Samochód elektryczny czy hybrydowy typu plug-in? Rośnie zainteresowanie pojazdami z alternatywnymi układami napędowymi, nie tylko w obszarze codziennego użytku, ale i służbowego. Jakie występują między nimi różnice?
Układ napędowy to największa różnica między samochodem elektrycznym a hybrydowym typu plug-in. W pierwszym przypadku jest czysto elektryczny, podczas gdy w drugim zawsze oprócz silnika elektrycznego ma się do czynienia z konwencjonalnym silnikiem spalinowym. Hybrydy mają zatem dwa układy napędowe. Najpopularniejszą wersją jest połączenie silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym; możliwe są jednak również pojazdy hybrydowe z silnikiem Diesla i wykorzystujące gaz ziemny.
Hybrydy dostępne są w kilku wersjach. Miękka hybryda jest wyposażona w silnik elektryczny wspierający spalinowy. Tutaj nie ma możliwości doznania czysto elektrycznej jazdy. Pełna hybryda może również pokonywać krótkie dystanse, około dwóch do pięciu kilometrów, wyłącznie „elektrycznie”. Hybrydy plug-in mają większy akumulator, co umożliwia jazdę na napędzie elektrycznym od 30 do 50 kilometrów. Pojazdy ładują się również po podłączeniu do gniazdka lub punktu ładowania, podczas gdy mały akumulator w pełnej hybrydzie jest ładowany tylko przez silnik spalinowy lub podczas postoju. Samochód przełącza się na wariant spalinowy, gdy wyczerpie się zasilanie.
Największą zaletą hybrydy plug-in jest jej zasięg. Generalnie połączenie silnika elektrycznego i spalinowego umożliwia przejechanie 600 kilometrów. Z reguły tryb EV (elektryczny) można aktywować w hybrydowym układzie napędowym typu plug-in. Dzięki temu można przejechać dystans od 30 do 50 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, co jest imponujące w świetle zwiększonej oszczędności paliwa. To sprawia, że samochody hybrydowe idealnie nadają się do jazdy miejskiej. Dla porównania zasięg samochodu elektrycznego jest krótszy. W zależności od modelu wynosi od 120 do 220 kilometrów. Liczby te będą dalej rosły w przyszłości.

Źródło: https://ofertytoyota.pl/samochody-uzywane/
Hybrydy plug-in również przeważają swojego konkurenta pod względem wydajności. Współdziałanie dwóch układów napędowych umożliwia uzyskanie większej ogólnej mocy i pośrednich impulsów dodatkowej mocy. W momencie rozładowania akumulatora hybryda staje się jednak po prostu (w dużym uproszczeniu) tradycyjnym samochodem zasilanym energią spalinową.
Oprócz zwiększonej świadomości ekologicznej istnieje z pewnością jeszcze jeden powód boomu na napędy alternatywne: wsparcie finansowe. Właściciele samochodów hybrydowych mogą otrzymać zachętę środowiskową od rządu, zależnie od kraju.
Nie należy wszystkich samochodów posiadających alternatywny napęd wrzucać do jednego worka, ponieważ różnice między nimi faktycznie występują i są w stanie ostatecznie przesądzić o zakupie. Trudno jednak nie zauważyć, że w ogólnym rozrachunku najlepiej postawić na hybrydy właśnie i to niezależnie od wariantu.
Materiał partnera
Oficjalne przekazanie było wczoraj, ale mandaty ...
I bardzo dobrze! Ci co jeżdżą przepisowo nie mają się czego bać! A inni niech się jak najbardziej obawiają! P.s. I tak, wiem! Za chwilę pewnie tych drugich będzie wysyp w ich /elokwentnych/ komentarzach!
xyz
11:50, 2025-12-18
17 mln długu i niezapłacone... Dyrekcja SPZOZ odpowiada
Rząd Gostyński do dymisji natychmiast
Obywatel
11:46, 2025-12-18
Oficjalne przekazanie było wczoraj, ale mandaty ...
wartość auta wróci się w 3-4 miesiące... pilnować się kierowcy
hejka
11:35, 2025-12-18
Oficjalne przekazanie było wczoraj, ale mandaty ...
Tetra ponoć szyfrowane 🤔...ponoć
11:25, 2025-12-18
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz