Zamknij
REKLAMA

Pociągnęli temat aż do ministra... Teraz kolej na decyzje "z góry"

14:16, 13.11.2019 | MiS
REKLAMA
Skomentuj

Czy na trasę Leszno – Jarocin wrócą jeszcze pociągi? Starania w tej sprawie podjęli ostatnio samorządowcy z Leszna, Osiecznej, Krzemieniewa, Gostynia, Piasków, Borku Wlkp. i Jarocina, pisząc list do ministra infrastruktury o reaktywację linii.

Połączenie pasażerskie na trasie Leszno - Gostyń – Jarocin po raz pierwszy zlikwidowano w 2004 roku, ale po kilku miesiącach zostało reaktywowane, zwiększano nawet liczbę kursów obsługiwanych szynobusami. W czerwcu 2011 roku obsługę pociągów na linii przejęła samorządowa spółka Koleje Wielkopolskie. Od 1 marca 2012 roku pociągi z Leszna (przez Kąkolewo) do Gostynia zaprzestały kursów. Taka była decyzja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

W ostatnim czasie powrócił temat wznowienia ruchu pasażerskiego na trasie Leszno-Gostyń-Jarocin. Samorządowcy miast i gmin leżących wzdłuż szlaku kolejowego wystąpili o uruchomienie połączeń, pisząc list do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka. - Argumentem przemawiającym za wznowieniem ruchu pociągów z Leszna do Jarocina jest dotychczasowe fatalne skomunikowanie obydwu tych miast - piszą w liście samorządowcy. Podróżni chcący korzystać z połączeń kolejowych z przesiadką w Poznaniu Głównym. Powoduje to zwiększenie kilometrażu do 136 km, a czas przejazdu łącznie z przesiadką wynosi ponad 3 godziny.

Włodarze zwracają uwagę, że połączenia nie wpisano do "zaktualizowanej Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego". Jak podkreślają,  uwagę zwraca się głównie na Poznańską Kolej Metropolitalną. - Trasa Leszno – Jarocin nie ma charakteru trasy metropolitalnej. Rozwiązaniem zapewne byłoby poprawienie parametrów technicznych linii kolejowej nr 360, co ewidentnie spowodowałoby podniesienie jej konkurencyjności w stosunku do transportu indywidualnego - podkreślają włodarze.

[ZT]44828[/ZT]

Niestety rządowe plany nie przewidują takich modernizacji w najbliższych latach. - Mając na uwadze przeciwdziałanie wykluczeniu transportowemu Polski powiatowej, rozwijanie transportu zbiorowego oraz ideę efektywnej komunikacji, przede wszystkim minimalizującej szkodliwy wpływ pojazdów na środowisko, JST położone wzdłuż linii kolejowej nr 360 zawracają się do Pana Ministra z prośbą o podjęcie stosownych działań mających na celu rewitalizację linii kolejowej, co przełoży się na możliwość uruchomienia przez organizatora przewozów kursów pasażerskich, zapewniających zasadność uruchomienia przewozów które będą miały konkurencyjny czas przejazdu do transportu indywidualnego - piszą w liście samorządowcy.

 

 

REKLAMA
(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (39)

KrisKris

25 11

A co tu ratować?!!! Cała linia zdewastowana, stacje, przystanki, infrastruktura. Ile szynobus pojedzie, 40-50km/h?
15:21, 13.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SirsSirs

15 0

Jeżeli by zrobili tak jak piszą w artykule czyli wyremontowali linie wtedy zapewne i prędkość by podnieśli 15:52, 13.11.2019


GostynianinGostynianin

9 5

Samo "postawienie pociągów na tory" to tylko wierzchołek góry lodowej. Kwestia w jakim stanie jest infrastruktura i ile pieniędzy trzeba będzie w to wpompować. Jestem za przywróceniem tej linii jako pasażer, ale zdaję sobie sprawę z tego, że może być to nieopłacalne ze względu na ogólny zwrot z inwestycji (nie chodzi tylko o zarabianiu na biletach, ale również na pozostałych korzyściach przywrócenia tego połączenia). 16:11, 13.11.2019


ObywatelObywatel

26 3

W Polsce jest najgorzej rozwinięta kolej została bardzo zaniedbana i zapomniana tam u góry zbytnio skupili się na sobie zamiast na rozwijaniu Państwa 15:42, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

11 8

Nie ma co łódzić o połączeniach leszno gostyń jarocin możemy sobie tylko pomażyć bo wątpie że ktoś tam z rządzoncych sie za to weźmie znając rzad to ta linia zostanie zlikwidowana jak linia kościan miejska górka 16:26, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

8 7

A który rzad likwidował ten proobywatelski jak ma w nazwie - PO. Urząd Marszałkowski - PO. I wszystko w temacie. Dalej kto ma ich wozić - brak maszynistów, ponieważ zostały zlikwidowane oczywiście za czasów PO-PSL szkoły zawodowe i technika kształcących ludzi do tej profesi. - zobacz kierunki w byłej "kolejowej" szkole w Lesznie: technik informatyk, technik, teleinformatyk, technik elektronik i technik reklamy. W 2012 r. Nic się nie opłacało. Taki był przekaz rządu PO-PSL.
Zobacz jak wyglądają przejazdy, torowisko i dworce kolejowe??? Teraz samorządowcy się odzywają. A gdzie byli w latach 2012-2015??? 17:59, 13.11.2019


RealnyRealny

10 17

Kto bedzie tym jezdzil?ludzie sa wygodni teraz.podroz autem z Borku do strefy Czachorowo max.30 minut.a pociagiem????20 minut do dworca pkp w Borku,dalej podroz pociagiem 30 minut dalej jazda autobusem do strefy Czachorowo.to wiecej niz godzina.heeeeej. 17:46, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amonamon

10 10

przecież linia była wymieniana dwa lata temu w rządowym programie kolej plus jako przeznaczona do rewitalizacji i przywrócenia połączeń??? już się pisiory wycofały? 17:49, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomTom

4 2

czym ty myślisz , czym ty patrzysz ? zaprogramowany ludziu 06:51, 14.11.2019


realistarealista

29 24

Gdzie są złodzieje z PO,PSL i SLD to ta klika odpowiada za dewastacje Polski, gdyby nie PiS to Gostyń byłby już do zaorania 17:53, 13.11.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JanJan

16 11

Chłopie gdzie ty żyjesz zaniedbania pochodzą przed rządami PO pisz zgodnie z faktami ukleknij przed PIS oni ci dadzą ceny w sklepach i bajki do naiwnych, miłego oglądania 18:13, 13.11.2019


asdfghasdfgh

6 9

No własnie i to Pisiory z toba włącznie go zaorają 20:02, 13.11.2019


janjan

5 3

FRAJER 20:44, 13.11.2019


ObiektywnyObiektywny

5 6

Do Jana Ty już nie klęczysz a leżysz przed prezydentem Słupska. Nie pamiętasz kto mówił o państwie teoretycznym i kamieni kupa. 21:07, 13.11.2019


Obiektywny Obiektywny

21 13

A który rzad likwidował ten proobywatelski jak ma w nazwie - PO. Urząd Marszałkowski - PO. I wszystko w temacie. Dalej kto ma ich wozić - brak maszynistów, ponieważ zostały zlikwidowane oczywiście za czasów PO-PSL szkoły zawodowe i technika kształcących ludzi do tej profesi. - zobacz kierunki w byłej "kolejowej" szkole w Lesznie: technik informatyk, technik, teleinformatyk, technik elektronik i technik reklamy. W 2012 r. Nic się nie opłacało. Taki był przekaz rządu PO-PSL.
Zobacz jak wyglądają przejazdy, torowisko i dworce kolejowe??? Teraz samorządowcy się odzywają. A gdzie byli w latach 2012-2015??? 18:00, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

alaala

1 4

skoncz pisiorze...spojrz na obecna wladze 21:20, 13.11.2019


alaala

10 1

śmieci i nic poza na wspaniałm niegds dworcu..... 19:21, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YuYu

7 16

Ludzie w każdej prawie rodzinie są po dwa trzy samochody kolej i tak padnie na takim malym odcinku 19:26, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YuYu

9 14

Ludzie w każdej prawie rodzinie są po dwa trzy samochody kolej i tak padnie na takim malym odcinku 19:44, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

12 10

PO zaorało a PIS ma odtworzyć. Cała polska hipokryzja. Niech Sienkiewicz odbuduje - to ten co mówił, że kamieni kupa. A w Lesznie kto doprowadził do ruiny Akwawit - SLD. Tak wyglądała w Polsce dzika prywatyzacja ludzi spod znaku sierpa i młota oraz tęczowej flagi. 21:11, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polapola

5 6

nazwa nie pasuje...pisiorku 21:18, 13.11.2019


OlekOlek

10 5

Linia kolejowa do Jarocina straciła ekonomiczny sens od momentu, kiedy huta szkła zaczęła przywozić piasek szklarski z kielecczyzny ciężarówkami. Podobno 500 ton/dobę. Ruch pasażerski do Jarocina - to ekonomiczna utopia. 21:33, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

`Emeryt`Emeryt

19 0

Ja jestem za przywróceniem kursowania szynobusu. Żeby dojechać gdzieś pociągiem muszę najpierw dostać się do najbliższej czynnej stacji kolejowej,która znajduje się w Krobi oddalonej o 20 kilometrów. 21:42, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZawiadowcaZawiadowca

4 9

Kabaret był kiedyś jak regularnie wprowadzili komunikacje zastępczą, spod dworca PKP startował autobus z konduktorem i jeździł na stacje PKP zabierać ludzi. Wychodziło dłużej niż PKSem.
Przywrócenie tej linii pasażerom nie ma ekonomicznego sensu. Już prędzej samorządy niech wynajmą firmę przewozową na tej trasie i niech dopłacają do biletów skoro im tak zależy. Wyjdzie szybciej i taniej. 01:03, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komunikacjakomunikacja

4 5

Jeśli nie jeżdżą tam pociągi i nie mają jeździć to idealne miejsce dla zrobienia wzdłuż linii droki,która rozwiązała by w większości problemy komunikacyjne miasta 07:24, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Super Super

0 0

Jestem za 13:58, 17.11.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Swoj Swoj

2 5

Do niby obiektywny, kiedy to piszesz jak leżysz na Nowogrodzkiej, tylko d..y nie zaziebij 09:20, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmerytEmeryt

11 0

Linia kolejowa z Leszna do Głogowa przez Wschowę też była nieczynna ale władze tych miast dogadały się w sprawie finansowania a każde z tych miast leży w innym województwie i za dwa tygodnie ma być wznowiony ruch pasażerski na tym odcinku. 13:10, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koniec tras32xxkoniec tras32xx

1 9

ludzie zapomnijcie o tej trasie i tematu juz nie ma 15:40, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PicPic

1 12

Jeśli chodzi o PKP to brak słów.Pociagi się spóźnia po kilka godzin, brak informacji -dlaczego,masakra.Po co nam na takim odcinku pociąg,kto nim będzie jeździł?Kiedyś do szkoły do Leszna jeździły tłumy, w Gostyniu już nie było gdzie usiąść.Teraz dzieci jadą autobusem pod sama szkołę. 16:02, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolKarol

2 0

O co z gminą Jaraczewo,nie dołoży się? 19:44, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem zaJestem za

10 1

Jestem za tym żeby pociągi zostały przywrócone ponieważ były by tańsze niż jazda autobusem za 16 zł w jedną stronę a pociągiem gdzieś od 5 zl do 8 zł bilet autobus jadący do Leszna jedzie pr,ez wsztkie wioski zamiast jechać prosto 🙂 22:12, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Co robisz Co robisz

0 0

Przecież mądralo ludzie z wiosek też chcą dojechać. Wybież inną trasę i zapłać więcej za bilet to pojedziesz prosto 14:02, 17.11.2019


Kocham PolskęKocham Polskę

4 4

Sukces kolejny PiS który sobie samorządowcy z Gostynia przypiszą tak jak obwodnicę która powstanie dzięki rządowi PiS!!!! 00:40, 15.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

2 3

Jak kochasz Polskę to nieważne jest kto ale że zrobił. A szczerze to samorządowcy nie maja nic do gadania. 10:19, 15.11.2019


były gostyniakbyły gostyniak

1 1

Przykro,że Gostyń jest tak odcięty od świata,od publicznej komunikacji.Dojechac od strony Wrocławia ,Rawicza,Łodzi jest b. trudne. Popieram 13:58, 15.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Super ale Super ale

0 0

Masz autobusy, blablacar, i własny samochód 14:04, 17.11.2019


Pawrl6789Pawrl6789

0 0

Na co komu teraz to policzenie? 08:32, 16.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© gostyn24.pl | Prawa zastrzeżone