Zamknij

Kliknęłaś, otworzyłaś, odebrałaś i... Co zrobić, kiedy wszystko poszło nie tak

12:36, 17.04.2025 Aktualizacja: 13:51, 17.04.2025
Skomentuj Foto: Canva Foto: Canva

Zakupy przez Internet to już codzienność. Paczkomaty, kurierzy, automaty pocztowe – wszystko działa szybko i zazwyczaj bez problemu. Ale co w sytuacji, gdy paczka zniknęła z paczkomatu, zanim zdążyliśmy ją odebrać, albo kurier zostawił u nas przesyłkę, która nie jest nasza? Warto wiedzieć, jak wtedy postąpić i czego nie robić.

Coraz więcej osób szuka pomocy w takich sprawach również w mediach społecznościowych. Regularnie pojawiają się też zapytania na Spotted-Gostyn24, gdzie użytkownicy próbują odnaleźć swoje zagubione paczki. Przykład z dziś -  InPost Gostyń, ul. Pionierska – czy ktoś 16.04 około godz. 20:00 nie odebrał przez przypadek paczki od Laboratorium Pani Domu? – napisała jedna z mieszkanek. Takie sytuacje, choć mogą wydawać się błahostką, są coraz bardziej powszechne.

Jeśli otrzymaliśmy powiadomienie, że paczka czeka w paczkomacie, ale po przyjeździe okazuje się, że skrytka jest pusta, należy niezwłocznie zgłosić problem przez aplikację lub formularz online. W aplikacji wystarczy wejść w pomoc, wybrać przesyłkę i zaznaczyć opcję „skrytka była pusta”. Firma sprawdza logi i monitoring, a jeśli potwierdzi się, że ktoś inny odebrał przesyłkę, zwykle uznaje reklamację i zwraca środki nadawcy. Nadawca może wtedy ponownie wysłać towar. Na złożenie reklamacji jest 14 dni, ale im szybciej to zrobimy, tym lepiej.

Zdarza się też, że kurier zostawia pod drzwiami lub w skrzynce paczkę, która nie jest do nas. Choć może kusić, by ją otworzyć i sprawdzić zawartość, absolutnie nie powinniśmy tego robić. Otwarcie nie swojej przesyłki może zostać potraktowane jako naruszenie tajemnicy korespondencji.

– Jeśli paczka trafiła pod zły adres, nie należy jej otwierać ani przetrzymywać. Najlepiej niezwłocznie skontaktować się z firmą kurierską i zgłosić sprawę – mówi przedstawicielka jednej z firm kurierskich w powiecie gostyńskim i dodaje – Kurierzy są zobowiązani do odbioru błędnie doręczonych paczek. Zwykle umawiamy się z klientem na dogodny termin odbioru przesyłki.

Jeśli znamy adresata, można oczywiście przekazać paczkę osobiście, ale nie jest to nasz obowiązek.

– Zdarza się, że sąsiedzi spontanicznie wymieniają się paczkami, ale my, jako firma, zawsze rekomendujemy oficjalne zgłoszenie błędu – zaznacza przedstawicielka firmy kurierskiej

W przypadku, gdy kurier oznaczył paczkę jako doręczoną, a my jej nie otrzymaliśmy, należy jak najszybciej zgłosić reklamację do sprzedawcy. To sprzedawca odpowiada za przesyłkę aż do momentu skutecznego doręczenia, dlatego to do niego kierujemy roszczenie. Powinien on rozwiązać sprawę z przewoźnikiem lub zwrócić nam pieniądze.

W sytuacjach skrajnych, gdy zachodzi podejrzenie, że ktoś przywłaszczył sobie naszą przesyłkę, można zgłosić sprawę na policję. Może to dotyczyć zarówno osób, które celowo odebrały nie swoją paczkę, jak i takich, które ją zatrzymały mimo pomyłki.

Choć takie sytuacje nie zdarzają się często, warto wiedzieć, jak reagować. Kluczowe jest, by nie działać impulsywnie, nie otwierać cudzych przesyłek i jak najszybciej zgłaszać problemy do odpowiednich firm lub sprzedawców. Dzięki temu zwiększamy szansę na pozytywne załatwienie sprawy i unikamy niepotrzebnych kłopotów.

 

[ZT]78455[/ZT]

[ZT]78272[/ZT]

[ZT]78158[/ZT]

[ALERT]1744870670538[/ALERT]

 

(jar)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%