Zamknij

Projektowanie logotypów - na czym to polega?

00:00, 10.02.2024 art. sponsorowany

Projektowanie logotypów to złożony proces. Jego celem jest stworzenie dla firmy symbolu, który stanie się podstawą budowanego wizerunku. Tym samym będzie to najczęściej wykorzystywany element graficzny, a jego forma ma pomagać w zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Jak zatem odbywa się projektowanie logotypów? Co trzeba wziąć pod uwagę? Sprawdź w dalszej części artykułu, jak powstaje logotyp dla Twojej firmy!

Logo a logotyp - jaka jest różnica?

Wielokrotnie można usłyszeć oraz przeczytać o logo i logotypie. Często te pojęcia są zastępowane. Ale czy słusznie? Logotyp to bowiem jedna ze składowych logo. Dotyczy ona części tekstowej, którą jest nazwa firmy bądź marki. Z kolei logo to całokształt znaku, w skład którego wchodzi wspomniany już logotyp, a także sygnet i slogan.

Sprawdź artykuł: Logo a logotyp – sprawdź, jakie są różnice

Logo a logotyp - co wybrać?

Na pytanie z nagłówka odpowiedź może być tylko jedna: to zależy. Tak naprawdę to, na jakim rynku i w jakiej branży funkcjonuje firma, jaką ma ofertę oraz jaka jest jej grupa docelowa, ma ogromny wpływ na wybór pomiędzy jednym a drugim wariantem. Dlatego też warto te kwestie konsultować ze studiem graficznym, które podejmuje się procesu projektowania logotypów.

Na czym polega projektowanie logotypów?

Już we wstępie była mowa, że projektowanie logotypów jest złożone. Trzeba bowiem wziąć pod uwagę wiele istotnych elementów, które wpływają na stworzenie odpowiedniego symbolu. Jak więc wygląda taki proces?

Na początku są oczekiwania

Oczekiwania klienta, które przekazywane są w briefie, to jeden z najważniejszych etapów projektowania logotypów. Przede wszystkim inicjuje on cały proces. Poza tym pozwala studiu graficznemu zapoznać się z wyobrażeniem klienta o logotypie. Dlatego też warto przykładać się do wypełniania briefu i przekazywania wszelkich możliwych informacji. Pracownicy studia graficznego GoodProject wskazują, że wtedy współpraca pomiędzy klientem a osobami projektującymi logotypy dostarcza najlepszych efektów.

Czas na analizę

Odpowiedzialne studio graficzne, któremu zlecono projektowanie logotypów, nie traci czasu na korzystanie z kreatorów graficznych. Musi wziąć pod uwagę rynek, na którym chce działać klient oraz grupę docelową, do której chce dotrzeć. Dlatego niezbędna jest analiza branży, a także zachowań odbiorców. Na podstawie zebranych informacji można wysnuć ciekawe wnioski, które przybliżają do zaprojektowania skutecznego logotypu.

Prace projektowe

Wiedząc, jakie są oczekiwania klienta oraz jaka jest charakterystyka branży, konkurencji oraz grupy docelowej, można przystąpić do właściwych prac projektowych. W ich ramach odbywa się burza mózgów całego zespołu. W procesie tym biorą bowiem udział nie tylko graficy, ale także specjaliści od marketingu. Studio graficzne GoodProject ( link: https://goodproject.pl/ ) zaznacza, że efektem projektowania logotypów powinien być niepowtarzalny symbol, który będzie ponadczasowy, prosty, łatwy do zapamiętania. Znak musi również przekazywać wartości, jakimi kieruje się firma oraz wywoływać w odbiorcach pozytywne skojarzenia.

Sprawdź artykuł: Co to jest rebranding?

Podsumowanie

Decydując się na stworzenie charakterystycznego firmowego symbolu, warto rozważyć logotyp. Projektowanie takiego znaku powinno być realizowane przez studio graficzne, które weźmie pod uwagę wiele istotnych aspektów, mających wpływ na rozpoznawalność logotypu. Trzeba przy tym pamiętać, że symbol odgrywa bardzo ważną rolę w życiu firmy. Jest znakiem, który pomaga budować wizerunek, a więc postrzeganie przedsiębiorstwa lub marki wśród odbiorców, a tym samym wpływa na popularność i sprzedaż.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%