Zamknij

Razem możemy więcej – zamknijmy drzwi przed depresją - edycja II

13:17, 18.11.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:22, 18.11.2022
Skomentuj Foto; Canva Foto; Canva

W 2022 roku gmina Gostyń realizuje program profilaktyczny „Razem możemy więcej – zamknijmy drzwi przed depresją - edycja II”. Projekt otrzymał dofinansowanie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w ramach programu z zakresu pomocy osobom z zaburzeniami psychicznymi pod nazwą  “Od zależności ku samodzielności – edycja 2022”.

Celem projektu jest rozwój oferty pomocowej dla rodzin z osobami z zaburzeniami psychicznymi oraz wsparcie przed negatywnym wpływem pandemii na zdrowie psychiczne mieszkańców gminy Gostyń. W ramach realizacji projektu odbyły się następujące zadania:

1. Utworzono grupę wsparcia dla rodzin zmagających się z depresją i innymi zaburzeniami psychicznymi.

2. Realizowane są zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z profilaktyki zaburzeń nastroju, depresji i innych zaburzeń psychicznych „Dbając o siebie – dbasz o innych”.

3. Zrealizowany został Dzień Tolerancji pod nazwą „Inny – nie znaczy gorszy” w przedszkolach i szkołach podstawowych. Realizacja zadania ma na celu naukę dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów akceptacji odmienności innych ludzi.

4. Prowadzona jest terapia indywidulana/grupowa/rodzinna dla dzieci i młodzieży zmagającej się z depresją i zaburzeniami lękowymi.

5. Uruchomiono telefonu zaufania - wsparcie emocjonalne i informacyjne dla osób będących w/po kryzysie psychicznym oraz ich rodzin.

6. Udzielane jest psychologiczne wsparcie społecznych następstw pandemii poprzez prowadzenie punktu konsultacyjnego dla uczniów szkół ponadpodstawowych wraz z rodzicami.

7. Realizowane są konkursy profilaktyczne dla szkół m.in. na spot filmowy promujący wsparcie dzieci i młodzieży zmagającej się z depresją pod nazwą „Nie oceniaj – Wspieraj!” czy konkurs plastyczny pod nazwą „Depresja w Twoich oczach”. Cykl działań profilaktycznych ma za zadanie zwrócić uwagę dzieci i młodzieży na problem depresji w lokalnym środowisku.

8. Zorganizowano dwa turnusy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży. W ramach realizacji zadania, dzieci i młodzież, wraz z opiekunami, udały się na zajęcia z alpakami, które oddziałują na osoby biorące udział w zajęciach w sferze czuciowej, psychicznej i sensorycznej. Ponadto na uczestników turnusu czekał szereg zajęć integracyjnych i animacyjnych, w tym zajęcia plastyczne w których wykorzystana została wełna alpak, przygotowywanie karmy dla zwierząt oraz wejście do zagrody i karmienie zwierząt ( owce, alpaki, sarenki, kuce). Dodatkowo dzieci i młodzież wzięły udział w warsztatach eksperymentalno – naukowych oraz aktywnie spędziły czas w parku linowym, pokonując przeszkody wraz z ścieżką edukacyjną.

9. Organizowany jest cykl szkoleń dla kadry szkół, przedstawicieli służb i instytucji pn. „Zaburzenia depresyjne i lękowe u dzieci i młodzieży” czy „Wsparcie terapeutyczne dla osób z zaburzeniami depresyjnymi. Jak wspierać i rozmawiać z osobami, które mają depresję”?.

Magdalena Rajewska/UM Gostyń

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%