Wchodzisz do restauracji, zamawiasz, płacisz rachunek... Wszystko wydaje się proste i przejrzyste. W końcu za swoje pieniądze oczekujemy nie tylko smaku, ale i dobrej obsługi i uczciwości. Tymczasem najnowszy raport Inspekcji Handlowej pokazuje, że w gastronomii nie zawsze wszystko gra jak trzeba. Na zlecenie UOKiK, skontrolowano w ubiegłym roku setki restauracji. W zdecydowanej większości znaleziono uchybienia. Kontrola miała miejsce także w dwóch gostyńskich lokalach gastronomicznych. Wiemy jak wypadły.
W pierwszym półroczu 2024 roku Inspekcja Handlowa, działając na zlecenie UOKiK, skontrolowała 626 lokali gastronomicznych w całym kraju, z czego w aż 469 wykryto pewne nieprawidłowości. Chodzi przede wszystkim rzetelność obsługi konsumentów i prawidłowość uwidaczniania cen. Pod lupę trafiły zarówno restauracje, bary, smażalnie ryb, jak i punkty fast food oferujące dania na miejscu i na wynos.
W ramach przeprowadzanych kontroli, inspektorzy oceniali także rzetelność obsługi, zwłaszcza pod kątem zgodności porcji z deklaracją w menu i użytych składników. Sprawdzano uwidacznianie cen, obecność cenników, informacji o gramaturze oraz zgodność kwot na paragonie z tymi w ofercie. Dodatkowo oceniano legalizację wag, przestrzeganie przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu i wyrobów tytoniowych, pobieranie opłat za plastikowe opakowania oraz warunki sanitarno-porządkowe.
Kontrola handlowa objęła również dwie restauracje z Gostynia - Krawatkę oraz Czarny Piec. Jak wynika z raportu opublikowanego na oficjalnej stronie UOKiK, w obu przypadkach stwierdzono drobne uchybienia. W Krawatce, inspektorzy mieli wątpliwości co do uwidaczniania cen, podobnie było w przypadku Czarnego Pieca.
W tym samym sprawozdaniu UOKiK przypomina też, że każdy klient ma prawo wiedzieć, co zamawia i za co płaci. Cennik z gramaturą musi być dostępny przed złożeniem zamówienia. Cena na paragonie musi być zgodna z tą w menu. Jeśli potrawa ma inny składnik niż deklarowany, restauracja powinna o tym poinformować. A jeśli coś się nie zgadza, można i trzeba złożyć reklamację. To prawo każdego klienta.
[ZT]80175[/ZT]
[ZT]80240[/ZT]
[ZT]80122[/ZT]
[ALERT]1750238083016[/ALERT]
hh 10:36, 21.06.2025
Mi to nie przeszkadza , nie korzystam z usług tych lokali
hehe14:05, 21.06.2025
Państwo Tuska i PO to państwo jednej wielkiej kontroli. Tylko mandaty i mandaty na obywateli. A najwięcej gnębią kierowców!!!
Xxx14:31, 21.06.2025
Restauracje to były za Gierka zajazdy pod strzechą sieć w całej polsce, w Gostyniu Cukropol jak był
własnością cukrowni i cukrownia też. Do takich przybytków ala burdel ja nie chodzę , tam mogą jedynie skarbłewi się stołować.
Król15:53, 21.06.2025
Gdyby mnie nie było stać pewnie też bym tak skamlał żexwzysko jest złe
do król 16:34, 21.06.2025
To nie jest kwestia stać czy nie stać ,tylko czy warto ?
Obywatel17:56, 21.06.2025
trzeba zgłaszać regularnie to odechce im sie oszukliwać co za hieny
Hhhh18:49, 21.06.2025
Weźcie się za turasuw wohule nie dają paragonu i ceny są inne niż w menu
Stanisłąw19:50, 21.06.2025
A czy Ty chodziłeś do szkoły, skoro nie umiesz napisać tak krótkiego tekstu bez błędu?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
6 0
To że kontrolują kierowców to bdb. Siadają za kierownicę nachlani, przeciążają ładowność, stan techniczny pojazdu wielokrotnie ma dużo wad, zapominają że droga nie służy do jeżdżenia slalomem itd. A w restauracjach czy temu podobnych często nie zgadza się gramatura lub stosowanie surowców zastępczych. Jak sam widzisz Polak niestety często jest na bakier z pewnymi normami.