Mimo licznych ostrzeżeń, oszuści nie przestają polować na kolejne ofiary. Po raz kolejny ich przebiegła intryga zakończyła się sukcesem – mieszkaniec powiatu gostyńskiego stracił prawie 100 tysięcy złotych. Przestępcy podszyli się pod pracowników Narodowego Banku Polskiego i zdołali zmanipulować swoją ofiarę.
Do oszustwa doszło w wyniku kilku rozmów telefonicznych prowadzonych przez przestępców.
– Pod legendą “ujawnienia nieuczciwych pracowników Banku Pocztowego” oraz rzekomego zagrożenia oszczędności zgromadzonych na koncie, nakłonili pokrzywdzonego do wypłacenia wszystkich środków z rachunku bankowego i wpłacenia ich we wpłatomatach za pomocą kodów BLIK.– wyjaśnia podkom. Monika Curyk, oficer prasowy KPP w Gostyniu.
Ofiara, przekonana, że pomaga w policyjnej akcji i chroni swoje oszczędności, postępowała zgodnie z instrukcjami telefonicznych "konsultantów”. Niestety, cała historia okazała się dobrze zaplanowanym oszustwem, a pieniądze bezpowrotnie trafiły do rąk przestępców.
Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność:
- Pracownicy banków, Policji ani NBP nigdy nie proszą o wypłacanie gotówki, dokonywanie przelewów czy operacje BLIK.
- Nie daj się zastraszyć ani wprowadzić w presję czasu.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości, przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na numer alarmowy 112.
- Rozmawiajmy z bliskimi – szczególnie z osobami starszymi – o metodach działania oszustów. To może uchronić ich przed dramatyczną stratą.
Pamiętajmy – czujność i zdrowy rozsądek to najlepsza broń przeciwko oszustom.
[ZT]78230[/ZT]
[ZT]78223[/ZT]
[ZT]78210[/ZT]
[ALERT]1744180569355[/ALERT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz