01.01.2026

Penkajska Penkajska

1 4

A co teraz będzie w starej kuźni, bo ryje spod śmietnika z wp. gromadzą się tam. Oliej bedum wyminiac czy kozy kuć. i odwiedzjoom ich tam też lokalne inne ryje co to jest za organizacja syfu. No i w Biedzrze od hu ja i ciut ciut sm ierdzacych kacapów takich jak ci us, dlaczego oni tutaj a nie tam bronią swojego nazistowskiego skorumpowanego zydostwa tylko tu i jakie to bezczelne taki kacako-żyd nazistowski tak jak ci z us.

22:57, 30.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Penkalska Penkalska

1 4

Jestem Penkalska mama Lesia i pozostałego miotu, jestem z za Buga jak wienkszoś skorumpowanych kacapo-żydów. Ale tego jest same takie jak zatrudnia płelska AS kacapy i kacapo-żydy skorumpowane w hu j . Taki kacapo - żyd skorumpowany pomimo obowiązujacych przepisuf i prawa ma własną intehrprhetacje tak to mływi to po nazistowsku, ale całe europa i Usa i canada siem garnie cały świat daje kacapo- żydom doliary. Zmora XXI wieku to nazistowski kacapo -żyd skorumpowany.

05:14, 31.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarianekMarianek

0 0

Żydem lub żydówką to jesteś TY. Piszesz jakieś bzdury, które jak na końcu sam byś przeczytał , to stwierdziłbyś, że nie trzymają się ani kupy, ani dupy.

20:49, 01.01.2026

PekalskaPekalska

4 4

Już wiem kim są obckrajowcy którzy w bardzo mnogiej liczbie pojawili się aktualnie w Polsce, nawet Bierut takiego rozwoju gospodarki nie przewidywał. Tłe som łoni som identyczni jak płelska KAS, oni mają własna interhprehtacje prawa i wszelkich przepisów. Są to skłerumpowane nazistłewskie kacapo-żydy i im trzebno doliaruf, i wsio.

08:00, 31.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stefan Stefan

1 0

Zacznij się leczyć na nogi , bo na leczenie Twojego umysłu już nie ma szans.

20:47, 01.01.2026

Lokator Lokator

3 0

Jaki zarządza tacy kierownicy każdy siebie wart a wiedzy O i doświadczeni 👎

10:02, 31.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

StanisłąwStanisłąw

0 3

Dobrze, że to Ty nie zarządzasz, bo nawet krótkiego tekstu nie umiesz napisać. Z Tobą w to dopiero była by zabawa. Ha,ha.

20:45, 01.01.2026

MieszkaniecMieszkaniec

1 1

Haha odezwał się jakiś mierny kierowniczek, cały czas ta sama uwaga o niepoprawności krótkiego tekstu. Oj zabolało i to bardzoooo. Czyli jednak jest coś na rzeczy, skoro ,aż tak mocno wpisy poruszają decydentów w GSM. I taka mała uwaga: wytykając komuś błędy sam pisz poprawnie i z sensem.
/Z Tobą w to dopiero była by.../ powodzenia w tropieniu błędów.

14:45, 03.01.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiechWiech

1 0

a czy pani prezes powiadomiła skutecznie o monitoringu wizyjnym mieszkańców spółdzielni a także wszystkie inne osoby które mogłyby się znależć w zasięgu kamer? bo jeśli nie to wtedy jest to naruszenie prawa a wszystkie nagrania mogą służyć tylko do oglądania przez pania .. i niczego więcej.

21:53, 03.01.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do WandaDo Wanda

1 0

Ludzie mieszkają już w blokach ponad 60 lat i jakoś wszyscy dotąd sprzątali klatki schodowe,nikomu nie przyszło do głowy wynajmować firmę sprzątającą. Jeszcze mówią , że to jakieś układy firmy ze spółdzielną. Policz jeśli umiesz liczyć ,Wanda w skali roku jakie wydajesz pieniądze za to , że ktoś szmatą jednym wiadrem wody od czwartego piętra do parteru myje za ciebie schody. W naszej klatce na danym piętrze mieszka 5 rodzin to raz w miesiącu możesz umyć te 20 stopni. Ale jak ktoś jest leń no to mamy takie koszty.

10:21, 06.01.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%