Zamknij

Faktoring i wpływ na relacje z kontrahentami

10:26, 25.01.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 10:27, 25.01.2024

Dane Polskiego Związku Faktorów potwierdzają, że liczba przedsiębiorstw korzystających z faktoringu osiągnęła już niemal 25 tysięcy. Jednocześnie wiele firm wciąż unika usługi, obawiając się znacznego pogorszenia stosunków z ich kontrahentami. Jednak, czy takie obawy mają realne uzasadnienie? Właśnie na to niezwykle aktualne pytanie spróbujemy odpowiedzieć w dzisiejszej publikacji!

Czym tak naprawdę jest faktoring?

Zanim przejdziemy do wspomnianego zagadnienia, warto wyjaśnić mechanizm działania tytułowego terminu. Faktoring wierzytelnościowy jest formą usługi, która eliminuje niezwykle częsty problem funkcjonujących przedsiębiorców, czyli rozwlekły termin uregulowania należności za fakturę.

Biorąc to pod uwagę, sam schemat działania faktoringu jest bardzo prosty. Okoliczności sprawiają, że dany właściciel biznesu zwraca się do faktora, czyli podmiotu oferującego usługę. Ten wykupuje od faktoranta, czyli właśnie przedsiębiorcy, zgromadzone należności, a w zamian przekazuje gotówkę. 

Przebieg całej procedury jest naprawdę intuicyjny i może trwać od kilku godzin do kilku dni. Szczegółowy tok postępowania zależy bowiem od indywidualnych okoliczności oraz rodzaju stosowanego faktoringu.

Jak faktoring wpływa na więzy z partnerami biznesowymi?

Faktoring może budzić pewne obawy w kontekście dotychczasowych relacji z klientami. Te niepokoje wynikają najczęściej z niezrozumienia całego procesu oraz braku komunikacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami przedsiębiorstw. Zatem, w jaki sposób utrzymać idealne warunki do realizacji bieżących oraz przyszłych zamówień?

Pierwszym krokiem jest zakomunikowanie planów wprowadzenia usługi finansowej, ale również wyjaśnienia zmian - a w zasadzie ich braku. Wiele firm utożsamia proces faktoringu z dodatkowymi wymaganiami lub zobowiązaniami, również ze strony kontrahentów.

Tak zniekształcony obraz usługi sprawia, że pojawiające się niepokoje są w pełni uzasadnione. Właśnie dlatego warto rozpocząć od informacji, że wdrażane modyfikacje nie wpływają na sytuację samego kontrahenta lub wysokość zgromadzonego zadłużenia.

W tym punkcie liczy się również profesjonalizm i doświadczenie samego faktora. Fachowo przeprowadzona usługa będzie wręcz niewidoczna dla dotychczasowych partnerów biznesowych.

Co więcej, warto przedstawiać usługę, jako etap modernizacji obszaru finansowego. W konsekwencji faktoring będzie postrzegany, jako potencjał do poprawy wzajemnych stosunków biznesowych, a nie zagrożenie lub ograniczenie. Dlaczego?

Przede wszystkim faktoring online jest coraz popularniejszą formą finansowania, dzięki czemu nasza firma wpasowuje się w tendencję nowoczesnych i innowacyjnych przedsiębiorstw. Partner biznesowy widzi zatem, że dążymy do nieustannego wzrostu i ekspansji.

Kolejnym atutem jest sama możliwość poprawy płynności finansowej. Przedsiębiorstwo dbające o terminowe i bezproblemowe regulowanie swych należności wzmacnia swą pozycję konkurencyjną na rynku, a jednocześnie stanowcza poprawia relacje z aktualnymi dostawcami. 

Brak problemów natury finansowej wpływa jednocześnie na stabilność samego kontrahenta. Korzystanie z faktoringu eliminuje bowiem ryzyko opóźnień, niedoboru dostarczanych produktów lub obniżenia jakości. Właśnie dlatego wybór odpowiedniego eksperta, a także przemyślany sposób zakomunikowania o usłudze faktoringu stanowią tutaj kluczowy aspekt zyskania przewagi konkurencyjnej!

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%