Rok 2020 był ze względu na pandemię bardzo nietypowy dla gospodarki. Wiele sektorów zanotowało ogromne straty. Co innego branża IT, która nie może narzekać na brak klientów i w której zauważono nowe trendy. Oto krótkie podsumowanie roku 2020 w IT.
Ze względu na lockdown, wiele przedsiębiorstw musiało mocno zmienić swój model biznesowy i w dużej mierze przenieść swoją aktywność do sieci. Oznaczało to oczywiście wzrost popytu na oprogramowanie. Cyfryzacja sprawiła, że przedsiębiorstwa reprezentujące branżę IT były mocno zaangażowane w konkretne przedsięwzięcia – między innymi tworzenie komunikatorów i platform sprzedażowych. Trend prawdopodobnie utrzyma się również w 2021 roku.
Spore wzrosty zanotowała branża związana z aplikacjami mobilnymi. Prawdopodobnie pandemia i konieczność pozostania w domu zwróciła naszą uwagę w kierunku aplikacji. Te ostatnie coraz częściej powstają w modelu cross platform development. Umożliwia to znacznie szybsze programowanie, ponieważ zdecydowana większość kodu jest identyczna niezależnie od tego, czy chodzi o wersję na iOS czy Android.
Na rynku systemów CRM wciąż dominującą pozycję utrzymuje Platforma Salesforce, której partnerem wdrożeniowym na polskim rynku jest Craftware - Partner Salesforce. Użytkownicy najchętniej wybierali to narzędzie już w poprzednim roku. Udział rynkowy Salesforce wynosi 18,3%. O popularności tego systemu CRM decydują nie tylko ciekawe funkcjonalności, ale również to, że jego wdrożenie może odbyć się na zasadzie projektu zwinnego - więcej o takich projekatach można przeczytać pod adresem: https://craftware.pl/dla-it/rozwiazania-dla-it/utrzymanie-i-rozwoj-salesforce/agile-projects/.
Podobnie jak w wielu sektorach gospodarki, również w branży IT praca w dużej mierze zyskała charakter zdalny. Zresztą w sektorze IT nie jest to nowością. Być może właśnie dlatego branża IT jest jednym z najlepszych przykładów na to, że praca zdalna może być równie efektywna co stacjonarna.
Materiał partnera
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz