Zaniepokojony medialnymi doniesieniami o możliwym wycofywaniu się obecnego rządu z wielu zadań planowanych jeszcze przez Zjednoczoną Prawicę w poprzedniej kadencji, radny Marek Sowa złożył zapytanie do marszałka Województwa Wielkopolskiego czy linia kolejowa Gostyń – Kąkolewo będzie realizowana?
O tej inwestycji pisaliśmy wielokrotnie. Chodzi o rewitalizację nieczynnej wciąż linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo. Ma kosztować miliony, ale czy nowy rząd jest nią nadal zainteresowany?
Interpelację do marszałka Województwa Wielkopolskiego – Marka Woźniak złożył w tej sprawie pod koniec marca br., radny Marek Sowa z PiS. - Czy istnieje harmonogram prac dla podpisanej umowy w systemie „Projektuj i Buduj” na rewitalizację powyższej umowy? - pyta Marek Sowa.
[ZT]59942[/ZT]
Złożenie interpelacji, Sowa uzasadnia doniesieniami medialnymi o wycofywaniu się obecnego rządu z wielu zadań zaplanowanych jeszcze przez poprzednią ekipę Zjednoczonej Prawicy -Z informacji medialnych wiem, że obecny rząd wycofuje się z wielu zadań zaplanowanych przez rząd Zjednoczonej Prawicy. W związku z tym zapytuję czy rewitalizacja linii kolejowej nr 36 na odcinku Gostyń – Kąkolewo będzie realizowana – pyta Marek Sowa.
Więcej na temat historii tej inwestycji znajdziecie - TUTAJ -
[ALERT]1712335989501[/ALERT]
ende21:40, 05.04.2024
sowa to niech spada na drzewo albo lepiej z drzewa, pisior *%#)!&
Wanda21:43, 05.04.2024
Szczerze mówiąc ta linia kolejowa to chory pomysł. Od samego zarania tej idei tak ją osądzałem. Po pierwsze będzie kosztować bardzo dużo, bo dokładnie nikt jeszcze jej nie obliczył, ale nie wiem czy starczy 500 mln. Po drugie linia ta dziennie powinna przewozić minimum 250 osób, ale czy za tę parę lat ta liczba będzie wystarczająca? Jeszcze raz pomyślcie "czy ta inwestycja jest naprawdę potrzebna?"
Icek21:55, 05.04.2024
Ktoś zaczął logicznie myśleć i liczyć pieniądze. Przecież to od początku był poroniony pomysł. Łatwo się fwydaje nie swoje pieniądze.
Marian21:55, 05.04.2024
Chore aspiracje polityków niestety kosztują podatników ogromne pieniądze. Nie dziwię się, że nowy rząd myśli o zawieszeniu tej według mnie absurdalnej, nie rentownej inwestycji. Wreszcie ktoś zaczął myśleć.
o nie22:06, 05.04.2024
bardzo potrzebna jest ta lionia kolejowa, zwłaszcza w rzeczywistości UE gdzie chcą nam auta ograniczyć
lub zakazać
Zielony ład 22:32, 05.04.2024
Coś cie się tak negatywnie nastawili na tę linię kolejową,kolej to przyszłość,inne miasta cieszą się z rewitalizacji linii aby tu w Gostyniu same marudy ,jak wam te stare diesle unia wycofa to jeszcze zatęsknicie za koleją ,.Dobrze że nasz burmistrz jest za koleją i będę na niego głosował z tego powodu
Jimmy22:51, 05.04.2024
Obecnie mało jest rodzin bez auta.są takie rodziny które mają 2 lub więcej samochodów. Podróż autem do Leszna z Gostynia to około 35 minut.podróż pociągiem to około 50 minut .plus dojazd do dworca PKP w Gostyniu i Lesznie.razem 1 h 15 minut.gdzie tu sens żeby jeździć pociągiem?
O10:09, 06.04.2024
Zwróć uwagę, że są takie osoby, które nie mają samochodu / z różnych powodów/ w XXI wieku są komunikacyjnie wykluczeni, bo ani kolei, a liczba połączeń PKS zmalała prawie do zera. Kiedyś można było dojechać do Szklarskiej Poręby, Karpacza, Wrocławia, Zielonej Góry, Kalisza...nawet Warszawy, a dzisiaj? Dzisiaj kilka autobusów do Poznania , Leszna i ...........i część ludzi jest w Gostyniu uwięziona.
Linia kolejowa08:30, 06.04.2024
jest potrzebna by przyciągnąć nowych inwestorów do strefy ekonomicznej. Firma produkcyjna musi mieć zapewnione środki transportu . Te wąskie drogi i obwodnicę to za mało. Gostyń jest daleko od głównych tras kolejowych i drogowych łączących z Europą , dlatego firmy wola Rawicz czy Leszno. Bez kolejowego połączenia Gostyń nadal będzie pomijany przez nowych inwestorów. Kolejowy transport osób jest tu sprawą drugorzędną .
FOX12:21, 06.04.2024
Miasto bez połączeń kolejowych jest upośledzone !
Kierowca 16:49, 06.04.2024
Ja nie znam rodziny, która nie posiada własnego auta. Zgadzam się ze wszystkim
co nie popierają pomysłu. Po co kolej z Gostynia przecież Leszno to wymarłe już miasto.
5 9
Pani Wando ma Pani w 100% rację. Koszty przeogromne, tylko opracowanie dokumentacji to już ogrom forsy. Myli się jednak Pani w niezbędnej ilości przewożonych pasażerów, nie 250 lecz około 700.