Zamknij

Dibond, czyli nowoczesny materiał na nośniki reklamowe

11:47, 07.10.2021 Aktualizacja: 11:48, 07.10.2021
Skomentuj Foto: Zleceniodawca Foto: Zleceniodawca

Wśród wielu różnorodnych materiałów, z jakich wykonywane są współczesne nośniki reklamy jednym z zyskujących na coraz większej popularności jest płyta dibond. Wyróżnia się ona bowiem świetnymi parametrami użytkowymi, uniwersalnością zastosowania oraz doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Czym wobec tego jest właściwie dibond, jakie są jego największe zalety i jakie rodzaje reklam są z niego wykonywane?

Czym jest dibond?

Dibond zaliczany jest do materiału kompozytowego. Wobec tego płyta dibond powstaje z kilku warstw aluminium, które połączone są ze sobą za pomocą umieszczonego między nimi rdzenia polietylenowego. Dzięki temu jest ona o wiele odporniejsza od klasycznego aluminium, przy czym wciąż bardzo łatwo poddaje się różnorodnej obróbce pozwalającej tym samym tworzyć z niej niemal dowolne nośniki reklamy. 

W zależności od potrzeb dibond wykorzystywany na potrzeby reklamy może mieć różnorodną grubość warstw aluminium, z jakiego się składa, kolorystykę, a także wykończenie. Z powodzeniem może on także naśladować szlachetne metale, takiej jak złoto czy srebro, zwłaszcza w wariancie szczotkowanym. 

Jakie właściwości ma płyta dibond?

To, czym wyróżnia się płyta dibond to przede wszystkim jej właściwości. Jest ona bowiem zarówno lekka, jak i odpowiednio sztywna, a do tego cechuje się także wysoką odpornością na działanie czynników atmosferycznych, takich jak deszcz, zmiany temperatur czy promieniowanie UV. Dzięki temu nie rozwarstwia się ona pod ich wpływem i zachowuje swój pierwotny wygląd przez wiele lat. 

Do właściwości dibondu zaliczyć dodatkowo można także między innymi: 

  • wysoką odporność na środki chemiczne,
  • łatwość utrzymania wykonanych z niego elementów w należytej czystości, 
  • odporność na korozję,
  • wiele możliwości jego obrabiania za pomocą np. frezowania, wiercenia, nitowania, cięcia,
  • możliwość jego zadrukowywania. 

Najpopularniejsze rodzaje nośników reklam z dibondu

Wszystkie właściwości, jakie wykazuje płyta dibond sprawiają, że jest ona materiałem w szczególności wykorzystywanym przez firmy działające w branży reklamowej, takie jak producent reklam dibondowych DRW Studio. Z użyciem dibondu można bowiem wykonać takie elementy jak: 

  • tabliczki informacyjne wskazujące na siedzibę firmy oraz godziny jej otwarcia,
  • personalizowane tabliczki na drzwi, np. do gabinetów specjalistów,
  • szyldy reklamowe, 
  • kasetony reklamowe, w tym także te podświetlane za pomocą energooszczędnego oświetlenia LED,
  • stojaki reklamowe wykorzystywane przez sklepy,
  • gadżety promocyjne i reklamowe takie jak breloki, 
  • dekoracyjne litery i loga umieszczane na siedzibach firm. 

Każdy z tych elementów dodatkowo może posiadać niemal dowolny kształt, który umożliwia uzyskać łatwość obróbki, jaką wykazuje dibond, a także kolor i fakturę — matową, połyskującą lub szczotkowaną.

Zalety reklam dibondowych

Uniwersalność i cechy dibondu wpływają także na to, że wykonywane z niego reklamy mają wiele zalet, a inwestycja w niej jest dobrą decyzją. Produkty reklamowe z płyty dibond to bowiem przede wszystkim gwarancja trwałości i estetycznego wyglądu przez lata. Wyróżniają się one także brakiem widocznych łączeń między poszczególnymi ich elementami oraz możliwością podświetlania ich w przypadku, kiedy są nimi kasetony reklamowe, sprawdzające się nie tylko na zewnątrz, ale również wewnątrz budynków. 

Mówiąc o zaletach reklam z tego materiału, nie sposób nie wspomnieć o tym, dibond doskonale imituje także metale szlachetne. Dzięki temu idealnie sprawdza się on jako nośniki reklam w przypadku ekskluzywnych branż, takich jak jubilerstwo czy też gabinety medycyny estetycznej, gdyż przyciągają one uwagę odpowiednich klientów docelowych. 

Podsumowanie

Chcąc więc podsumować co to jest dibond i dlaczego warto inwestować w reklamy dibondowe należy podkreślić, że jest to kompozyt o właściwościach o wiele lepszych od aluminium czy innych materiałów wykorzystywanych w branży reklamowych. Dzięki temu pomimo nieco wyższej ceny wykonywanych z niego nośników reklamy są

Materiał partnera

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%