Jutro Dzień Babci, pojutrze Dzień Dziadka, niebawem Walentynki… W te szczególne dni wielu korzysta z usług Poczty Kwiatowej, pragnąc sprawić radość bliskim. I tu pojawia się problem. Firma nie gwarantowała terminowej dostawy, co w rzeczywistości mijało się z celem przekazywania takiego właśnie upominku. Prezes UOKiK nałożył na nią 1,6 mln. zł kary.
Jaki informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Poczta Kwiatowa stosowała w załączniku do Regulaminu „Terminy i warunki doręczeń” postanowienie, w którym zaznaczała, że nie gwarantuje dostarczenia przesyłek w Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Dzień Ojca. Co dla konsumentów ma kluczowe znaczenie. Zamieszczenie tego zapisu miało na celu uniknięcie odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązań i miało być zabezpieczeniem dla spółki w razie reklamacji. Jednym słowem, trzeba na nich uważać.
Spółka nie może wyłączać swojej odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie usługi. Jako działający od ponad 20 lat w Polsce profesjonalny przedsiębiorca powinien być odpowiednio przygotowany na takie święta jak Dzień Babci, Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki albo Dzień Ojca, kiedy wzrasta zapotrzebowanie na doręczenia kwiatów czy upominków. Dla klientów jest szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w konkretnym dniu, zwłaszcza gdy przedsiębiorca do tego zachęca. Jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w terminie, powinna ograniczyć ich przyjmowanie lub informować o braku możliwości dostarczenia kwiatów na czas. Wtedy konsumenci mogliby poszukać innej firmy lub innego sposobu sprawienia radości bliskim – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W związku z tym, na Pocztę Kwiatową UOKiK nałożył wysoką karę finansową
- Zdecydowałem o nałożeniu na Pocztę Kwiatową kary w wysokości ponad 1,6 mln złotych. Przedsiębiorca przez sześć lat stosował niedozwoloną klauzulę, by uwolnić się od odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie usługi, co narusza interesy konsumentów. Poza konsekwencjami ekonomicznymi konsumenci narażeni byli na szkody emocjonalne, dotyczące relacji z bliskimi – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
[ALERT]1674202391460[/ALERT]
Ten obowiązek może wreszcie zniknąć
Tu chodzi o Nasze bezpieczeństwo. A ruch na świeżym powietrzu jeszcze nikomu nie zaszkodził. A tak serio ile w ostatnim czasie napadało tego śniegu ? . Tyle co kot napłakał.
Mati
11:02, 2025-10-27
Fala kradzieży z kont klientów! Sprawdzilśmy w Gostyniu
już nie używam karty bankomatowej, a kasę z bankomatu wyciągam blikiem - nic nikt nie zeskanuje, a każdy kod jest jednorazowy. w sklepie płacę tylko telefonem - bez wpisywania jakiegoś pinu, a telefon odblokowuję odciskiem palca... no i nie klikam w żadne linki na poczcie elektronicznej.
haha
10:30, 2025-10-27
Ten obowiązek może wreszcie zniknąć
Mało siedzi darmozjadów we więźniach ciepło mają w dupę jeść dostaną niech odrobi swoja karę za drobne przewinienia
Obywatel
10:15, 2025-10-27
Fala kradzieży z kont klientów! Sprawdzilśmy w Gostyniu
Większość tych oszustów to Ukraińcy. Ciekawe czy w tym przypadku też.
bodzio
10:02, 2025-10-27
0 0
Czytajmy więc uważnie na co się zgadzamy
0 0
Napewno babka lub dziadzio wcinając sucha bułkę, kwiatek poprawi nastrój.