Sprawienie, że Twoja marka będzie rozpoznawalna, a przede wszystkim, że będzie się odróżniać od konkurencji, to jedno z najważniejszych zadań marketingu. Klienci muszą nie tylko poznać Twoją markę i jej produkty, ale też poznać jej wartości i nawiązać z nią pewną więź. Wszystko to można osiągnąć poprzez sprytną konstrukcję identyfikacji wizualnej firmy.
Identyfikacja wizualna to połączenie kilku elementów graficznych i wizualnych, które razem tworzą „atmosferę” wokół firmy. Aby marka była pozytywnie rozpoznawalna i odniosła sukces w swojej branży, konieczne jest zdefiniowanie jej charakteru i przedstawianie go przy pomocy różnych form: grafik, kolorów, czcionek. Na identyfikację wizualną składa się mnóstwo różnych elementów:
Wszystkie te elementy powinny być spójne i mieć tę samą kolorystykę, styl czcionek czy rodzaj grafik. Właśnie wtedy nasza identyfikacja wizualna będzie rozpoznawalna i zwiększy świadomość marki.
Im lepszy i klarowniejszy system identyfikacji wizualnej, tym więcej miejsca zajmuje marka w codziennym życiu konsumenta. Niektóre firmy tak dobrze rozwijają swoją identyfikację wizualną, że są rozpoznawane tylko po kolorach. Czerwone tło z białym logo, mała czerwona kulka obok żółto-pomarańczowej, żółta litera M nad czerwonym tłem. Jeśli pomyślałeś o Coca-Coli, MasterCard i McDonald’s, to właśnie udowodniłeś, że inwestycja w dobrą identyfikację wizualną to świetna strategia na wzmocnienie rozpoznawalności marki.
Ostatnia akcja MasterCard jest tego dowodem: po dziesięcioleciach podpisywania się na logo, dwa koła będą głównym – i w większości przypadków jedynym – elementem logo. Usunięcie nazwy z logo było strategią przyjętą po tym, jak firma zdała sobie sprawę, że jej identyfikacja wizualna jest w stanie promować rozpoznawalność sięgającą 80%. Innymi słowy, nie było już konieczne podkreślanie, czym jest MasterCard — ludzie rozpoznawali firmę po prostu patrząc na elementy graficzne.
Praca nad identyfikacją wizualną jest ważna z kilku powodów, ale jednym z głównych jest to, że pozwala ona określić, kim jest firma w sposób wizualny, praktyczny i „na pierwszy rzut oka”.
Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć o swojej marce, jest fakt, że posiada ona wizerunek, o którym myślą ludzie, gdy słyszą o Twojej firmie. Rozpoznawalność marki oznacza, że ludzie po prostu są w stanie rozpoznać nazwę Twojej firmy, logo, a może nawet opisać, czym się zajmujesz, nawet jeżeli jeszcze nie korzystali z Twoich usług. Budowanie takiej świadomości w głowach potencjalnych konsumentów sprawia, że kiedy będą potrzebowali danej usługi czy produktu, automatycznie zwrócą się do firmy, której logo czy reklamę kojarzą.
Wiele firm na początku zleca każde z zadań innym specjalistom. Grafik przygotowuje nam logo, drukarnia projektuje ulotki, informatyk tworzy stronę internetową. Takie tworzenie identyfikacji wizualnej może sprawić, że będzie ona niespójna, a tym samym nierozpoznawalna. Nieco inne kolory w logo, różne czcionki i niepasujące do siebie style – tym właśnie ryzykujemy, wybierając do tworzenia identyfikacji wizualnej różnych specjalistów. Dlatego tak ważne jest np. księga znaku, która określi wszystkie szczegóły systemu identyfikacji wizualnej.
Jeżeli chcemy, żeby nasza identyfikacja wizualna była spójna i rozpoznawalna przez klientów, najlepiej zwrócić się do profesjonalistów. Mogą to być freelancerzy lub agencja interaktywna. Oczywiście ta druga gwarantuje większy poziom profesjonalizmu i doświadczenia. Kiedy wejdziemy na stronę takiej agencji, upewnijmy się, że w swojej ofercie posiada ona zakładkę „identyfikacja wizualna”. Gdańsk, Wrocław, Poznań czy Warszawa to teraz nie jedyne miasta, które oferują takie usługi, agencje interaktywne możemy znaleźć teraz w każdym większym mieście. Najważniejsze jest to, żeby portfolio takiej agencji przemawiało do nas i pasowało do charakteru naszej działalności.
Jeżeli spodobało nam się portfolio danej firmy, najlepiej jest się z nimi bezpośrednio skontaktować i porozmawiać o ofercie. Zazwyczaj już po pierwszym spotkaniu możemy się zorientować, czy nasze wizje się pokrywają, szczególnie jeśli tematem jest identyfikacja firmowa. Gdańsk jest miastem, które może pochwalić się wieloma specjalistami w tym zakresie i tak się składa, że żeby skorzystać z ich usług, nie trzeba wcale działać w Trójmieście. Dzisiaj dzięki technologii wszystkie spotkania mogą odbyć się online. W końcu nie możemy iść na kompromisy, jeżeli chodzi o identyfikację wizualną naszej firmy. Zanim zdecydujemy się na firmę, sprawdźmy nie tylko portfolio, ale też cennik, czy opinie wcześniejszych klientów.
Dobry wybór przełoży się na spójną strategię i wygląd naszych produktów i reklam, a tym samym na zwiększoną sprzedaż.
Co najmniej 120 proc. płacy minimalnej – jest propozycj
IM WCIĄŻ MAŁO.... DOADATEK ZA STAŻ, 13- KI ZA WYSŁUGĘ LAT I ODPRAWA PROCENOTOWO WIĘKASZA ANIŻELI W INNYCH FIRMACH.
PODATNIK1
12:52, 2025-07-13
Radny Stróżyński:Nie jesteśmy przeciw migrantom, ale...
To niech sobie zaprosi pod swój dach. Wy...ć stąd
Won stąd
12:06, 2025-07-13
Zbóje porwali tłum! Jorrgus dobił serca hitami ...
Oglądając filmy i zdjęcia z pogorzelskiej 2 dniowej biesiady widać jak na dłoni komu zależy na tego typu imprezach. Pierwsze rzędy to niepracujący elektorat PiS, matki samotnie wychowujące, discopolowa młodzież i emeryci. Czy ci którzy na to wszystko pracują powinni się godzić żeby miasto liczące 2 tys mieszkańców wydawało 150 tys zł na tego typu wątpliwą rozrywkę?
Podsumowanie
11:10, 2025-07-13
Miliony na szkoły. Ale kto będzie się w nich uczył?
SZELEJEWO a nie Szalejewo
M
10:50, 2025-07-13